Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 969
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sååå, jeg har adhd og er avhengig av medisiner der. For whatever. Roe hyperaktivitet, tankekjør og fokusere, på whatever. stabilisere hømeret noe ikke minst. Også hatt litt angst innimellom, vedvarende søvnvansker er nok hovedgreia tho.

Vært litt skeptisk til å ta xanax, sentraldempende under påvirkning av sentralstimulerende. Noen som har litt bedre peiling en meg på hvordan dette er å blande som vil komme med råd eller innspill? Tenker rent helsemessig. Er det safe? Risiko?. (For å få roe litt ned på kveldstid, se en film typ for å deretter sove innimellom hadde vært naice). På forhånd, takk
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er ikke anbefalt, du sender motstridende signaler til det kardiovaskulære systemet, som gir ekstra stress på hjerte. Som en ung person så stryker du ikke med, men det er ikke anbefalt å gjøre det over lengre tid.
Trenger du xanax for litt angst? Holder ikke diazepam f. eks? Å blande det sammen i ny å ne er nok ikke så ille, men burde unngås. Å ta det for å roe ned på kveldstid bare for å roe ned hadde ikke jeg gjort og iallfall ikke for å se film å den slags. Mm du har tenkt å ruse deg på det.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er egentlig greia med amfetamin? Hva oppnår man?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er egentlig greia med amfetamin? Hva oppnår man?
Vis hele sitatet...
Ro, fokus, konsentrasjon, mindre tankekjør er noe av effekten den har som ADHD medisin.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Trenger du xanax for litt angst? Holder ikke diazepam f. eks? Å blande det sammen i ny å ne er nok ikke så ille, men burde unngås. Å ta det for å roe ned på kveldstid bare for å roe ned hadde ikke jeg gjort og iallfall ikke for å se film å den slags. Mm du har tenkt å ruse deg på det.
Vis hele sitatet...
Om jeg vil sove og få mulighet til å slappe av orndelig så ja. Ganske redusert etter lite søvn og mye belastning over lenger tid(startet lenge før adhd behandling). som jeg trenger en løsning på da jeg har behov for hvile. lite av dette og angsten kan bli heftig, det er også usunt.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er egentlig greia med amfetamin? Hva oppnår man?
Vis hele sitatet...
For det uten ADHD, kan ikke gi deg et svar på det. Regner med de finnes flere som kan fortelle om det var verdt det for de selv eller ei.

for meg som har adhd og ikke klarer å sitte stille, fokusere på en ting av gangen, generelt få noe gjort (lav produksjon av dopamin, depresjoner, misslykkes i å få til særlig osv. alt oppleves kjedelig med mindre de er veldig stimulerende som sosiale medier osv. lite blir gjort med andre ord). amf holder hodet klart og har mulighet til å tenke klarere, langsommere osv. Ta gjennomtenkte valg istede for å handle på impulser. Et ukontrollerbart humør med til eksempel sinne utbrudd er jævlig dritt og gjør det vannskelig å holde på relasjoner.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om jeg vil sove og få mulighet til å slappe av orndelig så ja. Ganske redusert etter lite søvn og mye belastning over lenger tid(startet lenge før adhd behandling). som jeg trenger en løsning på da jeg har behov for hvile. lite av dette og angsten kan bli heftig, det er også usunt.
Vis hele sitatet...
Joda ser den, ikke bra å gå rundt i høyspenn hele tiden, men det andre spm har du ikke vurdert vival/valium istedet? Alprazolam/xanax er ganske kraftig og kanskje greit å ikke hoppe rett på. Vet ikke hvordan erfaring du har med benzo heller jeg men.

Som en uten ADHD kan jeg si at amfetamin og ritalin fungerer samme måte til meg (har store problemer med konsentrasjon, tankekjør, planlegging/organisering osv, sover bedre i perioder på lav dose amfetamin eller der jeg har testa ut ritalin også.
Uten sovetabletter hender det seg jeg går 24t våken fort men uten sovetabletter og ritalin/amfetamin (i rett dose seff) så kan jeg sovne på dagtid å sovne lett på kvelden. Tror det har med at hodet blir helt stilt.
Sist endret av NokErNok; 20. november 2022 kl. 22:27.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Ro, fokus, konsentrasjon, mindre tankekjør er noe av effekten den har som ADHD medisin.
Vis hele sitatet...
jepp. reddet livet mitt. før, oppsumert i få ord: kaotisk, til tider uutholdbart, og misslykket (viljestyrken holdt ikke).
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Joda ser den, ikke bra å gå rundt i høyspenn hele tiden, men det andre spm har du ikke vurdert vival/valium istedet? Alprazolam/xanax er ganske kraftig og kanskje greit å ikke hoppe rett på. Vet ikke hvordan erfaring du har med benzo heller jeg men.
Vis hele sitatet...
Joda prøvd begge. Holdt meg til xanax, greit ift. til virketid.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Joda prøvd begge. Holdt meg til xanax, greit ift. til virketid.
Vis hele sitatet...
Ser den, bruker vival selv av og til men vurderer å spørre om sobril neste gang pga halveringstiden men vet ikke om det er muskelavslappende? bruker det mest for ryggen.
Har du lufta forslaget for legen?
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Joda ser den, ikke bra å gå rundt i høyspenn hele tiden, men det andre spm har du ikke vurdert vival/valium istedet? Alprazolam/xanax er ganske kraftig og kanskje greit å ikke hoppe rett på. Vet ikke hvordan erfaring du har med benzo heller jeg men.

Som en uten ADHD kan jeg si at amfetamin og ritalin fungerer samme måte til meg (har store problemer med konsentrasjon, tankekjør, planlegging/organisering osv, sover bedre i perioder på lav dose amfetamin eller der jeg har testa ut ritalin også.
Uten sovetabletter hender det seg jeg går 24t våken fort men uten sovetabletter og ritalin/amfetamin (i rett dose seff) så kan jeg sovne på dagtid å sovne lett på kvelden. Tror det har med at hodet blir helt stilt.
Vis hele sitatet...
ritalin funker dessverre ikke på meg. var det første jeg fikk til utprøving. 0 effekt.

ja jeg kan også gå lenge uten søvn, har vært en utfording fra langt tilbake og det merkes, ikke no digg.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Ser den, bruker vival selv av og til men vurderer å spørre om sobril neste gang pga halveringstiden men vet ikke om det er muskelavslappende? bruker det mest for ryggen.
Har du lufta forslaget for legen?
Vis hele sitatet...
nei det vet jeg ikke. prøvd det før og tja.. fungerer jo sikkert helt fint for noen. Xanx får jeg sove godt og lenge på om jeg først sovner og kan våkne med mindre smerter i rygg som for meg kommer av stress og annspenthet regner jeg med