Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 2970
Sitat av dexter
Drit i Norsk FreakParti. Vi vil aldri klare å lage et parti som er fronta av dette forumet grunnet for spredte meninger.

Jeg er dog interessert i å fronte et parti som støtter legalisering av rusmidler man ikke blir fysisk avhengig av, det være bl.a. cannabis og de fleste psykedeliske stoffer, og legalisering av piratkopiering slik piratpartiet i Sverige vil ha det.

Navneforslag: Superpartiet.

Hvem/hvor mange her er interessert i å opprette/støtte et slikt parti?
Vis hele sitatet...

Jeg synes det i utgangspunktet er idiotisk å opprette/prøve å opprette et politisk parti som har et så lite spekter av viktige politiske saker, som tar for seg så få saker generelt sett. Det er jo kun folk/personer eller ialleffall utrolig få som ville gi sin stemme til noe som i korthet handler om 1 ting. mer rus.

Det er partier som har prøvd på dette før. å de har feilet til gangs.

Man skal kjempe for det man tror på er det noe som heter, men ikke for en hver pris.
Enig med stiansj her. Legaliseringen/avkriminaliseringen måtte ha vært en av flere viktige politiske saker som partiet støttet og drøftet. Man kommer virkelig ikke langt med få saker, spesielt ikke en sak som flertallet av befolkningen ikke ville støttet, selv kanskje ikke alle innenfor partiet engang. Hvor langt kommer man da? Nei, det tror jeg neppe ville fungert. Freakforum som et parti er en artig idè, men ganske urealistisk, i mine øyne.
Trådstarter
Syns det blir for mye flisespikking som nevnes her, som for eksempel hva som er et avhengighetsskapende narkotisk stoff. I oppstarten så ville vi uansett bare fungert som et opposisjonsparti, dvs vi ville ikke hatt noe annledning til å bestemme noe som helst, derfor trenger vi ikke å forklare hvordan ting skal fungere ned til hver minste detalje. Dessuten så er vel ikke poenget med å danne et slikt parti og styre Norge, det er mer for å komme i media og for å bli litt mer anerkjennt, ikke å endre Norges mening om piratkopiering og rusmidler.

For dere som sier at vi bare er enig om rusmidler og piratkopiering så holder det faktisk. Tror dere at pensjonistpartiet bryr seg så mye om barnehageplasser og liknende? Tviler på det. Partiet deres baserer seg ene og alene på å bedre rettighetene til pensjonister. Hvorfor kan ikke vi gjøre noe liknende? Eller må vi ha en mening om alt og alle?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av n1ce
For dere som sier at vi bare er enig om rusmidler og piratkopiering så holder det faktisk. Tror dere at pensjonistpartiet bryr seg så mye om barnehageplasser og liknende? Tviler på det. Partiet deres baserer seg ene og alene på å bedre rettighetene til pensjonister. Hvorfor kan ikke vi gjøre noe liknende? Eller må vi ha en mening om alt og alle?
Vis hele sitatet...
Vi er nok ikke enige om det engang. Det vil kanskje sjokkere deg å vite at jeg, selv om jeg er administrator her, er imot legalisering av både narkotika og piratkopiering.
Det er mange som meg.
Sitat av nso
Vi er nok ikke enige om det engang. Det vil kanskje sjokkere deg å vite at jeg, selv om jeg er administrator her, er imot legalisering av både narkotika og piratkopiering.
Det er mange som meg.
Vis hele sitatet...
bare et spørsmål... Når du lagde dette forumet, var det dedikert til rusmidler? Eller var det ment som et dataforum?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
nFF ble grunnalgt av iblis og var ment å fylle tomrommet som oppsto etter at norsk-undergrunn.as ble lagt ned. Så mao. et undergrunsforum med fokus på phreaking, cracking og lignende.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Tias
nFF ble grunnalgt av iblis og var ment å fylle tomrommet som oppsto etter at norsk-undergrunn.as ble lagt ned. Så mao. et undergrunsforum med fokus på phreaking, cracking og lignende.
Vis hele sitatet...
Nja. I begynnelsen var idèen hans at det skulle bli et FXP-board. Det var jo noen ganske godt brukte FTP-forumer her før i tiden. Så utviklet det seg til generell undergrunn, og siden til det vi er idag -- hva det nå enn er
Trådstarter
Der har du virkelig en god grunn for å ikke danne et parti! Flott, det beste argumentet for å ikke starte et parti.

Propz til nso!

Nso det kom ikke som en bombe at det var noen på forumet som var imot piratkopiering og imot legalisering av narkotiske stoffer. Her kommer et svar til deg:

Først og fremst skal du vite at jeg er enig med deg om piratkopier som det fungere i dag er galt, dvs jeg er imot distribuering av matrialet som man har tatt sikkerhetskopi av, for det er det som er ulovlig i dag å. Distribuering av matrialet ødelegger for musikkere, programerere og filmskapere. Det er også demotivernde for f.eks kunstnere og fortsette og lage musikk noe som hemmer kulturutviklingen i samfunnet vårt. Noen av grunnene til at folk laster ned piratkopier matrialet er fordi det er dyrt og kjøpe det. Hadde man f.eks satt ned prisene på filmer og siden det var billigere ville fler kjøpt det, slik kunne regnskapet gått opp i opp og flere hadde vært fornøyde, men noe slikt ville ikke fungert i praksis. Så derfor er jeg for piratkopiering, fordi jeg vet at det ikke er mulig for meg å støtte skaperene av produktet samtidig som det ikke koster meg så mye, vi har alle vår pris.

Så var det narkotiske stoffer. Eneste grunnen til et stoff som marijuna er ulovlig i Norge er fordi det regnes som å være et "inngangstoff", dvs at det leder til hardere stoffer og mer skadelige stoffer. I virkeligheten er dette helt feil, det er mindre skadelig en røyk og alkohol. Her må du informeres om hva som skjedde i Nederland når de legaliserte marijuna der. De første årene steg antall påvirkede arresterte persjoner veldig. Så etter ca. 3 år sank det noe voldsomt. Antall døde av overdose sank helt ned til det det er i dag som er ca. 15-30 i året. For et land med 15 millioner innbyggere så er dette vesentlig lavt, og i Norge har vi et høyere dødsantall enn dette og vi er bare 4 millioner innbyggere. Dette gir deg litt høyere innsikt i saken, og etter at jeg fikk høre disse tallene ble jeg helt overromplet og endret helt meningen om dette. Jeg kunne gjerne sagt mer om dette, men er sliten etter å skrive så møkka langt.

Det er informasjon som dette som bl.a et slikt parti kan være bra for resten av folket å være klar over.
nFF: "Ja til cannabis - nei til å hjelpe gamle damer over veien!"

Er ikke mye samsvar og medholdenhet innafor dette forumet, ett politisk parti?
- Jeg ler!

Morsom tanke, og flott idè.
Men ingenting annet en urealistisk.
haha, må le her jeg sitter. Å starte eget parti i dag er bortkastet tid. Engasjer dere i et parti dere er enig i ideologien til, så kan dere heller jobbe innad i partiet for holdningsendringer!