Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4396
Pønsker litt på å skaffe en sånn kopp her:http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bi...il-2000037678/

og kjøpe oblat/gummibånd. Veit jo at betjening ikke sjekker dette veldig nøye, ei bryrs seg mye.

Dårlig ide?
ArbeidsledigProletar
Prisen for en kopp som du kan lovlig forsyne deg av kaffe er ikke svimlende høy, så lurer mest på hvorfor du på død og liv har lyst til å stjele kaffe.

Så for å svare på spørsmålet, ja. Ganske teit. Du kommer sikkert unna med det, om du ikke skulle det, utrolig teit greie å bli tatt for.

EDIT:
Om du ikke har råd til denne koppen, mekk kaffe hjemme. Men vanskelig å si om du har råd til en kaffetrakter da.
Sist endret av Batabusa; 26. desember 2016 kl. 12:04.
har nok råd til det, men vil ha større, og bedre kvalitet på koppen. hater de nye lokkene de bruker. og spesielt de små plastikkkoppene. bedre med rustfritt. samtidig... varmeelement er kjekt.
Ser ikke helt hvordan du skal spare på dette.

Sitat av Circlek.no
Du kan velge forskjellige løsninger som passer deg. Du kan kjøpe standardkoppen til kr 299, da får du en helt ny kopp. Om du ønsker å fortsette å bruke din gamle kopp, kjøper du kun nytt oblat og gummibånd til kr 249. Ønsker du den største koppen – premium-koppen, koster den kr 499.
Vis hele sitatet...
Altså du skal kjøpe kopp til kr 99,-, for så å kjøpe oblat og gummibånd til kr 249,- altså til kr 349,-. Koppene ser ikkje like ut heller.

Gå heller inn på nærmeste Circle-K statsjon og kjøp deg en kopp der, hvis det er stor kopp du ønsker, så er dette bare å ta gjerrig knarken til et nytt nivå.
hvis man kjøper oblat så blir man vel ikke akkurat anmeldt for tyveri? lol les over.
Kjør på. Har brukt ny oblat og gummibånd på gammel type kopp i hele år, da jeg også misliker de nye koppene.
Har ikke vært borti betjening som har nektet meg å fylle kaffe. De ser jo at jeg har betalt
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
God ide, bare gjøre det, du har jo betalt for kaffen når du har kjøpt oblatet
Ganske så lett for betjeningen å se hvem som bruker koppene de selger og hvem som bruker kopper de ikke selger.
Idiotisk å gjøre deg selv kriminell over kaffe.
Jeg ser ikke helt problemstillingen, er det størrelsen på koppen du tenker på som blir problemet?

Circle K har jo en stor utgave av koppen sin i år, så lenge den du skal kjøpe er i lignende størrelse og du har kjøpt oblat til den så kan jeg umulig skjønne at noen skal reagere.

Evt så får du kjøpe begge deler å bare helle over i biltemakoppen.
Herregud er vel ingenting ulovlig i dette? Han betaler jo for oblat?
Sitat av UkjentNordmann Vis innlegg
Herregud er vel ingenting ulovlig i dette? Han betaler jo for oblat?
Vis hele sitatet...
Haha! Tenkte akkurat på det samme. Hva snakker dere andre om egentlig?

Sitat av tetragrammaton Vis innlegg
og kjøpe oblat/gummibånd.
Vis hele sitatet...
Såklart kan du bruke en annen kopp så lenge du har kjøpt oblatet.

Gjør det veldig enkelt: Gå på en stason og spør om du kan bruke din egen kopp.
Sitat av UkjentNordmann Vis innlegg
Herregud er vel ingenting ulovlig i dette? Han betaler jo for oblat?
Vis hele sitatet...
Grunnen til at disse koppene er små er for at folk skal kjøre innom å fylle på oftere og dermed vil kunden legge igjen mer penger på impulskjøp.
Så om du kommer med en termos på 1 liter vil litt av forretningsmodellen forsvinne.
Men om koppen har lignende størrelse kan det umulig by på problemer.
Jeg har selv gjort dette før, det var null problemer ettersom jeg hadde oblat, tror termos blir litt overkill.
Oftere innom = mer småhandling? Ikke faen ettersom det er dyrt, de fleste klarer å styre seg.