Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3403
Dette er kanskje en litt rar tråd, men jeg ønsker noen gode råd.

Hver eneste gang jeg lager burgere blir alt ødelagt av tørt brød. Samme hvilken type brød jeg kjøper så er de alltid tørre og smuldrete. Jeg burde sikkert varme brødet, men de gangene jeg har gjort det så smuldrer det bare enda mer.

Finnes det en type hamburgerbrød på det norske marked som pleier å være gode? Jeg skulle så gjerne vite hvor man kan få tak i de i så fall!
........penger er kvalitet.
........brødrister fikser alt.
........vann er klister.
Ja, dette er en rar tråd! Lating!
Har testet de fleste hamburgerbrødene som er å få kjøpt i vanlige matbutikker.
Det jeg gjør er at jeg har de i fryseren, uansett om de er ferske eller ikke.
Setter ovnen på 100-110 grader, deler burgerbrødet og lar det ligge midt i ovnen på rist ca like lenge som jeg steker burgeren.
Snur de etter ca halve tiden og legger på ost på toppbrødet.
Har aldri opplevd å få tørt brød eller brød som smuldrer opp ved å gjøre dette, det er bare å passe på at man ikke bruker for sterk varme eller for lang tid, da blir det fort tørt.

Hatting har forresten en veldig god "Brioche" type burgerbrød.

Dette er absolutt ikke en rar tråd, ikke alle er Jamie Oliver på kjøkkenet.
Sist endret av Slæsken; 22. september 2017 kl. 23:18.
Lager jeg ikke selv, kjøper jeg alltid brioche-brød, slik som slæsken anbefaler. De er ålreite

Jeg steker de i en panne med smør til de er gylne og crispy (kun innsiden av lokkene). Da får du en sprø "hinne" som beskytter noe mot alle saftene som renner ned, og en deilig smak. Pleier å unngå ovn, da erfaringen er at det bare tørker ut brødet.
Brioche-brød skal prøves, og defintivt tipsene deres om tilberedning. Sist prøvde jeg noen fra Hatting, men de var like tørre de og. Dog ikke tilberedt. Ja, jeg er ganske lat...
Enig i det med Brioche brød.
Jeg liker ikke så godt sprø brød så jeg dropper å steke de i ovnen. Evt varmer de bare lynraskt ved behov, Evt varmer innsiden bittelitt i en stekepanne slik Butchern skriver.
Hamburgerbrød bør varmes i pannen, med litt olje/smør evt kraften fra kjøttet. Da får du brød som er sprø på utsiden og mykt inni og ikke tørre og smuldrete brød fra brødristeren eller ovnen (wtf).
Sist endret av Bakr; 23. september 2017 kl. 00:10.
Hvis du er like lat som meg, slenger du den i microen i 10-15 sekunder. De blir skikkelig myke og gode. Anbefales hvis alternativet er ingen tilberedning.
Butikkbrødene er tørre fordi de har vært fryst.
Sitat av luni Vis innlegg
Butikkbrødene er tørre fordi de har vært fryst.
Vis hele sitatet...
Hadde kanskje vært bedre om man fikk kjøpt de frosne?
Burger brød må stekes gyldne i fettet fra burgern, slik at de får en sprø skorpe og myk inni
Sitat av hippitus Vis innlegg
Hadde kanskje vært bedre om man fikk kjøpt de frosne?
Vis hele sitatet...
Ja, i hvertfall hvis alternativet er de som har ligget lenge i butikken etter at de ble tint. De kan ha ligget der to uker... Du kan saktens spørre om noen gidder å hente til deg på frysen. Kanskje ikke så populært hvis du gjør det en lørdag 17:55 da.

Men det aller beste er selvfølgelig å lage selv. Bare å bruke standard halvgrov brød-/rundstykkeoppskrift. Ha i havregryn for mer saftighet og olivenolje for god smak (og lettere deig å forme).
er mange bakeri som har ferske burgerbrød. som du må skjære opp selv. selges lokalt stort sett. de er da stort sett like ferske som dagens vanlige brød. f.eks klausen bakeri i drammen selger 6pk for 20kr...
Meny sine Briochebrød er veldig gode