Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 8710
Anonym bruker
"Engstelig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
God kveld freaks.

Jeg lånte noe for 400 kr, jeg har ikke betalt han på snart 2 uker kanskje, nå mener han at jeg skylder han 2000. Han har ikke mast etter dem heller. Men kom plutselig å sa jeg skyldte 2000 Det var egentlig bare 400. Hva skal jeg gjøre?
Anonym bruker
"Engstelig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Skummel kar og, så usikker på hva jeg burde gjøre…
Gi vedkommende 400 kr og avbryt videre kontakt
Hva var avtalen i forkant? Hadde dere en betalingsfrist som du ikke har overholdt, eller skulle du bare betale tilbake "en eller annen gang"?
Regner med at du ikke har skriftlig kontrakt.

Da kalles det renter, og 1600 på 2 uker er åger-renter.

Eller så tror han du er dum og ikke husker beløpet.
useriøst å kreve så mye venter han at du skal trylle?. hvis du syns det har faktsik gått litt for lang tid selv så gi han 500 MAKS og aksepter reaksjonen du får av han samme hva så er du nok ferdig med det
Sist endret av Bluesky_; 16. august 2022 kl. 22:32.
Anonym bruker
"Engstelig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Skulle bare betale 400 når jeg hadde dem, måtte ta ut. Vi begge har hatt dårlige tidspunkt å møte på, så skjønner ingenting..
Gi han 600 og si sorry og godsnakk han litt om at det ikke skjer igjen og takk
ikke betal idethele tatt
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Betal 400kr og bryt all kontakt.
Anonym bruker
"Engstelig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Får se hva jeg gjør. Tror jeg bare legger 400 kr ute ett sted og sier hvor å blokker han. Fikk melding inatt om han ikke fikk 2000 idag så ble det konsekvenser..
Han skylder sikkert penger til noen andre selv, og overfører problemet til deg.

Da har han en unnskyldning og en syndebukk
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Akkurat sånne folk som deg, som ødelegger for andre! Syntes kanskje 1600,- var i overkant men renters renter hører faen meg til! Betalt gjelda du skylder, samt slutt å syt. Ikke lån om du ikke kan betale.
Hvis du lar deg presse på det hvorfor skal han da stoppe ved 2000kr ? Jeg skjønner det er en skummel situasjon osv.

Ta dine forhåndsregler for egen trygghet.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Akkurat sånne folk som deg, som ødelegger for andre! Syntes kanskje 1600,- var i overkant men renters renter hører faen meg til! Betalt gjelda du skylder, samt slutt å syt. Ikke lån om du ikke kan betale.
Vis hele sitatet...
Størrelsen på beløpet er nå en ting, men såpass påslag bør man informere om på forhånd.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Akkurat sånne folk som deg, som ødelegger for andre! Syntes kanskje 1600,- var i overkant men renters renter hører faen meg til! Betalt gjelda du skylder, samt slutt å syt. Ikke lån om du ikke kan betale.
Vis hele sitatet...
Synes du 1600 kr i renter er ok for et beløp på 400 kr etter bare 2 uker? Ærlig talt? Hvilken verden lever du i?
Gi mannen sine 400 kroner og blir det mer bråk ring en venn. Evt en Freak.


Helt uaktuelt at en nisse kan 5 doble beløpet skyldig.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ivar_oslo. Nei ikke egentlig, men vi kjenner knapt historien her. En side har vi hørt, jeg har vært borti nok av disse situasjonene til at dette som regel ikke stemmer..

Fyren skylder kroner og burde betalt for lengst. Hvem er det som ikke klarer å hoste opp 400 om mann vil?
Hovedbeløpet står, og selvsagt litt renters renter men tar ikke alt på nettet for godfisk. 1600 dog litt høyt, kunne satt 1200 kanskje.

Betalt i tide så ikke andre får problemer er egentlig poenget mitt.
Anonym bruker
"Engstelig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for alle svar. Tror jeg ender opp med å gi han 400 kr også bare blokkere han, men er litt redd for han er ikke en stabil type og meldingen i natt var ikke akkurat koselig..

Og til deg Ond svarterotte så har jeg tilbydd personen flere ganger nå, men timingen har vært dårlig fra begge parter.

Som skrevet, karen er ustabil, så kanskje jeg bare får gi han 1500 eller? Så er jeg kvitt han. Men som Jerna sier - Hvorfor skal han stoppe på 2000 om jeg gir han det??

Faen altså, dama så meldingen og. Driver egentlig ikke med noe tull. Så aner ikke hva jeg skal gjøre..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Akkurat sånne folk som deg, som ødelegger for andre! Syntes kanskje 1600,- var i overkant men renters renter hører faen meg til! Betalt gjelda du skylder, samt slutt å syt. Ikke lån om du ikke kan betale.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke du en gang forstår konseptet renter, så å begi deg ut på renters rente er kanskje et konsept langt forbi din fatteevne..
Anonym bruker
"Engstelig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er snakk om 400… og han kommer med disse truslene. Skal jeg bare ignorere å håpe på det beste? Jeg føler disse truslene er verdt at han kan tape 400. Klarer han seg ikke uten 400 kr så vet ikke jeg hva han driver med..
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er snakk om 400… og han kommer med disse truslene. Skal jeg bare ignorere å håpe på det beste? Jeg føler disse truslene er verdt at han kan tape 400. Klarer han seg ikke uten 400 kr så vet ikke jeg hva han driver med..
Vis hele sitatet...
Du klarte deg heller ikke uten 400?
Altså, hvis han sender deg trusler for 400 kroner så har du en hel etat du faktisk kan henvende deg til. Det kan samtidig muligens være en introduksjon til voksenlivet for personen, for sånt tjener konsekvenser.
Sist endret av Hilbert; 17. august 2022 kl. 15:38.
Anonym bruker
"Engstelig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
@Nøddy Jeg har tilbydd han pengene flere ganger, jeg hadde de bare ikke kontant når han ga meg 1,5g med weed. Trodde ikke det skulle bli så gærnt som dette.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Ajajaj Vis innlegg
ikke betal idethele tatt
Vis hele sitatet...
Høres lurt ut! Fyren høres ikke helt god ut
Anonym bruker
"Engstelig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg er god jeg, han som er ustabil! Ikke kontakta meg idag heller, prøvd å ringe han flere ganger.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er god jeg, han som er ustabil! Ikke kontakta meg idag heller, prøvd å ringe han flere ganger.
Vis hele sitatet...
Du får si at purregebyrene har blitt så store nå at de dekker original beløpet du skylder, kanskje han svarer da?
Anonym bruker
"Varsom Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hilbert Vis innlegg
Altså, hvis han sender deg trusler for 400 kroner så har du en hel etat du faktisk kan henvende deg til. Det kan samtidig muligens være en introduksjon til voksenlivet for personen, for sånt tjener konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Ja, involver etater som enhver unnvikende, konfliktsky nordmann og brenn en tusenlapp med skattepenger i byråkratiets ånd på vei til stasjonen. Det er litt vanskelig å gi råd når det eneste du beskriver han som er "ustabil", da det er et ganske vidt spekter. Fra boleren i klassen din til ordentlige mordere. Ingen jeg kjenner med ekte voldspotensiale hadde brydd seg om sånne beløp, jeg gjetter mer på at han er en desperat narkis med gjeld som prøver seg der han kan. Ignorer fyren og advar andre om at han er idiot.
lol, hva faen. Det er 400 spenn, fyren er sur for han må spørre om penga sine etter 14 dager.

Låner man noe så er man ansvarlig for å betale tilbake i tide, uten at noen skal måtte spørre etter dem, eller trenge "mase" for å få de tilbake.

Iallefall om det er snakk om usle 400spenn.

Du er en god kødd er du, og hadde hatt godt av en lærepenge.

Låne det skal du, men det "passer" ikke betale tilbake for ingen har spurt?.

Har du gjeld så får du prioritere den og få det til å passe, ellers blir folk sur. No shit.

Du får gi han det dobbelte og unnskyldning tilbake, samt en oppriktig forklaring på hvor råtten du er til å gjøre opp for deg, så kanskje du slipper med skrekken.

Kisen stolte på deg nok til å låne deg greier.
Sist endret av mr.roundtree; 18. august 2022 kl. 05:34.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
400 som blir til 2000? Har du krita legoklosser eller??
Anonym bruker
"Engstelig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
@mr.roundtree Har du i det heletatt lest hva jeg har skrevet? Har tilbydd pengene flere ganger, men det har ikke passet for han. Kronisk irritert passer deg bra, ønsker deg en fin dag hvertfall
Anonym bruker
"Engstelig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei, krita 1,5g weed
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
lol, hva faen. Det er 400 spenn, fyren er sur for han må spørre om penga sine etter 14 dager.

Låner man noe så er man ansvarlig for å betale tilbake i tide, uten at noen skal måtte spørre etter dem, eller trenge "mase" for å få de tilbake.

Iallefall om det er snakk om usle 400spenn.

Du er en god kødd er du, og hadde hatt godt av en lærepenge.

Låne det skal du, men det "passer" ikke betale tilbake for ingen har spurt?.

Har du gjeld så får du prioritere den og få det til å passe, ellers blir folk sur. No shit.

Du får gi han det dobbelte og unnskyldning tilbake, samt en oppriktig forklaring på hvor råtten du er til å gjøre opp for deg, så kanskje du slipper med skrekken.

Kisen stolte på deg nok til å låne deg greier.
Vis hele sitatet...
Godt å se det enda finnes fornuftige mennesker!
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
@mr.roundtree Har du i det heletatt lest hva jeg har skrevet? Har tilbydd pengene flere ganger, men det har ikke passet for han. Kronisk irritert passer deg bra, ønsker deg en fin dag hvertfall
Vis hele sitatet...
Høres ulogisk ut…. at du har tilbudt han penger men han sier det ikke passer og legger på renter. Dette stinker lang vei..
Jeg hadde gitt han 500 og ansett det som oppgjort 100 kroner i renter.
Anonym bruker
"Engstelig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Høres ulogisk ut…. at du har tilbudt han penger men han sier det ikke passer og legger på renter. Dette stinker lang vei..
Vis hele sitatet...
Som sagt ustabil kar, så det gjør ulogisk logisk..
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Som sagt ustabil kar..
Vis hele sitatet...
Med ustabilitet skal ustabilitet fordrives.
Neste gang du ser han griper du tak i nesa hans, klemmer så hard du kan og tvinger han ned på kne med dette grepet
samtidig som du skriker "DETTE ER RENTER" igjen og igjen. Minst et minutt.

Så avslutter du med kaste to 200 lapper du har krøllet sammen på han.
Hva skylder du penger for? Nå tar jeg utgangspunkt i at du ikke driver med noe ulovlig, ikke gi noe mer enn 400 og gi klar beskjed om at nå er gjelda gjort opp og hvis han truer deg noe mer så anmelder du han.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TheGoodestBoy Vis innlegg
Hva skylder du penger for? Nå tar jeg utgangspunkt i at du ikke driver med noe ulovlig, ikke gi noe mer enn 400 og gi klar beskjed om at nå er gjelda gjort opp og hvis han truer deg noe mer så anmelder du han.
Vis hele sitatet...
Han har sagt weed flere ganger
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er slike folk som lever i en helt uvirkelig verden. Synes jeg hører fyren; bot ass, det bli bot ass..

Skjønner jo at TS har lånt noe som han skal betale for, noe som er helt rett at han skal. Men dealer en så må en også regne med noe forsinkelser. På samme måte egentlig hvis en leier ut en leilighet.

Helt latterlig at folk tror de bare kan heve beløpet til hvilken sum som passer de selv. Hadde en akseptert 1000 ganger beløpet i rente på 14 dager f.eks? Og hvorfor ikke?

Hva med å si at siden det ikke har gått så langt som at du har fått ett betalingsvarsel engang, så velger du å være så vennlig å betale noe rente i tillegg. Så vippser/betaler du personen 401kr. Vippser en så kan en jo ta 401kr og femtiøre.
Anonym bruker
"Engstelig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
La 600 kr i postkassa hans å sendte han meld, nå fikk jeg beskjed om at de ikke var der… Helt vilt, får bare blokke han.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
La 600 kr i postkassa hans å sendte han meld, nå fikk jeg beskjed om at de ikke var der… Helt vilt, får bare blokke han.
Vis hele sitatet...
Det var da idiotisk. Slik gjeld bør du absolutt overlevere PERSONLIG eller sporbart (Vipps, bankoverføring, PayPal) ellers så skjer akkurat dette. Han har sef funnet pengene, men juger for han vil ha mer. Du må sørge for at persoen er tilgjengelig når du skal betale tilbake, og hvis han ikke gjør seg tilgjengelig, er det da hans skyld at pengene ikke ankommer.

Gratulerer, du har blitt dobbelt-svindlet.
Anonym bruker
"Ekstravagant Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Se på gjelden som betalt, du har herved gjort ditt...

For å ha bevis burde du ha filmet at du la pengene der.
Samtidig, herregud, man må være i et miljø med 16 åringer for at sånne ting skal bli et problem.

Å låne 400 av noen er en ubetydelig sum for alle unntatt de som leker gangster. Alle dealere jeg kjøpte av krevde aldri renter hvis jeg kjøpte småtteri på krita, det var et tillitsbasert lån.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
La 600 kr i postkassa hans å sendte han meld, nå fikk jeg beskjed om at de ikke var der… Helt vilt, får bare blokke han.
Vis hele sitatet...
Hva forventa du? Ikke lenge siden det var en tråd her inne om samme problemstilling. Person 1 påstod penger var lagt i postkasse, person 2 påstod pengene ikke var der. Umulig for noen å vite hvem som juger, kanskje du ikke la spenna der, kanskje han juger om at de ikke var der.
Betal face to face, å legge fra seg penger ute er bare idiotisk og å prøve å handle weed uten cash er også idiotisk.
Ta med cash i fremtida og unngå alt det hazzle'et her.
Karen er pengesulten, han trenger penger så han prøver utnytte deg med å skremme deg til du gir han ønsker beløp. Jeg hadde trodd det var bluff kun for å skremme deg, gje han pengene du skylder + hundrelapp sånn han tror du respekterer de 2 ukene med lån. Vil anbefale møtte han, si det som det er, at 2000 er en urealistisk pengesum å at han kan gje faen i truslene å du trodde dere hva venner åsså prøver han true penger ut av deg å at han ikke skal ta kontakt mere. Men gje hvertfall han pengene du skylder med litt rettferdig rente så er han ikke faktisk sur å har null grunn til å skremme deg mer hvis du har gjort det klart at han ikke får pengene dine