Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 519
Hei. Det blir gjennomført utleggsforetning på meg i morgen, og jeg lurer på om lønnstrekk blir stoppet av seg selv om jeg betaler kravet den 20. april? Eller er det sånn at det blir gjort lønnstrekk nå allerede på lønningen jeg skal få denne måneden?
"Hei. Det blir gjennomført utleggsforetning på meg i morgen, og jeg lurer på om lønnstrekk blir stoppet av seg selv om jeg betaler kravet den 20."
Hvis du ikke kan være med på møtet i morgen er det kanskje best å snakke med namsmannen.
Jeg er ikke helt sikker på om det het utleggsforretning den gangen, men jeg ble dømt månedlig trekk for ca 15 år siden. Jeg ordnet et privat lån etter hvert, og vi gikk til namsmannen der de kalkulerte nøyaktig hvor mye jeg måtte betale. Siden dette ikke var det samme fra dag til dag. (Hadde betalt på dette ca 17 måneder.)
Er ikke sikker på om du blir trukket allerede denne måneden. Tør ikke si. Men det kan vel ta litt tid før slike ting faller på plass.
Hei. Kommer ann på hvilken lønnsperiode du har og når pålegget blir gitt arbeidsgiver om å trekke...
Det tar ca 60-90 dager fra utleggsforetningen blir gjennomført til det begynner å trekkes av lønnen din. Så fort kravet er betalt vil trekket stanse. Så du trenger ikke være bekymret for at det blir trukket noe før den 20. hvis utleggsforetningen er i morgen .