Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1601
Jeg formaterte harddiscen i går og installerte XP. Da jeg skulle spille av noen MP3'er var lyden på PC speakerne helt føkka. Den hakka og bar seg. Slo opp en "troubleshoot" fil i Windows, hvor det stod at jeg måtte justere på volumet som skulle bli sendt til høytalerne mine. Jeg mixa og triksa med volumet, men til ingen nytte.

Noen som vet hva jeg må gjøre for å fikse det? Hva må jeg evt. justere?

PS! Ante ikke hvor jeg skulle poste dette, føl gratis i å flytte tråden.
Bra info du gir, tom. hvilket lydkort du har
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Originally posted by tore-
Bra info du gir, tom. hvilket lydkort du har
Vis hele sitatet...
Det heter så mye som "Creative Sound Blaster PCI" om det skulle hjelpe deg noe større.
Har også et creative labs SB kort, men ingen problemer med lyden.
Hvilken XP-versjon kjører du?? Hvilke resurser settes kortet opp med (IRQ, IO)??
Reserver IRQ5 i BIOS til lydkortet. Se om det hjelper!
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Hmmm ... det greiene dere sa der var gresk for meg. Jeg har ikke peiling på hvilke "ressurser kortet settes opp mot". Og hvor reserverer jeg IRQ5 i biosen? Jeg kan ikke mye sånt "innsiden av PC'en" greier ...

Versjon 5.1 av XP visstnok, om det kan stemme.
Originally posted by AnaMorph0s|s

Versjon 5.1 av XP visstnok, om det kan stemme.
Vis hele sitatet...
Jeg tror han mente om det var final, RC2 etc.

5.1 er ikke det vesjonen av IIS i win xp?
BUILD 5100 mener jeg å huske at det står i mitt mIRC script når jeg kjører xp final
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Originally posted by Sharken


Jeg tror han mente om det var final, RC2 etc.

5.1 er ikke det vesjonen av IIS i win xp?
Vis hele sitatet...
Det er en eller annen final ja. Ikkenoe beta greier. Hvor kan jeg evt. se hvilken XP versjon det er? Fikk den bare av en nabo, så jeg aner egenltig ikke hvilken versjon det er.
Kjør "winver" fra start -> run
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Originally posted by elukS
Kjør "winver" fra start -> run
Vis hele sitatet...
Jaja, står som sagt ikkenoe mer enn "5,1":

http://home.no.net/ubb/WindowsVers.JPG

Fikk et tips om å installere Win 2k drivere, men det funka heller dårlig det og. Hvordan reserverer jeg IRQ5 i biosen?

Please someone! I need help!