Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 10334
men fortsatt betale? :P
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
3k er rimelig grei pris for drikking på offentlig plass. Det varierer fra 1500 til 5k, og du kjem ingen veg med å klage på den. Ved å klage vil du bli anmeldt, og du får rettsak. Då får du 3k + 800 i sakskostnader, og har ikkje oppnådd noko som helst.
Vis hele sitatet...
Vil bare nevne at dette ikke er helt korrekt. Sorry at jeg sodomerer en gammel tråd men.

Ble tatt for drikking på offentlig sted, nekta å vedta boten, fikk innkallelse til retten, så ringte de fra politistasjonen og sa jeg hadde en dårlig sak, men at de gikk med på 1500. Jeg orka ikke ta det i retten selvom jeg nok kunne vunnet.

Greie 1500 spart. (Eller 1500 tapt, avhengig av øyet som ser)
drQ
Egendefinert
Sitat av Heffalompen Vis innlegg
Vil bare nevne at dette ikke er helt korrekt. Sorry at jeg sodomerer en gammel tråd men.

Ble tatt for drikking på offentlig sted, nekta å vedta boten, fikk innkallelse til retten, så ringte de fra politistasjonen og sa jeg hadde en dårlig sak, men at de gikk med på 1500. Jeg orka ikke ta det i retten selvom jeg nok kunne vunnet.

Greie 1500 spart. (Eller 1500 tapt, avhengig av øyet som ser)
Vis hele sitatet...
Og hvorfor tror du du kunne vunnet? Det er nok mer sannsynlig at politiet "prutet" ned boten for å slippe å bruke mange timer på en fillesak.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av drQ Vis innlegg
Og hvorfor tror du du kunne vunnet? Det er nok mer sannsynlig at politiet "prutet" ned boten for å slippe å bruke mange timer på en fillesak.
Vis hele sitatet...
Fordi jeg hadde et vitne som sa at jeg ikke drakk, politiet hadde en jævla gjøk som lå i en busk og hadde observert meg derfra. At de i det hele tatt kan ta et statement fra en jævla politiskolerekrutt som har brukt 3-4 timer i grøfta for å spane på en som drikker er nå et helt annet kapittel.
Er de like jævlige hvis du sitter med en pils på en benk i Stavanger en varm sommerdag også feks?
Er det noen måter å unngå bot for offentlig urinering? Vannlatning er jo et grunnleggende fysikalsk behov og ikke noe man gjør fordi det er kult.
Aldri opplevd å få bot. Eneste de har gjort er å be meg helle den ut :-)
Er ingen lov som sier at du ikke har lov til å drikke alkohol under myndighet. Det heter at du ikke har lov til å gi bærerett av alkohol til en umyndig person.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Er ingen lov som sier at du ikke har lov til å drikke alkohol under myndighet. Det heter at du ikke har lov til å gi bærerett av alkohol til en umyndig person.
Vis hele sitatet...
Det er ikke lov å drikke alkohol på et offentlig beferdet sted. Sånn er det bare, og det er fint at det er sånn. Ingen ønsker å bli forstyrret av at det er en masse fulle og ubehagelige mennesker som holder fest i det offentlige rommet!

Hvis en ikke ønsker å betale bot, må en holde drikking av alkohol innenfor lovlige rammer, det vil si i barer, restauranter, diskoteker, i private hjem og så videre.

Ellers vil jeg si at kr 3000,- er blant det rimeligste i landet og ingen grunn til å synes det er dyrt. Bøtesatsene skal vel justeres kraftig opp med det første, da ting kan tyde på at endel unge mennesker har vansker med å respektere forbudet.
Sitat av bobbo Vis innlegg
Er det noen måter å unngå bot for offentlig urinering? Vannlatning er jo et grunnleggende fysikalsk behov og ikke noe man gjør fordi det er kult.
Vis hele sitatet...
"I Storbritannia har gravide kvinner rett til å urinere hvor som helst, til og med i hjelmen til en politimann, dersom de ber om det." Link
▼ ... over en uke senere ... ▼
Om du hadde hvert litt smuud, hadde du spurt om de hadde sett deg nyte drikiken, og ikke bare holdt den.. 2forsellige ting det.,.. Ellers har jeg et gennerelt tips, nekt uansett
Siden det var mye snakk om hvor mye feanskap politiet lager for enkelte personer, så håper jeg virkelig de ikke er der når de virkelig trengs. Ikke kom å klag da