Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2558
En venn av meg kjørte en r6 i 96 i 80 sonen i åsane i bergen, la seg rett foran en Peugeot 406 Stasjonsvogn. Da det plutselig gikk av blitsen 2 ganger fra bilen.

Peugeot 406 er jo kjent for å være sivil, men syns det er litt rart at de ikke tar han på stedet, er det ikke?
UP stopper på stedet\strekningen.

Det har jeg desverre lært av erfaring.
Om det blinket, og de ikke stoppet ham, vil jeg tror det var vennligsinnede politimenn som bare blinket for å si fra at "hei, her er vi .. ikke provoser, så lar vi deg gå"
Det er også vanlige personbiler som kan blinke av irritasjon.
powerchip's Avatar
Trådstarter
45 4
det var blits fra kamera, ikke lang lys.
Satt 2 personer i bilen, som kunne vært purk,
Sist endret av powerchip; 13. mai 2009 kl. 13:36.
drQ
Egendefinert
Det kommer blitz fra fotobokser, men sivile politibiler har ingen grunn til å bruke blitz for å ta deg.

Mest sannsynlig var det noen turister som tok et bilde.
Sitat av drQ Vis innlegg

Mest sannsynlig var det noen turister som tok et bilde.
Vis hele sitatet...
Turister som tar bilder av en som kjører for fort?

anyways, ville heller holdt en knapp på at de blinket med lys. om dette var fjernlys/tåkelys skal jeg ikke uttale meg om, men virker som den mest sannsynelige forklaringen iom. at politi ville stoppet deg.
Det er vel heller sannsynlig at det var noen som syns Yamaha R6'en var fin, noe den er, og ville ta et bilde av den.
powerchip's Avatar
Trådstarter
45 4
Sitat av otimate Vis innlegg
Turister som tar bilder av en som kjører for fort?

anyways, ville heller holdt en knapp på at de blinket med lys. om dette var fjernlys/tåkelys skal jeg ikke uttale meg om, men virker som den mest sannsynelige forklaringen iom. at politi ville stoppet deg.
Vis hele sitatet...
Så at han som satt ved siden av sjåføren satt med et kamera. Og var mye utstur i bilen.
Der det gjelder sivilpoliti så stopper de alltid folk på stedet, dette for å forhindre for eksempel en bortforklart bot, alà "det var ikke meg". Og spesielt da på motorsykkler, ettersom de ikke kan se ansiktet gjennom hjelmen, bør de ha annet bevis enn skiltnummeret.
Sist endret av Restyle; 13. mai 2009 kl. 16:50.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Det var sikkert noen som irriterte seg over kjøringen, og blitzet med et kamera for å skremme.

Noen bekjente av meg holdt på med det før; de hadde skaffet et kamera som kunne "auto-fotografere" bilder hvert sekund (med blitz), og satte denne på dashbordet. De kjørte etter en bil, satte på "politilyset" - og stoppet bilene på veiskulderen. Etter å ha gått frem og presentert seg som sivilpoliti, så ga de personen en advarsel - og ba ham kjøre videre.

Bare for å være jævlige og kødde såklart, men det fungerte jo.

PS: Jeg syntes disse folka er idioter.
Sitat av Restyle Vis innlegg
Der det gjelder sivilpoliti så stopper de alltid folk på stedet, dette for å forhindre for eksempel en bortforklart bot, alà "det var ikke meg". Og spesielt da på motorsykkler, ettersom de ikke kan se ansiktet gjennom hjelmen, bør de ha annet bevis enn skiltnummeret.
Vis hele sitatet...
Motorsykler MÅ taes på stedet, ettersom at bildebeviser uten synlig ansikt ikke holder, derfor fotobokser oftest har justert vekta såppas høyt at motorsykler ikke blir knipsa..
Sitat av Stormen Vis innlegg
Det var sikkert noen som irriterte seg over kjøringen, og blitzet med et kamera for å skremme.

Noen bekjente av meg holdt på med det før; de hadde skaffet et kamera som kunne "auto-fotografere" bilder hvert sekund (med blitz), og satte denne på dashbordet. De kjørte etter en bil, satte på "politilyset" - og stoppet bilene på veiskulderen. Etter å ha gått frem og presentert seg som sivilpoliti, så ga de personen en advarsel - og ba ham kjøre videre.

Bare for å være jævlige og kødde såklart, men det fungerte jo.

PS: Jeg syntes disse folka er idioter.
Vis hele sitatet...

Må vel ha vært idioter som gikk på det.
Hvem spør ikke om bevis?

Selv har jeg fått sivil politi på døra og jeg ba han komme utenfor vinduet for å vise leg/bevis..
powerchip's Avatar
Trådstarter
45 4
Sitat av Stormen Vis innlegg
Det var sikkert noen som irriterte seg over kjøringen, og blitzet med et kamera for å skremme.

Noen bekjente av meg holdt på med det før; de hadde skaffet et kamera som kunne "auto-fotografere" bilder hvert sekund (med blitz), og satte denne på dashbordet. De kjørte etter en bil, satte på "politilyset" - og stoppet bilene på veiskulderen. Etter å ha gått frem og presentert seg som sivilpoliti, så ga de personen en advarsel - og ba ham kjøre videre.

Bare for å være jævlige og kødde såklart, men det fungerte jo.

PS: Jeg syntes disse folka er idioter.
Vis hele sitatet...
Hehe, har hørt noe lignende, sånne folk burde seriøst skaffe seg et liv!
kjedelig streiting
Ble stoppa av sivilsnuten med en annene bil da jeg satt på med en kompis engang. Først så lå de et par hundre meter bak å målte, før de gassa på. Ettersom de skulle ta begge bilene og vi var bakerst, kjørte de veldig sakte forbi, for og få sett føreren godt. Deretter gassa de på og stoppa han andre og hoppa ut med skilta i veien for å få stoppa oss.

Så de må nesten stoppe deg på stedet ja, ihvertfall få sett ansiktet ditt godt nok til å identifisere deg i en rettsak.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Å kjøre seksten kilometer for fort på en åttisone er ikke noe big deal. Politiet hadde stoppet deg på stedet, så du trenger ikke å være nervøs.
Sitat av powerchip Vis innlegg
Så at han som satt ved siden av sjåføren satt med et kamera. Og var mye utstur i bilen.
Vis hele sitatet...
Hva er mye utstyr da? hvis ikke du kan gjengi det i detalj som noe poilitiet bruker, så kan det ha vært en termos. Da tror jeg heller det er som folk sier at noen tok bilde pga kjøretøyet ditt. Ville ikke bekymret meg iallefall