Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  172 18561
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Matthiesen
Altså. Det der står i GT, den gamle pakt, og gjelder ikke fordi Jesus kom med en ny pakt. Dette har ikke noen slagkraft. Typisk at folk skal begynne å sitere mosebøkene. Ja, vi vet det står mye merkelig der, men det gjelder ikke for kristne.
Vis hele sitatet...
Det er ingen universel enighet om at moselovene ikke gjelder for kristne. http://en.wikipedia.org/wiki/Old_Tes...iew_of_the_Law
Sitat av marsboer
Korstog, heksbrenneri, tortur/drap på de som ikke omvender til kristendommen, krigen mellom katolikker og protestanter, og mange millioner kristne har deltatt i forskjellige krig. Det sier jo hvor mye kristne bryr seg om bibelen eller velger å "tolke" bibelen.
Vis hele sitatet...
Det står klart og tydelig i bibelen at man ikke skal drepe. Det kan ikke feiltolkes. Ja, de trodde kanskje på gud, men dette er ikke nok til å kalle dem fundamentalistiske kristne.
Veldig mange opp gjennom åra har også ment at det stod klart og tydelig i bibelen at man SKAL drepe for ganske mange ting, og mange mener det fremdeles. F.ex. står det vel noe om øye for øye, tann for tann? Hvordan skal man tolke det, om ikke at en morder må dø?
Sitat av atomet
Veldig mange opp gjennom åra har også ment at det stod klart og tydelig i bibelen at man SKAL drepe for ganske mange ting, og mange mener det fremdeles. F.ex. står det vel noe om øye for øye, tann for tann? Hvordan skal man tolke det, om ikke at en morder må dø?
Vis hele sitatet...
Om noen slår deg på kinnet, skal du vende det andre til.
Sitat av Unify
Om noen slår deg på kinnet, skal du vende det andre til.
Vis hele sitatet...
Det som skaper problemer her er at du velger deg ut alle frasene som passer ditt syn, mens alle andre velger ut frasene som passer det de vil ha frem. Du kan ikke benekte at det står mye teit i bibelen, og derfor blir det feil å si at bibelen bare ønsker å få frem det gode i folk.

Men nå er det ikke kristendommen som skal diskuteres i denne tråden, så hva med å holde seg til topic?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Unify
Det står klart og tydelig i bibelen at man ikke skal drepe. Det kan ikke feiltolkes. Ja, de trodde kanskje på gud, men dette er ikke nok til å kalle dem fundamentalistiske kristne.
Vis hele sitatet...
Hallo? Har du LEST MOSEBØKENE? Det står klart og tydelig at under visse forhold så er det ikke bare godtatt å drepe, du SKAL drepe.
kreativ nerd
devotio's Avatar
For å dra diskusjonen tilbake på Vigrid så quoter jeg megselv på alle de punktene zatorro har unlatt og kommentere og jeg antar derfor at han er enig i min argumentasjon.

Sitat av devotio
Edit: Hvite folk har vel gode vilkår for videreutvikling. Nå blir det feil å skille mellom hudfarge, men for å gjøre et untak: Svarte har vel dårligere vilkår for egenutvikling enn hvite. Dette ble veldig generaliserende og derfor feil, men svarer bare på dine påstander.
Vis hele sitatet...
Konklusjon: Svarte har dårligere vilkår for egenutvikling enn hvite, til motsetning av det zatorro først hevdet.

Sitat av devotio
Hvorfor svarer du ikke på spørsmål som blir stilt? Du velger kun ut noen punkter du svarer på og svarer utrolig dårlig på "tiltalen".

Dessuten vil jeg påstå at de vitsene på Vigrid sitt forum drar mange flere personer ned en en blondinevits.

Venter forøvrig på svar om kildene dine angående jøder som tar over verden.
Vis hele sitatet...
Konklusjon: Zatorro er enig med meg i at "neger"-vitsene på Vigird sine nettsider er verre enn blondinevitsene. Dessuten har han fortsatt ikke gitt gode kilder og unngår fortsatt de fleste anklagene mot Vigrid, det er helt klart han driver med propaganda.

Sitat av devotio
Skal et tilfelle rettferdigjøre at "hele den vestlige verden er sterkt kontrolert av jøder"? Verden er nok litt mer kompleks enn som så.

Det er ingen andre enn du som påstår her at Vigrid har rett, alle andre i denne diskusjonen er imot Vigrid sin tanke gang. En mer reel konklusjon er at Vigrid IKKE har rett.

Jeg trenger vel ikke gjenta enda en gang at det er noe merkelig når Vigrid mener "alle" andre tar feil og de har rett? Har virkelig noen få manipulert resten av verden til å tro at jøder er noe de ikke er (altså onde hyklere som prøver å overta verden akkurat slik Hitler prøvde, og må jeg få lov til å legge til at Hitler var arisk?)

Om du skal ha så sterke meninger bør du lære deg å forsvare de, dette her blir bare tåpelig.

Edit: Kan du forøvrig vise til noen artikler skrevet av Vigrid som har ordentlig kildehenvisning? Jeg kan nemlig ikke finne noen som ikke har tvilende kilder...
Vis hele sitatet...
Konklusjon: Zatorro er enig med min konklusjon av den vestlige verden ikke er kontrolert av jøder på grunn av et enkelt tilfelle. Zatorro er enig med meg at det er merkelig at Vigrid har så store forskjeller på resten av samfunnet i holdninger til jøder og innvandrere. Han er også enig i at ariske kan være onde; Hitler er et eksempel på det. Han kan fortsatt ikke legge frem bevis med kilder.

Sitat av devotio
Ja det er mye personlig synsing, men det er faen meg jævlig bra synsing!

Som jeg har nevt tidligere og som også er støttet av vidarlo så må du bakke up kommentarene du kommer med når du kommer med så "på kanten" meninger som du gjør. Med det mener jeg at du er den ENESTE som faktisk støtter Vigrid sin teori her.
Vis hele sitatet...
Konklusjon: Zatorro er enig med meg at den personlige synsingen til vidarlo, de andre medlemene og meg er gode. Han kan fortsatt ikke backe up "bevisene" sine.

Sitat av devotio
Bare for å avkrefte at jødene ønsker verdensmakt:


Fra http://en.wikipedia.org/wiki/Conspir...spiracy_theory sitert fra
Stolpyn's investigation: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pro...gation.2C_1905 ,
Exposure fra The Times: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pro...orgery.2C_1921 ,
The Berne Trial: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pro...l.2C_1934-1935 og sist men ikke minst
United States Congress, Senate. Committee on the Judiciary. Protocols of the Elders of Zion: a fabricated "historic" document. A report prepared by the Subcommittee to Investigate the Administration of the Internal Security Act and Other Internal Security Laws (Washington, U.S. Govt. Printing Office, 1964)

Et lett søk på Google motstrider lett dine påstander om jødene.
Vis hele sitatet...
Konklusjon: Hele denne posten er rett i følge Zatorro da han ikke kan motbevise kildene jeg har listet opp.

Sitat av devotio
Medieindustrien har i mange land sterk makt, men filmindustrien er ikke et medium med mye makt. Medieindustirer med mye makt er TV-stasjoner og aviser, ikke film (de har en liten andel makt, men langt fra betydelig)

Vigrid er den eneste "aktøren" jeg har sett som har slike henvisninger, resten av verden (faktisk) mener noe annet. Nok en gang: Kanksje Vigrid har feil? (For å svare før du putter ord i munnen min, NEI. Vigrid har feil!)

Dessuten er ikke "gunnlegende rett" godt nok når man driver kildekritik. Man kan ikke bare velge en kilde og bruke de delene man vil og glemme resten. Kildekritik brukes for akkurat dette. Hvis Vigrid legger like mye ord i munnen på andre som du har gjort med oss så tror jeg ikke på en eneste av disse kildene dine.
Vis hele sitatet...
Konklusjon: Zatorro er enig med meg i at filmindustrien ikke har nok makt til å styre politiske personligheter. Han er også enig med meg i at Vigrid kan ha feil siden de er de eneste med disse meningene. Zatorro er også enig med meg i at "grunnlegende ret" ikke er gode nok bevis og sier dermed at alle hans "bevis" kan strykes fra diskusjonen.

Sitat av devotio
Jeg har vært saklig i denne tråden, du kan telle antall Kvalitets Poeng jeg har fått i dette emnet så komme du raskt frem til akkurat det. Om du ikke vet hvordan KP fungerer er det slik at andre brukere gir poeng til poster de mener er bra. Du derimot har ingen. Dette er faktisk bevis på at jeg har bedre poster enn deg. Poengene skal ikke gis på grunnlag av meninger, men kvaliteten på postene.

Jeg har gitt deg mange muligheter til å gi motsvar til deg jeg sier, ikke tro du klarer å "smarte meg ut" med å komme med de samme dårlige "bevisene".
Vis hele sitatet...
Konklusjon: Zatorro er enig med meg at jeg har bedre og mer saklig diskusjon enn han selv. Han er også enig med meg at jeg har gitt han mange gode muligheter til å "svare på tiltale"

Det fins mange bevis mot Vigrid sine påstander og mange av dem er blitt unlatt kommentert fra Zatorro i denne tråden. Konklusjonene mine ovenfor er gjort på lik linje med Zatorro sine konklusjoner slik han har gjort det tidligere. Skal man dømme Vigrid ut fra Zatorro sin "dokumentasjon" er Vigrid en utrolig kildeløs organisasjon.
Zatorro: Poenget mitt med Wikipedia-sitatet var at mengden gass som var tilstrekkelig for å drepe en gruppe mennesker var så lav at det ikke oppsto blåe felt på veggene. Forøvrig er hele Holoca$h-teorien latterlig. At alle mennesker (forutenom nynazister) skulle klare å organisere en global løgn er ikke sannsynlig. Når tretti elever i et klasserom ikke klarer å bli enige om en sak, så klarer neppe resten av verden det. Folk er forskjellige og har forskjellige meninger, men de aller fleste foretrekker sannhet foran løgn, noe som burde være bevis nok på at den såkalte Holoca$h-løgnen ikke er gjennomførbar.
Sitat av ivioyner
byLARS: Det er verdt å merke seg at nazistorganisasjoner (og en del andre radikale grupper) tar imot folk som faller utenfor sosialt ellers og trenger et fellesskap. Og så adopterer de meningene til organisasjonen og blir en del av den
Vis hele sitatet...
Omtrent som nFF?
Vigrid er triste greier... Holocash faktisk Vi var jo i Polen på disse "djevelturene" med hvite busser og så fangeleriene i auszwitch (har ikke peiling på hvordan det skrives)

Åtter'n
Sitat av Eight-Ball
Omtrent som nFF?
Vis hele sitatet...
Hvilken mening har vi "adoptert" her? Det var en tråd om å starte et nff politisk parti, men ble slaktet fordi alle hadde forskjellige meninger. For det blir jo ikke et diskusjonsforum uten forskjellige meninger
Marsboer: Det han mente var antagelig at flesteparten av oss gutta på nFF er folk som har falt utenfor sosialt på en eller annen måte og søker likesinnede i et fellesskap. Forståelig, men jeg vil si at nFF eller Jesus er bedre holdepunkter enn Hitler i hverdagen
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nei fysj, PERSONforfølgelse kan vi jo selvsagt ikke ha noe av, å forfølge folk pga hudfarge, religion og sånt derimot, DET er jo selvsagt helt greit.

Siden fyren selv har lagt ut telefonnummeret sitt på sin egen webside (http://www.norgespatriotene.org/kontakt.htm), så tror jeg nok han dessverre er relativt tykkhudet.

Men ellers - slike folk som han har jeg faktisk ingen hemninger med å behandle som de selv ønsker å behandle andre som de selv mener at er underlegne. Fritt vilt er vel et passende uttrykk, den gyldne regel og alt det der vet du.
Sist endret av atomet; 4. april 2007 kl. 09:02.
Freakforum er ikke hans hjemmeside.
Nei, hjemmesiden hans finner du som øverste treff hvis du søker på google etter navnene som blir nevnt i denne artikkelen: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1710526.ece

http://www.google.com/search?hl=no&q...G=S%C3%B8k&lr=
Sist endret av atomet; 4. april 2007 kl. 09:07.
Sitat av atomet
Nei fysj, PERSONforfølgelse kan vi jo selvsagt ikke ha noe av, å forfølge folk pga hudfarge, religion og sånt derimot, DET er jo selvsagt helt greit.

Siden fyren selv har lagt ut telefonnummeret sitt på sin egen webside (http://www.norgespatriotene.org/kontakt.htm), så tror jeg nok han dessverre er relativt tykkhudet.

Men ellers - slike folk som han har jeg faktisk ingen hemninger med å behandle som de selv ønsker å behandle andre som de selv mener at er underlegne. Fritt vilt er vel et passende uttrykk, den gyldne regel og alt det der vet du.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke bare ringe han å avtale en prat med han i Larvik hvor han bor?
Sitat av Thrillseeker
Interessant video fra Auchwitz:
Del1 Del2

Vis hele sitatet...

Linken virker ikke...
Sitat av zatorro
Hvorfor ikke bare ringe han å avtale en prat med han i Larvik hvor han bor?
Vis hele sitatet...
Nei men så hyggelig at du kommer tilbake!

atomet mente nok ikke at man skulle slå av en hyggelig prat. Hva han har å komme med som skulle være mer konstruktivt enn deg kan jeg heller ikke skjønne...
Sitat av devotio

atomet mente nok ikke at man skulle slå av en hyggelig prat.
Vis hele sitatet...
Hvis man ikke vil slå av en hyggelig prat kan man jo bare slå, punktum.
Sitat av devotio
Nei men så hyggelig at du kommer tilbake!

atomet mente nok ikke at man skulle slå av en hyggelig prat. Hva han har å komme med som skulle være mer konstruktivt enn deg kan jeg heller ikke skjønne...
Vis hele sitatet...
Hei Devotio. Han er en hyggelig fyr som jeg tror dere ville ha endel å lære av. Og jeg tror også at dere ville kunne lære han noe i en rolig og avslappet atmosfære. Det er få ting som er så givende og lærerikt som å treffe folk fra motsatt side. Etter det vet man bedre hva man snakker om selv også.
zatorro: Jeg er helt enig med deg. Jeg tviler dog på at noen gidder ta kontakt for en seriøs samtale da det meste som fins av info fra vigrid (nettsiden og også det du har kommet med) er så dårlig backet up med kilder (annet enn vigrid sine egne nettsider).

Om jeg ser noen gode kilder som backer up Vigrid sine påstander er jeg villig til å diskutere dette.
Sitat av atomet
Nei, hjemmesiden hans finner du som øverste treff hvis du søker på google etter navnene som blir nevnt i denne artikkelen: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1710526.ece

http://www.google.com/search?hl=no&q...G=S%C3%B8k&lr=
Vis hele sitatet...

Hva sier du atomet? Tar du imot tilbudet om å besøke fyren for en hyggelig meningsutveksling?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Dette emnet har, som forutsett, sklidd ut i off topic pisspreik.
Stengt.