Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvilket parti skal styre landet vårt?
FRP 116 36,02%
Høyre 24 7,45%
KRF 7 2,17%
SP 2 0,62%
Venstre 12 3,73%
AP 34 10,56%
SV 52 16,15%
RV 34 10,56%
Andre 19 5,90%
Stemmer ikke da valgene sux 22 6,83%
Stemmegivere: 322. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  248 10418
Forresten synes jeg Gandalf burde styre landet.
Gandalf? sant nokk.
Men fra spøk til side stemmer jeg RV, selv om jeg er imot det politiske systemet vi har i norge.

(Det aller beste hadde jo vært en revlusjon, og rydda alle fascistene og drittungene av veien samtidig)
Vi stiller dem opp mot muren på revolusjonens glade dag!
ÅÅÅÅÅÅh som jeg gleder meg!
akkurat nå er det FRP som trekker det lengst strået.
Mektig: Fpu er en ungdommsorganisasjon som har gått til skolevalg for billigere godteri og øl til 16-åringer(som om ikke de drikker nok fra før). Du kan ikke ta den bunchen seriøst...

Su derimot
FRP får min stemme, i dag og ved valget.
Det er på tide med forandringer..
kanskje det er på tide med forandringer,men hvilke forandringer som blir gjort er umulig å si med et populistisk parti.
heller FRP enn SV, men jeg stemmer nok ikke i det hele tatt dersom ikke DPP er med.
Det sier litt om den politiske situasjonen, når et parti som DPP (regner med du tenker på Det Politiske Parti) får såpass stor støtte som det har fått.
Tid for forandring!
så får vi håpe at det er DPP-folka som unnlater å stemme...
Ministry of Love
sptz's Avatar
Jeg blir redd når folk sier at FRP er realistiske. Hvordan kan det da ha seg at 98% av alle økonomer mener FRP sine forslag til bruk av oljepenger vil være en katastrofe for norsk økonomi.

SV er der langt mer realistiske selv om de også vil bruke mye oljepenger. Men hvorfor vil SV det egnetlig? Nå er det en stund siden jeg leste SV sitt partiprogram, men står det ikke der noe om å tenke på fremtiden? at man skal sørge for en bærekraftig utvikling. Burde ikke det gjelde norsk økonomi også?
Etter min mening er SV politikk urealistisk uten en revolusjon.
Hvordan så mange kan velge et parti som åpent er imot innvandring til Norge og samtidig har lokalag på solkysten i Spania smerter meg. At man ikke ser dobbeltmoralen FRP driver med er tragisk.
Det er ikke snakk om å være åpent imot ALL innvandring til Norge, men slik som innvandringen er organisert idag fungerer det bare ikke. Det er grunner til at arbeidsledigheten er stor blant innvadrere og kriminaliteten enda større. FRP vil ikke stoppe all innvandring, men redusere den til et mer forsvarlig nivå , for så å lage et ordentlig opplegg for innvandrere.

Slik som det fungerer idag holder det jo bare ikke mål, det er en ting som er viktig når man tar imot flyktninger som har hatt problemer og krig, og det er å gi dem en trygg og verdig mottakelse. Og med styringen idag hvor mange innvandrere blir stappet sammen på et mottak uten nesten noen form for oppfølging er jo sykt. Da er det bedre å minke antallet og sørge for at dem man tar inn får det de trenger. På et mottak hvor det er invandrere som ikke har det greit, og ikke får det de trenger så er det klart at det oppstår kriminalitet, mange er ikke vant til vår verden, de kan ikke språket og kan ikke lovene.

Dette er viktige ting å tenke på, jeg synes det viktigste burde være en obligatorisk allmenn opplæring med norsk, lover og regler, lære om arbeidslivet, og andre viktige ting som man trenger for å kunne fungere normalt i det norske samfunnet.

Når de kommer til Norge, lærer seg norsk, følger norske lover, får seg arbeid og behandler folk med respekt så vil iallfall jeg si at sjansen er mye større for at de blir møtt med likesinnet respekt.

Og at så mange utlendinger faller "utenfor" tyder jo bare på altfor dårlig oppfølging fra Norske myndigheter. Dette er faktisk et problem og det må gjøres noe med.

-- noen synspunkter --
En om-rokkering på de som styrer idag hadde vert greit nok. Jeg hater KrF og Bondevik, så det er vel der om-rokkeringen vil skje... Fjerne Bondevik som statsminister og alle andre KrF-politikere som er i regjeringen og sette in Høyre-folk... Men det blir jo litt mindretal... Så den eneste vegen å gå er ... SV? Men tsktsk... det er jeg og imot...

Menneh. Det spørst om folk som mener at noe burde blir endra noen gang vil se det skje, uansett hvem vi får til å styre landet.
Det politiske norge er så innavla... Men jeg ser en stygg amerikanisering i horisonten.. Leve Monarkiet og Høyre-vingen!
Høy arbeidsløshet kan jo kanskje skyldes at mange vegrer seg for å ansette fremmedkulturele...
Dette kan jo igjen settes i sammenheng med dårlige norskkunskaper og kulturforståelse.
Hva er i veien for at vi både kan ta i mot mange flyktninger OG lage et bedre opplegg for innvandrere, lochlite?
De bør helt klart få en skikkelig utdannelse, slik at de ikke havner alt for langt utenfor samfunnet, og dessuten litt hjelp til å komme i gang, likevel trenger vi ikke ta i mot færre for det!
Du hadde jo fks. hun innvandreren som sendte inn to jobbsøknader, et i sitt egentlige navn, og et i sitt norske. gjett hvilken som kom igjennom.
[SIZE=3][COLOR=green]De Grønne[/COLOR] [/SIZE] burde styre landet.

da var det sagt
Miljøpartiet De Grønne mangler i pollen.
Better than thou.
«Andre».
Skjønner meg ikke på de som stemmer frp for "forandring". HELLO? frp er jo et mega-konservativt parti! Selvom, ja, det hadde blitt forandring med frp. Økonomien hadde ligget i grøfta før neste stortingsvalg.
Mektig: Usj, jeg gremmes. Håper du lærer litt om politikk siden du er medlem av FpU

pinhead: Utdyp hvorfor du kaller FrP konservativt.

<offtopic>
Det må være flaut for Bondevik hvis han stiller kabinettspørsmål pga noe som handler om noe så banalt som barnehager.
A: For det første ligger de ytterst til høyre. Konservativt er selve begrepet på høyre-politikk.

B:"Fremskrittspartiet er et liberalistisk parti. Det bygger på Norges grunnlov, norsk og vestlig tradisjon og kulturarv med basis i det kristne livssyn." Hentet fra fremskrittspartiets partiprinsipprogram perioden 01-02
Opprinnelig postet av MektiG
HAHAHAHHAA

SV kan stikke og brenne. Idiotiske Kristin Halvorsen har 0 peil på noe som helst. Hun kommer til å ødelegge alt som Norge lever av: Bedrifter !
Vis hele sitatet...
Jeg delvis enig i at Sv mangler en god industripolitikk, ja.

Opprinnelig postet av MektiG

Vi lever ikke av skole? Eller hva?
Vis hele sitatet...
Nei, vi lever av arbeidere. Og arbeiderene er avhengig av utdanning.
Det er vel og bra å høre at dere mener forskjellige ting om innvandringen til Norge. Men om det jeg hører her av enkelte ble gjennomført av de som mente det kunne det blitt tatt seriøst.

Folk snakker om at om noen innvandrere skal komme hit, da skal de faen tute meg jobbe og ikke snyte på sosiale goder. Men hva med FRPs lokallag i spania, hvor mange av de jobber og gjør sin del for å bringe Spania videre ?

De sitter på ræva, lever det de kaller det gode liv og de aller fleste spiller mini-golf. Og alle hiver seg hart inn i diskusjoner om innvandring til norge, de vil ikke ha noe av at folk kommer til Norge og forsyner seg av andre goder. FRP velgerne her snakker om integrering og at innvandrere må lære seg Norsk for å bo her.

Mens FRPs eget lokalag i spania har det med i sitt program å opprettholde den gode norske kvaliteten på matvarer i den lokale butikken. Nesten ingen av de kan noe Spansk, nesten ingen har noen spanske venner og de kaller stedet de bor i for Tore-Vika. Og disse menneskene skal fortelle meg hvordan innvandring til norge skal gjøres.

Det er tragisk at mennesker kan være så dumme, alle her som stemmer frp bør tenke seg om. Om de mener det de tydeligvis mener får de begynne med seg selv.
de prøver vell å vise gammlingene i Norge hvordan de kan leve hvis de stemmer Frp.
sleipinger,nådd folk flest på freakforum har de også.
Eller er det bare folk her som rett og slett vi ha vekk kriminaliteten og innvandringen?tur til spania kan det ikke være,for jeg tror nok det er noen tiår til de fleste her er pensjonister.

Ingen her som har fått med seg at det var EN kommune som var/er Frp styrt.jaha?hva skjedde med den? Den gikk konkurs.
Men hva med FRPs lokallag i spania, hvor mange av de jobber og gjør sin del for å bringe Spania videre ?
Vis hele sitatet...
Spania lever av turisme

pinhead:
"Fremskrittspartiet er et liberalistisk parti."
Det er det motsatte av et konservativt parti slik jeg ser det ...
Formynder er det motsatte av Liberal.
Radikal er det motsatte av Konservativ.
Ok.

Jeg har fremdeles problemer med å kalle FrP konservative når man tenker over alle de omfattende forandringene som partiet vil gjennomføre.
de fleste er vell radikal da,bortsett fra Kr.F og Arbeiderpartiet.
Kermit: Jeg ser ikke det radikale i å skape profitjagende offentlige tjenester, men stikk ned på blitz og si at frp er radisser, og du får bank så det holder

btw: "Det bygger på Norges grunnlov, norsk og vestlig tradisjon og kulturarv med basis i det kristne livssyn"
frp er definitivt ikke konservative, de kalles heller liberale. Radikale bruker man gjerne om de lengre til venstre, f.ex. rv og kanskje til en viss grad sv.
Frp's liberalismepolitikk er kanskje ikke veldig konservativt, men i forhold til innvandring, midtøsten osv, er frp kanskje det mest konservative partiet vi har. og med fare for å gjenta meg selv:
"Det(frp's politikk) bygger på Norges grunnlov, norsk og vestlig tradisjon og kulturarv med basis i det kristne livssyn"
Slik det ser ut idag, er høyre det eneste partiet som kan få landet ordentlig på fote igjen, slik at vi får en konkurransedyktig industri. Blir oppgitt over håpløse idealister(sv) og tradisjonelle materalister(frp). Skal landet fremover tenger vi et skikkelig liberal-konservativt styre.

Høyre
I like turtles
Skyfex's Avatar
Hvis det ikke blir gjort noe med innvandringsproblemet får vi en muslimsk statsminister snart Bedre at det kommer få inn, og at de har det bra og får et ordentlig opplegg for å integrere seg enn at vi bare stapper så mange inn i landet som vi klarer.

Jeg skulle ønske DPP var virkelig God ide egentlig. Ellers synes jeg høyre har ganske god politikk og.
Jeg synes dagens inndeling med partier er absurd og særdeles stigmatiserende!
For å være medlem i et parti må man holde seg enig med lederen for å få bli, ikke si egne meninger uten at de "matcher" mønsteret til partiprogrammet, alternativt la seg ekskludere.
Ønsker meg en mer objektorientert politikk.
Better than thou.
Dette gjelder vel strengt talt bare FrP. Bare se på partier som SV & AP som har hatt store åpne «debatter» i mediene de siste årene.
Opprinnelig postet av SkyFex
Hvis det ikke blir gjort noe med innvandringsproblemet får vi en muslimsk statsminister snart
Vis hele sitatet...
Neppe, de får jo ikke annet en vaskejobber...
Klart det er FRP.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Pinh34d
Neppe, de får jo ikke annet en vaskejobber...
Vis hele sitatet...
He, de har nå alt fått ned en grisetegning på sykehuset. De får faen meg rette seg etter norsk kultur og holdning.
Better than thou.
Du er en forbanna idiot, les tråden, eller i det minste avisartiklene om saken.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Slapp nå litt av mann, I will do it. Beklager!
OFFTOPIC: Det var legene på sykehuset som ville fjerne tegningen, de fleste muslimene synes det var idioti å fjerne den.
Til dere som likte dpp, det har kommet et lignende parti, "DirekteDemokratene", som vil ha folkestemning på alt som kommer opp til stortinget og bytinget(eller hva man nå kaller det).
Nesten som dpp, bare mer demokratisk, og seriøst.
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg er overbevist om at vi har 2 valg når det gjelder som kan være bra for samfunnet vårt! Det ene valget er å få alle politikkerne som styre landet vårt nå ut av stortinget, og få inn andre nye ikke sosialstiske partier på stortinget!

Eller så kan vi få alle de sosialistiske partier ut av stortinget, og FRP inn i regjeringen, og som eneste av de partier som nå er på stortinget som eneste av de partier vi trenger der, eller skulle vi ha fått inn nye ikke sosialistiske parti!

Fortsett debatten, eller bli med på nye debatter hos oss!
Kanskje litt å overdrive med å dra opp en 3 år gammel thread?

Anyway, jeg er for SV.
Hvit valgalianse finnes vel ikke lenger? Ledern fikk fengeslstraff for sine ytringern i en demo i askim? Eller er dette fullstendig skivebom? Jeg mente jeg høtre dette på Landstyremøte på SOS rasisme en gang.. er ikke medlem lenger btw.
I prinsippet finnes det ikke noe politisk parti som klarer å styre norge på en god måte, så jeg er vel egentlig ganske anarkistisk anlagt. Dog det finnes et parti som svært få har hørt om som kalles Rettferdighetspartiet, trolig det nærmeste man kommer et godt styre.

www.rettferdighetspartiet.no