Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1532
Israels største avis mente at Norge er mest fiendtlig innstilt mot Israel enn noen andre land. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=131889

"Avisen, Yedioth Aharonot, forteller videre at statsminister Jens Stoltenberg irettesatte ambassadør Miryam Shomrat etter at hun kritiserte kongehuset for ikke å ha stilt opp for den jødiske menigheten etter skyteepisoden mot synagogen i Oslo."

Hva skulle kongen gjøre der? Overta etterforskingen til politiet og leke CSI? Det betyr selvsagt også at Norge er nazistisk?
Ja sieg heil for det!. jeg synes Jødene er så hårsåre hvis det hadde vært en moskee så hadde vi nok ikke blitt kalt rasister.
haha, snakk om idioti. Kongen har ingenting han trenger å gjøre der nei!
Det er jo ikke idioti at de vil at kongen stiller opp for Jødene. Husk at han representerer Norge da, og de ønsker at vi skal ta avstand fra det som skjedde mot synagogen dems.
Dere liker kanskje at den ble skutt på?

Men det om kongen gjør det eller ei er care for min del. Men hadde en kirke blitt skutt på i en jødisk stat, så hadde Norge ønsket at den staten skulle tatt avstand fra det...
Jeg ser rett å slett ikke meningen me hvorfor kongefamilien skulle ha møtt opp? De er forsåvidt bare "symboler", skal liksom kongefamilien gå rundt å møte opp på alle forskjellige steder hvor det har skjedd tragiske ting?=/
Men det er forsåvidt forstålig at de vil at kongefamilien skal møte opp da, men tviler temmelig sterkt på at deres konge/president (care) hadde møtt opp på noe minnestund opplegg vist noe slikt hadde skjedd i en norsk kjerke der nede, skal ikke si det for sikkert tho
Min personlige mening er at denne saken er litt for politisk betent til at kongen bør uttale seg eller ta noe standpunkt i det hele tatt. Skjønner godt at de ønsker kongens støtte, ettersom de vel daglig, eller ukentlig ber for kongefamlilien, men mener det alikevel var riktig av kongehuset å ikke komme med noen uttalelse. Når det gjelder den Israelfientlige holdningen i Norge, så avhenger det vel av hvilket miljø man henvender seg til. Og dersom det er en generell "fientlighet" blant nordmenn mot Israel (noe jeg ikke aner noe om), og "folkets" representater gir utrykk for dette så er det vel noe Israel og dets representanter bare får akseptere, og heller se på årsakene til denne "fientlige" holdningen.
Håper da inderlig ikke kongen må unnskylde hver gang det begås hærverk på bygningsfasader her i landet i fremtiden, for da får han det hektisk.
Sist endret av ivioyner; 27. september 2006 kl. 15:43.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Haha, så jævla latterlig! Kongen skal gi en god faen i å møte opp på noe annet en 17. mai tog og den slags. Kongefamilien snakker ikke på folkets vegne.
Artig om vi skulle skylde de noe som helst fordi de ber litt. Jøder og valuta as. Tsk tsk.

Det blir spennende å se om Jens & Co ikke får det travelt med å slikke Israelittene opp langs ryggen nå.
Sist endret av Mullah; 27. september 2006 kl. 15:50.
Sitat av TechLash
Det er jo ikke idioti at de vil at kongen stiller opp for Jødene. Husk at han representerer Norge da, og de ønsker at vi skal ta avstand fra det som skjedde mot synagogen dems.
Dere liker kanskje at den ble skutt på?

Men det om kongen gjør det eller ei er care for min del. Men hadde en kirke blitt skutt på i en jødisk stat, så hadde Norge ønsket at den staten skulle tatt avstand fra det...
Vis hele sitatet...
Kongen har rett og slett ingenting med politikk å gjøre her i Norge, det er det vi har regjeringen til, og siden regjeringen (dvs staten) allerede har "vist sympati"/"tatt avstand" osv, så blir det siste argumentet ditt totalt verdiløst.

Det hadde blitt som om pakistans ambassadør skulle komme og kreve innblanding fra kongen hver gang en moske blir vandalisert. Litt tåpelig, ikke sant?

Derimot - om lederen for det aktuelle trossamfunnet, hadde bedt regjeringen om å blande seg inn, da har vi plutselig rollene i orden. Og vet du hva? Akkurat dette gjorde regjeringen i dette tilfellet, bortsett fra at den gjorde det uoppfordra.

Mulig du ikke har fått det med deg, men forstanderen for det mosaiske trossamfunn (dvs jødenes trossamfunn) i norge har faktisk også sagt akkurat det samme som regjeringen, nemlig at ISRAELS ambassade ikke har noe med å komme med slike uttalelser på vegne av NORSKE jøder i det hele tatt (israel er ett land, norge er et annet - skulle noen komme med en slik uttalelse, så burde det være Anne Sender, som "lederen" for jøder i norge, ISRAELS ambassadør er ISRAELS representant i norge, ikke JØDENES), og at dette ikke ville vært kongens, men regjeringens rolle her i norge samme hva.
Sist endret av atomet; 27. september 2006 kl. 16:10.
Israels største avis omtaler saken idag. Ifølge en høytstående kilde i det israelske UD så er vi det mest israelfiendtlige landet i verden Hva med Iran, palestina, syria, osv.? Om det er hat de leter etter trenger de bare lete i bakgården. Synes hele saken har tatt helt av. Er enig med det dere sier. Israel bør roe seg ned.

edit: post nr.600
Sist endret av Sinister; 27. september 2006 kl. 16:58.
de erklærer krig og er generelt kjipe hele veien, men har usa i ryggen, så de tillater seg faktisk å bli sure på hele nasjoner når noen sier fra...
etter dette burde jeg nesten gå i demostrasjon mot israel..
hahaha, hva faen er det slags tull XD Jeg skal da inrømme at jeg selv er ganske så israelfiendtlig men jeg kunne vel gitt meg langt faen i om det var jøder, ateister eller muslimer som bodde der :P

At regjeringen sa at det var dårlig at synagogen ble skutt på er jo en selvfølge men hva kongen skulle ha med det å gjøre? Og ja, israels ambassadør har jo ingen rett til å være jødenes ambassadør men desverre så virker det som at den israelske regjeringen tenker som så at israeler=jøde og alle andre=hedning. Er jo kjipt det da :/
De har jo litt rett. Det er nesten ingen her i Norge som liker Israel, og spesielt etter dette. Men slik er det jo andre steder i Europa og.

Hvorfor er de folka sånn, at med en gang man kritiserer Israel eller ignorerer dem, så blir man stempla som nazi og antisemetitt? De burde virkelig slutte å tro at de er verdens navle bare fordi en bok sier at jødene er guds folk.
Sitat av Sinister
Hva med Iran, palestina, syria, osv.?
Vis hele sitatet...
Kanskje det var nettopp det Israel avslørte at de egentlig mente at disse landene ikke var så ille - når de mener at Norge er det verste landet? Da vil det jo si at det var kun israelere som gjorde det hele bråket der nede?
Når var sist kongen uttalte seg om noe som skjer i Norge politisk?
Han uttaler seg stor sett bare om seiling, kongefamilien og slikt.
Sitat av marsboer
Israels største avis mente at Norge er mest fiendtlig innstilt mot Israel enn noen andre land.
Vis hele sitatet...
Men det er jo en god ting, siden vi er ett av de mest liberale landene i verden. Mer fiendtlig innstilt enn Syria, Libanon, og Iran tilsammen ...Wohooo....

Jøder liker å trekke frem andre verdenskrig, gjerne bare såvidt antyde den, men hvor ofte hører man `Takk for hjelpen`. Og hvem er de egentlige "nazistene" i dagens verden? Lille fredelige Norge?
Jeg tror det aller største problemet blant jøder og israelere er at de ikke vet forskjell på "Israel-fiendtlig" og "jødefiendtlig".
Men jøder er jo ikke dumme mennesker, så det kan jo tenkes at de faktisk skjønner forskjellen, men at det bare er en måte å unngå den Israel-fiendtlige debatten. De ferreste våger jo å i det hele tatt nærme seg diskusjonen som kritiserer jøder; vi har jo alle sett igjen og igjen det de gjennomgikk.
http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/191683

Syntes redaksjon EN dabatten ikveld var ganske interesant. Bør ses om dere følger denne debatten.
Better than thou.
Hun dama fra NIS er fucking wacko, dats for damn sure.
Jupp, som jeg elsker å høre på willoch. Der har man en mann som virkelig kan prate for seg.