Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4916
Hei.

Eg lurer på om alle Freaksa kan gi sine favoritt skrekk/grøsser filmtips.
Noko som skremmer folk flest.

Mvh trololav.
Går jo litt på hva hver enkelt person ser på som skummelt. Synes selv at klassikeren The Exorcist er ganske bra, eller så er jo også The Ring filmene sånn "okay". Eller Ringu som de heter på Japansk .
Om du vil ha to helt morbide filmtips, så lets go!

" The Human Centipede 1&2" - Ja, tittel sier vel seg selv?
" A Serbian Movie"

Jeg får ikke sove i dag, woho!
Så akkurat VHS. Mye omtalt skrekkfilm. Deler av den er veldig bra og andre deler mindre bra.
Anbefales, bare fordi det er noe litt annet enn den vanlige skrekkfilmen man pleier å se.
Nysgjerrigper
Gulosten's Avatar
- The Blair Witch Project (1999) [COLOR="Purple"]6,3[/COLOR] på [COLOR="Red"]IMDB[/COLOR].
- Insidious (2010) [COLOR="Purple"]6,8[/COLOR] på [COLOR="Red"]IMDB[/COLOR].
- The Sixth Sense (1999) [COLOR="Purple"]8,2[/COLOR] på [COLOR="Red"]IMDB[/COLOR].
- The Descent (2005) [COLOR="Purple"]7,3[/COLOR] på [COLOR="Red"]IMDB[/COLOR].
Sist endret av Gulosten; 9. august 2012 kl. 10:03. Grunn: Skrivefeil.
Jeg kan anbefale The Shining og The Sixth Sense, som begge er veldig creepy stemningsmessig etter min mening
Merk at disse ikke er direkte skrekkfilmer men mer thriller- aktige.
Hei,
noen som har tips til gode grøssere fra 2011/12?
Jeg liker ikke filmer som the shining og andre gamle filmer.
The Orphanhage
Denne er ikke så sadistisk som mange andre skrekkfilmer, men spiller mye mer på en uhyggelig stemning.
Sitat av SteinOveHelset Vis innlegg
Hei,
noen som har tips til gode grøssere fra 2011/12?
Jeg liker ikke filmer som the shining og andre gamle filmer.
Vis hele sitatet...
ATM http://www.imdb.com/title/tt1603257/
Dårlig rating, men jeg synes dette er en veldig bra skrekk film.
Om du skal se en film, så er det det følgende som gjelder: Rosemary's Baby!

Hell yeah!
Eg anbefalar "Black Sheep": Vanvittig skummel film som gav meg både buksevatn og mareritt fleire dagar etter eg hadde sett den!
Anbefaler Rose red. En mini serie som er basert på boken til Stephen King. bra film og ganske skummel til tider.
the ring, the grudge, dark water, drag me to hell
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Anbefaler SAW.
Martyrs, fransk film men absolutt verdt å se med undertekst!
Event Horizon.
The Descent 1 & 2.
Rose Red.
Sist endret av WinterStone; 16. august 2012 kl. 05:03.
Så en lavbudsjetts skrekkfilm for et par år siden hvor nesten hele handlingen foregår med dialog frem og tilbake på en videochat. Tror det er et kjærestepar hvor hun har flyttet utenbys for å studere og at de etterhvert finner ut at hun bor i et hjemsøkt hus eller noe lignende. På slutten roter hun rundt på et loft hvor hun finner rare/okkulte skriblinger på veggene og plutselig dukker en demonisk gammel mann opp. Filmen kom mellom 1996 og 1999 så vidt jeg husker. Er det noen som vet tittelen? Tror den er amerikansk eller canadisk.
anbefaler August Underground Mordum.
Jeg så The Cabin in the Woods i går og var positivt overrasket. Annbefales!
[COLOR="Purple"]Lucy's mystery/thriller[/COLOR]

Seven (Se7en) (1995) 8.7 IMDB rating -
Omhandler en fullstendig forskrudd seriemorder med en agenda gående der han velger seg ut syv ofre. Disse blir myrdet utifra de syv dødssynder. Grådighet, stolthet og hevn med Morgan Freeman, Brad Pitt og Kevin Spacey!

Reservoir Dogs (1992) - 8.4 IMDB rating -
Seks kriminelle blir leid inn av en "crime boss" for å utføre et ran. Ingen av disse kjenner hverandre fra før men alle er sikre på at ranet vil bli svært vellykket. Frykt og panikk sprer seg når politiet faktisk dukker opp i rett tid. Ryktene sprer seg om at en av dem må være undercover.

Memento (2000) 8.6 IMDB rating -
Leonard Shelby er virkelig et mysterium. Han kjører en Jaguar sedan og sprader rundt i dyre dresser. Til tross for dette bor han på billige, anonyme hoteller. Han har kun ett mål i livet, og det er å spore opp mannen som voldtok og drepte kona hans. Det er bare ett problem! Leonard lider av en sjelden og uhelbredelig form for hukommelsestap.

[COLOR="Purple"]Psychological thriller[/COLOR]

The Orphanage (El Orfanato) (2007) 7.6 IMDB rating -
En kvinne flytter tilbake til barndomshjemmet sitt der hun åpner et barnehjem. Det tar ikke lang tid før mystiske ting begynner å skje, og hennes sønn kommuniserer med en usynlig venn.

The Game (1997) - 7.7 IMDB rating -
Nicholas Van Orton forbereder seg på å tilbringe sin fødselsdag alene (samme år hans far tok selvmord). Helt ut av det blå dukker hans bror Conrad opp og tilbyr Nicholas underholdning fra Consumer Recreation Services (CRS). Han er svært nysgjerrig og takker ja til dette merkelige tilbudet. Dette er begynnelsen på en rekke rare og en smule ekle hendelser.

Funny Games (1997) - 7.6 IMDB rating -
Georg, Anna og deres sønn Georgie er en lykkelig familie på tre. Familieidyllen blir knust og trampet på idet to menn, Paul og Peter dukker opp på døren for å låne noen egg. Når Geord mislykkes i å kaste dem ut begynner en forstyrrende og voldelig lek.

For andre tips og innspill kan du sjekke ut listefeber og filmguide her: http://freak.no/forum/showthread.php?t=225418
Sist endret av Lucy In The Sky; 21. august 2012 kl. 15:58.