Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 944
I det siste har jeg tenkt mye rundt rusprøver og straff for dette. Er straffen for å ha røyket for streng? Dette er min personlige mening.

I en urinprøve kan THC slå ut i flere mnd'er. Blir det tatt en prøve i denne perioden kan det ha innvirkning på rulleblad, førerkort, helsehjelp senere i livet, skolegang osv.

Å bruke urinprøve for å se om en person er beruset syns jeg blir feil. Man trenger slett ikke være beruset fordi om man slår ut på thc på pisseprøve.

Jeg syns at det burde taes blodprøve av folk som er mistenkt for å røyke. Ved å ta blodprøve ser man om personen har inntatt rusmidlet de siste 24timene. Gjennom blodprøve får man også svar på om personen er pågrepet i beruset tilstand eller ikke.

Jeg vet ikke om jeg syns THC burde fjernes fra urinprøve, men jeg synes det er i overkant strengt å bli straffet for noe man gjorde for en måned siden. For folk i et avrusningsprogram er urinprøver uunngåelig.

Straffen for å ha et relativt svakt og ufarlig stoff i kroppen er meget streng. Selvfølgelig bør ruskjøring bli slått hardt ned på, Men man trenger ikke ta fra far i huset førerkortet fordi han drakk sprit på lørdag liksom.

Er det fler som deler min mening om akkurat dette?
mener å straffe folk er feil vei uansett hva de (mis)bruker, så lenge de ikke f eks kjører i påvirket tilstand. tilby hjelp isteden om folk har et problem, har de ikke et problem så la de være, mener jeg.
Hvorfor kan du ikke bare si at du røyket i Amsterdam? Kan ikke bli straffet for det? Jeg tror de fleste her er enig i at ruspolitikken i landet er

T
R
A
S
H
Sist endret av stamme; 8. august 2019 kl. 23:29.
Sitat av stamme Vis innlegg
Hvorfor kan du ikke bare si at du røyket i Amsterdam? Kan ikke bli straffet for det? Jeg tror de fleste her er enig i at ruspolitikken i landet er

T
R
A
S
H
Vis hele sitatet...
Nordmenn får ikke lov til å røyke i Amsterdam heller da, må jo fortsatt følge Norges lover? I hvert fall som jeg har blitt fortalt?
Sist endret av dreamcave; 8. august 2019 kl. 23:33.
Det er vel bare sexkjøp-loven som følger deg ut av landet er det ikke?

Dette var for å få bukt med "pedo-reiser"
"15 år etter at Portugal avkriminaliserte alle narkotiske stoffer, har kriminaliteten falt, og landet har den nest laveste dødsraten på grunn av narkotika innen EU."

Norge burde følge Portugal sine fotspor og hjelpe folk med rusproblemer istedenfor for og straffe dem.

Enig med blodprøver istedenfor urinprøve. Da kan vi straffe dei som kjører ruspåvirket og ikke straffe dem som røykte 1 måne sida.
Sitat av dreamcave Vis innlegg
Nordmenn får ikke lov til å røyke i Amsterdam heller da, må jo fortsatt følge Norges lover? I hvert fall som jeg har blitt fortalt?
Vis hele sitatet...
Det er korrekt som Sondre sier under.
Det er bare sex kjøpeloven som gjelder for nordmen i utlandet.
Ellers er det lovene i landet du er som gjelder.
Også for røyking.