Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1147
!
Jeg har en minipc liggende med ubuntu, men nå tenkte jeg at jeg skulle resette pcen til det operativsystemet som den ble levert med.
Og der var det med 2 cder i esken:

1. Linux gjenopprettings dvd-rev 1.0
2. Support CD rev.10

Når jeg installerte Ubuntu så la jeg inn det på en usbpenn.

Hva må jeg gjøre for å få tilbake det gamle operativsystemet som var?
Stort sett to alternativer:
- Laste gjenopprettings DVD-en inn på en annen datamaskin, og ved hjelp av et eller annet verktøy, lag en bootable USB-minnepenn av DVD-imaget.
- Bruk en ekstern DVD-leser med USB, og boot opp DVD-en fra denne.
Regner med at jeg må gjøre det samme som når jeg lagde en bootable usbpenn med xp på en annen pc uten cdrom.

Men har noen guide? : )
Vet at det ligger en norsk guide et sted, men den var visst fjernet
Sitat av Horumflorum Vis innlegg
Vet at det ligger en norsk guide et sted, men den var visst fjernet
Vis hele sitatet...
Åja, dumt.

Noen som har guide i dag? : )
Sist endret av Torrentoz; 11. desember 2008 kl. 14:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg finner dessverre ingen norsk ;s
Forsåvidt ingen engelsk heller men.
Hei!
Jeg sliter itt her, har ubuntu på en asus eee pc, men skulle gjerne ha formatert denne. Men fortsatt har ubuntu på pcen.

Opprettet en tråd om hvor jeg spurte hvordan jeg kunne lage en bootable usb penn. Hvor jeg da kunne legge inn orginal versjonen som fulgte med pcen, men ingen svar.

Så da må jeg bare formatere , hvordan gjør jeg dette uten å fjerne ubuntu?
Får jo ikke lagt inn ubuntu igjen uten at det er et annet operativ system fra før og åpne iso fila i.
Part time ninja
locked65's Avatar
Du kan ikke formatere uten og slette allt på disken.

Du må bruke ubuntu på minnepenn.
Hvordan gjør jeg dette da?
Du kan vel ha "Co Operativ system"? Jeg hadde Microsoft og Ubuntu på min gamle datamaskin. Vet dessverre ikke helt hvordan du gjør dette fra Ubuntu.
Tenkte å legge inn xp på en usbpenn,for det har jeg guide til. Finner ikke guide om hvordan man kan legge inn linux på en usbpenn og så boote.

Men det tar jo evigheter å legge inn xp og og legge inn ubuntu der igjen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
http://wiki.eeeuser.com/restoretofactory

Google: restore eee linux
Jeg har ikke dvdrom. Eneste jeg har er en usbpenn som jeg kan legge inn ubuntu på ved hjelp av eller annet program og så boote.
Men jeg finner hverken program eller guide.

Det er ubuntu på den fra før, men skulle lagt det inn på nytt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Les artikkelen eg ga deg lenke til. Der står alt du trenger å vite, inkludert boot fra USB.

Ellers gir googling etter ubuntu usb install 5.2 millioner treff.
http://unetbootin.sourceforge.net/

Kan vel slenge inn litt info også. Unetbootin er ett genialt program for å installere hvilken som helst linux distro på minnepenn, programmet kan også laste ned nyeste iso fil automatisk, eller du kan velge en iso fil du allerede har liggende.
Sist endret av tzel; 12. desember 2008 kl. 01:25.