Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvilket parti skal styre landet vårt?
FRP 116 36,02%
Høyre 24 7,45%
KRF 7 2,17%
SP 2 0,62%
Venstre 12 3,73%
AP 34 10,56%
SV 52 16,15%
RV 34 10,56%
Andre 19 5,90%
Stemmer ikke da valgene sux 22 6,83%
Stemmegivere: 322. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  248 10420
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Zalderach
Samenligner du AP og FrP, hallo? FrP er et ytre høyre parti med facistiske tendenser og Arbeiderpartiet er et sosialdemokratisk parti som har kjørt ut i en lei høyre grøft. De har så og si ingen likheter.

/edit
Herregud, nesten 50% til FrP...
Vis hele sitatet...

NEI. Men FRP kommer til å bli det nye store partiet. Sånn som AP var i sin tid.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
La oss da inderlig håpe at det ikke skjer...
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Hvorfor ikke?

Har KRF hatt annsvaret skader det ikke at FRP sitter litt.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Nå var det da jævlig mange som tror på julenissen her da.

følgende utrolig gjennomtenkte tankegang: vi gir hagen en sjans, så ser vi om han klarer det eller om han fucker opp, legger nasjonal-økonomien i ruiner og gir norge et skakkjørt internationalt rykte som potet-landet som nekter å vise solidaritet for flyktninger og presterte å bruke opp hele pengekista for å ordne seg en skikkelig bra inflasjon.

okei, vi gir han sjansen, også skjer dette. du kan faen ikke gi folk en sjanse på regjeringsnivå for å se om de klarer det eller om de driter på draget. for går det til helvete så er det ikke så jævlig lett å fikse!!! vi snakker ikke om rulett her liksom, og dette er grunnen til at de andre partiene holder seg langt unna det populistiske pisset som har sjarmert dere FRp velgeres små hjerner.

følgende løfter: lavere skatter og avgifter, et utrolig bra helsevesen og aldersystem. det henger faktisk ikke på greip, det er å få i pose og sekk og ja takk begge deler.

det er noe som heter virkelighet som sier at hvis man skal ha bra helsevesen, så må man ha mye penger. så det er et valg, man betaler enten mye skatt og får bedre kvalitet, eller man betaler lite skatt og får mer å rutte med, men dårligere kvalitet.

fakta er at roter man med oljefondet på en slik skala som FRP vil ha, så vil du i førsten merke at ting blir bedre, men så vil krona og rentene stige, industrien vil dø ut, og vi sitter der med et oljefond som blir brukt til å betale arbeidsløshetstrygd til tullingene som stemte FRP. Og da skjønner kansje de samme tullingene at det ikke var så smart med FRP allikevell, og begynner å klage og se seg om etter noe annet som lover å fikse alt sammen tilbake på to måneder.

jeg blir seriøst skremt ved tanken på FRp kan komme til å styre landet gjennom menigmann. for det er en grunn til at menigmann ikke sitter på tinget, og det er at han ikke er smart nok!
i politisk sammenheng har faktisk ikke flertallet som regel rett, for det sitter mye smartere folk en deg høyt i systemet og tenker ut løsninger som nok er bedre en dine, men som kansje ikke passer like godt med drømmen om billig sprit, lav skatt og luksussuiter på gamlehjem og sykehus.
Eh, er folk misfornøyde med budskjettet... vel det er jeg også...
men jeg tenker meg om to ganger før jeg stemmer Hagen.
La oss sette ting litt i perspektiv...

I Bondevik I regjeringen var flertallet i Norge fornøyd med politikken, da satt krf i regjering med bare sentrumsparti.

I Bondevik II regjeringen sitter krf i en regjering med et høyreflertall, og nå er folk misfornøyde.
Politikken som føres nå er ikke særlig lik krf sin, og det er tydelig at høyre har makten i regjeringen, og statsbuskjettet deretter.

Men hvis folk ikke likte høyre sin innvirkning på regjeringen, hva er da logikken med å putte frp i regjering?
Frp er det partiet i Norge som ligger lengst til høyre på partibarometeret, så langt til høyre at man kan begynne å lure.
Så hvis folk ikke likte høyre-light(høyre), hvorfor i alle dager kommer dere til å like høyre-ekstrem(frp) noe bedre?

Det virker som om mange av dere vil ha et mer velferdsNorge, men er det en ting jeg kan love dere, så er det dette, høyresiden bevilger ikke penger til slikt, de vil helst privatiserere det ut av verden.

edit: måtte bare få med... Når Siv Jensen ble spurt om hun viste om det i det hele tatt var noen fagfolk(de som har peiling på økonomi) som støttet Frp, svarte hun nei.
Vil dere vite hvorfor, for alle fagfolk vet at frp sin politikk ikke fungerer i praksis!
Sist endret av Xarion; 10. oktober 2002 kl. 21:20.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Jeg synes vi bare kunne gitt Hagen en liten sjanse. Det kan vel ikke gå så galt vel?
Better than thou.
Les posten til Apraksin en gang til.
Må bare få med at Hagen er mot fagforeninger også. Det er her de Facistiske tendensene kommer inn...
Sist endret av Zalderach; 11. oktober 2002 kl. 18:03.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Opprinnelig postet av Apraksin
Nå var det da jævlig mange som tror på julenissen her da.

følgende utrolig gjennomtenkte tankegang: vi gir hagen en sjans, så ser vi om han klarer det eller om han fucker opp, legger nasjonal-økonomien i ruiner og gir norge et skakkjørt internationalt rykte som potet-landet som nekter å vise solidaritet for flyktninger og presterte å bruke opp hele pengekista for å ordne seg en skikkelig bra inflasjon.

okei, vi gir han sjansen, også skjer dette. du kan faen ikke gi folk en sjanse på regjeringsnivå for å se om de klarer det eller om de driter på draget. for går det til helvete så er det ikke så jævlig lett å fikse!!! vi snakker ikke om rulett her liksom, og dette er grunnen til at de andre partiene holder seg langt unna det populistiske pisset som har sjarmert dere FRp velgeres små hjerner.

følgende løfter: lavere skatter og avgifter, et utrolig bra helsevesen og aldersystem. det henger faktisk ikke på greip, det er å få i pose og sekk og ja takk begge deler.

det er noe som heter virkelighet som sier at hvis man skal ha bra helsevesen, så må man ha mye penger. så det er et valg, man betaler enten mye skatt og får bedre kvalitet, eller man betaler lite skatt og får mer å rutte med, men dårligere kvalitet.

fakta er at roter man med oljefondet på en slik skala som FRP vil ha, så vil du i førsten merke at ting blir bedre, men så vil krona og rentene stige, industrien vil dø ut, og vi sitter der med et oljefond som blir brukt til å betale arbeidsløshetstrygd til tullingene som stemte FRP. Og da skjønner kansje de samme tullingene at det ikke var så smart med FRP allikevell, og begynner å klage og se seg om etter noe annet som lover å fikse alt sammen tilbake på to måneder.

jeg blir seriøst skremt ved tanken på FRp kan komme til å styre landet gjennom menigmann. for det er en grunn til at menigmann ikke sitter på tinget, og det er at han ikke er smart nok!
i politisk sammenheng har faktisk ikke flertallet som regel rett, for det sitter mye smartere folk en deg høyt i systemet og tenker ut løsninger som nok er bedre en dine, men som kansje ikke passer like godt med drømmen om billig sprit, lav skatt og luksussuiter på gamlehjem og sykehus.
Vis hele sitatet...
Applaus!
http://www.mindspring.com/~jackfeagin/pictures/clap.jpg
Opprinnelig postet av Apraksin
Nå var det da jævlig mange som tror på julenissen her da.

følgende utrolig gjennomtenkte tankegang: vi gir hagen en sjans, så ser vi om han klarer det eller om han fucker opp, legger nasjonal-økonomien i ruiner og gir norge et skakkjørt internationalt rykte som potet-landet som nekter å vise solidaritet for flyktninger og presterte å bruke opp hele pengekista for å ordne seg en skikkelig bra inflasjon.

okei, vi gir han sjansen, også skjer dette. du kan faen ikke gi folk en sjanse på regjeringsnivå for å se om de klarer det eller om de driter på draget. for går det til helvete så er det ikke så jævlig lett å fikse!!! vi snakker ikke om rulett her liksom, og dette er grunnen til at de andre partiene holder seg langt unna det populistiske pisset som har sjarmert dere FRp velgeres små hjerner.

følgende løfter: lavere skatter og avgifter, et utrolig bra helsevesen og aldersystem. det henger faktisk ikke på greip, det er å få i pose og sekk og ja takk begge deler.

det er noe som heter virkelighet som sier at hvis man skal ha bra helsevesen, så må man ha mye penger. så det er et valg, man betaler enten mye skatt og får bedre kvalitet, eller man betaler lite skatt og får mer å rutte med, men dårligere kvalitet.

fakta er at roter man med oljefondet på en slik skala som FRP vil ha, så vil du i førsten merke at ting blir bedre, men så vil krona og rentene stige, industrien vil dø ut, og vi sitter der med et oljefond som blir brukt til å betale arbeidsløshetstrygd til tullingene som stemte FRP. Og da skjønner kansje de samme tullingene at det ikke var så smart med FRP allikevell, og begynner å klage og se seg om etter noe annet som lover å fikse alt sammen tilbake på to måneder.

jeg blir seriøst skremt ved tanken på FRp kan komme til å styre landet gjennom menigmann. for det er en grunn til at menigmann ikke sitter på tinget, og det er at han ikke er smart nok!
i politisk sammenheng har faktisk ikke flertallet som regel rett, for det sitter mye smartere folk en deg høyt i systemet og tenker ut løsninger som nok er bedre en dine, men som kansje ikke passer like godt med drømmen om billig sprit, lav skatt og luksussuiter på gamlehjem og sykehus.
Vis hele sitatet...
[SIZE=3]AMEN![/SIZE]

Opprinnelig postet av metrom
ble kvalm av statestikken så langt

40% frp. men det stemmer ganske godt med mine erfaringer med frp velgere.
de har som regel lite erfaring (kan komme av lav alder), lite innsikt i helheten av et samfunn, og liten forståelse av andre mennesker som er i en annen situasjon som deg selv (noe egoistiske).

alt dette kommer som regel av at man har liten livserfaring, så når dere kommer opp i alderen..... så skjønner dere hva jeg mener
Vis hele sitatet...
grei beskrivelse av en frp'er.


Opprinnelig postet av Xector

Jeg er enig med Hagen; dette er en provokasjon. Faktum er at FRP ofte har vært "forut for sin tid" og har kommet med meget gode forslag som har blitt neglisjert og latterliggjort av de andre partiene. Hovedgrunnen til dette er at FRP er et poulistisk parti; altså et parti som mener det samme som folket. Derfor har FRP en enorm oppslutning.
Vis hele sitatet...
frp har alltid og kommer alltid til å helgardere seg når det kommer til slike saker.


Opprinnelig postet av gEM
Hagen - no contest.
Bondevik = JÆVLA KØDD
Han er så sleip at han nesten sklir ut av stolen i tabloid. Når han blir spurt ett spørsmål, vrir han seg unna, uten å ha svart på en dritt.

Noen som såg programmet for en time siden forresten? Hagen snakka om å senke egenandeler, og noen avgifter som f.eks. sprit og bil, grensevarer, ved å ta fra overskuddet fra statsbudsjettet og senke uhjelp.

Bondevik vridde det rett til at - vi kan jo ikke bare ta fra de fattigste av de fattige - og spilte som faen på det, og at dersom FRP hadde styrt, hadde alt kollapset for lenge siden.

...ganske frekt?

Spørsmålet er uansett - hvorfor i helvete kan vi ikke vi i norge ha samme avgifter som f.eks. Sverige og Danmark, når vi har mye bedre økonomi enn noen av de? Det var jo heller ikke snakk om å bare ta fra uhjelp - som vi forresten gir alt for mye av, med tanke på at kanskje bare halvparten når frem...
Vis hele sitatet...
fakta er jo at alt hadde kollapset hadde frp styrt.


Opprinnelig postet av AnaMorph0s|s
La til noen partier i pollen din.
Personlig hadde jeg helst sett en koalisjonsregjering med SV, RV og Miljøpartiet de Grønne.
Vis hele sitatet...
110% enig.
Sist endret av RanDall; 11. oktober 2002 kl. 16:06.
Opprinnelig postet av RanDall

frp har alltid og kommer alltid til å helgardere seg når det kommer til slike saker.
Vis hele sitatet...

Du mener saker som senere får gjennomslag?
En ting folk glemmer her er at regjeringen ikke kan gjøre stort uten støtte fra Stortinget..

Personlig synes jeg ikke FrP kan gjøre det verre enn det de forrige regjeringene har gjort. Stoltenberg og Bondevik I og II regjeringene har absolutt ikke imponert meg.

Hva er vitsen å ha regjeringer som ikke styrer etter folkets ønsker og som ikke føler impulsene fra de store massene?
De sitter der for å styre landet i form av et representativt demokrati og det sier seg selv at de skal være på folkets side og ikke gå imot dem med høye skatter og avgifter. Og det nye statsbudsjettet? Det er en SKAM !
De skjærer bort fra det meste og sender det til utlandet. Må budsjettet virkelig operere med overskudd i 100 milliard klassen når vi har oljefondet til å hjelpe til? Kutt ned på avgiftene på det folk flest trenger i det minste.

RanDall: Jeg synes virkelig du kunne slå isammen de postene dine.
Opprinnelig postet av Xector



Du mener saker som senere får gjennomslag?
Vis hele sitatet...
ja.



Opprinnelig postet av kermit-

RanDall: Jeg synes virkelig du kunne slå isammen de postene dine.
Vis hele sitatet...
np
Sist endret av RanDall; 11. oktober 2002 kl. 16:14.
for meg ser det ut som trenden blant folk som har satt seg lite inn i politikk og hva de forskjellige formene for politikk handler om stemmer FRP.
Hagen er flink til å snakke, og gjør det på en slik måte at folk flest får med seg det han sier. Det viktige her er at man setter seg inn i hva liberal politikk egentlig innebærer når det gjelder saker som privatisering og fordeling av goder i samfunnet.
Generelt sett kan man si at venstre-politikk medfører større likhet(man spleiser på det meste av det man trenger i samfunnet), mens høyrepolitikk gir mest utbytte til de ressurs-sterke(de som har råd kan benytte seg av fine private sykehus og skoler etc.)

Jeg synes de burde sende en serie på tv som forteller enkelt og greit fordelene og bakdelene med de forskjellige politiske tankemåtene, alt fra den rødeste sosialisme til mørkeblå liberalisme.
På den måten kan folk flest letter vite hva de _egentlig_ stemmer på annet en billigere sigg og "lavere skatter og avgifter"

Mange synes det er rart at Carl I kan sitte og si at hvis FRP kommer til makta så vil vi få en kraftig reduksjon i skatter og avgifter.
Dette er ikke rart i det hele tatt! I det samfunnet Carl I vil ha vil vi ha en mye mindre stat, en stat med langt mindre utgifter til skole, helse etc. Dermed blir det jo automatisk lavere skatt fordi det er private investorer som skal få lov til å styre dette. Alternativet til skatter og avgifter blir da skyhøye sykehus-premier ala USA. Og foreldre må betale for å få ungene sine inn på en skole som duger.

Jeg sier la oss spleise på disse tingene istedet! slik at alle i samfunnet får de samme mulighetene til å utvikle seg og de samme godene innen helsesektoren. La oss prøve å ikke bli enda mer lik USA en vi er idag!
Sist endret av zicada; 11. oktober 2002 kl. 18:34.
Det er tross alt ikke unger som Norsk Opinion spør heller ...
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Landet fungerte fint som faen da Gro var statsminister.

(men jeg var liten da, så jeg kan nok ta feil.)
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
husker jeg leste om en spørrerunde MMI hadde gjort, hvor man spurte folk om hvilket parti de stemte og hvorfor.
det var faktisk fire idioter som hadde sagt at de stemte SV fordi de da fikk høyere lønn + andre groteske eksempler.

sier sitt om mannen i gatas politiske viten.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Det vil vel alltid finnes noen som absolutt ikke på noen måte har noen som helst peiling på politikk og hva de forskjellige partiene står for, men liker å late som om de har det...
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Jeg kjedet meg på internett i går, var på spray.no og testet hvordan parti jeg burde stemme. Det endte opp med FRP. Det var det jeg håpet på at det skulle stå, bortsett fra at dette egentlig er en test man ikke stoler på.
Opprinnelig postet av Angry Clown
Jeg kjedet meg på internett i går, var på spray.no og testet hvordan parti jeg burde stemme. Det endte opp med FRP. Det var det jeg håpet på at det skulle stå, bortsett fra at dette egentlig er en test man ikke stoler på.
Vis hele sitatet...
Ganske forutsigbar den testen, men det var vel kanskje heller ikke meningen at den skulle være så uforutsigbar.

Du bør stemme
RV

Rød Valgallianse er en sammenslutning av AKP og uavhengige sosialister som ble dannet i 1973. Ved sist valg fikk RV 1,7 prosents oppslutning på landsbasis. I perioden 1993 til 1997 var partiet representert på Stortinget. Leder i partiet er Aslak Sira Myhre. Fra RVs program: ”RV er et marxistisk arbeiderparti. RV er et parti av og for alle som ønsker en revolusjonær samfunnsendring. RVs mål er det klasseløse samfunn i økologisk balanse, et samfunn uten klasse- og kvinne-undertrykking, rasisme, utbytting og krig. ”
Vis hele sitatet...
Jeg bør det altså?
http://spray.nettavisen.no/testorama/?id=1641&pgsz=3
Hva med dette "Det nasjonalistiske parti" eller hva det heter ? De fører jo "såååååååå bra politikk.. like ... åomfegg".
Hva er slagordet deres igjen ?
Åjo:
"Drep barnene til fargede som føder,
drep alle jøder, slakt alle amøber, støtt nazistiske møter.
Let us fight, with all our rage and might, more power to the white!"
SV er et Ole Brum parti som en lærer på skolen min så fint kalte det
Stemmer FRP, fordi jeg tror Hagen er den eneste som iallefall kan holde noen av løftene sine..
Støtter innvandringspolitiken hans, og liker det han mener om avgifter på røyk, alkohol og bilen.. Og bensin da!

Hagen må inn i regjeringen!
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Kanskje kan Hagen holde noen av løftene sine, men det spørs om han kan opprettholde en stabil norsk økonomi. De aller fleste økonomer sier jo at det vil gå rett til helvette (eller hvertfall dårlig; høy rente, etc) hvis man bare pøser på med oljepenger slik Hagen vil. De eneste som er utdannet inne sosialøkonomi/samfunnsøkonomi (eller økonomi generelt) som ikke innser det, er de som er sterke FRP-tilhengere.
Jeg... Jeg burde styre landet.
Hehe... frp ja... morsom gjeng det... ler alltid godt når calle kommer med sine fantastiske utspill til hvordan man skulle ha styrt norge... Kan love dere en ting, og det er at hvis FrP får makta, så er norge FUCKED på 1-2-3. Det funker fint, veldig fint tilogmed, å være populistisk så lenge man sitter i opposisjon, og kan forandre politikken sin kontinuerlig, alt ettersom hva som får massemedias (les:Holmgang,VG&Dagbladet, et.c.) oppmerksomhet den uka. Men et statsbudsjett skal liksom vare et års tid det. Det funker ikke så veldig bra å lage sånt på ukesbasis, men, så lenge den typiske FrP-velger tydeligvis enten går på ukepenger...

Tror egentlig at å havne i regjeringsposisjon er noe av det værste som kan skje for Hagen&co. Da kommer de til å bli avslørt veldig fort. Det er bare så utrolig kjipt at det kommer til å bli en forjævelig dyr lærepenge for Norge hvis det skulle skje. Det er liksom ikke snakk om å formattere harddisken og installere windows på nytt dette her...

Skulle jeg bare stemt etter hjertet hadde nok RV kommet best ut, men - siden jeg stemmer litt taktisk også, ser jeg at det alternativet som er både nogenlunde realistisk, og relativt fornuftig er AP. Blir de litt store og sterke igjen så kanskje de tilogmed tør å kjøre litt skikkelig sosialisme igjen.

Jeg er rar sånn... jeg bryr meg faktisk om at andre har det bra også, og syns det er bra med et sosialt nettverk. Men, hvis man bare skal tenke på seg selv, og man allerede har bra med spenn og er trygt og godt etablert, så er nok noen av høyre-gjengen bra valg.

Samme hva du stemmer så er ALT bedre enn FRP... tilogmed høyre. Bare hold dere langt unna calle anka & co... den politikken de fører kan man best sammenlikne med rosa helikopter...
Sist endret av atomet; 17. oktober 2002 kl. 13:48.
Det er tre år igjen til neste valg så ikke rop "hurra" for tidlig
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Nei, men regjeringen kan jo gå av uansett, men hvem er det som overtar da, hvis den skulle gå av?
Better than thou.
De som får igjennom en regjering med flertall i stortinget.
Man kommer ikke til å merke noen ting selv om de fjerner 20 milliarder i skatter og avgifter. De setter ned avgiftene på noe vi nesten ikke benytter seg av og setter opp avgiftener på det vi bruker mest. Slik er det og slik kommer det alltid til å være.

gg regjeringen
Stemmer hva som helst annet enn FRP.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
frp selfølgelig.. de blant annet en helt annen ruspolitikk noe som faller i smak hos meg.
Opprinnelig postet av trident
Stemmer hva som helst annet enn FRP.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden skal man IKKE stemme på FrP??....begrunnelse?

Frp er jo desidert det beste partiet da! Hagen ruler!, imot innvandrings-politikken å greier!
Enkelte frykter FrP som om det var djevelens parti.
Dere som gjør det må tenke over en ting: Det norske folk er oppgitt. Vi trenger privatisering og konkuranseforhold som presser prisene nedover som igjen kommer kundene til gode.
Tross alt, hva er galt med mer kjøpekraft ?
Og hva er så galt med de jævla innvandrerne? Har de gjort deg noe. De har aldri plaget meg. Grunnen til at jeg stemmer alt annet enn FRP, er blant annet dette med innvandrings politikken, men også fordi Hagen sparker ut alle i sitt eget parti som stiller til valg som partileder, mens folk som Søviknes får bli.!. Ingenting galt med kjøpekraft kermit, men grunnen til at mange stemmer FRP, er at de aldri har hatt makten, og kan dermed si hva de vil mens alle de andre partiene bare bryter løfter.

Stem det Politiske Parti ! ! ! ! ! !
Hva som er galt med innvandrerne ? De står for 90% av kriminaliteten i Norge!
Og ja, de har gjort meg og mine kamerater noe!
Opprinnelig postet av SkiM
Hva som er galt med innvandrerne ? De står for 90% av kriminaliteten i Norge!
Og ja, de har gjort meg og mine kamerater noe!
Vis hele sitatet...
det beste svaret du kan få [trident] hoho...snkkz!
Ok, Ok, Ok. Det var trist at du var blitt mishandlet eller noe av innvandrere, men det betyr ikke at de er fokket i hodet alle sammen. Det med kriminaliteten kunne vi ordnet lett; alle som ikke oppfører seg, blir kastet ut av landet. Innvandrer eller ikke. Norske Fengselstraffer er en vits, det må du være enig i: dømt til livstid(21år i fengsel) slipp ut etter 7 år???? Noe er galt. Også disse perm ordningene, helt på jordet. Folk stikker av rett som det er. Pluss at ufarlige folk som voldtektsmenn og ranere må VENTE på å slippe inn i fengsel, mens SUPERFARLIGE folk som militærnektere åker inn på stedet.
Veldig enig med deg!
Jeg mener ikke at alle skal kastes ut,langt i fra.. Har gode venner som er utlendinger/innvandrere! Men de som gjør noe Krim. skal UT!

Btw: misshandla er litt hardt å ta i.. Har ikke gjort med no direkt.. men noen kammizer har fått bank
Innvandringspolitikken i Norge må gjøres noe med, og det er bare FRP som tydeligvis er villig til å gjøre noe med den.
En annen ting med FRP er at i et demokrati så skal jo folket høres. Men slik det er nå, så blit jo ikke folket hørt. Folk er lei stadig økende avgifter og skatter, og FRP er villig til å gjøre noe med det.

Hvis FRP kommer til makta, så tviler jeg sterkt på at de kommer til å fucke opp landet i noen stor grad. La det partiet som er villig til å høre på folket komme til makta.

Synes faktisk at talen til Otto Jespersen på torsdagsklubben igår var veldig treffende, han setter ting veldig på spissen, men han har jo rett i noe av det han sier.

Løsningen er ikke DPP, selv om jeg stemte på de ved siste valg.

De som har makta nå, er de samme som har hatt makta siden 1945, og politkken deres har gjort landet til det det er idag, MEN politkken må fornye seg. Man kan ikke kjøre samme opplegget idag som for 20-30 år siden.

Det trengs også flere yngre folk på stortinget, fordi gamle folk ofte har et annet syn på ting enn dagens generasjon.
Hvorfor i all verden skal man IKKE stemme på FrP??....begrunnelse?

Frp er jo desidert det beste partiet da! Hagen ruler!, imot innvandrings-politikken å greier!
Vis hele sitatet...
For det var jo en genial begrunnelse for hvorfor FRP er best.
Men da er vi enig da skiM. Alle de tullingene som ikke klarer å holde fred, sender vi til et land der de får behandling som fortjent. Morten: har rett i det med at det kansje var en smule tynn begrunnelse til å stemme FRP. Xtrax: Politikken bør bli ny, men ikke på FRPvis. Les atomet sin post. Kansje det ikke hadde blitt fokket med en gang, men tror du virkelig på at de kommer til å forandre noe??
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Opprinnelig postet av trident
Det med kriminaliteten kunne vi ordnet lett; alle som ikke oppfører seg, blir kastet ut av landet. Innvandrer eller ikke.
Vis hele sitatet...
Hvis du har en nordmann som har slekta si 100 år i norge, hvor tenkte du og kaste han da? Afrika? La fengslene være for nordmenn, og send ut innvandrere som begår (iaffal grove) lovbrudd ut igjen. Dette må settes en mye sterkere grense på dette. Lover og straffer rundt dette er jo en vits i norge. Og står en kriminell på nippet til å bli kastet ut, er det bare å gjøre dama si gravid, så får ungen bli i landet. Og da får mora bli, og faren.
Ond^Sofa: Kansje det ikke går å kaste nordmenn ut da, men fengslene burde oppdateres. Folk får bokstavelig talt rømme til middag!
Slik jeg ser det, så er Hagen det beste alternativet vi har. Og det er jo selvfølgelig ikke så positivt, men det partiet som irriterer meg mest, det er KRF. De har etter min mening, ingenting i norsk politikk å gjøre. Grunnen til det er faktisk at det er et kristent parti, og dermed også et parti som henter mye inspirasjon i religionen sin. Kristendommen har mange gode verdisyn, men religioner passer ikke inn i dagens samfunn lenger.
Når det er en politker som kommer med det jeg synes er idiotiske tanker, så er politkeren som oftest ifra KRF, Laila Dåvøy er et godt eksempel på dette.

Og de andre partiene er for passive. Når det gjelder innvandringspolitkk, så er det jo bare FRP som tør å si rett ut at det er for mange innvandrere i Norge. De andre partiene tør ikke dette, fordi de ikke vil bli stemplet som rasister.

FRP sier rett ut hva de mener, og driter i om de ikke faller i smak hos alle. FRP er direkte i sitt språk, og det er det folk liker.
De andre partiene er mer forsiktige, og vil si minst mulig som kan støte noen.

Når det gjelder hva som vil skje om FRP kommer i regjeringen, så tviler jeg på at alt vil bli fucka. FRP kommer aldri til å få noen flertallsregjering, og må dermed samarbeide med andre partier i en koalisjonsregjering. Så FRP kommer ikke til å få igjennom sine mest radikale ideer, men vil ihvertfall få mer å si.

Det er en ting jeg lurer på. Dere som sier at FRP kommer til å fucke opp landet. Er ikke landet litt på vei mot stupet allerede? Det værste er ikke alle avgiftene og skattene, fordi de fleste har råd til å takle dette.
Problemet derimot er;
-Manglene i utdanningsektoren
-Manglene i helsesektoren
-Byråkratiet som koster enormt mye penger uten å få noe særlig igjen for det
-Dyrt å vanskelig for bedrifter å etablere seg i Norge
-Og en god del flere ting

Dette er resultat av det styret vi har hatt til nå. Jeg vet at hvis man bruker mer av oljepengene, så er det en fare for at inflasjonen øke. Men er ikke det en pris som vil være verd det?

Vi har masse penger i oljefondet, men det virker som om at det kun er FRP som vil bruke mer av disse pengene, mens de andre partiene hele tiden vil øke avgiftene og skattene for å få råd til å løse de problemene jeg nevnte ovenfor. Men det har jo ikke ført fram, stadig kommer det økende avgifter, men problemene blir ikke mindre. Så denne "taktikken" fører jo ikke fram.

Hadde man sett resultater av politikken til regjeringen, så hadde saken vært en annen. Men jeg ser lite resultater, og jeg tror faktisk at FRP ville ha oppnådd resultater hvis de hadde kommet til makta.
Ikke for å være rasistisk, men innvandring fører faktisk med seg en god del organisert kriminalitet. Det er vel bevist på fler måter tror jeg...

Det at FrP er villige til å gjøre noe bevises gjennom FrP's knallharde statsbudsjettstrid. Regjeringen presses til å komme med stadig bedre alternativer inntil FrP får igjennom sine forslag. FrP er sikkert ikke redde for å danne regjering ved et eventuelt kabinettspørsmål.
John Alvheim som sosialminister hadde vært knall
"Det er totalt uakseptabelt" som Trond Kirkevaag sier når han immiterer Alvheim

Edit: Heia Xtrax
Opprinnelig postet av morten


For det var jo en genial begrunnelse for hvorfor FRP er best.
Vis hele sitatet...
Jeppz Bare en av de....
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Amen Xtrax!
Better than thou.
Opprinnelig postet av sir_anubis


Jeppz Bare en av de....
Vis hele sitatet...
*host* Sarkasme *host*

Bah, nei til FrP. Eneste nyttige jeg har å komme med akkuratt nå.
Svært så alle hoster her, er det en cyberepedemi eller noe?
Uansett, så er jeg enig i at man skal stemme på det beste alternativet, men jeg tror ikke Hagen er svaret. Men jeg er derimot helt enig i at KRF kan drite og dra. Kjell Magne Bondevik er som navnet tilsier, en bondetamp. Ikke at det er noe galt i det som sådan, men han er et bevis på at norske politikere ikke har noe mellom ørene! Men FRP sier ikke hva de mener, de sier hva de fleste mener. De forandrer politikken sin etter hva de tror norges befolkning vil. Noen ganger virker det , men hadde de kommet inn på stortinget så hadde mange blitt overasket...