Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4226
Det er ca 1,5-2 uker siden denne titta opp av rockwoolen men det har gått veldig tregt. Det er ca 24-25 grader i teltet, 65% luftfuktighet og 18-6 lyssyklus. 240w ledlys som er dimma helt ned til det minste.
Bruker DWC.



2 dager etter første bildet





Som dere ser står den ut i ca 90 grader og fram til 1-1,5 uke så var bladene vendt så det peka nedover.
Gir ikke noe næring enda, kun vann.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dårlige gener kansje
Som han over sier, dårlig gener, eller dårlige frø rett og slett
Andre frøene derfra (Greenhouse seed company) fungerte utmerket. Men etter å saumfart div utenlandske dyrkeforum kan det se ut som at den har fått for mye vann. Det er såvidt du kan se rota under rockwoolcuben og den har vært i DWC ei god stund nå der den har vært konstant fuktig.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er jo fordi du ikke bruker næring:
Med jord så ligger jo næringa der for frøet/stiklingen å forsyne seg av, men i medium som rockwool, coco o.l. må du hele tiden supplere næring til planta.
Selv brukte jeg halv dosering av f.eks canna eller ATA sin coco serie.
Har aldri brukt næring så tidlig før, stort sett trenger man ikke det før det første bladparet begynner å falle av/bli misfarget.
Ser ut som det har vært overvanning for den knekte og daua ut. Etter å ha sett på røtter så de ikke helt friske ut. Var bare såvidt du kunne se rota under rockwoolkuben.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Aldri vært så plaga med germination før, sådde et nytt frø (northern light) men klarte å brenne bladpar med kjøkkenlyse under kjøkkeninnredninga. Den er ca 5 dager fra jeg putta den i rockwool og det virker som den stoppa opp etter jeg brente tuppen.
Har også gitt bittelitt næring og seff juster PH. Temp har vært på ca 22-26 grader og RH på ca 50-60%.



Skal det ikke mere til en de brente bladtuppene for at det stopper? Kommer den til å klare seg?
Den har stått på stedet hvil i 2-3 dager nå.
Rota har heller ikke kommet ut under kuben enda.
Sist endret av NokErNok; 5. desember 2021 kl. 00:24.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Aldri vært så plaga med germination før, sådde et nytt frø (northern light) men klarte å brenne bladpar med kjøkkenlyse under kjøkkeninnredninga. Den er ca 5 dager fra jeg putta den i rockwool og det virker som den stoppa opp etter jeg brente tuppen.
Har også gitt bittelitt næring og seff juster PH. Temp har vært på ca 22-26 grader og RH på ca 50-60%.



Skal det ikke mere til en de brente bladtuppene for at det stopper? Kommer den til å klare seg?
Den har stått på stedet hvil i 2-3 dager nå.
Rota har heller ikke kommet ut under kuben enda.
Vis hele sitatet...
Skal man gi næring til younglings da?
Har du vurdert å prøve bittelitt oxyplus? Hydrogen peroxide blir nevnt blant engelsktalende i forbindelse med spiring av gamle frø.
Sitat av Jerna Vis innlegg
Har du vurdert å prøve bittelitt oxyplus? Hydrogen peroxide blir nevnt blant engelsktalende i forbindelse med spiring av gamle frø.
Vis hele sitatet...
Nei, ikke hørt om det før.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skal man gi næring til younglings da?
Vis hele sitatet...
Ser enkelte har gjort det, men ikke brukt det før

Det er forresten ikke gamle frø, fikk de i posten forige uke.
Sist endret av NokErNok; 5. desember 2021 kl. 16:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Satte nytt frø til spiring etter dette, men det daua. Den opprinnelige med treg vekst har kommet seg betraktelig selv om det tok noe ekstra tid. Før hadde jeg nok begynt å toppe på dette tidspunktet men skal vente litt til. 1-2 uker tipper jeg.
Sist endret av NokErNok; 4. januar 2022 kl. 12:37.
Ville bare ha spraya rock woolen med sprayflaske i starten frem til røttene begynner å stikke ut.

Næring gis når første bladene kommer frem
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Ville bare ha spraya rock woolen med sprayflaske i starten frem til røttene begynner å stikke ut.

Næring gis når første bladene kommer frem
Vis hele sitatet...
Ja var det jeg endte opp med også
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har hvertfall ikke endt med å tro du hadde auto også viste det seg at det var photo ble litt i største laget for plassen

Hvilken strain kjører du?
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
https://imma.gr/110187xb5ec0

Skulle legge med bildet men det kom ikke med
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du har hvertfall ikke endt med å tro du hadde auto også viste det seg at det var photo ble litt i største laget for plassen

Hvilken strain kjører du?
Vis hele sitatet...
Haha niet, det er northern light fra bulk seed. northern light skal være ganske enkel å gro.
Ec ligger på ca 0.8 og har gjort det i noen dager nå.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Haha niet, det er northern light fra bulk seed. northern light skal være ganske enkel å gro.
Ec ligger på ca 0.8 og har gjort det i noen dager nå.
Vis hele sitatet...
Har et frø liggende av den strainen, lyst å prøve den neste gang har kjørt på med cheese, blue cheese

Går inn i siste uken nå gleder meg til å se resultatet