Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3578
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har hørt om "purple drank/lean", men det virker veldig ekkelt.
Vil si det er dmt, det er avhengighetsskapende i den form at man elsker det over alt, men ikke orker tanken på å gjøre det ofte.
Alt av klassisk psykedelika. LSD og sopp har i hvert fall null avhengighetspotensiale for meg, må være en veldig rar type for å bli avhengig av det.
"den minst avhengige måten å ruse seg på" Vel det spørs hva du definerer som en "avhengig måte". Det er for meg en litt spesiell beskrivelse. Altså tar man dopet sitt og svelger det rett fra posen så er man ikke avhengig av værken pipe, utstyr, lighter, bankkort, snifferør etc etc. Men hvis du vil ruse deg men er redd for å bli sett på som "narkoman" så bør du ikke ruse deg. Man pynte på det så mye man vil men samme om du er "av høyere status" eller en boms så er avhengighetspotensialet der uansett.

Men dersom du liker rus, men er redd for å bli avhenging, da forstår jeg deg godt. Det viktigste er jo å ha det bra før en ruser seg og ikke ruse seg for å ha det bra. Unngå faste tidspunkter da det fører til at noe "mangler" den gangen en er tom. Det gjelder til og med hasj, tar du "nattings" hver kveld så lykke til med å slutte igjen uten en ukes drittfølelse. I tillegg bør man holde seg sosial og ikke ta ekstreme doser stoff og bare sitte hjemme. Samtidig bør ikke vennskapene være basert på rus og man bør ha en del man omgås som hadde vært like gode venner om en så bort i fra rus-båndet. Om det gir noe mening. Ikke lag deg en komfortsone/tåkeboble hvor alt skal være på en spesifikk måte og ikke la rusvanene dine endre på dine vanlige rutiner som feks tannpuss, sosialisering, hygiene og omgivelsene dine da alle slike ting drar deg lenger inn i den onde sirkelen.

Purple drank/kodeinbrus er fint til en fet chillekveld med kompiser feks, litt som med hasjen så er det litt av greia at man samles for å tilberede rusmiddelet i en litt hyggeligere stemning enn en sprøytebule. Men det kan også være første skritt for mange mot den bula. Balanse er viktig og selvom en lager godteri og edibles og skriver bokstaver med amfetaminlisser så er ikke dette noe som bør skje hele tiden. Finn andre gleder i livet og ikke glem at en dag så MÅ man kanskje bli nykter, og det må en bare akseptere
Sist endret av Bluesky_; 24. desember 2019 kl. 03:49.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En joint den siste søndagen i måneden
Høres ut som du har en avhengig personlighet, og har lyst til å ruse deg på noe ofte. Vil si at under slike omstendigheter kan alt være avhengighetsdannende. Generelt er sikkert psykedeliske stoffer som sopp eller dmt bedre uansett, men hadde hold meg unna om jeg var deg.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ikke noe svar her, men måtte bare snuble inn for å kjefte litt over den elendige setningsbygningen i trådtittelen.
Avhengighet handler vanligvis om hvorfor man ruser seg, ikke hvordan. Bortimot alle jeg har møtt bruker rus som affeksjonsregulering. Det er mitt første instinkt når jeg får en hvilken som helst følelse som jeg ønsker å dempe, forsterke eller ta helt bort. Men vær forsiktig med å tenke at dette ikke gjelder deg, fordi det tok meg ti år å innse hva rusens funksjon faktisk er og jeg er en meget oppegående og intelligent person har jeg hørt.
Sist endret av TrippyKing; 24. desember 2019 kl. 12:56.
Enig med TrippyKing her. Begynner man å ruse seg og innser at man kan justere sinnsleiet opp, ned, bort og tilbake er løpet nesten kjørt.

Det var sånn jeg holdt på, om jeg trengte energi og å være "på" brukte jeg gjerne amfetamin o.l. Når jeg ville ned igjen var det bare å ta seg et par øl og litt Rivotril.
Ville jeg kose meg med en film med dama koste jeg meg ekstra mye om jeg delte en 80mg Oxycontin, knuste og droppet den.

Avhengighetspotensiale er en slags innebygget kvalitet i rusmidler, det er derfor man bør være så varsom med dem.

Til poenget - De få jeg kjenner som ikke misbruker rus og kun bruker det en veldig sjelden gang i blandt er de som tar sopp, LSD, og andre typer psykedelika. Dette gjør de gjerne for å "komme i vater" og i en periode hvor de har alt i livet på stell.

Alle andre rusmidler er det vanskelig å ikke utvikle en eller annen form for avhengiget til. Jeg har vært borti mange av dem, selv om noen av avhengighetene varte mye lengre og var verre enn andre.

Jeg har ikke testet psykedelika annet enn LSD og sopp én gang hver. Jeg vil allikevel anbefale disse typene stoffer om du vil ruse deg på en meningsfull måte uten å kjøre livet i dass.

Benzodiazepiner (min favoritt)
Amfetamin
Kokain
Opiater, heroin, oxy, kodein osv.
Lyrica
Somadril o.l.

Alt nevnt over er alt for komfortabelt eller morsomt til at man kan holde på med det uten å bli avhengig til en viss grad. I min erfaring. Og mye erfaring er ikke noe man vil ha med disse greiene

BTW Purple drank/Lean er Kodein (Opiat) og mye annet dritt i den hostesaften. Kjipt for kroppen!
Sist endret av krystallkongen; 24. desember 2019 kl. 15:27.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
BTW Purple drank/Lean er Kodein (Opiat) og mye annet dritt i den hostesaften. Kjipt for kroppen!
Vis hele sitatet...
Max Forstoppende ass
Purple Drank/ Lean er god mulighet for å bli avhengig av når du først har fått smaken, Kodein omdannes til morfin i kroppen.
Utrolig hvor mye det promoteres i Trap/Rap musikk.
Sist endret av Fuxurious; 24. desember 2019 kl. 15:36.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Max Forstoppende ass
Vis hele sitatet...
Hver gang jeg har drevet på med opiater flere dager i strekk kjøper jeg Microlax eller klystér som det også kalles. Tømmer tarmen helt! Så er man kvitt den jævlige følelsen av forstoppelse.
Hvor får dere tak i purple drank? De hostesaftene vi har i Norge er sovipect comp og cosylan. De inneholder ethylmorfin og ikke kodein og er svart..
Kjenner en som drikker den cosylanen med ethylmorfin blandet med sprite og isbiter og føler seg jævlig kul. Skal sies at han er glad i å rappe middelmådig på norsk, og går i litt vel store bukser.
Det sier vel nok om de som er gira på lean i Norge.

Skjønner ikke hvorfor folk vil drikke på seg nyre og leversvikt i form av de hostesaftgreiene der
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Hver gang jeg har drevet på med opiater flere dager i strekk kjøper jeg Microlax eller klystér som det også kalles. Tømmer tarmen helt! Så er man kvitt den jævlige følelsen av forstoppelse.
Vis hele sitatet...
Jeg valgte å ta det som et hint om at det var på tide med en pause.
Tror det var jævlig mye sukker i den også for den smakte tyggegummi, pluss sprite så er det jo en god oppskrift på treg mage.
Leste om en som tok kodein inn bakveien. Kanskje mindre skadelig men er vel langt lettere å bare ta en støyt hostesaft.
Styr unna opiater ihvertfall. Weed, LSD, sopp etc blir man ikke fysisk avhengig av ihvertfall, men det kan bli en mental krykke.
R.i.p 23.04.2021
Når man først har begynt å ruse seg så spiller det ingen rolle hvilket rusmiddel det er snakk om.en "narkoman" vil alltid finne en måte og misbruke et stoff på. Avholds er den beste måten. Snakker om erfaring da jeg var clean i flere år etter en 15års periode med daglig rus. Nå er jeg tilbake på kjøret pga en liten misforståelse og krangel med en "venn" .rart at etter så mange år clean at noe så lite og dumt skal bidra til at man havner ret tilbake i rennesteinen..
Sist endret av Tarm; 25. desember 2019 kl. 10:23.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Kjenner en som drikker den cosylanen med ethylmorfin blandet med sprite og isbiter og føler seg jævlig kul. Skal sies at han er glad i å rappe middelmådig på norsk, og går i litt vel store bukser.
Det sier vel nok om de som er gira på lean i Norge.

Skjønner ikke hvorfor folk vil drikke på seg nyre og leversvikt i form av de hostesaftgreiene der
Vis hele sitatet...
Cosylan smaker dritt, i forhold til syrupene du får utenlands! Hørtes tullete ut
Anonym bruker
"Ond Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her jeg bor er "purple drank" eller lean, som regel laget av ren kodein pulver eller CWE fra PF eller kodeinpiller som knuses. Har også brukt oxy i stedet med godt resultat. Det eneste som skiller det fra USA- versjonen er at det ikke inneholder Promethazine. Vet ikke hvordan det stoffet er men jeg tror nok at kodein/opiatinnholdet er det største faren.

Har to kompiser som har gått fra dette og gradvis endt opp med å bruke opiater eller heroin via sprøyter, fordi dem trodde kodeins svake styrke gjorde den ufarlig. Det er totalt feil.

Opiatabstinenser er det jævligste opplevelsen jeg har kjent på i hele mitt liv, 3 dager med helvete og hadde jeg den gangen hatt tilgang på mer ville jeg nok aldri slutta. Dette var cold turkey etter under to uker.

Benzo er visst enda jævligere, det tar tid å bli avhengig av men er det gått for langt så kan "nedturen" vare i flere mnd
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Styr unna opiater ihvertfall. Weed, LSD, sopp etc blir man ikke fysisk avhengig av ihvertfall, men det kan bli en mental krykke.
Vis hele sitatet...
Åja, man blir altså ikke fysisk avhengig av weed? Hvorfor blir jeg kvalm, svett, søvnløs og sykt forbannet når jeg legger det bort da?
Smuler er også brød
Bigchill's Avatar
7 8
For meg var i hvertfall weed veldig vanedannende da det ble rutiner når på døgnet jeg gjorde det enkle settinger jeg gjerne måtte røyke før osv, ble amper/irritabel hvis jeg ikke røyka.
Jeg holder en knapp på Psykedelika som LSD og Sopp feks da du bygger tolleranse fort som gjør at og bruke mere en et par dager på rad føles veldig bortkastet pga mengden du må opp i på dag 3 for og få noe særlig form.
Og etter en veldig heftig tripp går det som regel noen dager før jeg føler meg klar for en ny runde.
Dessuten så har du noe og glede deg skikkelig til 2-3 ganger i mnd uten og ødlegge resten av mnd din
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Selv mener jeg MDMA
Får så burnout at man ikke orker å ta det på evigheter
Sitat av Kamelia Vis innlegg
Selv mener jeg MDMA
Får så burnout at man ikke orker å ta det på evigheter
Vis hele sitatet...
Helt uenig. Jeg kjenner til folk som misbruker MDMA på en skadelig måte og har sett flere tilfeller av skikkelig skummel bruk på det her inne.
Sist endret av Relevant; 31. desember 2019 kl. 20:55.
2CB.

Trenger bare en årlig tripp for selvinnsikt, eventuelt 5 timer ATM med dama ��
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av Relevant Vis innlegg
Helt uenig. Jeg kjenner til folk som misbruker MDMA på en skadelig måte og har sett flere tilfeller av skikkelig skummel bruk på det her inne.
Vis hele sitatet...
Sant nok. Hva med LSD? Toleranse bygger seg opp så fort at det er nok veldig vanskelig å bli avhengig av det.
Sist endret av kamelia; 2. januar 2020 kl. 07:30.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Helt uenig. Jeg kjenner til folk som misbruker MDMA på en skadelig måte og har sett flere tilfeller av skikkelig skummel bruk på det her inne.
Vis hele sitatet...
Signaturen din stemmer i det tilfellet her - riktig.
Signérer forøvrig svaret til Relevant personlig da jeg mildt sagt ble litt for glad i MDMA og da var det ikke snakk om moderasjon, én redosering, 3 måneder mellom hver gang osv.

Om jeg får en sønn, eller datter for den saks skyld, blir jeg mest skremt om han eller hun begynner å feste ukritisk med mye MDMA, knaske mye piller eller begynner IV-misbruk av noe som helst.
Mange kverker seg selv etter stort misbruk av det høyt aktede og potente MDMA etter å ha fritért hjernen sin på stoffet. Noe jeg tror jeg til en viss grad har gjort.

Når det kommer til den hypotetiske ungen min er psykedelika en gang i blant, hasj på kveldstid, amfetamin kun på nyttårsaften og natt til 1. eller opiater hver fjerde søndag en mindre skremmende tanke.

Men etter mine erfaringer med rus skal jeg faen meg finne ut hvordan man oppdrar et barn til å ikke bruke rus.
Det var synd på meg oppi det hele, var synd på familien min som sakte men sikkert innså hva jeg drev med og det var synd på kjæresten min og familien hennes. Kompiser også, men de fleste var av samme ulla.
Styr unna, finnes så utrolig mange mer givende ting her i livet.
Når man ruser seg ofte er man rotta som trykker på knappen til knappen ikke funker lenger, og then what?
Sist endret av krystallkongen; 2. januar 2020 kl. 09:33.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
sopp er litt avhengighetsskapende ved att det er så deilig og att man derfor ikke klarer seg uten hele sesongen, men att man muligens da blir kvitt den "avhengigheten" gjennom vinter-sommer-vår.

bare tanker da, ikke noe fakta i dette.
Sitat av Kamelia Vis innlegg
Sant nok. Hva med LSD? Toleranse bygger seg opp så fort at det er nok veldig vanskelig å bli avhengig av det.
Vis hele sitatet...
Jepp, er mye mer positiv til LSD eller sopp. Det er helt klart ikke uten farer, og det finnes de som misbruker det og ender opp som helt merkelige syrehuer, men skadepotensialet og farepotensialet ved å ruse seg utelukkende på lsd og sopp kontra de fleste andre rusmidler vil jeg påstå at er betydelig lavere.