Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 721
jeg så akkurat på Nyheten, og der sa de at vi sender båter som skal forhindre smuggling av våpen til Hisbolla. WTF! Jeg mener sterkt å ha hørt at FN styrkene ikke skal stoppe hisbolla? Har jeg bomma eller?
Hizbollah regnes vel som en terroristorganisasjon? FN resolusjonen sier overhodet ikke at Hizbollah skal få ture frem, men at den libanesiske regjeringen skal ha egne styrker ute i landet. Terrorister skal ikke beskyttes!
Sitat av Trash2000
Terrorister skal ikke beskyttes!
Vis hele sitatet...
Ikke?

Sitat av Wikipedia
Terrorism is the systematic use, or threatened use, of violence to intimidate a population or government and thereby effect political, religious or ideological change. Acts of terrorism are not intended to merely victimize or eliminate those who are killed, injured or taken hostage but rather to intimidate and influence the societies to which they belong.
Vis hele sitatet...
Overnevnte er noe Israel har drevet med helt siden slutten av førti-tallet. Ødeleggelsene og de sivile tapene har vært flere titalls ganger større på arabisk side helt siden den tid.

USA har støttet Israel økonomisk så vel som politisk helt siden den tid.
Sitat av Trash2000
Hizbollah regnes vel som en terroristorganisasjon? FN resolusjonen sier overhodet ikke at Hizbollah skal få ture frem, men at den libanesiske regjeringen skal ha egne styrker ute i landet. Terrorister skal ikke beskyttes!
Vis hele sitatet...
veeel...ja, hizbollah er en såkalt terrorist organisasjon, men du kan jo spørre deg sjæl, dersom england plutselig fant ut at de skulle invadere oss, og de få (lat som at vi er et fattig land) soldatene vi hadde ble fort drept.
hva da? skal man sitte der og sutte på totten og late som ingenting?
noen har sikkert gjort det, hizbollah kjemper for landet sitt, for å få israelerne UT av landet, mens ignorante vestlige nikkedukker sitter hjemme i trygge norge og leser i dagbla og trur de kan alt.
hvem er terroristene?
de som sprenger seg selv for hva de tror på, eller de som slepper bomber fra fly for ekspansjon?

Ja til terrorisme, nei krig.
Midtøsten er en ekstraordinær konflikt. Ikke prøv å gjør dette til en enkel sak. Nei, HellToPay, man kan ikke sammenligne dette med at om England plutselig invaderte oss.. Slik er det ikke det startet. Forøvrig har vi en Midtøsten-tråd, og gidder vi å lage en ny en hver gang noe nytt kommer på nyhetene?
Er lite ekstraordinært med konflikten i midtøsten, spesielt ikke med israel-libanon-delen.

Land 1 fortrenger masse av de opprinnelige innbyggerne pga et mandat de har fått fra endel folk som har okkupert området i årevis og begynner å få lyst til å trekke seg ut.

Flyktningene fra land 1 drar over grensen til land 2, frigjøringsbevegelser oppstår.

Frigjøringsbevegelser fra land 1 harasserer de nye herrene i land 1.

Land 1s nye herrer invaderer land 2, dreper massevis av sivile, motstandsbevegelse oppstår i land 2

Land 1 trekker seg aldri helt ut av land 2, motstandsbevegelsen fortsetter kampen

Land 1 invaderer på nytt... dreper massevis av sivile...

Høres egentlig veldig ut som utallige andre konflikter opp gjennom historien spør du meg, så hvorfor kan ikke dette sammenliknes med om f.ex. england invaderte norge? Evt at FN plutselig gir f.ex. Sverige herskerett over Norge. Hadde ikke du gjort noen som helst motstand da hvis det plutselig kom en drøss med svensker og sa at du måtte flytte fordi de skulle bygge nye boliger (kun for svenske kolonister selvsagt, og du må flytte NÅ, bulldozerne står klare utafor) der du bor, og du ble jagd på dør?
hm hvor ble det av posten jeg laga?
vel, speller egentlig ingen rolle lenger. atomet fikk fram poenget mitt mye bedre enn jeg klarte.
krig er krig.
statshoder krangler, sivile lider.