Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2597
Hei.
Jeg har røykt hasj/pot flere dager i uken de siste 2 årene. Har også drukket endel, 2-3 dager i uken mens jeg har hatt jobb. Jeg jobber innen logistikk og lager på ett fliselager som innebærer truckjøring og pakking av varer.
I det siste så har jeg merket att jeg har blitt veldig vimsete og uoppmerksom mens jeg er på jobb.. Merk att jeg ruser meg IKKE på jobb!
Jeg har blitt skikkelig uoppmerksom og vimsete, noe som har ført til att jeg idag fikk sparken på dagen pga jeg kjørte ihjel en helt ny port til 250 tusen, og i høst knuste jeg en hel pall med flis til 150 tusen.. Disse to tingene gjorde att "styret" ikke ville risikere å ha meg der lengre..

Mitt spørsmål er: Er det er hasjen eller alkoholen som gjør meg så vanvittig vimsete og uoppmerksom? Jeg klarer liksom ikke å se alt rundt meg som alle andre vanligvis ser.. Jeg pakker mye feil og gjør generelt endel feil...
Det var ikke slik de første månedene, selvom jeg drakk og røykte like mye på den tiden...
Hadde vært fint å fått noen tilbakemeldinger

Edit: Har også merket att jeg føler meg veldig forvirret, att jeg ikke skjønner ting med en gang, i forhold til andre folk...
Har ikke merket dette før...
Sist endret av Bargain; 5. januar 2016 kl. 12:51.
Jeg tror du egentlig vet svaret på det du spør om ganske godt. Ja det er nok ditt rusforbruk som gjør at du har blitt litt vimsete av deg og kjører istykker ting til flere tusen kroner, trapp litt ned og prøv å holde det til feks helgen til å starte med.

Når jeg røyket mye i mine yngre dager var jeg også veldig vimsete av meg, syklet til skolen når jeg egentlig skulle til tannlegen, gikk ned for å hente posten men glemte å ta med avisen opp etter å ha tatt en titt på hovedsiden og slike ting.
Trådstarter
11 0
Mitt spørsmål var jo egentlig om det er alkoholen eller hasjen som gjør det.. Hvilket av dem spiller en størst rolle i dette?
Er vell ingen som kan svare 100% på dette, men jeg tror det er alkoholen etter som at jeg ikke blir noe mer "vimsete" på cannabisen. Men kan vell være blandinga over lang tid også.. ting blir jo liksom ikke så krystall klart på alkohol og hasj hehe..

Men kan jo også hende at det ikke ligger så mye i rusen men heller med at du begyner og se litt på deg selv og legger merke til en del ting som du ikke har merka før?
kanskje det ikke har noe med det å gjøre i det hele tatt. kanskje det er et resultat av usunn livstil over lang tid. kanskje feil kosthold, dårlig med trening osv. kankje du lever i et dårlig klima med alt for mye wifi- mobil og andre strålingsfaktorer. kanskje du begynner å bli senil, evt andre sykdommer. evt en blanding av alle disse.
Sitat av Bargain Vis innlegg
Mitt spørsmål var jo egentlig om det er alkoholen eller hasjen som gjør det.. Hvilket av dem spiller en størst rolle i dette?
Vis hele sitatet...
slutt å drikk i 1 mnd tid og se om du merker noe forskjell... og hvis ikke du merker noe, prøv omvendt, men ikke drikk hver dag. alkohol er jo jævlig mye mere skadelig en hasj. men cannabis er ikke for alle. ikke sant gotta love dmt!?
Trådstarter
11 0
Sitat av tetragrammaton Vis innlegg
kanskje det ikke har noe med det å gjøre i det hele tatt. kanskje det er et resultat av usunn livstil over lang tid. kanskje feil kosthold, dårlig med trening osv. kankje du lever i et dårlig klima med alt for mye wifi- mobil og andre strålingsfaktorer. kanskje du begynner å bli senil, evt andre sykdommer. evt en blanding av alle disse.
Vis hele sitatet...
Det er mye mulig, men jeg har liksom ikke kjent noe som dette tidligere.. Jeg er konstant plaget av depresjoner og lignende, men jeg har liksom alltid klart å holde det i sjakk.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Etter egenerfaring tar hasjen korttidshukommelsen og kan vase litt av det. Men alkoholen dreper fysisk form, man yter så utrolig lite når man er redusert fra alkohol, synes jeg.
Trådstarter
11 0
Sitat av Carmex Vis innlegg
Etter egenerfaring tar hasjen korttidshukommelsen og kan vase litt av det. Men alkoholen dreper fysisk form, man yter så utrolig lite når man er redusert fra alkohol, synes jeg.
Vis hele sitatet...
Ja det vet jeg.. Men dette kan skje etter jeg har vært edru i 2-3 dager også.

Jeg merker også att selvtilliten går til helvete.. Jeg føler ikke jeg duger til en jævla dritt.. Har liksom aldri kjent dette de siste 2-3 årene
Sist endret av Bargain; 5. januar 2016 kl. 13:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Bargain Vis innlegg
Ja det vet jeg.. Men dette kan skje etter jeg har vært edru i 2-3 dager også.

Jeg merker også att selvtilliten går til helvete.. Jeg føler ikke jeg duger til en jævla dritt.. Har liksom aldri kjent dette de siste 2-3 årene
Vis hele sitatet...
hvis du har brekt et bein tar det lengre tid enn 2-3 dager før du er friskemeldt. du vet ikke hvor stor den evt skaden er...

fyllesyke og selvtillit hører som regel ikke sammen. jeg personlig får dårlig selvtillit etter jeg har røyket i et par dager i strekk. det var ikke sånn når jeg begynte å røyke men utviklet seg slik av mange forskjellige grunner
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Bargain Vis innlegg
Ja det vet jeg.. Men dette kan skje etter jeg har vært edru i 2-3 dager også.

Jeg merker også att selvtilliten går til helvete.. Jeg føler ikke jeg duger til en jævla dritt.. Har liksom aldri kjent dette de siste 2-3 årene
Vis hele sitatet...
Når korttidshukommelsen forsvinner, så er det lett å føle se litt tulling når man ikke alltid henger med. Men det er bare og nyktre opp i noen mnd så går ting seg til igjen

Jeg husker ikke hva jeg gjorde i går engang
Du skriver ikke hvor mye du drikker og røyker. Hvis du drikker sånn at du får skikkelig bakrus, så vil jeg tro det har noe å si. Og det er jo også forskjell på å røyke én joint eller pipe og å være stein fra du kommer fra jobb til du legger deg.

Du skriver også at du er plaga av depresjoner. Det er faktisk det første jeg ville tenkt på som årsak til manglende konsentrasjon og forvirring. Hvis du ikke allerede har gjort det bør du ta deg en tur til legen sånn at du får behandla en evt. depresjon.
Ja, sett det mange ganger. Folk som røyker flere ganger i uka er generelt mer vimsete, klønete, glemsomme, forvirra, ukonsentrerte, en andre.
og det skjer ikke med folk som drikker flere ganger i uka eller?
Jeg er vanligvis ikke vimsete, klønete, glemsom, forvirra eller ukonsentrert dagen etter jeg har røyket cannabis, men jeg oppfyller samtlige punkter dagen etter en fyll.
Sitat av caperno Vis innlegg
Jeg er vanligvis ikke vimsete, klønete, glemsom, forvirra eller ukonsentrert dagen etter jeg har røyket cannabis, men jeg oppfyller samtlige punkter dagen etter en fyll.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt motsatt.
Kuttet ut hasjen pga nettopp dette.
Gjort noen skikkelige brølere på jobb som jeg VET 100% er pga hasjrøyking.

Har aldri skjedd liknende ting etter en dag på fylla, eller de veldig få gangene jeg har vært påvirket av alkohol på jobben.

Merker det godt i dagliglivet også. Merker jeg blir skremt av denne effekten av hasj, og har bestemt meg for å kutte det ut 100% frem til jeg blir pensjonert, eller mister alt håp for et normalt liv...whatever comes first.
Sitat av why_not Vis innlegg
slutt å drikk i 1 mnd tid og se om du merker noe forskjell... og hvis ikke du merker noe, prøv omvendt, men ikke drikk hver dag. alkohol er jo jævlig mye mere skadelig en hasj. men cannabis er ikke for alle. ikke sant gotta love dmt!?
Vis hele sitatet...
Hahahhaha camnabis er bra for 99,9% av verdensbefolkninga

Men jeg har da noen synspunkter her også, hvis det er ganske indica dominert shit, så henger dette godt igjen dagen etter og man blir ganske bakfjern og vimsette, det er derfor man må ha sativaen klar om norgenen

Men jeg ville testa 1mnd uten alkohol, så 1mnd uten cannabis.

Men når du røyker shitten din, blir du natta stein eller blir du fin i formen (høy)? Jeg trur det er her kjernen til problemet ligger