Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5452
Jeg har en venn som nettopp kjøpte 200g hasj. 100 selv og fikk 100 på krit. nå fant foreldrene hans alt sammen. Hva skal han gjøre med det på krit??? Han brukte alle pengene sine på de 100 første.
Dersom foreldrene dine er stopperen for narkodealen, er du i feil bransje.
Han skal overtale foreldrene til å gi det tilbake og selge unna slik at han akkurat ikke går i minus og tar det videre derfra.
De har tenkt å kvitte seg med alt! han er i rundt 9k- Hva gjør slike folk om de ikke får pengene sine?
Nei da får han vel be foreldrene sine om et lite lån da, og så betale tilbake med å male huset eller få seg jobb som avisbud. Jeg tror ikke 9000 i gjeld kommer til å medføre noe varig økonomisk uføre akkurat.
Sist endret av entropi; 11. desember 2016 kl. 01:10.
Greien er at han ikke har fortalt de om det. De spurte men da sa han at han hadde betalt for alt selv. Følte vel at foreldrene hadde fått nok etter plata som lå i sekken
Da får han enten fortelle foreldrene at han løy eller ta konsekvensene og muligens få bank av dealeren sin. Eller kanskje han kan få en god kompis til å følge foreldrene når de går ut av huset for å se hvor de kvitter seg med det.
Be han legge seg langflat å si det som det er til "dealeren" og håp på at han går med på en nedbetaling. Ettersom det er snakk om bare 9000 kr så er det ikke umulig å få til det.
Sist endret av Odd; 11. desember 2016 kl. 01:43.
Vet at mange kommer til å mislike meg for at jeg anbefaler deg dette men kompisen kan kjøpe en henna plate for 3k og en helt ok en så bøffer han de sammen, koster han another 9k ca. Bare spør pakistanerne hvordan de gjør det. Foreldra hans har ingenting å tape på å overlevere de tilbake uansett og er bare drittsekker om de waster saker som ligger på 9k i innkjøpspris. 18k rett i dass. Passer han på snutraid som er der flere ganger om dagen (snut i sivile klær som hopper ut av f.eks mercedes vito) så klarer han fort å mekke en plate med henna.
Sitat av Kloroplast Vis innlegg
Vet at mange kommer til å mislike meg for at jeg anbefaler deg dette men kompisen kan kjøpe en henna plate for 3k og en helt ok en så bøffer han de sammen, koster han another 9k ca. Bare spør pakistanerne hvordan de gjør det. Foreldra hans har ingenting å tape på å overlevere de tilbake uansett og er bare drittsekker om de waster saker som ligger på 9k i innkjøpspris. 18k rett i dass. Passer han på snutraid som er der flere ganger om dagen (snut i sivile klær som hopper ut av f.eks mercedes vito) så klarer han fort å mekke en plate med henna.
Vis hele sitatet...

Uff... Det er snakk om småpenger... Og nei, ser ingen grunn til å klandre foreldre. Hadde nok gjort det samme om snørrungene mine aspirete som "hasjgængstere".
Om dealeren ikke er samarbeidsvillig, så får han ta opp lån. Her er en liste over forskjellige tilbydere som man kan låne inntil 10000 kr nokså fort. Så får han unngå å drite samme plass han spiser i fremtiden.
Sitat av Kloroplast Vis innlegg
Foreldra hans har ingenting å tape på å overlevere de tilbake uansett og er bare drittsekker om de waster saker som ligger på 9k i innkjøpspris. 18k rett i dass .
Vis hele sitatet...
Han bor hjemme. Blir tatt med en god del hasj. Foreldra skal la han få det tilbake for videresalg? Drittsekker?

Come on... Kom deg ut av bobla.
Waster da ikke 2 hele plater... Om i verste fall det blir razzia så vet ikke foreldrene en dritt og sier "å nei ikke gutten våres, aldri i livet om han kan finne på å kjøpe og selge hasj". så får bare han konsekvensene da foreldrene ikke visste noe.
Det er narkotika vi prater på. Ikke en pakke tyggis.
Karen kan vel fint takke seg selv. 200 gram er ikke det glupeste oppbevare på gutterommet.

Er personen han krita reven fra en ok kar, går han med på nedbetaling.
Ikke alle som driver shady er nødvendigvis kneknusere så fort noe går galt.
Sist endret av Hei-Det-Er-Meg; 11. desember 2016 kl. 16:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Han må fortelle foreldrene at han krita halvparten og be om å få levere det tilbake. Om de nekter så må han skrape sammen penger. Det er jo en ganske enkel løsning, lever tilbake eller betal.
Foreldre som i utg.punktet beslaglegger hjemmeboende barns knark, vil selvsagt ikke returnere dette for VIDERESALG !! Herre...
De fleste foreldre ville kanskje gått med på å bli med tilbake til dealeren, gi han de 9 tusen mot at han aldri solgte sønnen mer knark! I motsatt fall vil de fort være tilbøyelige til å politianmelde både boden og dealeren for å få en slutt på narkopushinga i kjellerleiligheten sin.
Han får sette seg ned på kne foran foreldrene med tårer i øynene, å skrike at ingenting er hans, og at han kommer til å få store konsekvenser om han ikke får det tilbake for å så levere det tilbake der han fikk det. Kanskje prøve å for middle at det ikke akkurat er et par bruker doser de står med i henda heller.
Det fungerte for meg da jeg var snørrunge, langt under 200g vell og merke da..

Som nevnt tidligere, ikke helt hans bransje vist det er hos foreldrene businessen stopper, ta lærdom av dette uansett om han får det tilbake eller ikke, å vent til hann er "gammal nok" til å pushe (Eller dropp det for alltid )
Sitat av Alge Vis innlegg
Han får sette seg ned på kne foran foreldrene med tårer i øynene, å skrike at ingenting er hans, og at han kommer til å få store konsekvenser om han ikke får det tilbake for å så levere det tilbake der han fikk det. Kanskje prøve å for middle at det ikke akkurat er et par bruker doser de står med i henda heller.
Det fungerte for meg da jeg var snørrunge, langt under 200g vell og merke da..
Vis hele sitatet...
Hadde det vært en av mine unger hadde jeg likevel bare tent på skiten og gitt ett lån på det som trengtes. Ingen gestapo oppførsel, det er ikke verdens undergang, men uansett en fin lærepenge. I tillegg blir det ingen fortjeneste på det, for varene er da borte vekk.
Så bra gjort av foreldrene, blir glad Han får få seg en jobb så slipper han å slite resten av livet med narko og gjeld! Er det som er mest anbefalt.
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Hadde det vært en av mine unger hadde jeg likevel bare tent på skiten og gitt ett lån på det som trengtes. Ingen gestapo oppførsel, det er ikke verdens undergang, men uansett en fin lærepenge. I tillegg blir det ingen fortjeneste på det, for varene er da borte vekk.
Vis hele sitatet...
Si det var begge platene det var snakk om, da er det snakk om nærmere 20 000.- Foreldrene mine hadde ikke hatt sjanse til å hjelpe meg i den situasjonen når jeg var rundt 16 (ikke det at jeg vet alder på de det er snakk om) og skaffe meg rundt 20 000.- i den alderen på lovlig vis kunne jeg bare drømme om, det var jeg rett og slett ikke i stand til.

Pluss dette er ikke råd til foreldrene, men til TS

Vet også om folk som raserer huset ditt om du skylder dem et par lapper, å de ikke får dem inn til tide...
Heldig vis så er det kun snakk om 9000 og han har jo alt klart å skaffe 9k så er sikkert i stand til å skaffe 9k til tide får en håpe...
Sist endret av Alge; 12. desember 2016 kl. 02:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.