Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2711
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har en kamerat, sitter hos han nå og røyker. Han er i 40-årene og har et hardt liv med mye rus bak seg. Mye heroin og amfetamin osv. I dag går han på subutex, noe benzo og hasj daglig.
Han snakker utrooolig sent, og sier mye «øøøøhh....». Han er rett og slett utrolig kjedelig å henge med. Kan jeg risikere å bli sånn om jeg fortsetter å røyke? Det hadde hvertfall vært en god motivasjon for å slutte... liker ikke rusen engang, jeg røyker bare fordi det er en vane.. jeg Må være clean om noen måneder pga lappen, så jeg MÅ la være fra og med NU.
Tråden snudde seg visst litt, men har noen noen råd?
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
I skrivende stund sitter vi og ser på barnefilm og han holder på å le seg ihjel annenhvert minutt. Det er elendig humor og jeg blir egentlig bare drit irritert. Er det jeg det er noe galt med, eller har rett og slett enkelte folk helt ræva humor? Jeg burde jo unne han å le liksom, men sitter i bakgrunnen og syns det er vanskelig å ikke kommentere det..
fy faen, kan ikke sitte her lenger engang.. SÅ jævla irriterende er det!!
Om du sitter hjemme hos en fyr du bare snakker negativt om hvordan oppfører seg i sitt eget hus foreslår jeg at du drar hjem.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Enig, er hjemme nå. Har en joint jeg skal ha utover kvelden, så er det stopp. Det er kjipt å være avhengig av noe i denna bygda
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei FY for et humør jeg er i! Må slutte med denne driten før jeg blir helt ufordragelig
Jeg er tilnærmet rusfri og har aldri vært lykkeligere. Gi en sjanse, og da snakker jeg ikke om en uke eller to, vær rusfri i ett år og jeg tror du vil få det mye bedre med deg selv.

Når man er rusfri "våkner" man opp og innser i hvilken retning man har ført livet sitt. Istedenfor da å ruse vekk tankene igjen og late som at alt er bra, så må man begynne det vanskelige, men nødvendige arbeidet med å utvikle seg som person.

Rus er søppel
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde ett hvitt år etter ti års daglig røyking, det eneste jeg merka var at depresjonen min ble mye verre og kortidshukommelsen en smule bedre. Sleit litt med søvn de første par nettene. ¯\_(ツ)_/¯
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hadde ett hvitt år etter ti års daglig røyking, det eneste jeg merka var at depresjonen min ble mye verre og kortidshukommelsen en smule bedre. Sleit litt med søvn de første par nettene. ¯\_(ツ)_/¯
Vis hele sitatet...
Røykingen din kan være løsningen på problemet ditt, men mest sannsynligvis døyver den bare problemet fremfor å "reparere" eller å forsøke å kurere det. Nå kjenner jeg ikke deg, men når det finnes høyest kompetente mennesker som forsker på årsaker og virkninger hele livet sitt, så tror jeg ikke at ett år er tilstrekkelig for å komme til bunns i hva som virkelig forårsaker dine plager. Jeg tror heller aldri man blir symptom-fri, men jeg har sterk tro på at man kan holde symptomene i sjakk tilnærmet rusfri. Men det krever en sterk vilje.

Det med ett år var mer ment som figure-of-speech for lang tid, det finnes ingen fasit på hvor lenge man må være rusfri før man "våkner". Men jeg er sikker på at veien til lykke er rusfri.

Rus i moderate og "sunne" doser kan ta del i et sunt og lykkelig liv, men det er svært vanskelig for mange å ha en objektiv tilnærming til hvor mye de faktisk ruser seg. "Jeg drikker jo bare tre sixpacker hver helg!!". Rusfri utvikling er rusfri utvikling. Ruset utvikling er ruset utvikling. Ja, noen blir kreative mens de røyker, men så må det også som oftest betraktes i rusa tilstand.
Sist endret av pmprsrgr; 22. desember 2019 kl. 21:11.
Slutt å heng med folk du ikke liker å henge med. Du kan bestemme hvilke folk du vil ha i livet ditt, eller i det minste hvem du ikke vil ha. Personligheten din står i fare for å bli ødelagt av å henge med idioter.
Du kommer ikke til å ende opp i samme tilstand på grunn av hasj som han fyren du sitter med, som er på hasj, benzo og opiater. Det sier seg vel selv. Enten trenger du noen for å bekrefte helt åpenbare ting du er usikker på eller så virker du helt.. Har det gått mye i bensin og formfett i bygda di eller? Slutt å røyk hasj fordi det er en vane, for en idiotisk vane, f er dette troll eller. Så mye dumme spørsmål som du svarer på selv.
Sist endret av Bothrops; 22. desember 2019 kl. 21:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du røyker bønne og irriterer deg over at en kar med lang ruskarriere bak seg fortsatt kjører på med Subutex og Benzodiazepiner. Denne kombinasjonen gjør deg jævlig sløv. Hasj i tillegg gjør han ikke skarpere.

I tillegg har han holdt på meg amfetamin og dop i flere år.

Så klart er hjernen til kompisen din kjørt.
Og så klart blir ikke du sånn bare av å fyre litt en gang i blant.
Sist endret av krystallkongen; 22. desember 2019 kl. 22:13.
Ja, rus kan ødelegge personligheten. Jeg føler meg som den samme personen, men jeg har et alkoholproblem og jeg har oppført meg rart og klart å støte fra meg noen viktige folk i livet mitt. Jeg driver ikke med dop og sitter ikke som en zombie, men alkoholen gjør at jeg blir utfordrende for folk rundt meg. Jeg føler meg dritt og vil slutte og se om jeg klarer å reparere relasjonene mine.

For mye rus ødelegger hvem som helst. Jeg har flere tidligere kompiser som til og med er døde pga. selvmord og overdose.

Hvis han kompisen din plager deg så mye, så ta en pause. Liker du ham, siden du fortsatt henger med ham så er han vel en del av livet ditt. Jeg har også hatt noen rare folk i livet mitt, men jeg kutter dem ikke ut så lenge de ikke er slemme mot meg. Du er fri til å bestemme hvem folk du vil satse på.
Det er naturligvis ikke mulig for noen her å kunne si noe sikkert om hvordan hasjbruken din vil påvirke deg resten av livet ditt. Jeg mener at du bør bruke sunn fornuft og ha en bedre føre var-tankegang når det kommer til å vurdere egen rusbruk. Det er spesielt viktig for de som ruser seg oftere enn normalen å ta ansvar ovenfor seg selv å stille seg selv ærlige spørsmål om egen rusbruk. Det virker som om du har kommet frem til en god konklusjon, fordi dersom en er usikker over egen rusbruk så er det et tegn på at en bør ta noen grep.

Om en har brukt rusmidler for å rømme ifra vonde tanker eller følelser så mener jeg at dette er en stor rød blinkende varsellampe som en må ta alvorlig. Hvis det å bruke rusmidler på denne måten blir en vane så tror jeg veien til en negativ personlighetsutvikling er kort, og litt avhengig av andre faktorer så tror jeg at dette vil kunne føre til store personlige tap veldig fort.
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja selvfølgelig. Rus forandrer den naturlige kjemiske funksjonen og produksjonen i hjernen. Med tiden blir man både kjedelig og dum, men man merker det ikke selv. Noen blir også direkte ufyselige og uempatisk og endrer helt moraler og personlighet av langvarig fast rusbruk
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
TS her

etter en god natts søvn er det godt å være klar i hodet. Idiotisk tråd jeg lagde i går egentlig... måtte vel bare øse ut irritasjonen min et sted.

Han jeg snakker om er en hyggelig fyr, men veldig bedrevitende, og har nok blitt en del utnyttet økonomisk av han. På en ganske kjip måte... men jeg fortsetter å henge med han, tenker kanskje at det er kjedelig å sitte hjemme så tar jeg turen dit og røyker.

Jeg har sagt ifra at jeg har planer om å slutte helt med røykingen og at da blir det vanskelig å komme uten å bli fristet. Dette er noe han forstår da han måtte kutte ut en del kompiser selv da han sluttet på amfetamin, heroin og det dritet der. Så det er greit å vite at han ikke tar seg nær av det når jeg plutselig slutter å besøke ham.

Jeg tror ikke jeg har kommet så langt inn i rus-verdenen at personligheten har blitt helt ufordragelig, det har jeg ikke heldigvis. Har prøvd litt av hvert, og hasj gjør meg faktisk mest hjernedød av... merkelig med det altså, jeg veit at jeg ikke liker rusen eller selskapet noe særlig, likevel fortsetter jeg.... men ikke etter jul! Da er det stopp finito på min rus-karriere
Du sier jo det selv, må du være clean for lappen så slutt. Om du er en person som dømmer andre bare fordi de har det bra, så burde du ikke henge meg han lenger..
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg dømmer jo ikke fyren bare fordi han har det bra. Visst unner jeg han all glede i verden. I går ble det bare nok av alt vaset og surret.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er vel mer kognisjonen og de sosiale miljøene sin innflytelse som fucker folk enn at personer permanent endrer "personlighet"