Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2240
Men samtidig ikke selge den? Ble sittende i en nokså opphetet diskusjon med noen bekjentskaper av det mer obskure kaliberet, og samtalen dreide seg om en nylig opprullet eiendomssvindel, hvor partene hadde solgt eiendom som egentlig ikke fantes. Så sier en av de: hva skjer hvis man leier en leilighet, og vil svindle noen. Så selger man den, men man selger den ikke, lissååom. Skjønner dere, eller? Og sa begynte jo jeg å tenke: hvorfor skal ikke det være mulig om noen andre luringer allerede har solgt bygg som ikke finnes på Google Maps engang? Men heldigvis var ikke dette de mest opplyste, og diskusjonen ble lagt nogenlunde død. For min egen del har jeg gått og undret litt i ukene etterpå, som et lite tankeeksperiment. Noen eiendomsmeglere her som kan si noe om hvorfor/hvor i prosessen det hadde gått galt? Jeg tenkte umiddelbart på ved og rundt tinglysning av skjøtet på eiendommen. Ikke at eiendom er mitt gebet heller. Kjør kriminelt forsett!
Du har svart deg selv. Normalt vil en kjøper kreve tinglyst skjøte før overførsel av kjøpesum. Videre er det normalt at penger avholdes på klientkonto inntil skjøtet er tinglyst på ny eier.
Banken vil naturligvis også kreve dokumentasjon, så med mindre det er snakk om en kjøper med hele beløpet cash (uten bankoverføring) vil du slite med å selge en leid bolig.
Sitat av reklame Vis innlegg
Du har svart deg selv. Normalt vil en kjøper kreve tinglyst skjøte før overførsel av kjøpesum. Videre er det normalt at penger avholdes på klientkonto inntil skjøtet er tinglyst på ny eier.
Banken vil naturligvis også kreve dokumentasjon, så med mindre det er snakk om en kjøper med hele beløpet cash (uten bankoverføring) vil du slite med å selge en leid bolig.
Vis hele sitatet...
Og det er ingen mulighet for å forfalske en tinglysning? Eller «komme før dem i loopen»
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan vel være om det en eiendom det er ikke eksisterer noen tinglysning på at det går å skli gjennom uten at noen røde lamper tennes? Om det ikke pant i eiendommen eller tinglyste rettigheter feks til kabler, stolper, parkering eller veirett så går kanskje den første tinglysningen smukk gjennom? Du får nesten prøve? Det ble vel solgt en bru i London vel? Og tårnet i Pisa? Står fortsatt der begge to såvidt jeg vet.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
den som solgte den må selvsagt betale tilbake beløpet og gjerne med litt renter. Pluss evt advokat og rettsgebyr om selger velger nekte og saken havner i retten.