Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 5530
Heisann.
Jeg lurte på om dere ville dele noen oppskrifter eller gode drinker man kunne lage av varer og dinkmixere osv man får kjøpt i daglivarebutikken.
Har en flaske Dworak 40% fra polet som smakte fysj og faenskap, ikke så ille, men har smakt bedre

Hvordan\hva kan jeg blande den med for at det faktisk skal smake litt godt?
Disse oppskriftene funker vell på alle drinker og vet jo at det sikkert er noen fjortiser eller andre studenter som ikke har råd til det beste som kunne dratt nytte av dette

Tusen Takk Og God Helg nFF
Sist endret av torsken; 31. august 2007 kl. 16:30.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Kaffe er gulle godt
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Bland med Ruschian og/eller Tonic. Gjerne med fersk sitron. Da smaker all vodka digg.
Sitat av Bravehammer
Bland med Ruschian og/eller Tonic. Gjerne med fersk sitron. Da smaker all vodka digg.
Vis hele sitatet...
Er den i vanlige butikker?
Sett Scweeps Lime og Lemon, men aldri den
Høyt glass fylt til randen med is. Like deler (et shotglass f.eks) vodka og Kalhua, fyll opp med melk og nyt!

Edit: HEL-Melk vel å merke. Lettmelk smaker drit
Sist endret av FleinKompis; 31. august 2007 kl. 16:57.
Tyrkisk peber?
Sprite(brus) og hele lime båter oppi.. Det er digg.. Kanskje litt sukker også.. Det er digg
Sitat av FleinKompis
Høyt glass fylt til randen med is. Like deler (et shotglass f.eks) vodka og Kalhua, fyll opp med melk og nyt!

Edit: HEL-Melk vel å merke. Lettmelk smaker drit
Vis hele sitatet...
Eller bruk et mindre glass, smekk noen isbiter oppi, kjør på med 2 deler vodka, 1 del Kahlua og topp med litt kremfløte

Edit: vet at man ikke får Kahlua i butikken (ca 20% alk.), men en tur til polet er verd det. Hatt noen fester her hvor nesten alle har drukket nesten bare White Russian (som drinken heter). Smaker digg (tar nok kverken på den fæle vodkaen) og har høyt alkoholinnhold.
Sist endret av Angry; 31. august 2007 kl. 17:11.
Sitat av skolmen
Tyrkisk peber?
Vis hele sitatet...
Støtter dette forslaget, kjøp 3-4 poser, knus dropsene med hammer eller noe annet hardt.
Putt de oppi en 1.5flaske, ilag med spriten.
Rist i noen minutter, sett den ifra deg i 1-2 døgn, og derretter hiver du den i frysen en halvtime.
Da er det sannsynligvis oppløst.
Men om du ikke klarer vente så går det fint å drikke det med en gang du har laget det.
Kan også friske det opp med en smule sitron.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Dworak er da blant de mest smaksnøytrale vodkaene man får kjøpt

Anbefaler en longdrink (4dl) jeg pleier å lage med rom, men som også kan la seg gjøre med annet brennevin.

Du trenger:
[COLOR=YellowGreen]Alkohyl[/COLOR]
4cl Vodka
4cl Sourz Apple

[COLOR=YellowGreen]Annet snop[/COLOR]
Isbiter
Sprite
Frisk lime
Frisk sitron

Du har dette? Ok, da er det på tide med litt triksing:
Finn et glass for longdrinks, fyll med et-to høyder isbiter, klem en skive lime og en skive sitron over isbitene (sørg for å ikke få steiner eller kjøtt i). Bland Vodka, Sourz i glasset, toppes med Sprite og røres godt sammen.

NB: Dette er drink som smaker nammenamm og som gjør deg forbasket full samtidig.
Tror det egnetlig heter Dworek -Distilled in Poland.. hehe... Smaker rett og slett vondt... KJøp kirow istden.

når jeg var litt fersk på spritmarkedet kjøpte jeg denne fordi den er den nest billigste vodkaen på polet 0,70 = 211,5 kroner tror jeg:P Brukte maaaase sicilia sitronsaft, og blanda med konsentrert fun light appelsin pluss litt sprite.. mest funligt, det blir nam-nam
Sist endret av <33; 31. august 2007 kl. 17:32.
Sitat av &lt Vis innlegg
Tror det egnetlig heter Dworek -Distilled in Poland.. hehe... Smaker rett og slett vondt... KJøp kirow istden.

når jeg var litt fersk på spritmarkedet kjøpte jeg denne fordi den er den nest billigste vodkaen på polet 0,70 = 211,5 kroner tror jeg:P Brukte maaaase sicilia sitronsaft, og blanda med konsentrert fun light appelsin pluss litt sprite.. mest funligt, det blir nam-nam
Vis hele sitatet...
Rettelse: Billigste er kalinka 22% 70 cl for 170 kr og Kalinka 37% for 210 kr ; )
Bare sånn for info
Sitat av Zaper
Rettelse: Billigste er kalinka 22% 70 cl for 170 kr og Kalinka 37% for 210 kr ; )
Bare sånn for info
Vis hele sitatet...
Jeg skrev NEST billigste i innlegget, bare sånn for å informere
White Russian er en favoritt her også, men da MAX en eller to i løpet av en kveld på byen. Man blir jo mett av den drinken og det må være plass til babb på vei hjem!

Ellers så kan du lage fisherman's friend! Kjøp en pose (en pose er passe til 0,33l) med hvite (de originale med sukker) fisherman's friend, knus dem litt og legg i vodkaen. Rist og ha det gøy til alt er løst opp og du har en shot som river, men som går an å drikke.
Sitat av &lt Vis innlegg
Jeg skrev NEST billigste i innlegget, bare sånn for å informere
Vis hele sitatet...
Okay da: p

EDIT: Frost 70 cl Kr. 184,90, om detta er vodka eller au veit eg ikkje. Men måtte sjekke ut vinmonopolet.no for ein billigere sprit enn 200 kr
Sist endret av Zaper; 31. august 2007 kl. 17:47.
Sitat av Zaper
Okay da: p

EDIT: Frost 70 cl Kr. 184,90, om detta er vodka eller au veit eg ikkje. Men måtte sjekke ut vinmonopolet.no for ein billigere sprit enn 200 kr
Vis hele sitatet...
Frost er kreklingvin, smaker høgg, hehe men det er 20% da ergo ikke sprit
Lek deg med Battery, Fun Light (gul) og Cola. Synes det er toppers
Sitat av &lt Vis innlegg
Frost er kreklingvin, smaker høgg, hehe men det er 20% da ergo ikke sprit
Vis hele sitatet...
Faen, okay okay du vinner :P
Dworek er den BILLIGSTE på polet OG den kommer i 1L flaske istedenfor de pinglete 75cl flaskene
Eneste grunnen til at jeg kjøpe den
Knapt med penger når du er student

Vi hadde foresten 4 drinmixer i vår daglivare butikk. 3 av samme produsent og en litt høy flaske med no sitron gugge i, tror jeg kjøper den og noen russian white og håper det blir bra

Sitat av Deviné
Dworak er da blant de mest smaksnøytrale vodkaene man får kjøpt

Anbefaler en longdrink (4dl) jeg pleier å lage med rom, men som også kan la seg gjøre med annet brennevin.

Du trenger:
[COLOR=YellowGreen]Alkohyl[/COLOR]
4cl Vodka
4cl Sourz Apple

[COLOR=YellowGreen]Annet snop[/COLOR]
Isbiter
Sprite
Frisk lime
Frisk sitron

Du har dette? Ok, da er det på tide med litt triksing:
Finn et glass for longdrinks, fyll med et-to høyder isbiter, klem en skive lime og en skive sitron over isbitene (sørg for å ikke få steiner eller kjøtt i). Bland Vodka, Sourz i glasset, toppes med Sprite og røres godt sammen.

NB: Dette er drink som smaker nammenamm og som gjør deg forbasket full samtidig.
Vis hele sitatet...
Takker, god oppskrift, veldig god
Men hvor får du tak i Sourz og slikt, joker? Kiwi?
Sist endret av torsken; 31. august 2007 kl. 17:54.
En femteldel vodka.
To Femtedeler appelsinjus.
En Femtedel Husholdningssaft.
En femtedel vann.
.. Hvis jeg husker korekt..!
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av torsken
Takker, god oppskrift, veldig god
Men hvor får du tak i Sourz og slikt, joker? Kiwi?
Vis hele sitatet...
Sourz Apple er en alkoholholdig likør, og selges da kun på Vinmonopolet.

http://www.maxxium.com/_fi/images/brands_vis_sourzapple_big.jpg
Sitat av Zaper
Faen, okay okay du vinner :P
Vis hele sitatet...
hehe.. har prøvd det meste på polet hehe:P
Sourz kan anbefales..!
Smaker nammenamm<3
[quote=Deviné]Sourz Apple er en alkoholholdig likør, og selges da kun på Vinmonopolet.

Kan også legge til at du kan være 18 år og kjøpe Sourz på polet.. men ikke ta feil sourz, en en til som heter sourz, men noe annet enn appel, er eple smak, men smaker helt utpå jordet, flaksa som er på bildet er den "riktige"
appelsin juice og vodka..funker greit..fjerner en del av smaken..
Det her funker fett:

Lime Drinkmiks
Gøy saft bringebær
Sprite og Sprit

Sykt digg, smaker batteri
1 del battery
1 del sprit
2 deler appelsinjuice
Sitat av torsken
Er den i vanlige butikker?
Sett Scweeps Lime og Lemon, men aldri den
Vis hele sitatet...

Jaja... Du finner den garantert hvis du bare sjekker et par sjapper. Dritsimpelt og den dreper vodka-smaken bedre enn noe annet jeg har testa.
KJøpe ei flaske med noe som faktisk er godt, og bruke den vonde på nachspiel?

På nachspiel er jo alt godt!
Har ikke lest igjennom hele tråden, men med dårlig hjemmebrent, funker Fun Light flott til overdøving av smaken Klar vinner i russetia hehe.
Sitat av Handyman88
Har ikke lest igjennom hele tråden, men med dårlig hjemmebrent, funker Fun Light flott til overdøving av smaken Klar vinner i russetia hehe.
Vis hele sitatet...
Bare hjemmebrent og saft? I hvilke forhold?
Husker jeg drakk hjemmebrent og husholdnigssaft første gang jeg var dritings.
Smakte jævlig saft, blei litt uggen i magen.
Sitat av Bothrops
Bare hjemmebrent og saft? I hvilke forhold?
Husker jeg drakk hjemmebrent og husholdnigssaft første gang jeg var dritings.
Smakte jævlig saft, blei litt uggen i magen.
Vis hele sitatet...
Sprite + hjemmebrent pluss litt funlight.
Sitat av Bothrops
Bare hjemmebrent og saft? I hvilke forhold?
Husker jeg drakk hjemmebrent og husholdnigssaft første gang jeg var dritings.
Smakte jævlig saft, blei litt uggen i magen.
Vis hele sitatet...
Fun Light inneholder ikke sukker (bare mengder med e-stoffer) hehe. Mengden kommer ann på hvilken type Fun Light du bruker da. Ca 40/60 Sprit/Fun Light. Funker Fett.
Sist endret av Handyman88; 3. september 2007 kl. 21:33.