Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2998
Hei!
Litt bakgrunnsinformasjon: For over tre uker siden droppet jeg 0,3-0,4 gram mdma. Dette var da min tredje gang jeg prøvde ut dette stoffet. Det har gått ca tre måneder mellom hver gang. Tar ellers ingen andre narkotiske stoffer til vanlig. Mann 23, 80kg.

De første tre dagene etter turen følte jeg meg bare veldig sliten i kroppen og ikke noe mer enn det. På den fjerde dagen etter turen begynte jeg å føle meg veldig rar og svimmel. Synet mitt er veldig rart og jeg ser alt på en veldig kunstig måte. Det er veldig blurry og jeg har vanskeligheter for å fokusere og konsentrere meg. Føler på en måte at jeg ikke er meg selv. Sånn har det nå vært i tre uker uten å ha blitt bedre. Har vært hos legen 2 ganger uten at de har funnet noe som helst feil.

Lurer derfor på om noen andre her har opplevd det samme og om hvor lang tid det tok før det var borte. Det har som sagt ikke blitt noen forbedringer i løpet av de tre ukene og det er veldig slitsomt å være sånn som den tilstanden jeg er i nå. Kom gjerne med råd om hva man kan gjøre for å bli bedre.
Ikke glem att du har kokt hodet ditt med MDMA, hva forventer du. Gi det litt tid, det går nokk over, hjernen din trenger sikkert tid til å komme seg til hektene igjen.
Kalles depersonalisering/derealisering og er som oftest en konsekvens av overdrevet bruk av Mdma, om du søker her på freak så får du flere tråder om det. Varer alt ifra noen uker til år, bare til å spise sunt, forsette med rutinene dine, være sosial så går det vekk til slutt.
Sist endret av Jorg; 20. april 2018 kl. 19:50.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En gang tok det meg halvannet år å komme etter en emma tur.. så.. tre uker er ingenting hvis du har vært hardt utpå. Må bare smøre seg med tålmodighet og fylle tiden med noe bra. Ikke sitt stille hjemme uten å gjøre noen ting som helst.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En gang tok det meg halvannet år å komme etter en emma tur.. så.. tre uker er ingenting hvis du har vært hardt utpå. Må bare smøre seg med tålmodighet og fylle tiden med noe bra. Ikke sitt stille hjemme uten å gjøre noen ting som helst.
Vis hele sitatet...
Edit: Jeg mente "... komme meg etter en emma tur..".. bare så ingen skal få noen syke idèer, lol..
Trådstarter
6 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Edit: Jeg mente "... komme meg etter en emma tur..".. bare så ingen skal få noen syke idèer, lol..
Vis hele sitatet...

Ble det ingen forbedring underveis? Eller var du like ille i halvannet år?
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Kalles depersonalisering/derealisering og er som oftest en konsekvens av overdrevet bruk av Mdma, om du søker her på freak så får du flere tråder om det. Varer alt ifra noen uker til år, bare til å spise sunt, forsette med rutinene dine, være sosial så går det vekk til slutt.
Vis hele sitatet...
Okei, skal lese litt om det! Går satse på at det kun vil vare noen uker!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Er det bare jeg som stusser over doseringen?
Du skal ta vekten din og plusse på 50, så for deg er anbefalt dosering 130mg for hele økten, du har altså inntatt over dobbelt så mye som anbefalt dose. Andre substanser hadde enten skadet deg eller tatt livet ditt i samme situasjon.
Det virker som.de siste par årene at den gjennomsnittlige "gatedosen" av MDMA har steget betraktelig.

Det er ikke noe du bør fortsette med, MDMA er relativt trygt å innta om man tar litt forhåndsregler.
Sist endret av Dodecha; 20. april 2018 kl. 20:41.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du burde holde deg unna alkohol til det letter litt også. Røyket på meg depersonalisering/derealisering for 2-3 år siden, og det kan forstatt komme og gå i perioder. En fylle bender kan trigge det noe helt sykt i etterkant.
Som #Dodecha påpeker her, dosen du har inntatt er utrolig uansvarlig. Ikke er det bare farlig, men det er også bortkastet. Du har pådratt deg depersonalisering/derealisering som #Sargasm sier. Dette vil gå over, men det er umulig å si hvor lang tid det tar. Jo mer du tenker på det jo lengre varer det, du må bare holde deg til faste rutiner og holde deg opptatt slik at tankene får fokusere på noe annet. Prøv å bli så utslitt du klarer om dagene samt spis sunt! Søk litt innpå her så finner du mye god informasjon om emnet.

Bare husk at det er helt ufarlig =) Dropp alkohol og andre rusmidler fremover
Trådstarter
6 0
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Som #Dodecha påpeker her, dosen du har inntatt er utrolig uansvarlig. Ikke er det bare farlig, men det er også bortkastet. Du har pådratt deg depersonalisering/derealisering som #Sargasm sier. Dette vil gå over, men det er umulig å si hvor lang tid det tar. Jo mer du tenker på det jo lengre varer det, du må bare holde deg til faste rutiner og holde deg opptatt slik at tankene får fokusere på noe annet. Prøv å bli så utslitt du klarer om dagene samt spis sunt! Søk litt innpå her så finner du mye god informasjon om emnet.

Bare husk at det er helt ufarlig =) Dropp alkohol og andre rusmidler fremover
Vis hele sitatet...
Takk for gode råd! Er dere sikre på at det er depersonalisering/derealisering? Sliter ikke med depresjon eller angst. Er bare det synet som er veldig rart og blurry, og føler meg rar.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Sitat av Guest3 Vis innlegg
Takk for gode råd! Er dere sikre på at det er depersonalisering/derealisering? Sliter ikke med depresjon eller angst. Er bare det synet som er veldig rart og blurry, og føler meg rar.
Vis hele sitatet...
dp/dr har ingenting med angst og depresjoner å gjøre, det har med hvordan du oppfatter verden og deg selv. er en selvforsvarsmekanisme som trigges når hjernen merker det er noe galt (rett meg hvis det er feil)
Du sier at du ikke tar noen andre rusmidler til vanlig. Du er en vanlig fyr som drikker i helgene, og så er MDMA eneste ulovlige rusmidlet du har prøvd? Det er flott det, men kanskje det nettopp er det som er problemet med situasjonen din. Du kjenner ikke til konsekvenser av rusmidler, noe som reflekteres i dosen du tok. Jeg har også tatt uforsvarlig mengde MDMA ved en anledning, men jeg visste hva jeg gikk til. Jeg forventet ikke å være normal etterpå. Du må rett og slett bare innstille deg på at det tar litt tid før du er tilbake til normalen.

Det positive med slike stoffer er jo at det kan endre deg, da helst til det bedre. Jeg er ikke den samme etter at jeg har prøvd MDMA. Sånn er det bare. Jeg har lært å sette mer pris på vennskap og andre mennesker generelt, og gir litt mer faen om hva andre synes/enklere å slippe seg løs.

For en vanlig dose tar det opptil en mnd før serotonin-nivåene er tilbake til baseline. Etter en uke eller to skal du tilsynelatende være tilbake til normalen. Men du har grilla hjernen med en uforsvarlig dose, så da tar det lenger tid. Bare å vente. Prøv å tenk positivt og bruk tiden på aktiviteter som du vet hjelper på helse og humør. Du har nok hengt deg litt opp i at du føler deg unormal.
Trådstarter
6 0
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Du sier at du ikke tar noen andre rusmidler til vanlig. Du er en vanlig fyr som drikker i helgene, og så er MDMA eneste ulovlige rusmidlet du har prøvd? Det er flott det, men kanskje det nettopp er det som er problemet med situasjonen din. Du kjenner ikke til konsekvenser av rusmidler, noe som reflekteres i dosen du tok. Jeg har også tatt uforsvarlig mengde MDMA ved en anledning, men jeg visste hva jeg gikk til. Jeg forventet ikke å være normal etterpå. Du må rett og slett bare innstille deg på at det tar litt tid før du er tilbake til normalen.

Det positive med slike stoffer er jo at det kan endre deg, da helst til det bedre. Jeg er ikke den samme etter at jeg har prøvd MDMA. Sånn er det bare. Jeg har lært å sette mer pris på vennskap og andre mennesker generelt, og gir litt mer faen om hva andre synes/enklere å slippe seg løs.

For en vanlig dose tar det opptil en mnd før serotonin-nivåene er tilbake til baseline. Etter en uke eller to skal du tilsynelatende være tilbake til normalen. Men du har grilla hjernen med en uforsvarlig dose, så da tar det lenger tid. Bare å vente. Prøv å tenk positivt og bruk tiden på aktiviteter som du vet hjelper på helse og humør. Du har nok hengt deg litt opp i at du føler deg unormal.
Vis hele sitatet...
Er ikke det eneste rusmiddelet jeg har prøvd, men ja, tok en alt for stor dose uten å vite helt konsekvensene av det. Tar betalt for det nå, og aksepterer det. Vi alle lærer av våre feil. Spørsmålet er bare hvor lenge jeg må betale for å ha gjort denne tabben. Og om det finnes tiltak som kan forkorte denne prosessen. Har nå forstått at det mest sansynlig ikke finnes noen quik fix.
Anonym bruker
"Lilla Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lev sundt, ikke isoler deg og dropp rusmiddel. (har vel alt blitt nevnt 2-3 ganger i tråden)
Spis sunt. Drikk mye vann. Tren om mulig. Ha en god dagsrutine. Sov godt. Hold deg unna rusmidler. Vær sosial, selv om det kan føles veldig rart ut, jeg måtte konsentrere langt mer enn vanlig. Hva enn du gjør ikke tenk på det hele tiden, da blir det ikke bedre.

Tok meg noen måneder å komme over, ble bedre og bedre. Er faktisk ikke helt sikker på nøyaktig hvor lang tid det tok fordi det var en veldig rolig overgang.
Anonym bruker
"Sammen Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men blir det egentlig bedre med tiden? Eller er det bare hjernen som venner seg til at ting er anderledes?
Trådstarter
6 0
Sitat av Cheeze Vis innlegg
Spis sunt. Drikk mye vann. Tren om mulig. Ha en god dagsrutine. Sov godt. Hold deg unna rusmidler. Vær sosial, selv om det kan føles veldig rart ut, jeg måtte konsentrere langt mer enn vanlig. Hva enn du gjør ikke tenk på det hele tiden, da blir det ikke bedre.

Tok meg noen måneder å komme over, ble bedre og bedre. Er faktisk ikke helt sikker på nøyaktig hvor lang tid det tok fordi det var en veldig rolig overgang.
Vis hele sitatet...
Er du blitt helt normal som før nå? Og hvor lenge siden er det du opplevde dette?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men blir det egentlig bedre med tiden? Eller er det bare hjernen som venner seg til at ting er anderledes?
Vis hele sitatet...
Jeg håper da for all del at det blir bedre, og tror vell deg også gjør det
Sist endret av Guest3; 21. april 2018 kl. 17:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Føler meg 100% normal og tror ikke jeg har noen særlige effekter fra det fortsatt. Men det stemmer at når man går gjennom det og det blir bedre så er det en blanding av at du venner deg til det og at du faktisk blir bedre.
Sist endret av Vekst; 21. april 2018 kl. 18:17.