Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2901
Hei!

Jeg bestilte en Gamer-PC fra komplett etter jul og fikk den ca. i midten av januar. Fra jeg fikk den så har den fungert helt topp og som den skal.

Men nå i det siste helt plutselig, så får jeg opp masse hvite prikker hvis jeg ser på Youtube, Film/Videoer på PC'en generelt, og noen bilder.

Veldig irriterende, det hender at prikkene kommer på andre steder en bare videoer også, på skrivebordet for eksempel, Men det er ikke like mange som om hvis jeg ser på film. Det er veldig små prikker det er snakk om, syntes veldig godt når det er flere av dem, og spesielt på Video/Film.

Noen som har noen anelse om hva dette kan være? Jeg vet at det ikke er HDMI-kabelen, har 2 forskjellige og har prøvd og bytte på, feilen er der fortsatt på begge kablene..
Tror det er døde piksler.
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Tror det er døde piksler.
Vis hele sitatet...
Hva vil det si? Skjermen er jo så vidt 1 måned gammel..
Det er piksler som har blitt "døde" på en måte, men du kan jo prøve dette her: Skulle du være så uheldig å oppleve å få en skjerm med en eller flere døde piksler kan du forsøke følgende: Finn frem en fotolinseklut e.l. og benytt denne til å forsiktig "massere" området ved den døde pikselen ved hjelp av tommelen eller pekefingeren. Et halvt minutt bør være nok.
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Det er piksler som har blitt "døde" på en måte, men du kan jo prøve dette her: Skulle du være så uheldig å oppleve å få en skjerm med en eller flere døde piksler kan du forsøke følgende: Finn frem en fotolinseklut e.l. og benytt denne til å forsiktig "massere" området ved den døde pikselen ved hjelp av tommelen eller pekefingeren. Et halvt minutt bør være nok.
Vis hele sitatet...
Trur ikke det er døde pixler, de kommer ikke opp på et spessielt sted på skjermen. De kommer på alle videoer/bilder uansett.
Kanskje du trenger å oppdatere driveren til grafikk kortet?
Sitat av Echodius Vis innlegg
Kanskje du trenger å oppdatere driveren til grafikk kortet?
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd og oppdatere grafikkkortet, men da spørs det om jeg må laste det ned fra et sted, eller bare oppdatere det via windows.

Sitat av Echodius Vis innlegg
Kanskje du trenger å oppdatere driveren til grafikk kortet?
Vis hele sitatet...
En ting som er veldig rart, hvis jeg avinstallerer driverne, til den forrige versjonen? Så forsvinner prikkene med engang.. men når jeg oppdaterer dem igjen til nyeste versjon? Da kommer plutselig prikkene tilbake.. vet ikke hva jeg skal gjøre her men, da vet jeg at det er skjermkortet det gjelder i hvertfall. Kanskje jeg bare må spille med den siste gamleste oppdateringen, og vente til det kommer ny eventuelt? Jeg kan jo ikke spille med den gamleste grafikkkort instillingen for alltid?
Sist endret av SpilleNerden; 26. februar 2014 kl. 09:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvilket grafikk-kort har du?

Det er etter det du forklarer en driverfeil. Det skader på ingen måte å kjøre med gamle drivere frem til det kommer en driver som fungerer for deg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av c00k13 Vis innlegg
Hvilket grafikk-kort har du?

Det er etter det du forklarer en driverfeil. Det skader på ingen måte å kjøre med gamle drivere frem til det kommer en driver som fungerer for deg.
Vis hele sitatet...
Navn på skjermkortet: XFX Radeon R9 270X 2GB GDDR5

Får prøve og kjøre med de gamle driverene, men hvis du finner ut av noe om skjermkortet mitt, hadde det hjulpet meg mye
r9 2xx serien har slitt en del med artifacts. Ta kontakt med komplett og meld fra om defekt kort. Du får et nytt kort og om også dette er defekt burde du kanskje be om å få et annet kort.