Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2358
Som mange av dere kansje vet, og som (trolig) uoppvekende mange av dere ikke vet, skal det dannes et nytt venstreradikalt parti. Dette partiet skal være en sammenslåing av RV, AKP, RU, IS og diverse andre små gruperinger, men slik som det ser ut nå er det bare en meningsløs sammenslåing av AKP og RV, eller en nedslåing av AKP og navnebytte i RV. Det skulle holdes en konferanse i Feb. og der har det blitt gjort. (http://www.klassekampen.no/kk/index....ing_i_det_blaa)

Hva syns dere om dette? kan det være et reelt alternativ og et frist pust? eller bare unødvendig og dumt?
Jeg forstår ikke helt hvordan noe kan bli et friskt pust når alle komponentene i utgangspunktet ikke er spesielt anerkjent eller populære politisk sett. Det er høyst tvilsomt at noen som ligger lenger til venstre for SV får noe nevneverdig politisk makt her i landet med det første, og i mine øyne er det kanskje like greit... De ytterste polene i politikken har skjelden mye bra å bidra med - ikke det at våre nåværende "moderate" partier er så fantastiske heller.
Det har jo skjedd tidligere at venstreradikale partier har hatt noe å bidra meg. I form av "vakthund" status selfølgerlig da. AKP hadde enten du liker det ikke en stor politisk status på 70 tallet.

i og med du har "Det Handler Om å Tro!!" som dit sitat skulle man nesten tru du var revlusjonær
Og leser du signaturen min skulle man nesten tro jeg har en forkjærlighet for anatomien til biller. Og ser du avataren skulle du kanskje trodd at jeg digger brødristere - alle klassiske revolusjonære trekk

Men jeg vet ikke hvor heldig det er for RV å slå seg sammen med AKP. Jeg kan forstå motivasjonen, men de fleste har uheldige assosiasjoner til AKP som en nærmest religiøs sekt med antidemokratiske motiver.
Det er av den simple grunnen at de ER en relgiøs sekt med fanatiske bånd til sitt politiske parti
Alt til venstre for SV er søppel.
Pøh, dere er alle for anti-kommunistiske. Jeg liker tanken, og (tro det eller ei ) hater tanken på "demokratiet" vi har i dag! Ja takk til venstre-dominanse i politikken, ja takk til direkte demokrati i steden for dagens indirekte
Sist endret av Gest; 4. februar 2007 kl. 01:52. Grunn: Skrivelief
Demokrati med en kontrolert markedsøkonomi <3 Kommunisme fungerer ikke... Heller død enn mørkerød...

Men slutt med OFT må :P
Men hvis du er for direkte demokrati, er du faktisk litt venstreradikal i mine øyne (for å fortsette med oft )

Grunnen til det er at da -er- det makta til folket! ^^
Kan dere helst holde dere sakerlige? Alle som har fulgt litt med og i det hele tatt lest artikelen er ikke partiet kommunistisk, knapt venstreradikalt! de støtter alle moralske saker, som f.eks eindomsskatt for superstore boliger. Og du som faktisk heter "piratkopiering" burde vell ikke være så negativ til det eneste partiet som støtter piratkopiering, og gjør det aktivt? hvis dere kan komme et par punkter du ikke liker at de støtter så hadde det vært veldig fint, og hvis du skal krittisere skattepollitiken dems bør du ha lest den først.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Propaganda
Kan dere helst holde dere sakerlige? Alle som har fulgt litt med og i det hele tatt lest artikelen er ikke partiet kommunistisk, knapt venstreradikalt! de støtter alle moralske saker, som f.eks eindomsskatt for superstore boliger. Og du som faktisk heter "piratkopiering" burde vell ikke være så negativ til det eneste partiet som støtter piratkopiering, og gjør det aktivt? hvis dere kan komme et par punkter du ikke liker at de støtter så hadde det vært veldig fint, og hvis du skal krittisere skattepollitiken dems bør du ha lest den først.
Vis hele sitatet...
No er det du som er totalt på viddene. Slik eg har oppfatta det går kampen om det skal vere et kommunistisk parti eller ikkje. AKP-fløyen meiner det bør vere kommunisme i manifestet, medan RU/RV meiner det skal vere eit sosialistisk parti. Kven eg støttar skal eg ikkje uttale meg om, men å hevde det knapt er et venstreradikalt parti tyder på at du ikkje har lese klassekampen.

Og kva fan meiner du med moralske saker? Det dei stættar er vel ei omlegging/forsterking av profilen i skattesystemet, med slagordet yte etter evne som leiande. Dei vil at dei som har meir skal yte meir, ein tankegang eg støttar.

Å dømme et parti på et par enkeltpunkt, blir IMHO idiotisk. Å finne et parti en liker er å inngå et kompromis. Med mindre du heiter Carl Ivar vil du ikkje finne et parti som passer deg 100%.

Sitat av ivioyner
De ytterste polene i politikken har skjelden mye bra å bidra med - ikke det at våre nåværende "moderate" partier er så fantastiske heller.
Vis hele sitatet...
Ikkje nødvendigvis så mykje å bidra med, men eg vil ha RV representert på stortinget, fordi dei ofte kan vere et friskt pust som kjem med alternative innspel i debattar, og dermed kan føre til grundigare debattar om ein del ting. Noko som i mine auge er fint uansett kva politisk side som skaper debatten.
Innledningsavsnittet i programutkastet slår fast at det nye partiet «er et revolusjonært, feministisk arbeiderparti. Vi organiserer folk til kamp for en sosialistisk omveltning. Vårt mål er et klasseløst samfunn, kommunisme». Formuleringen går igjen en rekke ganger i utkastet.

Sentrale ikke-kommunister i RV, blant andre nestleder Marte Mjøs Persen, har reagert mot dette. Hun kvier seg for å stille til valg for et parti med et slikt program. Mot dette blir det påpekt at også RVs program snakker om en utvikling som kan «lede fram til et reelt klasseløst samfunn - kommunismen».
Vis hele sitatet...
Utifra det som står i klassekampen får jeg inntrykk av at problemet ligger i selve formuleringen av partiprogrammet og ikke hvor rødt partiet skal være.
Det å si at målet er kommunisme vil jo skremme bort en del velgere i forhold til det å si at det er et sosialistisk samfunn som er målet, selv om det politiske målet til begge partiene er relativt like.

Satser på at de får til sammenslåingen så det blir et større parti som sloss for venstresia.
Sitat av vidarlo
No er det du som er totalt på viddene. Slik eg har oppfatta det går kampen om det skal vere et kommunistisk parti eller ikkje. AKP-fløyen meiner det bør vere kommunisme i manifestet, medan RU/RV meiner det skal vere eit sosialistisk parti. Kven eg støttar skal eg ikkje uttale meg om, men å hevde det knapt er et venstreradikalt parti tyder på at du ikkje har lese klassekampen.
Vis hele sitatet...
Sorry, jeg sikta til RV jeg. Jeg leser klassekampen hver dag og det har jeg gjort siden Marx krøyp ut av jøde bleiene sine.

Men selv om jeg mente RV (som jeg helt klart ikke uttrykte riktig i mitt innlegg, sorry) så gjelder dette også det nye partiet. Selv om kampen foregår så har Torstein Dahle helt klart uttrykt at partiet skal være alt fra ventre for SV og at kommunsime ikke skal være et mål men at kommunister er velkommene i partiet. Og som medlem av både RU og RV ser jeg helt klart at partiet ikke kommer til å bli kommunistisk på noen måte, er ikke sikkert det blir så mye som nevnt i partiprogramet engang. Og så sant RU får noe som helst å si på detta her kommer det til å stå noe nærmere "død over alle kommunister". Som alle som har møtt han hørt han si så er han veldig kritisk til AKP og alt som lukter av kommunisme, i tråd med resten av sentralstyret og dens aperat. Jeg nekter ikke for at det finnes en venstreside i RU, og at den har makt, jeg bare sier at de har ingen sentrale posisjoner, og det er sentrale posisjoner som kommer til å ha noe å si i denne samenheng. Når Mimir angår har jeg selv hørt han si i en diskusjon på RU sommerleir at han mener det ikke er noe mere fantastisk en folk som blir med i RU kun fordi det er kult. Alle andre ungdomspartier jeg selfølgerlig av sammeoppfatning (for ikke å navne AUF). Men ingen leder tar vell seg til ordet og sier dette høyt? dessuten er det en av tingene som har skilt RU fra de andre partiene på en possitiv måte
Skal det nye partiet kunne bli tatt seriøst og slippe å bli uglesett blant vanlige folk, så må de kvitte seg med alle gamlisene i partiet og la nye krefter slippe til. Det blir for dumt at gretne gubber som ikke har innsett at Lenin, Stalin, Mao, Hoxa, Pol Pot og gjengen, som til tross for at de fikk innført enkelte viktige sosialistiske prinsipper, var folkemordere. La nye krefter slippe til (Mimir Kristjanson 4 prez!), som vil slippe å måtte svare på spørsmål om deres syn på "de fire store", siden de er for unge til å ha fått opplevd dem uansett, og som kan bringe et friskt pust i partiet.

Mitt tips er å kaste alt ord som kommunisme(!), revolusjon, Sovjet/Kina på dynga og innse at de omfattende forsøkene på sosialisme i det 20. århundre var feilslåtte. Da kan de se fremover og fokusere på politikken istedet.

Anbefaler alle å lese bloggen til lederen av RU, Mimir Kristjanson, på www.sosialisme.no/mimir

Edit: Ser ut som om det nye partiet er i boks. Quoter bloggen til Mimir:

Nytt parti endelig i mål
Søndag - 4. februar 2007

Etter en lang helg med komitemøter, kopiering og krangling er det endelig klart: det blir et nytt parti på norsk venstreside. Ledelsene i AKP, RV og RU har nå innstilt på et felles grunnlag for å legge ned de gamle partiene og har dermed startet fase 1 i å bygge et nytt og bredt venstreparti. Men som Drægni så nådeløst bemerker på sin blogg i posten 'En sekt + en sekt = en sekt', så er ikke en sammenslåing AKP og RV i mellom i seg selv noe mål dersom vi ikke lykkes i å få fart på fase 2, nemlig å involvere andre og større miljøer i å bygge noe større til venstre for SV. Men det får vente til neste uke. Etter å ha hatt komitearbeid og kopiering til kl. 07:07 i natt, tror jeg det er på tide med en velfortjent hvil i bakken.

PS! Gratulerer til alle RUerne som slåss med nebb og klør på møtet. På grunn av deres heltemodige innsats lyktes vi i å få hovedsaklig vårt syn gjennom i prinsipprogramet.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Banzai; 4. februar 2007 kl. 17:57.
Banzai: Jeg er relativt enig med deg, men vil si at Lenin egentlig gjorde mye godt. Det sovjet han så for seg var mye bedre for folket enn Stalin gjorde det til, for planen var jo at Trotskij skulle overta, men den diskusjonen kan vi ta en annen plass

Men hovedsaklig er jeg enig med deg i at man burde se framover! Steg for steg, bør Norge og makta i nevnte land falle til folket, og ikke til griske politikere! Kommunisme og sosialisme er løsningen, men det systemet vi har i dag er ikke noe blivende system. "Demokrati" i den forstand vi har i dag er ikke det demokratiet vi vil ha! Kommunisme og ikke-religiøs stat, det er det vi vil ha! Og ikke diktatur-kommunisme, for det er faktisk ikke kommunisme, i mine øyne
Sitat av Gest^^
Men hovedsaklig er jeg enig med deg i at man burde se framover! Steg for steg, bør Norge og makta i nevnte land falle til folket, og ikke til griske politikere!
Vis hele sitatet...
Selv om det som regel pleier å medføre at det er griske militærledere som tar over når makta kommer til folket? Ærlig talt så er de politiske partiene veldig dyktige her i Norge alt i alt - selv om de liker å fremstille hverandre som udugelige, får de ting gjort.

Sitat av Gest^^
Kommunisme og sosialisme er løsningen, men det systemet vi har i dag er ikke noe blivende system.
Vis hele sitatet...
Det sa folk om demokratiet på 80-tallet. Og på 50-tallet. Og før det igjen. Hva får deg til å tro at en samfunnsform som lar alle samfunnslag komme til uttrykk, naturlig forandrer seg med samfunnet gradvis og samtidig lar politikk håndteres av en kombinasjon fageksperter og yrkespolitikere ikke er et blivende system?
Sitat av Gest^^
"Demokrati" i den forstand vi har i dag er ikke det demokratiet vi vil ha! Kommunisme og ikke-religiøs stat, det er det vi vil ha! Og ikke diktatur-kommunisme, for det er faktisk ikke kommunisme, i mine øyne
Vis hele sitatet...
Hvem er vi og hva får deg til å tro at kommunisme vil føre til et mer demokratisk samfunn?
Sist endret av ivioyner; 4. februar 2007 kl. 19:10.
jeg mener kommunisme er makta til folket og egentlig få en mindre regjering med mindre å si. Direkte demokrati, det er egentlig makt til folket i mine øyne.

Jeg tror at det er veien å gå, kanskje vil det endre seg, og kanskje vil folk være uenige med meg, men det er min mening, og det er -jeg- tror er riktig. Selvsagt, ikke alle vil bestemme noe særlig, men det får da være deres problem, jeg for min del vil bestemme mer uten å måtte lage et helt nytt parti fordi jeg syns de fleste partiene er idioter, og selv om du er uenig i det, så betyr ikke det at det ikke er sant, igjen i mine øyne.

Konklusjonen er vel at vi har ulike politiske meninger, og at jeg ikke, atm, er i humør til å diskutere med deg, men tar det gjerne ved en annen anledning
Sitat av Gest^^
jeg mener kommunisme er makta til folket og egentlig få en mindre regjering med mindre å si. Direkte demokrati, det er egentlig makt til folket i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Direktedemokrati har en hel del problemer: Avgjørelser som kanskje krever dyp politisk, sosial og vitenskaplig innsikt og som kanskje ikke alltid virker behagelig for folk flest umiddelbart (redusering av CO2-utslipp er et konkret eksempel som er i media i disse dager) vil avgjøres basert på hva folk flest ønsker at skal gjøres i stedet for at folkevalgte representanter tar avgjørelsen i samråd med eksperter. Ren populisme hvor bare de enkleste slagordene vil avgjøre landets fremtid kommer kanskje fort til å dominere den politiske arenaen. I tillegg har du de helt sinnssyke administrative aspektene når et land med flere millioner innbyggere skal kunne delta i den demokratiske prosessen. Uten en begrensning i form av enten redusert stemmerett, eller en leder som avgjør hvilke saker som skal stemmes over (ser du hvor dette fører hen...?) blir det fort totalt kaos. Romerrikets klientsystem er vel heller ikke helt usannsynlig, når vi først snakker om så store samfunnsomveltninger.

Eller er det ikke snakk om direktedemokrati, men heller en styring mot mer lokalt selvstyre du snakker om?

Selvsagt, ikke alle vil bestemme noe særlig, men det får da være deres problem
Vis hele sitatet...
Det at folk fratas innflytelsen sin "er deres problem" i et samfunn som skal være mer demokratisk?


Sitat av Gest^^
Konklusjonen er vel at vi har ulike politiske meninger, og at jeg ikke, atm, er i humør til å diskutere med deg, men tar det gjerne ved en annen anledning
Vis hele sitatet...
Hvis man ikke er interessert i å diskutere politikk er det vel kanskje ikke så lurt å legge inn debattinnlegg...?
Beklager, jeg er trøtt

Ok, jeg får svare. Jeg ser hvor det leder hen, og jeg ser hvor du vil hen, og dette fungerer vel egentlig utelukkende om folk flest er engasjerte og staten i seg selv er relativt fri for korrupsjon i form av feilinformasjon og kvalm, så jeg vil muligens si meg enig med deg, grunnet mangelen på engasjement fra Ola Nordmann i samfunnet i dag. Dessuten vil det muligens føre til et vagt diktatur, så jeg vil også si det er et godt poeng fra din side.

Men jeg vil stå på mitt, for dette er hva jeg ønsker, og kanskje ville det ikke fungert slik ting ser ut i dag, men det får heller være slik og det får heller forbli et ønske fra min side.

Du argumenterer godt, og jeg gjør det ikke, grunnet min stadige mangel på søvn om natten og det stadige krav om våkenhet på dagtid, så derfor vil jeg konkludere med at du vant, og at jeg heller vil plukke opp der vi slipper senere, når jeg klarer å argumentere bedre for det jeg mener. Beklager.
Jeg tror det kan være lurt å danne et større parti, enn de småpartiene som de er i dag. Da kan de muligens få noen mandater inn på Tinget ved neste Stortingsvalg, og muligens styrke venstresida, og kanskje virke om en vakktbikkje.
Etter å ha lest forslaget til prinsipprogram til dette nye "partiet" registrerer jeg at de fortsatt har som mål å gjennomføre en sosialistisk revolusjon, som ikke kan gjennomføres uten at "folket tar kontrollen over våpenmakta", som de så fint kaller det. Med andre ord åpner de for militærkupp, vel og merke dersom flertallet av befolkningen støtter en slik revolusjon. Kunne vært spennende å høre hva Gest^^ mener om en væpnet revolusjon i Norge? Tror dere virkelig på sånt tull?
Jeg velger å le av hele greia.
Væpna revolusjon, ja Gode greier

Nei, men seriøst. Jeg har ikke tro på at folk skal kuppe til seg makta og skyte kongefamilien, selv om jeg er for en omveltning i styresett.
Sitat av Gest^^
Banzai: Jeg er relativt enig med deg, men vil si at Lenin egentlig gjorde mye godt. Det sovjet han så for seg var mye bedre for folket enn Stalin gjorde det til, for planen var jo at Trotskij skulle overta, men den diskusjonen kan vi ta en annen plass

Men hovedsaklig er jeg enig med deg i at man burde se framover! Steg for steg, bør Norge og makta i nevnte land falle til folket, og ikke til griske politikere! Kommunisme og sosialisme er løsningen, men det systemet vi har i dag er ikke noe blivende system. "Demokrati" i den forstand vi har i dag er ikke det demokratiet vi vil ha! Kommunisme og ikke-religiøs stat, det er det vi vil ha! Og ikke diktatur-kommunisme, for det er faktisk ikke kommunisme, i mine øyne
Vis hele sitatet...
Lenin var ikke den verste, men han har også en del liv på samvittigheten. Kan nevne at han bevisst utsultet befolkningen under borgergrigen i 1918-1921(?) og skjøt alle han trodde kunne være motstandere. Han ønsket hverken Trotskij eller Stalin som arvtager, han ville ha noen nye. Han mente at Trotskij var for byråkratisk og ikke ville få noe gjort, mens han var redd for Stalin, som han syntes tok for lett til maktbruk.

Jeg føler meg ganske trygg på at demokrati i form av parlamentarisme er den formen for demokrati som fungerer best.

Er enig med Reisekjekken i at folk flest velger å le av partiet når slike fraser står i partiprogrammet, det blir for dumt mtp hvor bra vi faktisk har det her i Norge.
jeg er selfølgerlig enig i at demokrati i form av parlament er den formen som fungerer best, men ville ikke litt mere lokaldemokrati fungere bedre? jeg syns vi skal satse mere lokalt slik at folk kan heller være med på å bestemme om den lokale skogen skal kuttes ned til fordel for golfere eller bevares for turgåere og dyr istedet for at folk får bestemme om det skal borres olje i nord (som dåg er en viktig sak). Jeg sier ikke vi skal fjerne stortinget og heller satse på "høvding"dømme, men det er vell allmen enighet om at loakdemokratiet kan styrkes uten at det ville skade noen eller noe?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Jeg vil tro at denne sammenslåingen kommer til å ha minimalt å si for noe som helst. Det er ikke akkurat slik at de noen gang kommer til å sitte i regjering . Å støtte venstre-radikale bevegelser som AKP osv. er bare meningsløst i dagens Norge. Det er ikke noe behov for en væpnet revolusjon. Folk flest er fornøyde med hvordan situasjonen er, og er dermed ikke villige til å sette denne tryggheten på spill. Jeg tror spekteret over hvor langt til venstre og til høyre folk ønsker å ha landet sitt styrt, er satt for lenge siden, og slik kommer det nok til å forbli.
Sitat av Reisekjekken
Etter å ha lest forslaget til prinsipprogram til dette nye "partiet" registrerer jeg at de fortsatt har som mål å gjennomføre en sosialistisk revolusjon, som ikke kan gjennomføres uten at "folket tar kontrollen over våpenmakta", som de så fint kaller det. Med andre ord åpner de for militærkupp, vel og merke dersom flertallet av befolkningen støtter en slik revolusjon. Kunne vært spennende å høre hva Gest^^ mener om en væpnet revolusjon i Norge? Tror dere virkelig på sånt tull?
Jeg velger å le av hele greia.
Vis hele sitatet...
Formuleringer som "folket tar kontroll over våpenmakta" og lignende floskler er marxistiske versjoner av sunn fornuft og selvfølgeligheter. At folket tar kontroll over våpenmakta betyr ikke annet enn at "den nye staten/folkestaten/arbeiderklassens stat" har kontroll over militæret. Altså en selvfølgelighet som enkelte dogmatikere absolutt må ha inn i programmer og resolusjoner for å fremstå som så rød og rak som mulig.
Hvis du trur folk flest er fornøyd burde du kansje ta en tur i parken? eller ta en titt på sosialboligene? eller snakke med en pakkistaner og høre rasismen han utsettes for? eller bare ta en tur på din nærmeste fabrikk?

Sitat av Reisekjekken
Etter å ha lest forslaget til prinsipprogram til dette nye "partiet" .
Vis hele sitatet...
I og med at AKP og RV ikke har slått seg sammen enda og holder fremdeles på med "diplomatiske" forhandlinger så har de ikke noen prinsipprogram
Sitat av Propaganda
Hvis du trur folk flest er fornøyd burde du kansje ta en tur i parken? eller ta en titt på sosialboligene? eller snakke med en pakkistaner og høre rasismen han utsettes for? eller bare ta en tur på din nærmeste fabrikk?
Vis hele sitatet...
Jeg jobber på fabrikk sammen med både somailere, kurdere og "pakkistanere". Ingen av oss er spesielt misfornøyd med fabrikkjobb, og stort rasisme er ikke å spore her heller. Folk har nok opplevd det, og mange er nok trøtte og leie av jobben innimellom også. Men nok til å ta til våpnene og storme tinget? Neppe. Hva er poenget ditt?
Tviler sterkt på at IS skal bli med i noe slikt, de kaller selv international sosialisme for en "tendens".
NKP og AKP sammen har jeg også meeeeget sterk tvil på. Blir nok bare RV og AKP. Tror da jeg. AKP baserte jo hele programmet sitt etter kinesisk modell, det er det som er så latterligt... etter at Mao døde ble det lissom aldri noe greie på. Stiller meg også veldig kritisk til de venstremistiske metodene de hadde på dagsorden noen tiår tilbake.
Sist endret av Mech; 5. februar 2007 kl. 21:35.
NKP har overhodet ingenting med dannelsen av det nye partiet å gjøre.
Nei så det nå. Stussa veldig der! My mistake :P
Sitat av mxyzptlk
Jeg jobber på fabrikk sammen med både somailere, kurdere og "pakkistanere". Ingen av oss er spesielt misfornøyd med fabrikkjobb, og stort rasisme er ikke å spore her heller. Folk har nok opplevd det, og mange er nok trøtte og leie av jobben innimellom også. Men nok til å ta til våpnene og storme tinget? Neppe. Hva er poenget ditt?
Vis hele sitatet...
Får jeg tørre å spørre hvor i helvette du fikk å storme stortinge fra? og rasisme på arbeidplassen er ikke veldig utbredt, ta deg en tur på byen, dra på en fin resturant, bar eller utested og prøv å finn en neger. Det er litt vanskerlig for meg å svare på innleget ditt siden du tyderligvis har null peiling på hva det nye partiet kommer til å innebære og siden du tyderligvis ikke så mye som skummet igjennom hva jeg har skrevet.
Jeg beklager å ikke ha fulgt diskusjonen lenger enn fra posten du svarte på til din egen post.


Sitat av Proxick
Jeg vil tro at denne sammenslåingen kommer til å ha minimalt å si for noe som helst. Det er ikke akkurat slik at de noen gang kommer til å sitte i regjering . Å støtte venstre-radikale bevegelser som AKP osv. er bare meningsløst i dagens Norge. Det er ikke noe behov for en væpnet revolusjon. Folk flest er fornøyde med hvordan situasjonen er, og er dermed ikke villige til å sette denne tryggheten på spill. Jeg tror spekteret over hvor langt til venstre og til høyre folk ønsker å ha landet sitt styrt, er satt for lenge siden, og slik kommer det nok til å forbli.
Vis hele sitatet...

Sitat av Propaganda
Hvis du trur folk flest er fornøyd burde du kansje ta en tur i parken? eller ta en titt på sosialboligene? eller snakke med en pakkistaner og høre rasismen han utsettes for? eller bare ta en tur på din nærmeste fabrikk?
Vis hele sitatet...
Jeg tok dessverre den snarveien å anta at det du sa også henspilte på "behovet for væpnet revolusjon", noe som i lys av din siste post selvsagt var en blunder. Det beklager jeg. Men hvorfor du begynte å trekke inn fabrikkansatte skjønner jeg ikke enda.