Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2007
Hei.

En venn av meg var på politistasjonen i dag, dette grunnet påstander---> anmeldelse for tyveri. Idioten som anmeldte vennen min sa selvfølgelig og at vennen min røykte litt hasj innimellom. Han var vetskremt på purke stasjonen og følte seg tvunget til å skrive en kontrakt med purken, om at han må ta pisseprøve hver måned, helt til han er 18 år. Hvis han ikke møter opp blir prøven automatisk positiv.

Går det ann å ungå prøven, eller nekte for kontrakten? Som sagt tidligere følte vennen min, seg tvunget til dette. Er det noen som helst mulighet for å ungå å ta prøven, kanskje bryte kontrakten, uten at onkel politi kommer og banker på døra?

Takker for alle informative svar.
I en kontrakt med politiet tror jeg du er pent nødt til å tilfredsstille. Det har vel vært tråder her tidliger på måter, men tror de ble konkludert i at ja; stiller du ikke opp er prøven positiv.

Du kan da vel i hvertfall dra så mye ut av det som mulig da, å få betalt taxi fra og til politi stasjonen på deres regning, om mulig
skrevet kontrakt med politiet ? hmmm... høres ikke ut som noen vinn-situasjon slik du beskriver det.

gutten bør enten slutte og innta illegale droger,
eller forsøke å jukse på urin testene.
(kjøp thc tester. røyk selv en gang, piss på den etter x antall dager (uten fyrings i mellomtiden) og finn ut hvor lenge det ligger i kroppen.)
en god posjon trening får det raskere ut av systemet.

vil dog ikke anbefale og jukse, men spesialkontrakt med politiet ? den var ny for meg
jasså, de rekrutterer på den måten? :P
Unnskyld meg, men hvordan tjener han noe på dette? Skal de liksom la han vente til han ikke har mer THC i urinen også la ham pisse? Vil han ikke uansett bli tatt første gangen han pisser? (Om han ikke får vente en stund da)

Synes det hele lått mistenkelig.
Så hvis han nekter å møte opp, hva skjer da? Kan han bli dømt for bruken av det uten test eller vil politiet komme å hente han for urinprøver?
Tror purken kan komme og hente deg da, jeg ble selv truet med det da jeg var 15, for jeg ble tatt for 10g pot. Men jeg skulle til Oslo og jobbe den dagen, og sa fra om det, så hørte aldri noe siden da

Det vennen din kan si er jo og at han følte seg truet til det da, eller at han ikke hadde noe valg. Han kan jo bare nekte for å ha røyka noe, og sagt at han følte seg truet f.eks. Politiet har truet meg før, med at de har prøvd å få meg til å tyste, men jeg sa de ikke har lov til det, og holdt bare kjeft da. De prøver jo å lure alle på mange måter i avhør, så derfor er det greit å vite rettighetene sine
høres veldig rart ut at politiet orker å bruke tid på urinprøve for en som røyker hajs
er sant det. Er jo så mange som røyker og, og er jo ikke det farligste som finnes heller. Politiet burde heller bruke ressursene til å ta de som selger speed og heroin f.eks.
Er kompisen din gammel da? Er du under xxx(usikker på alder) så er vel en kontrakt lite eller ikke gyldig uten at foresatte også signerer på den.
Trådstarter
Vennen min er 15, blir snart 16. Prøvd å informere han om hans rettigheter, men som dere som har vært i avhør eller noe lignende før, med folk i uniform blir man lett "redd" og glemmer ting, og da forsvinner rettighetene ut av hode.
Er jo litt skipt å ikke få lov til å røyke litt weed en gang i blant istedenfor å bøtte på med sprit, men sånn er jo purkens dobbeltmoral

Ville bare vite om han kan komme seg ut av dette, uten å kjøpe noe "cheating" utstyr.

Takker og bukker for alle svar
Kom på noe nå. Du kan si til vennen din at han kan prøve på å ikke møte opp første gangen hvis han får sms f.eks om det. Jeg tror de ringer fra politistasjonen da, hvis det ikke er barnevernet. Men jeg ble truet med det der 2 ganger, den første gangen var da jeg var 15, men da skulle jeg jobbe, så det ble glemt. Og andre gangen var nå i høst da ei purkekjerring sa hun hadde mistanke om at jeg røyka weed da, selv om jeg ikke gjorde det akkurat da.

Men hun sa hun skulle lage sånt opplegg med at jeg måtte ta pisseprøve 1 gang i måneden i 1 år. Men det var bare noe hun snakket om, det ble aldri noe av det heldigvis. For politiet her jeg bor vet at jeg har røyka sykt mye før, så de driter i det

Så lenge du ikke selger så bryr ikke politiet seg egentlig, hvertfall ikke her og i de fleste byene mener jeg. Så bare si til vennen din at han kan drite i å møte opp, og da håper jeg at de glemmer hele saken
Sitat av Duddy Vis innlegg
Vennen min er 15, blir snart 16. Prøvd å informere han om hans rettigheter, men som dere som har vært i avhør eller noe lignende før, med folk i uniform blir man lett "redd" og glemmer ting, og da forsvinner rettighetene ut av hode.
Er jo litt skipt å ikke få lov til å røyke litt weed en gang i blant istedenfor å bøtte på med sprit, men sånn er jo purkens dobbeltmoral

Ville bare vite om han kan komme seg ut av dette, uten å kjøpe noe "cheating" utstyr.

Takker og bukker for alle svar
Vis hele sitatet...
med tanke på at jeg måtte ha med min far fordi jeg skulle annmelde at jeg og en kompis ble rundjult fordi jeg er under 18, så vil jeg tro det er 18års for det du snakker om og...

Men trengte ikke det for å annmelde frastjålet wallet når jeg tenker meg om...
Sitat av mo3 Vis innlegg
høres veldig rart ut at politiet orker å bruke tid på urinprøve for en som røyker hajs
Vis hele sitatet...
hvorfor det? om gutten er 15-16 år gammel, røyker hasj og er mistenkt for tyveri, så vil jeg tro det er akkurat midt i blinken for noe som kalles "forebyggende avdeling", noe jeg tror de fleste politidistrikt i landet har

juridisk sett veit jeg ikke hva politiet har rett til/ikke rett til, når han har skrevet under på den kontrakten, men kan nok nesten garantere at dem kommer til å bruke den mot han om han ikke pisser i koppen til avtalt tidspunkt.. om han skulker 1 gang ringer dem vel kanskje hjem til foreldra hans og sånn..
gikk sjøl på pisseprøver for noen år siden etter en bust, men da måtte jeg ikke skrive noen kontrakt, og jeg pissa hos helsesøstra på skolen..
bøtte-reppratør
ass-beer's Avatar
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
med tanke på at jeg måtte ha med min far fordi jeg skulle annmelde at jeg og en kompis ble rundjult fordi jeg er under 18, så vil jeg tro det er 18års for det du snakker om og...

Men trengte ikke det for å annmelde frastjålet wallet når jeg tenker meg om...
Vis hele sitatet...

Hei, jeg måtte ha med mor på stssjonen når jeg ble frastjålet mp3 og lommebok...

On T: trur vennen din som flere sier kan drite i å møte opp... hvis han da blir kaldt inn kan han da si at kontrakten deres ikke er gyldig iogmed den mangler foresattes underskrift.
Sitat av Duddy Vis innlegg
Vennen min er 15, blir snart 16. Prøvd å informere han om hans rettigheter, men som dere som har vært i avhør eller noe lignende før, med folk i uniform blir man lett "redd" og glemmer ting, og da forsvinner rettighetene ut av hode.
Er jo litt skipt å ikke få lov til å røyke litt weed en gang i blant istedenfor å bøtte på med sprit, men sånn er jo purkens dobbeltmoral
Vis hele sitatet...
Jaha? Når ble det dobbeltmoral av polisen? Han er mindreårig, så han har heller ikke lov til å drikke en bøtte med sprit.
Men ser hvor du er på vei med det.
Trådstarter
Selv om man ikke har fylt 18 år ennå går det jo ann å være såpass utviklet mentalt Og lets face it; Det hadde vært tryggere hvis alle tok seg en blås iblant, istedenfor å bøtte ned, men sånn er livet.
Si at du vil se på kontrakten igjen, den orginale fordi du vil lese hva du har skrevet på igjen og i det du sitter der og later som du leser bare riv den i filler.

Og så når du er på vei ut så sier du lavt "jævla fascister.."
Sist endret av Geiten; 11. mai 2009 kl. 09:46.
Denne har jeg vært borti sjæl. Gikk på helsestasjonen i lokalområdet, var noe jævlig drit. Tok masse tid og var dessuten mildt sagt irriterende å bruke tid på.. Pisse på kommando..
Bare å trene og være aktiv, så ble jeg ihvertfall clean på 5 dager, så kunne man roe ned etter et provoserende besøk hos storebror.
det er hardere straff å pisse på et glass til du blir 18 en å bare si NEI til disse megateite pisseprøvene,
Trådstarter
Geiten, det høres morsomt ut, men i og med at jeg er en av de umoralske drittsekkene som mener purken er noen sadister i uniform, så tror jeg ikke de hadde tatt så godt til at han rev den i filler. (en god omgang juling?, si at fyren falt, og mirakuløst fikk skader over hele kroppen) Men jeg sa til vennen min at han burde møte opp et par ganger, få så å være borte en gang, og se om de bryr seg. Håper det funker.

A life without weed is a meaningless life, indeed