Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1223
jeg har kjøpt meg en Honda CRX del sol

så mitt spørsmål til dere, hva bør jeg gå for når det kommer til forsterker,sub og diskant høytalere i bilen.

vil ha så det dunker litt i ryggen, men ikke sånn at hele bilen rister.

Ikke orginal bildet tho : http://worldcarslist.com/images/hond...del-sol-01.jpg

Mn det er ikke snakk om store skapningen...

Bilder av sidedører, montering av spiller, og bagasjerom (med taket nede?). Er det tett mellom coupe, og bagasjerom?
Regner med at du kommer langt med et 6,5"komponent-sett, en random spiller, en 12" sub og en forsterker. Er ikke akkurat store bilen så du får liksom ikke trøkt inn all verden.
Sitat av Rundballe`n Vis innlegg
Budsjett ?
Vis hele sitatet...
5k +/- Har egentlig ikke noe budsjett.

Sitat av Prehol Vis innlegg
Bilder av sidedører, montering av spiller, og bagasjerom (med taket nede?). Er det tett mellom coupe, og bagasjerom?
Vis hele sitatet...
skal se hva jeg får til, Nei det er ikke spesiellet langt imellom coupe og bagesjerom.

Sitat av moret Vis innlegg
Regner med at du kommer langt med et 6,5"komponent-sett, en random spiller, en 12" sub og en forsterker. Er ikke akkurat store bilen så du får liksom ikke trøkt inn all verden.
Vis hele sitatet...
tenkte litt det samme som deg, 12" burde holde lenge..
tror det @prehol lurte på var om det var åpen eller lukket fra cupe til bagasjerom ikke vor nerme det lå.
ellers ville jeg heller gått for en litt dyrere 10" en 12" disse spiller mye raskere å tar generelt mindre plass om du er seriøs så har groundzero noen heftige subber,
i dørene kan du jo sette inn enten et RF eller et kicker sett, er ikke veldig dyre.
Går ann å sjekke finn om du er på budsjett. kull bil btw
Hva for musikk liker du?
Tror jeg forstår deg rett, at du bare vil ha generelt god lyd. Av personlig erfaring ville jeg valgt en 15" med et godt stereosystem, da dette er enkelt å justere til en myk og behagelig bass som er samkjørt med resten av systemet. Trenger ikke koste mye, legg heller noen ekstra kroner i komponentsettet og få klar og fin lyd!
En god spiller er heller ikke til å undervurdere, da lyden tross alt kommer herfra Ikke kjøp den billigste du finner.
Brukt er tingen. Ligger mye bra på bilstereoforumet.no
En god 4kanals forsterker. 2kanaler til frontsett, og brokoble de siste til sub.
En ok bass 12" er stortsett greit. Spør på nevnte forum om kassestørrelse og port. Riktig kasse er viktigere enn et dyrt element.
6,5" frontsett med separat diskant og delefilter. IKKE coax

Har forøvrig et Seas Lotus referance frontsett jeg skal kvitte meg med PM meg hvis det er av interesse.
Husk også at Del Sol har en skrekkelig liten kupé, ergo vil kupeforsterkningen inntre et stykke tidligere enn i større biler. Fiat Panda ligger vel rundt 70-75hz(?), så en Del Sol havner nok enda litt høyere. Ikke at det er negativt på noen måte, man må bare ta høyde for det når man konstruerer systemet