Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 847
Jeg har lyst å innta proteinpulver etter trening og leter etter et som har den sunneste sukker-erstatningen. Og som smaker godt. Jeg vet det finnest med stevia, men som smaker svært dårlig. Har noen ideer?
Sukker-erstatning er ikke sunt. Så det finnes vel ikke?
Siden det er snakk om ETTER trening er det bare bra med mitt påfyll av glukose/sukker/raske karobyhydrater.

Sukker erstatninger er bare tull da det kødder med kroppen og den produserer insulin selvom.

Whey 80 fra Star nutrition har vært best på pris og best på smak av det lille utvalget jeg har prøvd opp gjennom. De vanlige smakene er ganske safe (sjokolade, jordbær, banan). Konsistensen er ganske bra hvis du blander 50-50 med vann og melk.
Sist endret av Superspurv; 14. juli 2023 kl. 19:19.
Geez dere er ubrukelige da. Er jo ikke dette han spør om?

TS: 100% Whey fra proteinfabrikken har ca 4% sukker og bruker sukralose som søtningsmiddel.
Kan jeg spørre hvorfor du tror Aspartam er farlig?
Sitat av klattus Vis innlegg
Kan jeg spørre hvorfor du tror Aspartam er farlig?
Vis hele sitatet...
EU har gjort noen vurderinger nylig (?) og «konkludert» med at det «kan være kreftfremkallende».

Regner med det er utgangspunktet for TS’ spørsmål
Sitat av i_et_nøtteskall Vis innlegg
EU har gjort noen vurderinger nylig (?) og «konkludert» med at det «kan være kreftfremkallende».

Regner med det er utgangspunktet for TS’ spørsmål
Vis hele sitatet...
Det vet jeg, men er det på bakgrunn av nyere forskning?
Uvaksinert 👍
Sitat av En deling Vis innlegg
Geez dere er ubrukelige da. Er jo ikke dette han spør om?

TS: 100% Whey fra proteinfabrikken har ca 4% sukker og bruker sukralose som søtningsmiddel.
Vis hele sitatet...
Sukralose har vel kommet frem som noe man virkelig bør styre unna?

https://www.food-safety.com/articles...uses-leaky-gut
Sitat av daffe Vis innlegg
Sukralose har vel kommet frem som noe man virkelig bør styre unna?

https://www.food-safety.com/articles...uses-leaky-gut
Vis hele sitatet...
Det er snakk om sucralose-6-acetate, noe helt annet enn sukralose som finnes i Whey bla.