Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1607
Hei jeg holder på å selge å kvitte meg med en del Apple produkter. Tenker å bygge meg en pc. Jeg kommer til å bruker den til videoredigering av full HD filer og Gaming (wow) Black ops osv.
Jeg tenker at jeg helst vil ligge på et budsjett rundt 8500 viss det er mulig max 10.000kr noen som har peiling som kan komme med tips?
Denne feks til 9K
Her
Tror jeg ville selv betalt ekstra for Z97 hovedkort og i5 4690k i minstefall. Betal litt mere for PSU 750 watt i samme serie samt også GTX 970 eventuelt brukt hvis mulig.

Ellers er det helt greit oppsett for en som ikke skal overklokke. Men da er ikke så vits med EVGA PSU.

Hva slags videoredigering program tenker du på? Hypertreading vil hjelpe litt der, så det vil foretrekkes om du får brukt i7 istedenfor. F.eks i7 4790k innenfor budsjettet.
Sist endret av lmh1; 15. januar 2016 kl. 13:04.
Ville ha godt for en i7 k prosessor med z97 hovedkort og 970 også. men det blir et par tusen over budsjettet.