Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 10336
Hei, hadde et lite uhell den 16. mai, tok en slurk av en ølboks utenfor en kebabsjappe..
selvsagt så purken det

så spurte de om leg og sa de ble 3000 i bot.
så spurte du om adressa mi, gav meg ikke noen bot eller noe.

er det lov å klage?
hørt at bota skal vere på 1000 eller 1500, og at man må godta bota på plassen.
Hvis du ikke fikk noen bot har du vel ikke no bot å klage på?
Trådstarter
de sa jeg fikk 3000 i bot, så spurte de om adressa mi...
rekner meg jeg får en bot i posten om et par dager -.-'
Sørlandspoliti ?

Her bryr de seg bare hvis noen provoserer, som du egentlig gjorde, ved å drikke når dem ser på. Men da er det bare den vanlige "hell det ut", så er man ferdig med det.

Enkelte bør kunne gi advarsler først.
Trådstarter
Det var det jeg gjorde...
skjønner faen ikke hva som gikk av meg, sto å drakk rett fremfor purken.
Men er ikke 3000 mye i bot?
Sitat av Snurrefisk
Det var det jeg gjorde...
skjønner faen ikke hva som gikk av meg, sto å drakk rett fremfor purken.
Men er ikke 3000 mye i bot?
Vis hele sitatet...
vet ikke om du har noe å si, men du er vell mindreårig? (91)
Trådstarter
Er mindreåring ja...
men skal vell ikke ha noe å si nei?
Sitat av Snurrefisk
Er mindreåring ja...
men skal vell ikke ha noe å si nei?
Vis hele sitatet...

asså kontakt de. ta med foreldrene dine eller noe og er du heldig får snakket med en snut som er litt snill kan det være at du kan få gå med en advarsel siden du er mindreårig og du ikke har noe på deg frafør (regner jeg med)

jeg trodde det var 1500 men de øker jo prisene så ofte.

husk at du ikke er myndig så er egentlig foreldrene dine sitt "annsvar":P

men bare gå å snakk med snuten
Når begynnte de med og gi deg 3000 i bot for drikking offentlig? Har altid vært 1500kr..
Og du har egentlig ingenting og klage på om du får boten. Det e jo som du sa ulovlig og drikke offentlig.
Selvom du bare tar en slurk.
Trådstarter
men går det da an å klage på at bota er for høy?
Størrelsesordenen på bøter varierer fra sted til sted. Se for eksempel denne saken: Urinering - bot på 8000 kroner
Pisse på offentlig plass er 1500 kroner. Par kamerater som har blitt tatt for og drikke på offentlig sted. Samtlige har fått 3000 kroner i bot.
Sitat av Sqq
Pisse på offentlig plass er 1500 kroner.
Vis hele sitatet...
Dette varierer fra by til by (eventuelt politidistrikt til politidistrikt). I Tønsberg får man 10000 for urinering på offentlig område og som noen andre her linker til så får man 8000 for samme ugjerning i Agder.
skjedde med meg og, er det noen måte å ri seg unna/redusere boten?
Tror faktisk det er 3000. en venn av meg ble trut med 3000 i bot...
Er det ikke slik at man skal få en advarsel først a?
for jeg har blitt tatt for drikking offentlig mange ganger på byen, og det eneste dem sier er at jeg skal helle den ut. Men om du ikke gjør det så får du så klart bot.
Er veldig ulik rutine alt etter hvor man bor i landet. Her i Oslo sitter folk og drikker åpenlyst i parkene på sommeren. Politiet gjør ingenting så lenge man ikke lager kvald.

Da jeg bodde i Kristiansand ble mange av kompisene mine tatt for drikking. Der nede gir politiet bot, nesten uansett.

Du har vel ikke så mye å gjøre annet enn å betale boten. Du har gjort noe du vet er ulovlig og nå får du ta straffen som fortjent. Muiig du kan søke om å få senket prisen, men det er ingen lett måte å komme seg unna på...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
3k er rimelig grei pris for drikking på offentlig plass. Det varierer fra 1500 til 5k, og du kjem ingen veg med å klage på den. Ved å klage vil du bli anmeldt, og du får rettsak. Då får du 3k + 800 i sakskostnader, og har ikkje oppnådd noko som helst.
Drakk offentlig i Sverige i fjor sommer. Var i falun.. Purken kom borti meg, og sa jeg kunne velge mellom å helle ut all drekka, eller å betale bot på 600 kr. Jeg tok første alternativ.
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Siden du er mindreårig så må du sikkert sone også.....
Sitat av hallooghei
Siden du er mindreårig så må du sikkert sone også.....
Vis hele sitatet...
Heeeelt sikkert.

Blitt tatt for det samme mange ganger men alt purken har sagt er "tøm det ut" og når jeg har gjort det så går de videre. Men det er i bergen da, vet ikke hvordan politiet er med resten av folk. Har en anelse om at hvis de har lite å gjøre så finner de ting å gjøre på for ikke å miste jobben sin.
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Sitat av NyMaskin
Heeeelt sikkert.

Blitt tatt for det samme mange ganger men alt purken har sagt er "tøm det ut" og når jeg har gjort det så går de videre. Men det er i bergen da, vet ikke hvordan politiet er med resten av folk. Har en anelse om at hvis de har lite å gjøre så finner de ting å gjøre på for ikke å miste jobben sin.
Vis hele sitatet...
Ja,jeg har også hørt at det er veldig mange politifolk som har mistet jobben sin fordi at de ikke har funnet noe å slå ned på.Så viss alle er lovlydige så om en par måneder så finnes det ikke flere politifolk igjen!Da kan vi gjøre faanskap da!
Sitat av hallooghei
Ja,jeg har også hørt at det er veldig mange politifolk som har mistet jobben sin fordi at de ikke har funnet noe å slå ned på.Så viss alle er lovlydige så om en par måneder så finnes det ikke flere politifolk igjen!Da kan vi gjøre faanskap da!
Vis hele sitatet...
Hvorfor slenger du dritt? Jeg bare forteller hvordan det er her. Er på samme side hvis du ikke visste det, din dust!
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Unnskyld.Jeg trudde du bare kødda!
var en poltioffiser på rådhusplassen som tok meg i å drikke offentlig, så nekta jeg å oppgi telefon nr, og sa jeg jeg var 15(falsk forklaring) og hadde nettopp røyka en bønne, men kom meg lett unna!
tviler på at de gjør noe ut av saken!
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Litt off-topic.. men jeg var i Aberdeen for et par uker siden,. Måtte pisse, og toalettet på to utesteder vi var innom + Burger King (!) var i ustand. Hva er sjansen? Iallfall pissa jeg i et smug der ingen hadde sjans til å oppdage meg. Bak kontainere og greier. Før jeg kom ned på halv tank fikk jeg en hånd på skuldra og en dypt drønn av "what are ya doin' there, mate?". Zippa opp og forklarte meg, og fikk gå der i fra uten så mye som en "quid" i bot!

Akkurat urinering kan vel bortforklares til en viss grad dersom du er langt fra et sted der de har et toalett som er i stand, eller det er lang kø der de er i stand. Altså; må man, så må man!

Er vel kanskje noe litt annet med drikking. Det er igrunn bare idioti, spesielt når man er mindreårig. Hadde ikke vært jeg som lot deg stikke av med advarsel iallfall!
Trådstarter
Husk at 3000spenn er litt mer for en 16åring uten intekt enn for en 20åring med fast jobb
Sitat av hallooghei
Siden du er mindreårig så må du sikkert sone også.....
Vis hele sitatet...
Mindreårig? Det er jo bare aldersgrense på å kjøpe det vel! Han kan ikke bli straffet for å bruke det? (ja, jeg spør litt)

Anyways, jeg ble tatt i Bergen sentrum med pilsflasken i ene hånden og pikken i andre, da jeg stod og urinerte ved et hjørne. Politiet sa at jeg skulle tømme flasken og gå hjem å legge meg. Riktig nok var det i russetida. Kanskje bergenspolitiet ser det litt mellom fingrene da!
Sone for å drikke på offentlig sted?? Dummeste jeg har hørt.. Betal bota så er saken over. Enkelt og greit
Trådstarter
Det har nå gått 6 dager, og har fortsatt ikke sett noen bot. Krysser fingrene og håper den aldri kommer
Fort deg og skaff deg falsk legg, hehe
Trådstarter
skal me det da?
Du kan få bruk for falsk legg en annen gang
Sist endret av Csplayer; 23. mai 2008 kl. 11:03.
Trådstarter
blir 17 om en måned...
men falsk leg hjelper meg ikke i denne saken, enda mindre i viss jeg blir tatt en gang til...
dokumentforfalsking på rulleblade er ikke populært hos arbeidtakere..
:/ Pass på at du ikke blir tatt igjen da Følg med litt rundt deg når du er ute og drikker..
Sitat av Csplayer
Du kan få bruk for falsk legg en annen gang
Vis hele sitatet...
Hvis du begynner å dra opp falsk neste gang i er i klammeri med purken, så er det kanskje på tide å legge seg ja...
Trådstarter
en som har skjønt det
Jaa.. det kan nok stemme..
kanskje de sa det for å skræmme livshitten ut av deg ?
du må være ganske desp. (eller 100% LAME) hvis du legger ut tråder om dette emnet :S
Trådstarter
nei?

jeg er bare den typen som ikke godtar ting så lett
spess ikke når det gjelder min økonomi og forhold til politiet...
og sier ikke nei takk til å spare 3000 raske
for hadde hørt noe om at man kunne klage viss man ikke hadde godtatt bota på plassen
Du kommer ikke til å få noe bot.

Ser ingen grunn til at de skal sende deg en bot for drikking på offentlig plass, i posten. Hadde de ment alvor så hadde du fått den der og da.
Og husk nå for all del til en annen gang du er i trøbbel med snuten: be om betenkningstid på forelegg! Alltid!
Trådstarter
fordi att?
Minnes på nyttårsaften at jeg bare fikk beskjed av politiet om å helle ut alkoholen.
Det er jo sånn sett bra at de tar litt hensyn og ikke ødelegger kvelden for noen ved å gi dem en bot på 3000kr.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Litt angående det med urinering på offentlig plass.

Jeg har hørt noe om at onanering på offentlig plass ikke er like ille som å urinere på offentlig plass og at boten blir mindre. Så viss snuten ser deg mens du urinerer, kan du si at du tok deg en kjapp en og slippe billigere unna.

Noen som kan verifisere?
Sitat av Joey
Så viss snuten ser deg mens du urinerer, kan du si at du tok deg en kjapp en og slippe billigere unna.

Noen som kan verifisere?
Vis hele sitatet...
Spør denne mannen!
Freak Trooper
Joey's Avatar
Det som fascinerer meg mest er at han har holdt tellinga.
Jeg hadde en episode på byen engang da jeg hadde dratt i en bakgate for å helle ned på 2-3 øl som jeg hadde igjen fra vorspielet. Da vi hadde vært der og drukket og pisset så gikk vi tilbake mot utestedene. Greia var bare at jeg fortsatt hadde en øl i hånda som jeg drakk av. men det tenkte jeg jo ikke på. Så kommer det tre politifolk bort til oss og ber meg helle ut ølen. og jeg sier at det er greit, men så tar jeg en stor slurk før jeg putter den i søppelbøtten vedsiden av. Det var ikke populært....

Slapp unna da. men det var nok fordi det var damepoliti, og fordi jeg er langt over gjennomsnittlig kjekk.
Sitat av Snurrefisk
nei?

jeg er bare den typen som ikke godtar ting så lett
spess ikke når det gjelder min økonomi og forhold til politiet...
Vis hele sitatet...
Bra innstilling! Skulle ønske -alle- som fikk kjipe bøter lagde tråder om det her på nFF.


Forøvrig tror jeg ikke du skal ta deg veldig nær av poster som dette:
Sitat av Warwik92 fra MD1/root/
du må være ganske desp. (eller 100% LAME) hvis du legger ut tråder om dette emnet :S
Vis hele sitatet...
Plutselig kjente jeg en sterk assosiasjon til da min fem år gamle nabo kom bort til meg i går og skulle belære meg om hvordan jeg skulle skru på motorsykkelen min.

Uten at jeg skal gå nærmere inn på det.
Forresten så fikk jeg 200 i bot. Siden du er under årig(som meg) vil du nok få et brev om forelegg i posten. Dette vil si at du blir nødt til å ta med foreldrene dine ned på stasjonen og "inrømme" at du har gjort det.

Dritt-purk...