Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2045
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei går på 6mg ripsperdal(antipsykotika)
Kan jeg ta en linje amf nå trygt?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nei, anbefales absolutt ikke.

Du kan f.eks få dystoni (ufriillige mukelkramper): https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3622532/
Enig med Dodecha. Litt utdypende om andre grunner til å stute unna: Grovt forenkla gjør antipsykotika det motsatte av amfetamin og andre sentralstimulerende da AS reduserer dopamin i mengde eller virkning på ulike måter, mens SS øker dopamin på ulike måter (redusert reopptak, økt frisetting etc). Antar du går på risperdal pga tidligere/nåværende psykose og amfetamin er et av rusmidlene som kan utløse psykose så det i seg selv er en grunn til å styre unna.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei er du gal, ikke spill russisk rullett med hodet ditt
Tror du vet svaret selv. Du går på medisiner for å unngå psykose, men ønsker å ta et rusmiddel som gang på gang utløser psykose hos folk. Gjør deg selv og menneskene rundt deg en stor juletjeneste; hold deg unna! Det er nok av eksempler der ute på folk som dreper sine nærmeste i rusutløst psykose.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av LSMA Vis innlegg
Tror du vet svaret selv. Du går på medisiner for å unngå psykose, men ønsker å ta et rusmiddel som gang på gang utløser psykose hos folk. Gjør deg selv og menneskene rundt deg en stor juletjeneste; hold deg unna! Det er nok av eksempler der ute på folk som dreper sine nærmeste i rusutløst psykose.
Vis hele sitatet...
Eller seg selv i psykose, som min elskede gjorde
Hver dag. Hver eneste dag.

Svarer er nei
Anonym bruker
"Mulig Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fagfolk i psykiatrien mener antipsykotisk beskytter mot rusutløst psykose ( altså amfetamin) og anbefaler folk som lett går i psykose når de ruser seg på amfetamin og gå på antipsykotisk. Kan godt være det ødelegger rusen litt eller gir noen kjedelige bivirkninger men direkte farlig kan det ikke være.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fagfolk i psykiatrien mener antipsykotisk beskytter mot rusutløst psykose ( altså amfetamin) og anbefaler folk som lett går i psykose når de ruser seg på amfetamin og gå på antipsykotisk. Kan godt være det ødelegger rusen litt eller gir noen kjedelige bivirkninger men direkte farlig kan det ikke være.
Vis hele sitatet...
Det er nok riktig at det fungerer antipsykotisk for amfetamin rusen, men amfetamin bruk skader jo hjernen generelt og gjør den mye mer utsatt for psykose. Den kan komme når han stopper med medisiner på et senere tidspunkt. Det er jo om å gjøre å unngå dét, for å si det sånn, det skal ikke mye til for en som allerede har hatt psykose og få det igjen. Amf og coke er psykosens beste venner og hjernens værste fiende
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fagfolk i psykiatrien mener antipsykotisk beskytter mot rusutløst psykose ( altså amfetamin) og anbefaler folk som lett går i psykose når de ruser seg på amfetamin og gå på antipsykotisk. Kan godt være det ødelegger rusen litt eller gir noen kjedelige bivirkninger men direkte farlig kan det ikke være.
Vis hele sitatet...
Vær så snill å ikke dra konklusjoner om hvordan psykoaktive stoffer fungerer sammen med medikamenter.

Hvilket grunnlag har du å påstå at det ikke har noen farlige bivirkninger når jeg linket til en medisinsk studie nettopp om slike farlige bivirkninger?
Anonym bruker
"Mulig Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Vær så snill å ikke dra konklusjoner om hvordan psykoaktive stoffer fungerer sammen med medikamenter.

Hvilket grunnlag har du å påstå at det ikke har noen farlige bivirkninger når jeg linket til en medisinsk studie nettopp om slike farlige bivirkninger?
Vis hele sitatet...
Grunnlaget jeg drar de konklusjonene på er at psykiatere anbefaler bruk av antipsykotisk til folk som aktivt ruser seg på amfetamin og som fort går inn i psykose på bakgrunn av amfetamin bruk. Ville de gjort det dersom det var stor fare for farlige bivirkninger?
Dette er like dumt som å ta medisin MOT heroin overdose, før man setter seg ei overdose med hero. Er jo helt bortkasta, ikke bare kan du fucke opp alt i huet. Men du får ikke lik effekt. Mange tar antipsykotisk for å lande fra pepper. Men heller ikle anbefalt
Digital nomade
trippy's Avatar
Hvor farlig det er mtp. bivirkninger og slikt vet jeg ikke, men da jeg leflet med amfetamin tidligere brukte jeg seroquel (antipsykotika) for å sove når jeg fortsatt var stimulert og ville lande. Drepte amf. rusen 100%. Så om det er noen vits er vel kanskje opp til deg men bare det faktumet alene at du går på antipsykotika vil vel tilsi at du bør holde deg langt unna stimulanter da det ofte fører til psykoser når man binger lenge nok.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg fant en pose pulver på gata i dag som så ut som standardpakket gatakolapose (svidd plastikk på toppen) med pulver ini, håpet det var shitty løkkakola, og så viste det seg å være shitty pepper.. for å prøve å sove nå så har jeg tatt seroquel selv om jeg vet at det er usaklig å skulle få sove så kort etterpå. Hjertet dunker og formen er ekkel. Begge deler er stort sett drit man ikke bør få i seg og jeg angrer som faen.. curiosity killed the cat

men ofte hjelper seroquel, men da gjerne på slutten av en binge, ikke som et desperat forsøk på å omgjøre formen sin..
eller.. når jeg kjenner etter..zzznls.s. så tror jeg faktkisk seroquelem begumer å virke
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Legene doper ned dopamin i de «overilte», det er fordi man har sett at psykoser mani o.l har høy dopaminerg aktivitet, særlig D2 søker man ofte å «roe ned»'
Så nei, de som gis nevroleptika for å antagonisere dopamin, bør utrolig nok ikke eksperimentere med det nøyaktig motsatte.
Sist endret av meaculpaUIO; 28. desember 2019 kl. 18:17.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Legene doper ned dopamin i de «overilte», det er fordi man har sett at psykoser mani o.l har høy dopaminerg aktivitet, særlig D2 søker man ofte å «roe ned»'
Så nei, de som gis nevroleptika for å antagonisere dopamin, bør utrolig nok ikke eksperimentere med det nøyaktig motsatte.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk aldri gjort funn som bekrefter at økt dopaminerg aktivitet er det som gir folk psykoselidelser. Det som er bekreftet er at dopaminhemmere sløver friske og syke mennesker ned. Og at nedsløvede galninger er mye lettere å hanskes med enn ellers.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er faktisk aldri gjort funn som bekrefter at økt dopaminerg aktivitet er det som gir folk psykoselidelser. Det som er bekreftet er at dopaminhemmere sløver friske og syke mennesker ned. Og at nedsløvede galninger er mye lettere å hanskes med enn ellers.
Vis hele sitatet...
Ang dopamin så viser forskning at det er en kobling mellom psykose og dopaminsystemet, men det er flere årsaker til psykose og langt mer komplisert enn at mer dopsmin = større psykoserisk. Flere systemer i hjernen er involvert. Står mye om det i denne artikkelen:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2838993/