Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 3601
Hvilke eventuelle mål kunne vært for islamske ekstremister å bombe i et land som Norge?
Skriver dette med tanke på de omstridte karikaturtegningene.
Kongsberg våpen fabrikk foreksempel...FMC i kongsberg..vært masse millioner!
Sandvika storsenter, Vinterbro, osv.. div. IKEA filialer som faktisk har skandinavisk opphav (dog svensk), Oslo S, CITY SYD (trondhjæm), uterestaurantene langs aker-brygge om et par måneder. Kjøpesentre tror jeg kan bli veldig aktuelt! :s skummelt, jeg handler på nettet fra nå av!
En bombe på stadion under en tippeligakamp skal ta livet av et godkjent antall mennesker...
Hehe:P Nettet er trygt ja! Hva med Trondheim Torg? Tror kansje City Syd er et bedre mål da.. Får håpe ingen sinte muslimer leser denne tråden da.. Farlige ideèr de kan komme med...^^
Hadde jeg vært ekstremist og av en eller annen grunn bestemt meg for å angripe, så ville jeg valgt banen i Oslo i fire-fem tiden på en vanlig hverdag, og sprengt meg selv et sted mellom Nasjonalteateret og jernbanetorget..

Og dersom noen går til det steget, så er det vel trolig at de vil følge i sporene av andre ekstremister.. så t-bane scenarioet er jo ikke helt urealistisk..
Sist endret av mezz; 6. februar 2006 kl. 20:30. Grunn: Liten typo
Beste måten å ramme et land som norge er en masse sprengning av demingene. Dette ville skapet kaos, frykt og en hel del dødsfall. Et norge uten elektrisitet hadde vært skummelt. Hvis ikke så har vi de mektige olje platformene våres som ligger nokså ubeskytta. Masse å ta av
Vil tro kollektivtransport er et fint terrormål, i rushtiden der busser er proppfulle.
Er nok ikke enig i noen av utspillene over. Jeg mener at eventuelle terrorhandlinger ville ha slått til "symbolske mål". Det være seg slottet, regjeringskvartalet eller plaza. Dette fordi å skade mennesker er ikke det viktigste, men å fremme et budskap i handlingene.

Feks var angrepet WTC et angrep på vestlig økonomi, selv om mange uskyldige ble drept og såret.

- Ikke feks Nidarosdomen, dette er ingen religiøs krig. Om det hadde vært så, ville nok opprørene i midtøsten ha protestert på en annen måte.
Sitat av Don Veto
En bombe på stadion under en tippeligakamp skal ta livet av et godkjent antall mennesker...
Vis hele sitatet...
får håpe de ikke bomber en lyn kamp.. da er det vel knapt mer enn 22 mennesker som kan risikere og få skader:P

men fra spøk til alvor..tbanen på ettermiddagen et supert mål.. plassere 3 bombere rundt om i tbanen, en forran en i midten og en bak.. alle er dømdt til og stryke med..
Sist endret av BuzzR; 6. februar 2006 kl. 20:58.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Vi har jo NATOs nordeuropeiske hovedbase for marine her i Bergen, og der er det omtrent like vanskelig å bryte seg inn som det er å ta seg inn på Karl Johan.
Hva med en eller annen Statoil eller Hydro fabrikk? Kårstø eller Forus f.eks.
Ammunisjon- og våpenfabrikken på Kongsberg selvsagt. Ville trolig redusert Israels ammunisjonslager ei lita stund
Tipper de ville sprengt Mjøsa
Nei, mest sannsynlig er vel at de ville ramme offentlig kommunikasjon.
sprenge demningen på hovden :P

var på en omvisning der og da sa de at forsvaret hadde rom med sprengladninger inne i demningen i tilfelle en fiende hær skulle angripe om demningen ble sprengt ville det bli 7m vann i kristiansan :
Jeg tror de sprenger noe som kan skape panikk og ufred i landet. Noe som skader mye. Kanske demningene? Det er et glimrende mål. Tenk på alle som ikke får være på PCen sin pga. strømbrudd.
Ikke gi gærningen flere tips nå da, snart drysser det ned bomber over hele Norge
Sitat av Olav
Hehe:P Nettet er trygt ja! Hva med Trondheim Torg? Tror kansje City Syd er et bedre mål da.. Får håpe ingen sinte muslimer leser denne tråden da.. Farlige ideèr de kan komme med...^^
Vis hele sitatet...
city syd er nok det beste målet, siden en fjerde del av folkene på torget er muslimer...

eventuelt pirbader på sommeren, men der er det vel litt vanskeli å komme seg inn med klær på
Sist endret av snø; 6. februar 2006 kl. 23:36.
Vi har endel steder som har stor økonomisk betydning for Norge. Så at det var nevnt tidligere her med hydro osv. For eksempel en fire fem oljerigger elelr oljelagre kunne tatt knekken på litt økonomi.
Sitat av commie
Ammunisjon- og våpenfabrikken på Kongsberg selvsagt. Ville trolig redusert Israels ammunisjonslager ei lita stund
Vis hele sitatet...
nå er det vel noe sånt som 20-30 år siden kongsberg våpenfabrikk var i live... men - andre større konsern har vokst opp i dens kjølvann;
Kongsberg Defence & Aerospace, produserer forsvarsmateriell både styring til ubåter og ground - air missile launchers (nasams) ++

Når det gjelder FMC på kongsberg tviler jeg litt, greit nok at de produserer moduler til offshore bransjen - men skal de først ramme denne bransjen, må de vel klare noe større!?
Hva med noen oljeplatformer? Syns det er rart at ingen har nevnt dem, det ville jo svekke oss veldig. Ikke hvis dem tar en såklart, en hvis det bestemmer seg for å ta flere vil det nok skape kaos.
Vikingsskipet UNDER TG!
Tenk alle dødsfallene.
Tenk panikken.
Pluss at det kanskje får et relgiøst symbol siden det er i påska osv.
Hysj nå da, du må ikke skremme meg fra å dra på TG :-P
Greit TG, mange folk etc. etc. Men religiøst symbol? hvis jeg kommer til deg i jula og skyter deg i skællen, hva har det da med jula å gjøre?
hva med kvadrat da? største kjøpesenteret i rogaland..
Jeg tror ikke de ville ha tatt slottet.. Dette er muslimer, og de har ikke noe forhold til konger; ergo ser de ikke samme "verdien" i å slottet sprenge slottet som vi ville ha gjort..

De ville nok heller ha gått for noen av de følgende:
1) Den amerikanske ambassaden (for å ødelegge forholdet mellom USA og Norge, og for å ramme USA ellers)
2) Oslo City (største symbol på kapitalisme i Norge, sentralt, i Oslo, mange mennesker)
3) Gardermoen (skaper kaos, mange folk, viktig del av infrastruktur)
4) T-banen i rushtiden (skaper kaos, rammer infrastruktur, mange folk)
Eller hva med å dra en liten 11.september? Kapre en 4-5 fly og styrte de rundt omkring i Oslo. DET ville vært katastrofe det.
Dumt av dem å bombe oslo, da halvparten av folkene er muslimer.
Dette ville jo da gå under terror. Meningen med terror er å skape frykt blandt folket. Pluss ramme økonomisk ol.

Idrettsarragementer og kjøpesentre er perfekte mål for å skremme befolkningen. Dette vil gi et inntrykk av at den vanlige mannen på gata kan bli skadet uansett hva ha gjør og hvor han befinner seg.

Kollektivtrafikk er også et godt mål for terrorister.

Demninger er også bra, det vil nok ikke koste så mange dødsfall. Men det vil derimot sette Norge i en veldig vansklig situasjon. Det moderne Norge har vanskelig å klare seg foruten strøm.

Men personlig så tviler jeg på at noen orker å bruke ressurser på å dra til Norge å terrorisere. De velger heller å gå på norske mål i sitt eget land. Sånn som de har gjort med forskjellige ambassader.
17mai toget i oslo?
10 taktisk plasserte bomber rundt om
Tipper det ville tatt knekken på et heftig antall personer..
Sitat av MartinB
Greit TG, mange folk etc. etc. Men religiøst symbol? hvis jeg kommer til deg i jula og skyter deg i skællen, hva har det da med jula å gjøre?
Vis hele sitatet...
Media kan oppfatte det sånn ettersom at du er muslim og valgte akkurat den dagen, istedet for alle andre dager i året. Hvis det er en muslim som gjør det er det garantert relgion innblanda. (nesten iallefall)

Dette blir unskyldninga mi for å ikke dra på tg

edit; I går var mormoren min i en butikk eid av (tydeligvis) en muslim. Han var glad for at mormoren min kom da, så han fortalte at han ikke var sur på henne, men danskene.
Mormoren min følte det passe uhyggelig så uten å si noe gikk hun ut av butikken.
Hahaha, passe skrull kar
Sist endret av gæærn; 7. februar 2006 kl. 18:27.
det er ikke Ammunisjon- og våpenfabrikken på Kongsberg.
men jeg tror Oslo hvis det skjer i Norge da. men tviler dem vet sikkert ikke hvor vi ligger på karte :P
Sitat av MartinB
Hva med noen oljeplatformer? Syns det er rart at ingen har nevnt dem, det ville jo svekke oss veldig. Ikke hvis dem tar en såklart, en hvis det bestemmer seg for å ta flere vil det nok skape kaos.
Vis hele sitatet...

Undret på dette jeg også, at det var ingen om hadde svart det. Dette er jo symbolsk, innholder flaut mye penger, og er mer eller mindre ubeskyttet (vet at noen har torpedonett) Er det noe som skaper frykt, så er det en Oljekrise.
olje er usatt for det går ut over flere land ikke bare oss.
Oljeplatformer eller nidarosdomen?
Hvis det hadde smelt en bombe på TG skal jeg garantere at det hadde vært mange nerder som hadde heller tatt sjansen på at det ikke smalt en til en og la pcen sin stå igjen :P Kansje DRA meg seg hardiskene og skjermkortet og løpt:P men ikke dratt med seg noe? Dont think so
Sitat av Mushy
Undret på dette jeg også, at det var ingen om hadde svart det. Dette er jo symbolsk, innholder flaut mye penger, og er mer eller mindre ubeskyttet (vet at noen har torpedonett) Er det noe som skaper frykt, så er det en Oljekrise.
Vis hele sitatet...
Oljeplattformene er ikkje så ubeskytta dokke skal ha det til. Om du beveger deg nærmare enn et x-antall meter fra ei plattform vil du bli gitt en advarsel om å fjerne deg. (500m, kan det stemme?). Om du bevege deg MOT ei plattform (uansett avstand, dog ikkje fleire hundre km seff), så vil du nok få luftforsvaret på nakken om du ikkje endra kurs etter radiomelding. Leste om dette i avisa for et par mnd sida om kva som skjedde da et skip hadde kurs mot ei plattform.

Og så er det vel et x-antall kystvaktskip ute og patruljera områdene. Oljeplattformene er ganske beskytta.
men plattformane er ikkje beskytta mot ein hurtiggåande båt lasta med sprengstoff. då må det jagarfly til for å stoppe han. og eg veit ikkje kor lang tid det tar før F16 folka frå sola er i lufta. men å nå ut til Troll C plattformen før du får ein rakett i ræva trur eg er ein smal sak.
var de ikke 4000stk som strøk med i WTC???
om de simpelt bomber en COLOR LINE BÅT tar de jo nesten 1/3 del av de som strøk med i WTC! ikkje spesielt vanskelig nei...
color-line er ikke dumt, da får de dansker(ihvertfall noen få) også
steng denne tråden, finnes masse gale mennesker der ute som kan få "ideer"
Hvis man tenker på hva konsekvensene ville blitt i fremtiden, så ville TG vert kanske så perfekt. Tenk mange unge ressurs sterke mennesker. Det ville ramme IT Norge over en lengere periode. eller?
Hva med en rekke kirker på en søndag?

10 kirker i hele landet som ble sprengt samtidig hadde gjort de fleste ganske skremt
Sitat av nikita
Hva med en rekke kirker på en søndag?

10 kirker i hele landet som ble sprengt samtidig hadde gjort de fleste ganske skremt
Vis hele sitatet...
Jeg hadde bare ledd godt og gitt denne månedens inntekt til Al-Qaida (nei jeg liker ikke religiøse folk, spesielt ikke når de setter en helt land i fare med å være idioter.)


Oljeplattformene jeg enig i at er et godt terrormål, de er jo symbolske for vår rikdom. Ikke at jeg håper det skjer da. Englandsbåten kanskje? For de som ikke vet det, tar den over 20 timer til England. Altså den er på åpen og ensom sjø ganske lenge. Tar lang tid å få hjelp... Og den går forbi oljeplattformene, vet ikke hvor nærme den har lov å gå, men å krasje den i en plattform hadde jo vært en idè
Jeg tror det enkleste og beste ville vært å bombe oslo city, eller t-banen rett under med noe saftige greier. Det er sentralt, ubevoktet og fult av mennesker. Et angrep her ville nok spredd en god del frykt.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Jeg har ikke noe tror på noen terroraksjon. Men det smarteste ville vært oljeboreplattformene. Det hadde rammet oss kraftig økonomisk og samtidig fortalt verden at oljen den kan rammes uansett hvor i verden man får den fra. Stabileleveranser har vært norsk oljes merkevare i mange mange år. I tillegg er oljeboreplattformer mer sårbare og mer tilgjenlige en oslo City. Oslo City er også et godt mål, men jeg tror det ikke har samme singal effekt som et anslag mot oljebransjen.
ja det er mange steder dem kan slåtil da.
men jeg trur det ikke kommer noe sont til Norge da
Sitat av Lille My
Jeg hadde bare ledd godt og gitt denne månedens inntekt til Al-Qaida (nei jeg liker ikke religiøse folk, spesielt ikke når de setter en helt land i fare med å være idioter
Vis hele sitatet...
Og jeg liker ikke sånne som deg. Spesielt de som er deg. De som presterer å si at de ikke liker religiøse folk fordi en liten filleavis har trykket tegningene. Kall ikke meg en idiot og si at jeg setter landet i fare.
Det siste målet terroristene vil angripe er oljeplattform, for plattformene er overvåket og beskyttet av det norske forsvaret døgn rundt. De kaprer ikke et fly for å sprenge i lufte for ingenting.

De angriper der folk minst aner - dermed er vi stand til å tro at de angriper hva/hvor som helst. Men Norge har ikke stor media som England, USA, Spania eller de store landene - så terroristene vil heller angripe disse landene...

Og hvorfor nevner dere "muslimer"? Det er da mange religionfundamentalist-terrorister som vil angripe...
TG! tenk mange milioner kroner i utstyr, media sirkus, 6000 unge mennesker,
de kjøper sikkert billet og smugler inn bomber i kabinetter ell no sånn..