Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1131
Da er det på tide på pensjonere siberia V2, så jeg skal ha nytt headset.

Sitter å ser på

ATH-M50
http://www.netonnet.no/art/lyd-og-hj...0/162925.3198/

Og

DT770 PRO 80

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=499134


Lurer på om noen har formeninger om disse hodetelefonene? ser ut som begge to er veldig solide og har fått gode reviews.


hvis noen har tips til god mikrofon i tillegg så hadde jeg satt pris på tips, brukes hovedsaklig bare til skype.

Annbefaler Beyerdynamic DT770 Pro 80 om du vil ha mer trykk i lyden. De er også veldig gode å ha på hodet. Jeg kjøpte dem selv for 3 år siden for 1800 kr å angrer ikke

De fungerer like bra i dag selv om jeg har mistet dem i betong gulvet mitt ca 100 ganger. De er også lette ¨å rense å gjøre rein + at Beyerdynamic har bra support om du skulle miste noen deler til dem å trenger nye deler.
Sist endret av Litago1; 20. april 2013 kl. 07:01.
Trådstarter
Sitat av Litago1 Vis innlegg
Annbefaler Beyerdynamic DT770 Pro 80 om du vil ha mer trykk i lyden. De er også veldig gode å ha på hodet. Jeg kjøpte dem selv for 3 år siden for 1800 kr å angrer ikke

De fungerer like bra i dag selv om jeg har mistet dem i betong gulvet mitt ca 100 ganger. De er også lette ¨å rense å gjøre rein + at Beyerdynamic har bra support om du skulle miste noen deler til dem å trenger nye deler.
Vis hele sitatet...
Egentlig det headsette som fristet mest! Ser veldig behagelig ut også. Kan du anbefale en mikrofon som jeg kan bruke ved siden? Trenger ikke være så alvorlige greier siden jeg bare bruker skype til kommunikasjon
Sitat av knutseen Vis innlegg
Egentlig det headsette som fristet mest! Ser veldig behagelig ut også. Kan du anbefale en mikrofon som jeg kan bruke ved siden? Trenger ikke være så alvorlige greier siden jeg bare bruker skype til kommunikasjon
Vis hele sitatet...
Bruker selv en fra logitech til 200 kr eller noe. Virker ikke som de selger den eller lignende lengre så da vet jeg ikke. DU kan sikkert bare kjøpe en til 50-100 kr på clas olshon eller noe sånt
Ang mikrofon: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=774347

Kjøp DT770, jeg hadde ikke tvilt et sekund. Jeg har selv DT770 80ohm versjonen, og jeg har aldri prøvd så komfortable hodetelefoner før, de er helt fantastiske å ha på seg. Samtidig så leverer de et nøytralt og godt lydbilde.
Brukte over en time på å sammenligne disse to på Riff. Anbefaler deg å gå og prøve de! De er ganske like, men endte med DT-770. De går dypere i bassen (ikke mer bass, men klarer å spille av de dypeste tonene), har bittelitt mindre vokal og bittelitt mer diskant. De kan ikke legges sammen eller bæres rundt halsen, i motstning til M50. Men de er veldig behagelig å ha på og isolerer støy litt bedre.
Har selv begge settene, men bruker mest M50ene. Dette da de passer bedre på hodet mitt, samt at jeg synes de er bedre på musikk imo. Men det er individuelle greier, du må selv teste best. Hva som høres best ut for oss kan være det motsatte for deg.
+1 på DT770. Jevn og behagelig lyd.
Litt billigere her:
http://www.prolyd.no/Avdelinger/Hi-F...000002681.aspx
Trådstarter
Takker for alle svar, ser ut for at det blir bestilling av DT770 i løpet av helgen!
Høres bra ut. Jeg har 770 pro 32Ω, og er meget godt fornøyd. Legg merke til at hvis du skal ha 80Ω trenger du en forsterker for å levere nok strøm. Eksempelvis vil du ikke få noe høyt volum på mobil uten. Lyden på de to variantene merker ikke jeg forskjell på, men skal du legge det opp til å få top notch lyd er forsterker en god ide. Skjekk AVforum for sånt.

Jeg anbefaler 32Ω versonen, så slipper du maset med tilbehør om du skal bruke den på strømfattige utganger...
Når det kommer til mikrofon er denne et godt alternativ. Billig, god lyd og du klipser den bare på ledningen til headsettet ditt.

Peace!
Har lydkort i pcen, xonar d2/pm så det klarer vel å levere?
Sitat av whirlpoolz Vis innlegg
Har lydkort i pcen, xonar d2/pm så det klarer vel å levere?
Vis hele sitatet...
Etter en kjapp runde på google antar jeg at dette skal gå problemfritt. Leste om at output fra nevnte lydkort er 100Ω, og derfor skal kunne drive en 80Ω enhet
Trådstarter
takk for hjelpen jeg trenger en mikrofon, dustinhome var utsolgt for den du linket.