Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1733
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei
Har noen her noen tips til hvordan bli kvitt merker etter sprøytestikk?
Det er ikke noe særlig å gå ut med sommerklær når man er full av sprøytemerker
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Og tips til kanyle som gir minst mulig merke?
Kan slik krem som damer bruker være noe? Hakke peiling på navn men er en slik tjukk brun krem som skjuler føflekker.
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Kan slik krem som damer bruker være noe? Hakke peiling på navn men er en slik tjukk brun krem som skjuler føflekker.
Vis hele sitatet...
Foundatiion, det bør virke bra.

Ellers prøøv å hold en varm klut mot hematomet, større blodtilførsel vil gjøre at det forsvinner frortere. Flrst rødt, så blått, s¨grønt så gult så borte.
Hirudoid salve. https://www.apotek1.no/produkter/hir...lve-40g-56533p

Masser inn et tykt lag, dekk til med plaster og la virke over nattan. Suppler med brunkrem. Men det aller beste for både hud og helse er å forsøke å komme deg vekk fra nåla.
Sist endret av eXplode; 9. juni 2022 kl. 17:25. Grunn: Ble bare kødd pga telefon
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og tips til kanyle som gir minst mulig merke?
Vis hele sitatet...
Minst mulig merke får du av brune 12-13 mm (evt 10(?)). IKKE orasnje og i hvertfall ikke blå. ulempen med mindre nål er at det ikke kan trykkes like fort som avgjør rushet, men kan kompanseres noe ved å ha minst mulig vann og presse så fort du kan Jeg foretrekker de brune både fordi man får minst merke og syns de faktisk er mye lettere å treffe med
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Minst mulig merke får du av brune 12-13 mm (evt 10(?)). IKKE orasnje og i hvertfall ikke blå. ulempen med mindre nål er at det ikke kan trykkes like fort som avgjør rushet, men kan kompanseres noe ved å ha minst mulig vann og presse så fort du kan Jeg foretrekker de brune både fordi man får minst merke og syns de faktisk er mye lettere å treffe med
Vis hele sitatet...
Blå? Brukes ikke blå for IM?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Blå? Brukes ikke blå for IM?
Vis hele sitatet...
jo egentlig men når man er godt nok innjunka så lærer man at blå nåler kan brukes i åra og du får null motstand når du presser inn dermed får i deg alt mye fortere
(men dog gir dette stygge merker)

eks:

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Skriver under på denne. 0.5 + 0.3 blandet i samme pumpe og rett I åra på et halvt sekund med blå nål - beste følelsen som finnes. Dessverre. Når jeg skal sprekke blir det definitivt denne.
Vis hele sitatet...
her var det snakk om 0,5 speed 0,3 hero
vil legge til at personlig ville jeg aldri gått over 0.1 + 0,1 coke / hero eller 0,3 + 0,1 speed/hero
Sist endret av Bluesky_; 9. juni 2022 kl. 21:27.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
For meg har det ikke noe å si om effekten kommer senere bare sprøytemerket blir så lite synlig som mulig
Har du feite årer nedover armene så er det like greit med 16.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Har du feite årer nedover armene så er det like greit med 16.
Vis hele sitatet...
¨Det er de oransje eller? Delvis enig men syns merkene blir tydeligere, men de går vekk ca like fort da
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hva med de jeg sendte link til.vil det bli mindre merke
Desto tynnere nål, desto mindre skader/arr. Men holder du på lenge, så blir det arr uansett. Jeg bruker 13 mm (https://www.apotek1.no/produkter/bd-...100stk-947622p) og har brukt sprøyter i ca et halvt år, og jeg sitter allerede med en del arr. Jeg injiserer dog på samme sted veldig ofte, det bør du unngå.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
¨Det er de oransje eller? Delvis enig men syns merkene blir tydeligere, men de går vekk ca like fort da
Vis hele sitatet...
Ja. Riktignok så har jeg bulende årer nedover armer og hender. Cant miss it. Kjenner også lettere da om man trykker feil. Lenge siden jeg gjorde noe sånt riktignok.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan du bytte til røyking bare for sommeren?
Vanlig i flere andre land og bruke insulin sprøyter. Gir veldig så merker og årene varer lengre, men kun 1ml volume og siden spiser er såpass tynn tetter dem seg veldig fort med bomskudd.

Et annet triks jeg often brukte når jeg injiserte var og bruke fingrene til å stramme huden i det jeg tok ut sprøyta. Det gjorde at det ikke kom noe blod og merke ble da også mindre synlig fordi jeg slapp skorpen som blodet dannet over stikkstedet.