Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 840
Skal velge et OS til min bærbare nå, tenkte på en linux disturbusjon. Men vet ikke hvilke, har brukt Ubuntu før, men likte ikke den så godt. Ble litt mye feil, og fikk ikke til oppløsningen.

Har sett at det kommer en ny OpenSuse nå denne uka, men vet ikke hvordan det er å gå over fra Ubuntu til OpenSuse.

Kommer mest til å se film, bruke den til å scripte sider (php) så webserver bør fungere. Og hadde ikke skadet om den hadde kjørt wine greit. Vet at det med wine gjelder på maskinen, men synes at Ubuntu slet med Wine. Ihvertfall til meg.
Også hadde det vært grett å vite åssen laptop du har..
Personlig liker jeg både Ubuntu og Opensuse, veldig gode pakkebehandlere.

Burde være null problem å installere både Opensuse 11.1 og Ubuntu 8.10 på maskinen din, har enda ikke hatt noe tull med noen av disse på tre forskjellige maskiner.
Har en Acer Aspire 1640z som jeg har byttet minne på, 2GB

1,9GHZ CPU
2GB RAM
Intigrert skjermkort
Tror faktisk det er akkurat den PCen jeg har. Jeg kjører Xubuntu på den uten problemer. Alt virker som det skal etter installasjonen.
Tenkte å komme meg bort fra Ubuntu nå, vil prøve noe nytt. Har prøvd Fedora før, men likte ikke hvordan webserveren var...

Men OpenSuse så oversiktlig ut og rent så tror jeg velger den Får vente til imorgen til 11.1 kommer ut
Sist endret av jeppfi; 17. desember 2008 kl. 18:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Prøv Mint, linux for windows vante i følge Dinside, har selv også fått merke at det er lettvint og greit :=)
Hvis jeg laster ned OpenSUSE 11 nå, kan jeg oppgradere til 11.1 via updates eller må jeg formatere igjen da?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Janpfo Vis innlegg
Hvis jeg laster ned OpenSUSE 11 nå, kan jeg oppgradere til 11.1 via updates eller må jeg formatere igjen da?
Vis hele sitatet...
Du kan heilt fint oppgradere ved å sette i cden til 11.1 og trykke enter anslagsvis 3 ganger.
Ok. Takk for svaret slashdot Fant en fil fra en FTP site som var 4,4Gb som jeg laster ned nå, crappy speed, men trenger den ikke før imorgen.

ftp://ftp.rediris.es/pub/mirror/open...tion/11.1/iso/

fant den der.

Du bruker vel OpenSUSE slashdot? Hvordan liker du det?
Sist endret av jeppfi; 17. desember 2008 kl. 22:49.