Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1561
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har sluttet å bruke nå, men jeg ser mange sverger til sterilt vann og gode filter til injisering.
Dette er dog noe jeg kun leser på nett, og det er overhode ikke dumt å være renslig. Men..

Jeg, og alle jeg kjenner har kun brukt vann fra springen, og bomullspads eller qtips og har aldri fått noen plager av det.

Har noen her fått problemer med vann fra springen?
Du kan jo prøve å legge springvann under et mikroskop om du har mulighet, det er nok store variasjoner men ikke uvanlig å se "liv" i det. Hvis du koker og kjøler ned det samme vannet er det sannsynligvis blitt renere og sterilt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Folk som bor i Norge har vel ganske god beskyttelse mot bakteriefloraen som finnes i springvann her, immunforsvaret har fått kjenne på de hele livet.
Men, når du ser på slike bilder av vannrørene, så ville du sikkert ikke ha injisert ubehandlet springvann.
Når skaden først skjer så kan man i verste fall ende opp med å måtte amputere armen pga nekrose.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har noen her fått problemer med vann fra springen?
Vis hele sitatet...
Ja, etter subkutan injeksjon av veksthormoner og peptider.

Jeg ser for meg at dette fort kunne ha endt med blodforgiftning hvis jeg hadde injisert dette vannet intravenøst istedenfor.
Skal ikke skylde på vannet, men de som gjør dette ofte ser jo ikke ut, og kan bruke to timer på å sette ett skudd. Da med springvann, og en filtrering i qtips/bomull/cigg. Hjulfilter og sterilt vann er «for dyrt» og «tar for lang tid». Samtidig er gjennbruk av kanyl og pumpe utbredt. Nyere brukere som koker utstyret litt for å dele og lignende. Kvalmt. Skulle vært gratis utdeling i nytte mot brukt utstyr på hvert Apotek, samt følgt med litt bedre utstyr for filtrering. Stakkars folk. Hva er konsekvensene av at blodårene forsvinner nærmest? Sier seg litt selv, men ser ikke ut som noe større problem enn å finne ny for folka jeg ser.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor lang tid ble det få før man skyter i samme åre? Jeg bruker armene men det er liksom en eller to som pleier å fungere. Har noen dager pause innimellom. Men når er det «nok» hvis man vil unngå arr og ødelagte årer?
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Bør nevnes at jeg faktisk ser ut. Har nå ikke et merke som tyder på mangeårig speedmisbruk med nåla, men har også bare brukt rent utstyr, sovet og spist jevnlig og passet på å leve et nogenlunde normalt liv, tross misbruket.

Aldri brukt sterilt vann, og heller ikke fått frossan eller infeksjon av noe slag. Har heller aldri brukt antibiotika.

Norsk springvann kan da ikke være så ille, eller har jeg bare et veldig godt immunforsvar?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bør nevnes at jeg faktisk ser ut. Har nå ikke et merke som tyder på mangeårig speedmisbruk med nåla, men har også bare brukt rent utstyr, sovet og spist jevnlig og passet på å leve et nogenlunde normalt liv, tross misbruket.

Aldri brukt sterilt vann, og heller ikke fått frossan eller infeksjon av noe slag. Har heller aldri brukt antibiotika.

Norsk springvann kan da ikke være så ille, eller har jeg bare et veldig godt immunforsvar?
Vis hele sitatet...
Hadde du lest godt igjennom artikkelen som Dodecha postet så ville du nok ikke gjort det flere ganger.

Et sitat fra nevnte artikkel.

"– Brudd på ledningsnettet er en potensiell risiko. Da går trykket bort og du kan få inn noe uønsket inn i det vannet som allerede er renset. Spesielt siden det som regel ligger i samme grøft som avløpsnettet vårt, sier hun.– Du kan rett og slett få bakterier fra avføring inn i vannledningene."

Nå vet jeg ikke med deg, men jeg hadde ikke vært keen på å sette en sprøyte som muligens kan inneholde rester av naboen sin middag i armen - med andre ord, hver gang du bruker springvann så må du ha en klype flaks, hvordan ser det ut den gangen du ikke har fullt så flaks?
Sist endret av Marriese; 12. desember 2019 kl. 17:20.
Selv drikke-rent springvann hadde jeg ikke sprøytet rett i åra på vilkår.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Folk som bor i Norge har vel ganske god beskyttelse mot bakteriefloraen som finnes i springvann her, immunforsvaret har fått kjenne på de hele livet.
Vis hele sitatet...
I denne sammenhengen, kommer beskyttelsen hovedsakelig fra vår egen hud- og tarmflora.
Disse utkonkurrerer det meste av fremmede mikrober som blir introdusert. Når en injiserer, hopper en glatt forbi dette forsvaret.

En hopper en også over magesekken.
Den inneholder syrebadet som gjør at basseluskene stryker med før de kommer i nærheten av blodbanen.

Immunforsvaret gjør deg ingen tjenester hvis du introduserer feil basselusk til feil sted.
Det er tross alt det som skaper betennelsesreaksjonene som gjør oss syke.