Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1460
Sitter og klokker litt på min Duron 800MHz. Men ser at kjølinga er laaangt fra god nok. Noen som vet hvordan det ville ha gått om jeg monterte et peltier element mellom ribbe og cpu?
kjøp bare en cpu vifte som støtter AMD over 1,4gigz da, har du i LANG tid fremover.

Sjekk www.hardware.no for webshopper, men jeg vil anbefalle å sjekke viftene til www.microplex.no
Hvis du skal overklokke mye blir AMD prosessorer ganske varme, kanskje du burde satse på et vankjølingssystem? Med vannkjøling får du også lavere tempratur i kabinettet og du forlenger levetiden på prosessoren.

Du burde i hvertfall skaffe deg en veldig kraftig vifte!
Det går fint det bare bruk en litt ekstra fin kjøleribbe til..
Men hvorfor ikke gå for vannkjøling når du skal ha peltier, da vil du kunne utnytte det mye mer,
3 ord gutter, dyrt, risky, tidkrevende.

Kjøp bare en cpu kjøler som støtter opptil 1,5gigz, da har du til den nye pcen også

www.microplex.no
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
Vil ha en viftekjøler som er stillle.. 12db eller noe. Men det finnes så og si ikke. Og vannkjøling blir litt for risikabelt synes jeg. Noen som har idé'er til effektvi kjøling uten vann? Har Chieftec DX-01BBD så jeg har plass til 3 80mm vifter + 1 80mm til diskene
er du ga? 12dB er SINSYKT lite, hvis du vil ha en stille en går du ikke over rundt 32dB, men 12 er UNDER visking, crazy er du
Jeg har et peltier element som jeg prøvde sammen med luftkjøling, men jeg fant fort ut at det ikke gjorde noe nytte. Luftkjøling greier ikke og transportere bort nok varme. Så skal du satse på og bruke et peltier element, så må du nok bruke vannavkjøling for at den skal gjøre noe nytte for seg.