Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  172 18574
Vigrid misbruker åsatroen, og de virker stort sett som eng gjeng av guttunger og andre som har et akkutt behov for felleskap og/eller tilhørighet. Hvorfor ser vi poster om dette ofte, men ikke om RV som ville ha væpnet revolusjon osv, de er jo minst like ille, anti-fascisme er den nye typen fascisme om du vil. Latterlig med folk som forhelliger Stalin etc.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av zatorro
Påstandene er det Vigrid som kommer med og de har faktisk dokumentert påstandene svært bra også med jødiske kilder.

Du kan finne artikkelen om "Hvem styrer USA" om jødisk kontroll med medieindustrien. Du finner også jødenes eget utsagn om dominansen i filmindustrien i Hollywood med kommentaren: "So what?"

At de bruker denne dominansen viser Vigrid med filmanmeldelsene hvor du selv kan sjekke og vurdere ved å se filmen og sammenligne med anmeldelsen.

Gjør du en grundig jobb med kildegranskingen vil du se at Vigrid faktisk har grunnleggende rett i sin faktabaserte informasjon.
Vis hele sitatet...
Det som er enda artigere er at vigrid oppgir ikkje kilde eller forfatter. Kor stor tiltru venter du at folk har til en artikkel skriven av ein anonym person?

Eg har lese litt på vigrid, og dei ser ikkje ut til å vere belemra med kildekritikk. Dersom dei meiner noko, så ser det ut som om dei blindt kan liste opp 20 sider fakta som støtter dei.

Dersom vi prøver på samme oppramsinga, så blir vil klubba av deg, til tross for at det er ein vesentleg forskjell: det vi hevder, er det samfunnet kollektivt hevder. Det som er den kollektive kunnskapen til samfunnet brukar ein ofte å underbygge mindre enn en kanskje burde i diskusjoner, fordi alle veit det.

Vigrid har derimot ekstreme meininger. Dei som har ekstreme meininger bør kunne backe dei opp litt meir enn du kan, eller virker det bare teit.

At du i fullt alvor sitter og hevder at Vigrid har mange kilder er suspekt, når eg ikkje kan finne ei einaste ei.

Og hugs følgande vesle ordtak:
Sitat av Carl Sagan
Extraordinary claims require extraordinary evidence.
Vis hele sitatet...
Du ser ut til å ha oversett det.
For min del kan jøder bare ta over USA - for der er det styrt av kristne fundamentalister. Hva frykter du egentlig? At jødene skal bruke atomvåpen mot forvirret nynazister?
Kjære moderatorbøller som fjernet mitt innlegg om zatorros opphav og fritidssysler;
ja, jeg vet det var på kanten, men det er faktisk en mening med det. Derfor legger jeg ut en *kremt* noget moderert utgave på nytt, der mine høyst aktverdige motiver kommer noget bedre fram. Kontakt meg om dere begynner å trekkes altfor sterkt mot "delete"-knappen.

Zatarro: jeg har sett beviser for at du har medvirket på særdeles lite ærbare måter i diverse filmer i den homoerotiske generen, spesielt innen anal expansion-sjangeren, samt at din mor har en særdeles lite ærbar bakgrunn, fra tidlig barndom, og opp til dags dato.

Motbevis dette om du kan.
Sist endret av atomet; 20. mars 2007 kl. 10:18.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av zatorro
Påstandene er det Vigrid som kommer med og de har faktisk dokumentert påstandene svært bra også med jødiske kilder.
Vis hele sitatet...
Du skyter deg selv i foten gang etter gang. Ved at du unngår å svare på 80% av anklagene som blir gjort mot Vigrid beviser du hvor lite du faktisk vet om Vigird. Om du hadde vist nok om Vigird hadde du lett kunne forklart alle påstandene vi kommer med, dessuten ville det være lett for deg å hente bevis i følge deg selv da disse fins i overtall! (tydligvis).

Sitat av zatorro
Du kan finne artikkelen om "Hvem styrer USA" om jødisk kontroll med medieindustrien. Du finner også jødenes eget utsagn om dominansen i filmindustrien i Hollywood med kommentaren: "So what?"
Vis hele sitatet...
Med denne kommentaren ("So what?) forstår jeg deg dithen at du ikke bryr deg om at det fins jøder i filmindustiren i USA.

Medieindustrien har i mange land sterk makt, men filmindustrien er ikke et medium med mye makt. Medieindustirer med mye makt er TV-stasjoner og aviser, ikke film (de har en liten andel makt, men langt fra betydelig)

Sitat av zatorro
At de bruker denne dominansen viser Vigrid med filmanmeldelsene hvor du selv kan sjekke og vurdere ved å se filmen og sammenligne med anmeldelsen.
Vis hele sitatet...
Vigrid er den eneste "aktøren" jeg har sett som har slike henvisninger, resten av verden (faktisk) mener noe annet. Nok en gang: Kanksje Vigrid har feil? (For å svare før du putter ord i munnen min, NEI. Vigrid har feil!)

Sitat av zatorro
Gjør du en grundig jobb med kildegranskingen vil du se at Vigrid faktisk har grunnleggende rett i sin faktabaserte informasjon.
Vis hele sitatet...
Dessuten er ikke "gunnlegende rett" godt nok når man driver kildekritik. Man kan ikke bare velge en kilde og bruke de delene man vil og glemme resten. Kildekritik brukes for akkurat dette. Hvis Vigrid legger like mye ord i munnen på andre som du har gjort med oss så tror jeg ikke på en eneste av disse kildene dine.

Jeg ser heller ikke at du har noen kilder her, så hvordan kan du vite at med en grundig kildegransking så kan man se at Vigrid har "grunnlegende rett"?

eg kan fortsatt ikke se at du viser til noen kilder, jeg vil ha ordentlig bokliste eller internettadresse som jeg kan lese disse kildene.


Jeg inviterer deg forøvrig til en videre ordentlig debatt og håper du kan benytte deg av det.
Sitat av DonTomaso
OoM : Det er fint at du leser kritisk på siden, og at du gjør deg opp en mening om nazipakket, som Vigrid tross alt er. Men : Det er så godt som ingenting i verdenshistorien som er så gjennomført bekrefta og vedtatt som at jødeutryddelsene fant sted. Det finnes dokumenter, bilder, foto, filmklipp, for ikke å glemme intervjuer med hundretusenvis av mennesker som overlevde drapsleirene. Med mindre man tar en filosofisk diskusjon om hva "et bevis" er, er det ingen mennesker som kan påstå at holocaust ikke skjedde. atomet har et godt poeng der.
Vis hele sitatet...
Hei DonTomaso. Så enkelt er det nok ikke. Vigrid tar for seg en del av disse såkalte bevisene og vitneskildringene og tilbakeviser dem på en svært så overbevisende måte. Etter at de såkalte revisjonistene fikk gjennombruddet sitt er jo også den offisielle versjonen forandret kraftig.

Konklusjon: Vigrid har rett og holocaustindustrien bygger på krigspropaganda, løgn og overdrivelser.
zatorro: Påstandene dine er faktisk straffbare i opptil flere land. Med loven i hånd, kan jeg fortelle deg at du tar feil. Uansett hvor overbevisende du føler Vigrid er, så er det en grunn til at 99% av verdens befolkning _IKKE_ er nazister, ikke sant? En smule påfallende, syns du ikke? At ikke er flere som svelger våset dere lirer av dere? Vi har fortsatt ikke sett noen _seriøse_ kilder. Så bla opp kildene dine (leksikon, profilert avis, artikkel av anerkjent menneske (på verdensbasis og ikke bar ei nazistmiljøer), o.l. er gode kilder).

Du er så useriøs i argumentasjonen din at det skremmer meg så hinsides hvor utrolig kjørt ungdommer kan bli. HUFF!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av zatorro
Hei DonTomaso. Så enkelt er det nok ikke. Vigrid tar for seg en del av disse såkalte bevisene og vitneskildringene og tilbakeviser dem på en svært så overbevisende måte. Etter at de såkalte revisjonistene fikk gjennombruddet sitt er jo også den offisielle versjonen forandret kraftig.

Konklusjon: Vigrid har rett og holocaustindustrien bygger på krigspropaganda, løgn og overdrivelser.
Vis hele sitatet...
Så kom no for faen med dei kildene! Dra på med kildehenvisninger, og kvifor den etablerte sannheta er feil.

Det du har gjort er å hevde at jada, dei har rett! JAAAAA DEI HAR RETT!!!!

Det holder ikkje. Dersom du leser på wikipedia om holocaust denial, så er der relativt mange argument for at holocaust har skjedd, og det er utgitt mangfoldige tusen sider om holocaust, og det er skrive mange svar på t.d Irving si forsking.

Dei offisielle versjonane er justerte. Tallet har endra seg, både opp og ned, alt etter kva som blir framlagt. Det er ikkje ei kraftig endring. Grunlaget står fortsatt fjellstødig i dag.

Greit at ein del utnytter holocaust for alt det er verdt, men det vil ikkje sei at heile greia er løgn.

Eg foreslår at du hoster opp litt skikkelige kilder, istaden for å runke til vigrid sin propaganda. Fordi om nokon påstår noko er rett så er det ikkje nødvendigvis rett.

Eg kan hevde at eg er kongen av danmark, men det blir ikkje rett bare fordi eg hevder det.

Les atomet sitt innlegg lenger oppe.

Slik du held på no, så er dette ut som et undervisningsoppleg i sjølvmord i debatter.
Sitat av vidarlo
Slik du held på no, så er dette ut som et undervisningsoppleg i sjølvmord i debatter.
Vis hele sitatet...

Forklaringen er enklere enn som så. zatorro er noe så enkelt som et troll, og han er et elendig sådan. Masse påstander om noe, men ingen måte å bakke det opp på? Helt vanlig, selv her, men de regger seg som oftest når det er snakk om å le av de helt bortvridde idiotene fra feks Vigrid. Så skal de prøve å forsvare de, men feiler miserabelt siden de aldri kan forsvare det de kommer med. De kan selvfølgelig forsvare alt de kommer med, men bare ved å lenke til ENDA mere idiotisk informasjon, så de lar som regel være med det.

zatorro: Du kan motbevise mine påstander med å begynne å forsvare de andre påstandene du har kommet med. Hvis du ikke gjør det har du tapt, og kan bare la være å forsøple dette forumet mere. Ikke det at jeg tror du verken kommer til å klare å legge frem noen bevis, eller gjøre noe som helst som kommer til å bedre på situasjonen, men jeg tenkte jeg skulle gi deg en sjanse.... (hehehe as if)

For alle andre, litt lesestoff:
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_troll
http://www.encyclopediadramatica.com...ality_disorder
Sist endret av meitemark; 20. mars 2007 kl. 12:09.
Nei, ikke skrem ham bort da, jeg vil gjerne få en grunn til å publisere bevisene mine
Sitat av atomet
Nei, ikke skrem ham bort da, jeg vil gjerne få en grunn til å publisere bevisene mine
Vis hele sitatet...
Det var et alternativ til å slette tråden og banne zatorro.
uff... og jeg som hadde varma opp flammekasteren min og greier...
Tittelen på denne tråden er: Vigrid - Din mening. Og det er akkurat hva jeg har gjort: sagt min mening om hva Vigrid påstår. Det har tydeligvis falt en del tungt for brystet at det går an å gi uttrykk for andre meninger enn de selv har. Dem om det.

Siden hr Meitemark vil ha dokumentasjon har jeg valgt et eksempel som er dokumentert i et norsk ukeblad som viser hvordan hele holocaustmyten er bygget opp. Dere finner artikkelen på Vigrid under Bauck:

www.vigrid.net/bauckmauthausen.htm

Erling Bauck var den mest kjente nordmannen som var internert i tysk leir under krigen. Han er brukt av Hvite Busser som sannhetsvitne og det er laget video om erfaringene hans i leirene.

Spørsmålet mitt til dere blir da: Er Baucks påstander korrekte om at det ble drept to millioner i Mauthausen ved å bli slått ihjel med køller omviklet med piggtråd eller er dere enige med Vigrid i at dette er løgn?

Dette er bare et av mange eksempler fra Vigrid sin side som kan dokumenteres. Jeg viser gjerne til flere og forsvarer dem.
Sitat av zatorro
Tittelen på denne tråden er: Vigrid - Din mening. Og det er akkurat hva jeg har gjort: sagt min mening om hva Vigrid påstår. Det har tydeligvis falt en del tungt for brystet at det går an å gi uttrykk for andre meninger enn de selv har. Dem om det.
Vis hele sitatet...
Du både mener, hevder og konkluderer i denne tråden og må derfor selvsagt komme med beviser.

Siden hr Meitemark vil ha dokumentasjon har jeg valgt et eksempel som er dokumentert i et norsk ukeblad som viser hvordan hele holocaustmyten er bygget opp. Dere finner artikkelen på Vigrid under Bauck:

www.vigrid.net/bauckmauthausen.htm
Vis hele sitatet...
Et norsk ukeblad. Hjemmet. Beviset på at holocaust er en løgn.

Erling Bauck var den mest kjente nordmannen som var internert i tysk leir under krigen. Han er brukt av Hvite Busser som sannhetsvitne og det er laget video om erfaringene hans i leirene.

Spørsmålet mitt til dere blir da: Er Baucks påstander korrekte om at det ble drept to millioner i Mauthausen ved å bli slått ihjel med køller omviklet med piggtråd eller er dere enige med Vigrid i at dette er løgn?

Dette er bare et av mange eksempler fra Vigrid sin side som kan dokumenteres. Jeg viser gjerne til flere og forsvarer dem.
Vis hele sitatet...
Ser ingen steder at han hevder to millioner mennesker ble drept med køller med omviklet med piggtråd. Derimot hevder han at noen ble drept.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg har bevisst ikke blandet meg inn i denne diskusjonen, men føler på dette stadiet at det er viktig å få med følgende:

zatorro er, selvfølgelig, medlem i Vigrid og har registrert seg på nFF kun for å komme med nazipropagandaen sin i dette emnet. Dette er ikke unikt, da jeg har sett det skje flere ganger før både på nFF og andre nettfora. zatorro er ikke interessert i å delta i diskusjonen, personen er kun interessert i å lire så mye propaganda av seg som mulig.

Vær oppmerksom på dette og jeg oppfordrer til total ignorering av alt personen skriver.
Erling Bauck var fange i leiren før du ble født, og har sett det med sine egne øyne. Utsagnene hans kan bekreftes av andre nålevende medfanger og fotografier og videoopptak. Artikkelen er sann, og du har ikke klart å dokumentere at den er en del av "holocaustmyten". Det eneste du har gjort er å komme med postander og linke til en side med flere påstander og bilder av artikkelen.
Sitat av zatorro
Dette er bare et av mange eksempler fra Vigrid sin side som kan dokumenteres. Jeg viser gjerne til flere og forsvarer dem.
Vis hele sitatet...
Hvem, hva, hvor? Jeg ser at du forsvarer de utsagnene vigrid kommer med, men du kommer ikke med noen annen dokumentasjon enn det vigrid selv påstår og da er det ikke dokumentasjon av noe som helst. Man kan ikke bevise en påstand ved å referere til påstanden i seg selv.

Kan du eller vigrid bevise at det Erling Bauck hevdet ikke er sant? Kan du eller vigrid komme med noe som skulle frembringe den aller MINSTE tvil i et generelt oppegående menneske?

Du kommer ikke til klare det, for det finnes ikke noe troverdig som sier at det er slikt du eller vigrid hevder at det var. Derimot finnes det plenty som bakker opp mot den historien Bauck kom med.
Jeg blir nesten litt skremt over meg selv, mens jeg leser inne på vigrid. Jeg føler at det de kommer med kan virke fornuftig, med den vinklingen det blir lagt fram. Jeg blir også paranoid, jeg tenker "Selvfølgelig er dette bare idioti, men hva om jødene har lyst til å ta over verden?"

Jeg er fullstendig klar over at dette er værre enn å tro på aliens som vi ta over verden, men det som faktisk skremmer meg er at jeg i det heletatt tenker tanken på at noe sånt kan gå ann.
Sitat av nso
zatorro er, selvfølgelig, medlem i Vigrid og har registrert seg på nFF kun for å komme med nazipropagandaen sin i dette emnet. Dette er ikke unikt, da jeg har sett det skje flere ganger før både på nFF og andre nettfora. zatorro er ikke interessert i å delta i diskusjonen, personen er kun interessert i å lire så mye propaganda av seg som mulig.
Vis hele sitatet...
Helt korrekt. Jeg er en Vigrider, men jeg registrerte meg ikke på nFF for å komme med nazipropaganda, men for å forsvare Vigrid i en tråd som kun drev med anti-Vigrid hets. Det er en annen motivasjon. Ingen hat-Vigrid tråd - ingen zatorro på nFF.


Sitat av meitemark
Kan du eller vigrid bevise at det hevdet ikke er sant? Kan du eller vigrid komme med noe som skulle frembringe den aller MINSTE tvil i et generelt oppegående menneske?

Du kommer ikke til klare det, for det finnes ikke noe troverdig som sier at det er slikt du eller vigrid hevder at det var. Derimot finnes det plenty som bakker opp mot den historien Bauck kom med.
Vis hele sitatet...
Hr Meitemark, Det finnes intet annet enn løgner som bakker opp fantasihistorien til Bauck. Under er en link til Hvite Busser til Auschwitz som går for å være politisk korrekte selv om Vigrid påstår at de lyver om det meste. De oppgir tall på 200.000 som totalt var innom Mauthausen-leirene hvorav halvparten, 100.000, ble drept:

http://www.hvitebusser.no/Webdesk/ne...html?id=381144

Dette er uansett langt unna de to millioner Bauck påstår bli drept med slag av køller omviklet piggtråd.

Hvis vi er enige om at Vigrid har rett i at Bauck og Hjemmet spredde løgn går jeg med glede over til neste tema som også vil bli dokumentert.
Sitat av http://www.vigrid.net/Bilder%20til%20artikler/diverseholocash/mauthausen/Baucktull.jpg
To millioner mennesker ble drept i Mauthausen og sideleirene.
Vis hele sitatet...
Har du noen kommentarer til det, zatorro?
Jeg foreslår, som nso sier, at zatorro ignoreres i resten av diskusjonen. Ikke fordi jeg støtter sensur eller at jeg er mot ytringsfrihet, men fordi gutten/jenta ikke har noenting å komme med, men bare driver med trolleri.

Når det gjelder den store jødekonspirasjonen, som sørger for at samtlige av de hundretusenvis av jødene som opplevde drapsleirene lyver (ifølge nazipakket selvsagt) : Hvordan i all verden skal en slik enorm verdensomspennende konspirasjon være mulig? Hvordan skulle "jødene, kommunistene, de fagorganiserte, sigøynerene og de funksjonshemma som opplevde leirene fått samlet seg om en felles løgn? Kan dere tenke dere til for en logistisk oppgave dette måtte være?

Samtlige, og vi snakker hundretusenvis av mennesker, skulle kommunisert sammen (og dette var før internett!), og blitt enige om en felles historie som de skulle fortelle resten av verden for spre løgnene om drapsleirene? I tillegg skulle de produsert falske bilder, falske intervjuer og falske filmklipp! Enhver person med normale evner forstår at dette er umulig. Og DET er et fakta.
Synes vigrid er motbydelig. Uansett hva slags emne det gjelder skal de poengtere i artiklene sine at det er jødene som står bak. Det er jødene som lyver om holocaoust, det er jødene som står bak wtc og det er jødene som kontrollerer media. Hvem bryr seg? Hva er galt med jøder? Og hvorfor skal nazister som deg zatorro alltid finne autoritetsjøder onde og medlem i et eller annet sykt nettverk som planlegger å ta over verden gjennom Disney?

Du er totalt skrudd i hodet. Du tror på absolutt alt som blir skrevet av vigrid uten en eneste tvil. Alle kildene dine er fra nazisider. Hvis dette med holocouast er løgn, hvorfor tror du ikke at det er fler enn bare nazifaenskap som driver å "forsker" på det?

Hvorfor et slik hat mot jødedommen?

hahaha signaturen min passa ikke så godt til denne posten
Sist endret av gæærn; 20. mars 2007 kl. 17:41.
Bare så det er sagt, så ignorerer jeg denne tråden aktivt på oppfordring tidligere i tråden.
haha! vigrid er så idiotisk så jeg nesten må le høy.. det er nazister og den slags tull man burde lage konsentrasjonleirer for, IKKE jøder..
Sitat av buttercup
http://www.vigrid.net/Bilder%20til%2.../Baucktull.jpg
To millioner mennesker ble drept i Mauthausen og sideleirene. Har du noen kommentarer til det, zatorro?
Vis hele sitatet...
Jada, det har jeg en kommentar til: Det er ren løgn som det meste som serveres fra holocaustindustrien. Jeg kopierer inn svaret til meitemark som dekker dette spørsmålet også:

Det finnes intet annet enn løgner som bakker opp fantasihistorien til Bauck. Under er en link til Hvite Busser til Auschwitz som går for å være politisk korrekte selv om Vigrid påstår at de lyver om det meste. De oppgir tall på 200.000 som totalt var innom Mauthausen-leirene hvorav halvparten, 100.000, ble drept:

http://www.hvitebusser.no/Webdesk/ne...html?id=381144

Dette er uansett langt unna de to millioner Bauck påstår bli drept med slag av køller omviklet piggtråd.

Håper det holder Buttercup, men vil du flere bevis på holocaustsvindel er det bare å si fra.
La du merke til at jeg markerte ordet "sideleirene" med fet skrift? Det er altså ikke bare Mauthausen vi snakker om. Holocaustsvindel eller ei, å drepe "bare" 100000 uskyldige mennesker var uansett feil.
Sist endret av capital_g; 20. mars 2007 kl. 18:32.
kreativ nerd
devotio's Avatar
zatorro: Jeg foreslår at du gjør en av to ting.

1, du beviser at det du kommer med er fakta. Å komme med artikler fra Vigrid er ikke gode nok bevis med mindre de inneholder artikkelforfatter og kildeliste.

2, du leser igjennom hele tråden, funderer over hvorfor det er så mange som mener noe annet, leser kildene som vi har kommet med og ser at du ikke har kommet med kilder. Vurderer hvordan du og Vigrid fremstår. Når du har gjort dette kan du eventuelt gjøre nummer 1 eller droppe og komme tilbake med dårlige poster som du ikke kan underbygge.

Personlig overbeviser du meg mer i retningen at jeg IKKE skal bli medlem av Vigrid. Håper ikke resten av Vigrid er like "flinke" til å verve medlemer for Vigrid sin del
Vigrid er grunnlagt av sinnssyke mennesker. Resten av medlemene er ungdommer som vil ha noe å tro på og ha noe å stå for, og vet ikke ikke en dritt om hva de driver med. Vigrid er bare patetisk.
Sitat av devotio
zatorro: Jeg foreslår at du gjør en av to ting.

1, du beviser at det du kommer med er fakta. Å komme med artikler fra Vigrid er ikke gode nok bevis med mindre de inneholder artikkelforfatter og kildeliste.

2, du leser igjennom hele tråden, funderer over hvorfor det er så mange som mener noe annet, leser kildene som vi har kommet med og ser at du ikke har kommet med kilder. Vurderer hvordan du og Vigrid fremstår. Når du har gjort dette kan du eventuelt gjøre nummer 1 eller droppe og komme tilbake med dårlige poster som du ikke kan underbygge.

Personlig overbeviser du meg mer i retningen at jeg IKKE skal bli medlem av Vigrid. Håper ikke resten av Vigrid er like "flinke" til å verve medlemer for Vigrid sin del
Vis hele sitatet...
Hei Devotio. Ser vi på innlegget ditt som er nr 36 i denne tråden har nok du aldri vurdert å bli med i Vigrid:

Sitat av devotio
Om man i det hele tatt tenker at Vigrid faktisk sier noe fornuftig bør man passe seg. Det er så utrolig mye dumt de sier at det ikke burde være mulig. En titt på nettsiden bør jo være advarsel nok.

"Survival of the fittest" er det noen som så fint sa, Vigrid er definitivt ikke fremtiden!
Vis hele sitatet...
Siden du så langt ikke vil svare saklig gir jeg deg gjerne en mulighet til innenfor trådens tittel:

Vigrid har en avdeling hvor de tar for seg forskjellige bilde"beviser" holocaustindustrien bruker og hvor flere er dokumentert med hvor de er hentet og brukt fra. Jeg har valgt ut en hvor en svensk avis sier rett ut at her er saksen brukt som våpen. Det er et viktig bilde siden det har en sentral plass i Yad Vashem-senteret i Israel og det største i boken til Goldhagen:

www.vigrid.net/holocash_medlognensomvaapen.htm

Hva sier du? Har Vigrid et godt poeng eller hva?
Sitat av zatorro
Vigrid har en avdeling hvor de tar for seg forskjellige bilde"beviser" holocaustindustrien bruker og hvor flere er dokumentert med hvor de er hentet og brukt fra. Jeg har valgt ut en hvor en svensk avis sier rett ut at her er saksen brukt som våpen. Det er et viktig bilde siden det har en sentral plass i Yad Vashem-senteret i Israel og det største i boken til Goldhagen:

www.vigrid.net/holocash_medlognensomvaapen.htm

Hva sier du? Har Vigrid et godt poeng eller hva?
Vis hele sitatet...
Jeg tenker jeg skal slenge meg på denne diskusjonen. Jeg ser her at du viser til dette bildet som blir galt fremstilt. Jeg lurer: Hvordan kan dette være et bevis på at holocaust aldri har funnet sted? Det beviser bare at en journalist har brukt en bit av et bilde på en gal måte.. KUN det. Ingenting annet.

Det er heller ikke VIGRID som har funnet ut dette. De henter bare ting og tang fra alle mulige kilder, og liker godt å skjule hvor de har ting fra, slik at folk skal la det bli med det som de har sagt, uten å gå videre inn i saken. Er det noe som er enda værre enn deres holdninger, så er det deres måte å legge frem ting på.
Sist endret av Matthiesen; 20. mars 2007 kl. 21:08.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av zatorro
Hei Devotio. Ser vi på innlegget ditt som er nr 36 i denne tråden har nok du aldri vurdert å bli med i Vigrid:



Siden du så langt ikke vil svare saklig gir jeg deg gjerne en mulighet til innenfor trådens tittel:

Vigrid har en avdeling hvor de tar for seg forskjellige bilde"beviser" holocaustindustrien bruker og hvor flere er dokumentert med hvor de er hentet og brukt fra. Jeg har valgt ut en hvor en svensk avis sier rett ut at her er saksen brukt som våpen. Det er et viktig bilde siden det har en sentral plass i Yad Vashem-senteret i Israel og det største i boken til Goldhagen:

www.vigrid.net/holocash_medlognensomvaapen.htm

Hva sier du? Har Vigrid et godt poeng eller hva?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg var sterk motstander av Vigrid da jeg skrev den posten (slik som de fleste andre her). Etter at du har kommet med dine "bevis", snarere mangel på det, har jeg blitt enda sikkrere at jeg ikke skal vurdere det en gang...

Jeg har vært saklig i denne tråden, du kan telle antall Kvalitets Poeng jeg har fått i dette emnet så komme du raskt frem til akkurat det. Om du ikke vet hvordan KP fungerer er det slik at andre brukere gir poeng til poster de mener er bra. Du derimot har ingen. Dette er faktisk bevis på at jeg har bedre poster enn deg. Poengene skal ikke gis på grunnlag av meninger, men kvaliteten på postene.

Nok en gang, jeg er villig til å lese bevis fra Vigrid på det de mener, men da må artikkelen i det minste ha en forfatter. Det er også en fordel med kildeliste. Artikkelen du viser til har ingen av delene. Jeg kan legge opp hva som helst på en nettside og påstå det ene og det andre, dette er ikke bevis. Bevis må backes opp av andre.

Jeg har gitt deg mange muligheter til å gi motsvar til deg jeg sier, ikke tro du klarer å "smarte meg ut" med å komme med de samme dårlige "bevisene".
Sist endret av devotio; 20. mars 2007 kl. 21:13. Grunn: Formuleringer
Sitat av John B
Som allerede nevnt flyter det med selvmotsigelser. For eksempel står det at jødene ikke ble gasset i hjel, så noen punkter lenger nede står det at gassen som ble tatt i bruk var Zyklon B.
Vis hele sitatet...
Hei John B

Du sier ikke i hvilken artikkel du viser til så jeg linker opp en for å belyse det med Zyklon-B:

www.vigrid.net/holocash_proysiskblaa.htm

Holocaustindustrien påstår at det ble brukt Zyklon-B til å gasse jøder med i de såkalte gasskamrene i Auschwitz. I så fall skulle de rommene vært farget blå. Det er de ikke.

Alle er enige om at Zyklon-B ble brukt i avlusingsrommene og på bildene i artikkelen ser du at tilogmed veggen er blåfarget tvers igjennom.

De som trenger vitenskapelig dokumentasjon kan henvende seg til Vigrid som selger den vitenskapelige Rudolf-rapporten om temaet. Den finnes også på nett.
Siden du ikke har tatt til motmæle, zatorro, så regner jeg herved mine tidligere påstander som bevist.

Forresten... et par ting JEG syns er rart med det bildet du viser til over...
1: Hvorfor i ****står folka du og Tore påstår at tar dekning bak et eller annet bøyd dobbelt? Det virker som en utrolig klønete måte å ta dekning på. Hva med å legge seg ned istedet? Evt kan det se ut som de ligger over en eller annen form for gjerde, et ståltrågjerde f.ex? og hvorfor ville de da ha stått bøyd dobbelt på den måten? Hm, la meg tenke... kanskje de er døde?
2: Hvis han soldaten prøver å skyte på noen et eller annet sted utenfor bildet bør han ha røntgensyn, for han ser ihvertfall ut til å prøve å skyte dem tvers gjennom hodet til hun damen.
3: Mulig jeg er pessimistisk innstilt, men jeg ville ikke ha prøvd å ta dekning bak en høygaffel eller hva det nå er. Den dumpa like bak dem ser mer lovende ut. Med mindre det er han soldaten som skyter på dem da, da er det ikke så mye dekning å finne.
4: Se på damen som jeg har sirkla inn under her... veldig snodig å legge seg "på tvers" hvis man prøver å ta dekning fra noen som skyter fra den retningen soldaten peker våpenet mot? For ikke å snakke om at det ser ut som hun ligger på siden, ikke på magen eller ryggen?

Du har ikke helt skjønt det med bevis du zatorro... det er ingen andre her enn deg som ser på artikler som ligger hos vigrid som "bevis". Finn tilsvarende artikler hos en NØYTRAL kilde, eller enda bedre, noen som vanligvis forfekter det motsatte av det vigrid pleier å si, så kan vi begynne å snakke om bevis. Å se på en artikkel hos vigris som bevis for noe som helst av det de påstår er omtrent som å se på "independence day" som bevis for at det finnes aliens som er ute etter oss.
Sitat av http://no.wikipedia.org/wiki/Zyklon_B
Når det av holocaustfornektere hevdes at Zyklon-B ble brukt i konsentrasjonsleirene for desinfeksjonsmiddel, settes en sannhet inn i usannhetens tjeneste. For det er korrekt at Zyklon-B var det foretrukne middel f.eks. i tilintetgjørelsesleiren Auschwitz-Birkenau til desinfeksjon i den hensikt å forhindre smitte. En prosentuelt lav andel av den leverte Zyklon B-gassen var tilstrekkelig for å gjennomføre massmord av mennesker i gasskamrene. På varmblodig liv er den dosen som må til bare en 22-del av det som trengs for virvelløst liv.
Vis hele sitatet...
Takk for i dag.
Sitat av marsboer
For min del kan jøder bare ta over USA - for der er det styrt av kristne fundamentalister. Hva frykter du egentlig? At jødene skal bruke atomvåpen mot forvirret nynazister?
Vis hele sitatet...
Heh, ironisk nok. Kristne fundamentalister tviler jeg på ville startet noen krig.
Sitat av Unify
Kristne fundamentalister tviler jeg på ville startet noen krig.
Vis hele sitatet...
Det er jo akkurat det de har gjort i Irak.
Melk, Brød, Nugatti, Smør, Kjøttdeig, Tacoingredienser, Druer, Jif Universal, Godt & Blandet, General White Portion, Cola.

Skriver bare ned handlelista mi her slik at jeg kan hente den ut fra jobben i morgen.. Så mye bryr vigrid meg.
Sitat av DonTomaso
Det er jo akkurat det de har gjort i Irak.
Vis hele sitatet...
Jeg klarer ikke å kalle dem fundamentalister. En fundamentalist er en som gjør, og tror slik det er skrevet til punkt og prikke. Så jeg vil heller si tvert imot. Man kan ikke bruke kristendommen som "grunn" for å drepe.. Kristendommen snakker tvert imot å drepe, så jeg kan ikke kalle dem kristne fundamentalister .

Om dem kaller seg kristne har de totalt misforstått det som står i bibelen.

Jeg tør kalle meg en fundamentalist etter punktene som er oppført på wikipedia, men er helt uenig i krigene i midtøsten.
Sist endret av connubialis; 20. mars 2007 kl. 23:47.
Sitat av DonTomaso
Det er jo akkurat det de har gjort i Irak.
Vis hele sitatet...
I så fall må de ha feiltolket bibelen grovt.
Ekstremister er vel et mer treffende begrep.

Edit: Unify ja. Først.
Sitat av buttercup
Takk for i dag.
Vis hele sitatet...
Hei Buttercup

Morsomt at jeg for en gangs skyld møtes med et saklig motargument. Kopi av det her:

Opprinnelig skrevet av http://no.wikipedia.org/wiki/Zyklon_B
Når det av holocaustfornektere hevdes at Zyklon-B ble brukt i konsentrasjonsleirene for desinfeksjonsmiddel, settes en sannhet inn i usannhetens tjeneste. For det er korrekt at Zyklon-B var det foretrukne middel f.eks. i tilintetgjørelsesleiren Auschwitz-Birkenau til desinfeksjon i den hensikt å forhindre smitte. En prosentuelt lav andel av den leverte Zyklon B-gassen var tilstrekkelig for å gjennomføre massmord av mennesker i gasskamrene. På varmblodig liv er den dosen som må til bare en 22-del av det som trengs for virvelløst liv.

Det har du all ære av. Slik skal motsetninger i synet på historie behandles. Noe fasitsvar finnes vel ikke og den som vil trekke egne kvalifiserte konklusjoner bør gjennomgå Rudolf-rapporten opp imot de synspunktene som er nevnt over.

Nå er det ikke bare på dette debattforumet folk har problemer med å debattere HoloCa$h. I Tyskland er nettopp Germar Rudolf, mannen bak Rudolf-rapporten, dømt til 2,5 års fengsel for å trekke den offisielle versjonen i tvil.

Det blir jo som i middelalderen hvor de som hevdet at jorden var rund ble fengslet eller drept. Tyder på at den offisielle versjonen er løgn som ikke kan stå på egne bein ved hjelp av saklig argumentasjon.

God natt.
Fåreslår at du leser denne.

Det skal også nevnes at Germar Rudolf selv har sagt at kjemi hverken kan bevise eller avvise gasskamrene.

Sitat av Rudolf Germar
Furthermore, I am convinced that chemistry is not the science which can prove or refute any allegations about the Holocaust "rigorously".
Vis hele sitatet...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Unify
Jeg klarer ikke å kalle dem fundamentalister. En fundamentalist er en som gjør, og tror slik det er skrevet til punkt og prikke. Så jeg vil heller si tvert imot. Man kan ikke bruke kristendommen som "grunn" for å drepe.. Kristendommen snakker tvert imot å drepe, så jeg kan ikke kalle dem kristne fundamentalister .

Om dem kaller seg kristne har de totalt misforstått det som står i bibelen.

Jeg tør kalle meg en fundamentalist etter punktene som er oppført på wikipedia, men er helt uenig i krigene i midtøsten.
Vis hele sitatet...
Bibelen er egentlig ganske stor på det å drepe andre. Eks. Tredje Mosebok, kapittel 20 snakker mye om når, hvorfor og hvordan du bør drepe andre. . Gud er litt sånn, lissom.

Dere skal være hellige
Herren talte til Moses og sa: 2 Si til israelittene: Dersom en israelitt eller en innflytter som bor i Israel, gir et av sine barn til Molok, skal han dø. Folket i landet skal steine ham. 3 Jeg vil vende meg mot mannen og utrydde ham av folket, fordi han har gitt sitt barn til Molok og gjort min helligdom uren og vanhelliget mitt hellige navn. 4 Dersom folket i landet lukker øynene for denne mannen som gir sitt barn til Molok, og ikke dreper ham, 5 vil jeg vende meg mot ham og hans ætt. Jeg vil utrydde ham av folket, både ham og alle dem som følger i hans fotspor og dyrker Molok.
6 Når noen vender seg til gjenferd og spådomsånder og i utroskap holder seg til dem, vil jeg vende meg mot ham og utrydde ham av folket.
7 Dere skal hellige dere og være hellige! For jeg er Herren deres Gud. 8 Gi akt på mine forskrifter og lev etter dem! Jeg er Herren, som helliger dere.

Synd og straff
9 Den som forbanner sin far eller sin mor, skal dø. Fordi han har forbannet sine foreldre, hviler det blodskyld på ham. 10 Når en mann driver hor med en gift kvinne, skal de begge dø, både mannen og kvinnen som har brutt ekteskapet.
11 Den som har samleie med sin fars kone, vanærer sin far. De skal begge dø; det hviler blodskyld på dem. 12 Når en mann har samleie med sin svigerdatter, skal de begge dø. De har gjort en motbydelig gjerning; det hviler blodskyld på dem. 13 Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem. 14 Når en mann tar en kvinne og hennes mor til kone, er det skamløs ferd. Både han og kvinnene skal brennes. Slik skjensel må ikke finnes blant dere.
15 En mann som har omgang med et dyr, skal dø, og dyret skal dere drepe. 16 Når en kvinne går til et dyr og parer seg med det, skal du drepe både kvinnen og dyret. De skal dø; det hviler blodskyld på dem.
17 Når en mann gifter seg med sin søster, som har samme far eller samme mor som han, og de har sett hverandre nakne, da er det en skam, og de skal utryddes for øynene på sine landsmenn. Han har hatt samleie med sin søster og ført skyld over seg.
18 Den som ligger hos en kvinne som har menstruasjon, og har samleie med henne, han har avdekket hennes kilde, og hun har blottet sin blodkilde. De skal begge utryddes av sitt folk. [...]
22 Gi akt på alle mine forskrifter og lover, og lev etter dem! [...]
27 Når en mann eller kvinne har en dødningeånd eller en spådomsånd i seg, skal de dø. De skal steines; det hviler blodskyld på dem.
Vis hele sitatet...
Nå, følg Herrens bud, for han er hellig!
Sist endret av Tias; 21. mars 2007 kl. 00:32.
Kan du ikke bare svare på det svaret du fikk uten å begynne å mase om masse virrvarr rundt hele diskusjonen?

Jeg skal fortsatt prøve å holde meg borte fra selve diskusjonen, men du er en mester i å diskutere rundt grøten. Noe revisjonister og andre som diskutere "holocash" (kunne dere ikke funnet på noe mer seriøst) er kjent for.

Jeg har til gode å se deg svare på de påstander som motbevises i denne tråden. Det eneste du gjør er å linke til enda mer vigrid desinformasjon.

Du valgte også å overse det jeg skrev på side 3 om soldaten i dokumentaren på NRK. Noe jeg tar som et tegn på at du ikke har noe svar, ergo er du enig i at leiren var en utryddelsesleir. Videre er du enig i at krematoriene ble brukt til å brenne mennesker. Noe denne soldaten vitnet om i programmet.

Vanskelig å holde seg unna, men jeg nekter å tro at enkelte er så trangsynt som de påstår de er.
Sitat av Kanoner
Kan du ikke bare svare på det svaret du fikk uten å begynne å mase om masse virrvarr rundt hele diskusjonen?
Vis hele sitatet...
Et troll kan ikke gjøre det. Det er det som definerer et troll.
Sitat av zatorro
Hei Buttercup

Morsomt at jeg for en gangs skyld møtes med et saklig motargument.
Vis hele sitatet...
Kjære deg zatorro,
det er faktisk ikke alle andre det har vært mangel på saklige motargumenter fra, det er du som aldri har kommet med noe eget, kun drøvtygd oppgulp fra Tore & co. Vi har heller ikke hittil sett et eneste punkt der du faktisk har kommet med noen annen kilde enn vigrid.net. Kanskje på tide?

Nå er det ikke bare på dette debattforumet folk har problemer med å debattere HoloCa$h. I Tyskland er nettopp Germar Rudolf, mannen bak Rudolf-rapporten, dømt til 2,5 års fengsel for å trekke den offisielle versjonen i tvil.

Det blir jo som i middelalderen hvor de som hevdet at jorden var rund ble fengslet eller drept. Tyder på at den offisielle versjonen er løgn som ikke kan stå på egne bein ved hjelp av saklig argumentasjon.

God natt.
Vis hele sitatet...
Vel, den store forskjellen er at i middelalderen var det inkvisisjonen som fengslet og drepte de som trodde på frihet osv. Nå er det ca stikk motsatt. Nazistene var ikke akkurat kjent for toleranse og nestekjærlighet. At man fengsles for å påstå at et av verdenshistoriens største folkemord ikke fant sted, syns jeg kanskje blir litt feil på en måte, men samtidig - hey, hadde vi fulgt nazistenes egne "retningslinjer" hadde vi vel gassa dere (dvs vigrid & co) alle i hop. Evt halshogd, skutt, eller slått i hjel. Så ikke klag.
Sitat av zatorro
Hei John B

Du sier ikke i hvilken artikkel du viser til så jeg linker opp en for å belyse det med Zyklon-B:

www.vigrid.net/holocash_proysiskblaa.htm

Holocaustindustrien påstår at det ble brukt Zyklon-B til å gasse jøder med i de såkalte gasskamrene i Auschwitz. I så fall skulle de rommene vært farget blå. Det er de ikke.

Alle er enige om at Zyklon-B ble brukt i avlusingsrommene og på bildene i artikkelen ser du at tilogmed veggen er blåfarget tvers igjennom.

De som trenger vitenskapelig dokumentasjon kan henvende seg til Vigrid som selger den vitenskapelige Rudolf-rapporten om temaet. Den finnes også på nett.
Vis hele sitatet...
Interessant video fra Auchwitz:
Del1 Del2

Sitat av enis
haha! vigrid er så idiotisk så jeg nesten må le høy.. det er nazister og den slags tull man burde lage konsentrasjonleirer for, IKKE jøder..
Vis hele sitatet...
Er masse god plass til kommunister, anarkister, kristne, muslimer og sosialister også
Sitat av Tias
Bibelen er egentlig ganske stor på det å drepe andre. Eks. Tredje Mosebok, kapittel 20 snakker mye om når, hvorfor og hvordan du bør drepe andre. . Gud er litt sånn, lissom. Nå, følg Herrens bud, for han er hellig!
Vis hele sitatet...
Altså. Det der står i GT, den gamle pakt, og gjelder ikke fordi Jesus kom med en ny pakt. Dette har ikke noen slagkraft. Typisk at folk skal begynne å sitere mosebøkene. Ja, vi vet det står mye merkelig der, men det gjelder ikke for kristne.
Jeg har for tiden ingen relgion, min familie er veldig like. Vi holder oss mest til fakta og vitenskapen. Vist jeg noen gang skulle fått meg en relgion, hadde det nok vært norrønt. Ikke på grunn av vigrid kulturen, men pågrunn av norrønt er den relgionen som virker mest virkelig.
drazel: Ja, i og med at jorda ble skapt av at en ku ble melket mellom en verden av flammer og en verden av is og slikt? Joda, virkelighetsfaktoren er høy. Agnostiker er nok yrket for deg. Norrøn mytologi er egentlig minst like usannsynlig som resten av våset du klarer å grave fram. De fleste religion bringer med seg flere virkelighetsrelaterte hendelser enn norrøn mytologi. Har du i det hele tatt satt deg inn i det? En bråte guder, hvorav en døde fordi de glemte å si ifra til en spesiell type tre om at han skulle være udødelig, og en rir over himmelen i en vogn trukket av bukker mens han slår på kondensert vann med en hammer? Joda. Sannsynlig.
Sitat av Unify
Kristendommen snakker tvert imot å drepe, så jeg kan ikke kalle dem kristne fundamentalister.
Vis hele sitatet...
Korstog, heksbrenneri, tortur/drap på de som ikke omvender til kristendommen, krigen mellom katolikker og protestanter, og mange millioner kristne har deltatt i forskjellige krig. Det sier jo hvor mye kristne bryr seg om bibelen eller velger å "tolke" bibelen.