Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1969
En venn har fått et testkit for LSD og sopp mm. stoppet i tollen, han vet ikke helt hva som skjer videre, men han er selfølgelig redd for å komme i politiets søkelys.

Så en burde spørre seg selv før en bestiller testkits om sjansen for at stoffet inneholder f.eks. dødelig fentanyl o.l. er høy nok til at den tar sjansen å bestille test kits og i verste fall bli ransaket og miste jobb.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bedre risiko å ta enn å dø.
Altså.. Så lenge du ikke er helsmart å bestiller testkit fra WWW.FUCK-THE-POLICE-I-LOVE-DRUGS.COM så kommer det gjennom tollen.
Sist endret av Kjelldriver; 27. oktober 2019 kl. 12:33.
Også. Emma Sofia foreningen i Norge selger testkits til diverse typer, mener jeg å huske
Sist endret av Mokkasinen; 27. oktober 2019 kl. 12:30.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En av de mest uforsvarlige og uopplyste postene jeg har sett her inne!

1) Du oppfordrer til å heller ta risken på å dø eller få i seg farlige blandingsstoffer eller kopier, enn å teste dopet?!

2) At testkit blir stoppet i tollen er sjeldent nok grunnlag for razzia med mindre de har notert på deg at det er bestilt haugevis av drug utstyr før også til deg.

3) At razzia fører til tap av jobben sin er også bare piss. Det er ikke ulovlig å ha testkit, man bør selvsagt ikke oppbevare store mengder rusmidler hjemme, men det skal være mektig store mengder for å føre til lang fengselsstraff og på den måten tap av arbeid. Har man så store mengder hjemme er man ikke så dum å bestiller rusrelatert utstyr i sitt navn.

Skam deg, seriøst. Det er en ikke-ubetydelig sjanse for å dø av stoffer. Tollen stopper narkotikautstyr daglig og det skjer ikke en dritt annet enn at du bare ikke får pakka. Er også mange som lager et scenario i hodet sitt om at pakka er stoppa, men husk på at fra enkelte sider kan det ta opp til 60 dager å få den (særlig ebay og amazon, har opplevd tre mnd sjæl)
Professor
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En av de mest uforsvarlige og uopplyste postene jeg har sett her inne!

1) Du oppfordrer til å heller ta risken på å dø eller få i seg farlige blandingsstoffer eller kopier, enn å teste dopet?!
Vis hele sitatet...

Offentligheten/politiet sier uansett at test kits er langt fra en sikker metode. Så dette er bare en risk en må ta.

Dette er tatt fra natt&dag artikkel i samtale med offentligheten:

"Ønsker dere at folk skal bruke test-kit?

– Det er ikke noe vi vil tilråde. Test-kits for narkotika er ikke pålitelige."
Sist endret av Hans Høyhet; 27. oktober 2019 kl. 12:58.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En av de mest uforsvarlige og uopplyste postene jeg har sett her inne!

1) Du oppfordrer til å heller ta risken på å dø eller få i seg farlige blandingsstoffer eller kopier, enn å teste dopet?!

2) At testkit blir stoppet i tollen er sjeldent nok grunnlag for razzia med mindre de har notert på deg at det er bestilt haugevis av drug utstyr før også til deg.

3) At razzia fører til tap av jobben sin er også bare piss. Det er ikke ulovlig å ha testkit, man bør selvsagt ikke oppbevare store mengder rusmidler hjemme, men det skal være mektig store mengder for å føre til lang fengselsstraff og på den måten tap av arbeid. Har man så store mengder hjemme er man ikke så dum å bestiller rusrelatert utstyr i sitt navn.

Skam deg, seriøst. Det er en ikke-ubetydelig sjanse for å dø av stoffer. Tollen stopper narkotikautstyr daglig og det skjer ikke en dritt annet enn at du bare ikke får pakka. Er også mange som lager et scenario i hodet sitt om at pakka er stoppa, men husk på at fra enkelte sider kan det ta opp til 60 dager å få den (særlig ebay og amazon, har opplevd tre mnd sjæl)
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal hen skamme seg? Det er jo åpenbart at Hans Høyhet ikke faktisk mener at folk burde heller ta sjansen med rusmidlene sine enn å bestille testkit, det er bare hans sarkastiske måte å utforme problemstillingen på.

Og jo, det har faktisk skjedd at folk har fått razzia hjemme pga bestilling av testkit, noe som er helt borti natta idiotisk!
Det er noen steder vanlig at tollerne varsler politiet dersom de finner brukerutstyr, selv om utstyret er lovlig. Om politiet gjør noe med det er noe helt annet, men de kan kanskje velge å følge det opp. Dog så er ikke å få et slikt brev det samme som å bli anmeldt for noe og dersom innholdet er lovlig så har det jo ikke skjedd noe. Dette som har hindret meg i å bestille fra utlandet.

Men man burde teste stoffet sitt uansett dersom man ikke vet hva det er.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Til politiet slutter å drive på som de gjør er det tryggeste å bestille disse innenlands, som nevnt lenger oppi tråden. Vennen din kan hvertfall glemme å bestille noe ulovlig fra utlandet fremover og risikerer å bli stoppa oftere under bilkjøring, få huset gjennomsøkt og motta ekstra oppmerksomhet fra politiet, spesielt hvis dette ikke er i en storby.
Professor
Trådstarter
Det finnes ingen norske nettsider som selger testkits, nettbutikken til emmasofia er nedlagt.

Alternativet er å risikere død eller politi.

Kan også la en kompis som ikke er så skvetten teste ut stoffet først.
Sist endret av Hans Høyhet; 27. oktober 2019 kl. 15:03.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eventuelt kjøpe greier fra folk som vet hva de driver med og kan stoles på. Ikke at det kryr av dem blant dealere akkurat.
Professor
Trådstarter
Jeg satt å lurte på hva er grunnen til at offentligheten har denne politikken, og svaret jeg kom fram til vil høres nesten ondsinnet ut, men jeg tror jeg har helt rett, og at dette faktisk er motivasjonen til Norges ruspolitikk:

De vil at rusbrukere skal dø. Dette inkluderer folk som bruker psykedelika for introspeksjon også, og som kun vil klasifiseres som rusmisbrukere av det moderne samfunn, disse klassifiserte vi ikke som rusmisbrukere i antikkens hellas f.eks. selv om dette var et bysamfunn. I den eleusinske mysteriekulten som alle grekstalende hadde adgang til brukte de psykedelika.

Uansett, høyere dødsrate blant de som bruker rus = mer stigma. Hva den Norske staten mer en alt ikke vil, er at rus blir normalisert. De anser det som bedre med høyere dødstall enn at det blir normalisert. Men, dette vil de ikke lykkes med, cannabis og psykedelika vil, og er allerede i gang med å normaliseres, dette kommer ikke til å stoppe da vi har tilgang til det globale internett, og når cannabis lovliggjøres i flere stater i USA så legges det ut videoer på youtube, folk snakker, og Ordet sprer seg.

Jeg ser faktisk for meg en situasjon om kanskje 10-20 år der de som ikke har prøvd psykedelika blir mobbet. Og om 30 år tror jeg faktisk at mobbing i skolegården først og fremst vil omhandle om Basse har brukt psykedelika eller ikke, de store barna har da alle brukt psykedelika, og vi vil få en motsatt situasjon enn det vi har i dag.
Sist endret av Hans Høyhet; 27. oktober 2019 kl. 16:20.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Jeg satt å lurte på hva er grunnen til at offentligheten har denne politikken, og svaret jeg kom fram til vil høres nesten ondsinnet ut, men jeg tror jeg har helt rett, og at dette faktisk er motivasjonen til Norges ruspolitikk:

De vil at rusbrukere skal dø. Dette inkluderer folk som bruker psykedelika for introspeksjon også, og som kun vil klasifiseres som rusmisbrukere av det moderne samfunn, disse klassifiserte vi ikke som rusmisbrukere i antikkens hellas f.eks. selv om dette var et bysamfunn. I den eleusinske mysteriekulten som alle grekstalende hadde adgang til brukte de psykedelika.

Uansett, høyere dødsrate blant de som bruker rus = mer stigma. Hva den Norske staten mer en alt ikke vil, er at rus blir normalisert. De anser det som bedre med høyere dødstall enn at det blir normalisert. Men, dette vil de ikke lykkes med, cannabis og psykedelika vil, og er allerede i gang med å normaliseres, dette kommer ikke til å stoppe da vi har tilgang til det globale internett, og når cannabis lovliggjøres i flere stater i USA så legges det ut videoer på youtube, folk snakker, og Ordet sprer seg.

Jeg ser faktisk for meg en situasjon om kanskje 10-20 år der de som ikke har prøvd psykedelika blir mobbet. Og om 30 år tror jeg faktisk at mobbing i skolegården først og fremst vil omhandle om Basse har brukt psykedelika eller ikke, de store barna har da alle brukt psykedelika, og vi vil få en motsatt situasjon enn det vi har i dag.
Vis hele sitatet...
Mennesker er ikke så fæle som du skal ha det til altså.

Grunnen til at ruspolitikken er som den er, er ikke fordi staten vil at mennesker skal ligge døende utpå gata og at flere i befolkningen skal gå kaputt. Alle skjønner at rusmisbrukere er et stort problem og skaper store samfunnskostnader. Det er nok derfor regjeringa har bestemt seg at man skal endre litt i reformen for å hjelpe disse, slik som resten av verden sakte men sikkert bestemmer seg for også.

Jeg tror at på et mer dypere nivå, som kommer ruspolitikken i all hovedsak av følelser og holdninger. Det ble ulovlig på seint 60-tallet etter sterk innflytelse fra USA. Det er mange teorier bak hvorfor ting ble ulovlig i utgangspunktet, men det skal jeg spare meg for nå da det vil spore av diskusjonen helt. Poenget her er uansett at etter det ble ulovlig så var fokuset endret til at man skal forebygge rusproblemer og problematikk.

De aller fleste mennesker du spør i dag som har relasjoner til rusmisbrukere skylder nesten konsekvent på rusmiddelet. Jeg har selv snakket med en del folk som har hatt slike mennesker i livet sitt, og nesten hver eneste gang er det rusmiddelet som får skylda. Det er ikke omsorgssvikten, trakasseringen, overgrepet, utestengningen eller den manipulative familien som bidro til det økte misbruket. Det er nesten alltid rusens feil. Dette kan jeg se for meg har noe med at man ønsker ikke beskylde sitt eget familiemedlem for misbruket, men at rusen tok over personen. Det er lettere å skylde på det ytre enn det indre.

Det har seg nemlig slik at mange av de som sliter med avhengighet idag har slitt/sliter psykisk, og derfor prøver man å fylle et tomrom. Inntrykket mitt er at folk flest ikke fatter (tørr å si til seg selv) at det er personen som tok dårlige valg basert på en rekke individuelle faktorer. Dermed blir det bare skyld på stoffet, som igjen bidrar til negative holdninger ovenfor rusmiddelet. Dette har manifestert seg hardere og hardere i årene etter det ble ulovlig, ettersom at de økte rusproblemene knyttet til kriminaliseringen har bare bidratt til en legitimering av at rusmidlene er "problemet". Heldigvis begynner dette å endre seg.

Jeg fant dette spørsmålet som ble sendt inn til rustelefonen, en statlig støttet tjeneste, som jeg tror du hadde hatt nytte av å lese ettersom at du er positiv til psykedeliske stoffer.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En av de mest uforsvarlige og uopplyste postene jeg har sett her inne!

1) Du oppfordrer til å heller ta risken på å dø eller få i seg farlige blandingsstoffer eller kopier, enn å teste dopet?!

2) At testkit blir stoppet i tollen er sjeldent nok grunnlag for razzia med mindre de har notert på deg at det er bestilt haugevis av drug utstyr før også til deg.

3) At razzia fører til tap av jobben sin er også bare piss. Det er ikke ulovlig å ha testkit, man bør selvsagt ikke oppbevare store mengder rusmidler hjemme, men det skal være mektig store mengder for å føre til lang fengselsstraff og på den måten tap av arbeid. Har man så store mengder hjemme er man ikke så dum å bestiller rusrelatert utstyr i sitt navn.

Skam deg, seriøst. Det er en ikke-ubetydelig sjanse for å dø av stoffer. Tollen stopper narkotikautstyr daglig og det skjer ikke en dritt annet enn at du bare ikke får pakka. Er også mange som lager et scenario i hodet sitt om at pakka er stoppa, men husk på at fra enkelte sider kan det ta opp til 60 dager å få den (særlig ebay og amazon, har opplevd tre mnd sjæl)
Vis hele sitatet...
Trist som det er så er det faktisk mennesker som velger å frastå fra å teste pga. av dette her.

Ingen ønsker å miste jobben sin fordi de valgte å røyke litt bønne i ferien, ta seg en tab på hytta eller ta en linje på festen. Dermed så vil man utelukke alle mulighetene for at dette skjer - fordi det har skjedd. Da ender det med at folk dropper testing kit om de ikke kan få det utennom tollen, og det øker sjansen for urenheter, overdose o.l.

Det er faktisk ufattelig trist.
Sist endret av Sopphuet; 27. oktober 2019 kl. 17:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Det er mange teorier bak hvorfor ting ble ulovlig i utgangspunktet, men det skal jeg spare meg for nå da det vil spore av diskusjonen helt.
Vis hele sitatet...
Bitteliten avsporing: det handlet om økt kontroll av ikke-hvite i USA. Disse gruppene hadde en kultur for bruk av cannabis og ble dermed et lett offer for en politistat. Dette er et relativt godt begravd men samtidig relativt ukontroversielt faktum.

For øvrig finner jeg denne praksisen umenneskelig, skammelig og totalt moralsk forkastelig, men jeg forventer heller ikke at div. politikere, tollere og politi har sjelsevner nok til å innse at de indirekte tar liv på årlig basis. Rent samfunnsøkonomisk er det ikke så dumt å bare la de vanskeligste narkomane dø, folk kommer over dødsfall relativt fort.
Professor
Trådstarter
Problemet med psykedelika, hvis vi absolutt skal problematisere bruken av dette, er at vi i det moderne samfunnet ikke har noen ordnede strukturer rundt dette. Og jeg tror heller ikke det moderne mennesket er klar for å ha ordnede strukturer rundt noe slikt som psykedelika, da det er for fastlåst i modernitetens tenkesett og livsverden. Dvs. vitenskap, dvs. kulturelle normer, dvs. sekulariseringen (som både kristendommen som tekst/lærdom, og kirken som institusjonelt maksystemt, har bidratt til).

Og jeg er svært skeptisk til dette med sjamaner som kommer fra jungelen i Peru og som skal "kunne dette". Jeg tror det er vissvass, markedsføring, tull. Mye av det er Durek.

Skal vi tilbake til en tid hvor det fantes et ordnet rammeverk rundt bruk av psykedelika i vesten må vi tilbake til bysamfunnets vugge, antikkens Hellas og den eleusinske mysteriekulten. Hvis jeg husker rett, og det er over 2500 år siden siden jeg deltok i disse mysteriene, der måtte vi, før vi inntok brygget, gjennom en 6 måneder lang læringsprossess i forkant. Det var spesielle myter, som måtte læres, knyttet til inntak av brygget som var ment å innvie den håpefulle inn i mysteriene. En gikk ikke rett fra en simpel laban på gata til innviet mystikker.
Sist endret av Hans Høyhet; 27. oktober 2019 kl. 18:12.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg

Skal vi tilbake til en tid hvor det fantes et ordnet rammeverk rundt bruk av psykedelika i vesten må vi tilbake til bysamfunnets vugge, antikkens Hellas og den eleusinske mysteriekulten. Hvis jeg husker rett, og det er over 2500 år siden siden jeg deltok i disse mysteriene, der måtte vi, før vi inntok brygget, gjennom en 6 måneder lang læringsprossess i forkant. Det var spesielle myter, som måtte læres, knyttet til inntak av brygget som var ment å innvie den håpefulle inn i mysteriene. En gikk ikke rett fra en simpel laban på gata til innviet mystikker.
Vis hele sitatet...
Kan du fortelle litt mer om dine opplevelser fra 2500 år tilbake?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Problemet med psykedelika, hvis vi absolutt skal problematisere bruken av dette, er at vi i det moderne samfunnet ikke har noen ordnede strukturer rundt dette.
[...]
Hvis jeg husker rett, og det er over 2500 år siden siden jeg deltok i disse mysteriene, der måtte vi, før vi inntok brygget, gjennom en 6 måneder lang læringsprossess i forkant.
Vis hele sitatet...
Det er litt morsomt at du forsøker å ufarliggjere psykadelika så til dei grader, med deg sjølv som eksempel.
Professor
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er litt morsomt at du forsøker å ufarliggjere psykadelika så til dei grader, med deg sjølv som eksempel.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg ufarliggjør det ikke. Jeg bare sier at det hadde ikke nødvendigvis behøvd noe som helst form for ufarliggjøring, hvis det hadde vært strukturer rundt. Og jeg sier at slike strukturer ikke eksisterer i dag på samfunnsnivå. Derfor, hvis du vet hva du vil, kjør på! hvis du ikke vet, kanskje du vil bli, og hvis så, er det også helt greit, kjør karussel.

Sitat av Holotropiker Vis innlegg
Kan du fortelle litt mer om dine opplevelser fra 2500 år tilbake?
Vis hele sitatet...

Ja! jeg sto å pisset ved en busk utenfor byporten, da en reisende med esel kom bort til meg, kastet meg oppå eselet og bandt meg fast. Deretter befant jeg meg her, i år 2019, i Norge. Mysteriene viste meg all framtid og fortid.

skål!
Sist endret av Hans Høyhet; 27. oktober 2019 kl. 19:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Det finnes ingen norske nettsider som selger testkits, nettbutikken til emmasofia er nedlagt.

Alternativet er å risikere død eller politi.

Kan også la en kompis som ikke er så skvetten teste ut stoffet først.
Vis hele sitatet...
Jaja, her sitter du å oppfordrer til drap av kompiser og ingen reagerer.... Hva faen er galt med folk?!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jaja, her sitter du å oppfordrer til drap av kompiser og ingen reagerer.... Hva faen er galt med folk?!
Vis hele sitatet...
Folk skjønner humor kanskje?
Professor
Trådstarter
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Folk skjønner humor kanskje?
Vis hele sitatet...
Ja, sarkasme har en tendens til å få fram "blindspots". Jeg mener jo selv at min moral er rimelig så klar, umoralen er bare et skalkeskjul for sarkasmen.

Reaksjonene er jo gøyale. Hvis de stemmer, at jeg oppforder til drap, så er de selfølgelig ikke gøyale. Denne friksjonen spiller denne type språkspill på.
Sist endret av Hans Høyhet; 27. oktober 2019 kl. 22:50.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Må få det her ut da.

Hvis du har kompiser som stoler på deg og som du kan være åpen med om rusbruket ditt, så spør om de kan kjøpe testing kit på deres adresser. Hvis politiet skulle finne på å ta en sjekk, så vil de jo aldri finne noe hos kompisen din. Han driver jo ikke med annet enn ei fylletur her og der.