Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2337
Hei, jeg håper noen av dere PC-entusiaster kan hjelpe meg ...

Jeg har nettopp fått en ny Acer-PC (windows 10), men den virker å være usedvanlig treg. Jeg har allerede slettet/avinstallert noen programmer (slettet f.eks. McAfee og installerte AVG), men problemet vedvarer. Noen som har en idé om hva årsaken kan være?

Jeg har også planer om å slette/fjerne flere unødvendige programmer, men er usikker på om jeg bør fjerne programmene eller ikke. Kan noen av dere hjelpe meg med å anbefale hvilke programmer jeg trygt kan fjerne? Her er en liste over programmer jeg vurderer å slette:

Acer Care Center
Acer Explorer Agent
Acer Power Management
Acer Quick Access
Acer UEIP Framework
AMD Catalyst Install Manager
AMD Quick Stream
AOP Framework

Tusen takk på forhånd.
"Ny Acer-PC" sier ikke mye. Hvilken modell er det du har kjøpt? Kan godt være at du har kjøpt en med permanent-treghet.

Hadde lastet inn "DisableWindowsTracking" også.
Trådstarter
8 0
Sitat av Fekillix Vis innlegg
"Ny Acer-PC" sier ikke mye. Hvilken modell er det du har kjøpt? Kan godt være at du har kjøpt en med permanent-treghet.

Hadde lastet inn "DisableWindowsTracking" også.
Vis hele sitatet...
Hei. Acer Aspire ES15 heter PCen. Den er så treg at den ofte lagger/henger igjen når jeg skriver ... Så jeg håper virkelig at dette ikke er vedvarende/permanent.

Takk for tips.
Hvis jeg ikke tar feil kjører PC-en din Intel Pentium/Celeron eller AMD E serie.
Disse prosessorene er svake, og derfor bør du trykke på (Windows 10)
  1. Windowstegnet
  2. Innstillinger
  3. Oppdatering og sikkerhet
  4. Gjenoppretting
  5. Tilbakestill PCen (trykk på "Kom i gang")
  6. Fjern alt
Merk at dette vil slette alt på PCen din.
Sist endret av sudo; 16. januar 2016 kl. 23:39.
Trådstarter
8 0
Sitat av Fiyah Vis innlegg
Hvis jeg ikke tar feil kjører PC-en din Intel Pentium/Celeron eller AMD E serie.
Disse prosessorene er svake, og derfor bør du trykke på (Windows 10)
  1. Windowstegnet
  2. Innstillinger
  3. Oppdatering og sikkerhet
  4. Gjenoppretting
  5. Tilbakestill PCen (trykk på "Kom i gang")
  6. Fjern alt
Merk at dette vil slette alt på PCen din.
Vis hele sitatet...
Ser ut som at prosessoren min heter: AMD Dual-Core Processor E1-25000 (1,4 GHz).

Jeg bruker ikke PCen min til noe annet spesielt enn vanlig nettsurfing og Skype i ny og ne (ingen spilling etc.), så jeg syns det er litt rart at den er såpass treg.

Takk for fremgangsmåten (jeg er ikke så flink med PC, så setter pris på at det var enkelt forklart). Dersom jeg gjør dette, vil de programmene som tidligere var installert på PCen da jeg kjøpte den, bli installert på nytt?
Sitat av Zacharia Vis innlegg
Ser ut som at prosessoren min heter: AMD Dual-Core Processor E1-25000 (1,4 GHz).

Jeg bruker ikke PCen min til noe annet spesielt enn vanlig nettsurfing og Skype i ny og ne (ingen spilling etc.), så jeg syns det er litt rart at den er såpass treg.

Takk for fremgangsmåten (jeg er ikke så flink med PC, så setter pris på at det var enkelt forklart). Dersom jeg gjør dette, vil de programmene som tidligere var installert på PCen da jeg kjøpte den, bli installert på nytt?
Vis hele sitatet...
Hvis jeg husker riktig så blir de slettet.