Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 12413
Hei jeg lurte på om hvordan det hadde gått vis jeg hadde bestilt en 24 pack med Cocain energy drink , de er bare lovlige i Usa. så derfor lurte jeg på hvordan det hadde gått i tollen i Norge.

Link : http://en.wikipedia.org/wiki/Cocaine_%28drink%29

Link : http://www.drinkcocaineshop.com/


Takk for svar
jeg har blitt tatt ifra red bull i tollen så da kan du vel tenke deg hva som skjer hvis de leser hva det innholder
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av plopp91xxx
jeg har blitt tatt ifra red bull i tollen så da kan du vel tenke deg hva som skjer hvis de leser hva det innholder
Vis hele sitatet...
Joa men toller åpner ikke pakken og ser hva den drikken inneholder?
Er utrolig keen på og bestille dette selv, må være konge og starte party kvelden med en sånn!

Håper på mer info, også om man blir straffet om man bestiller og det blir tatt i tollen.
Altså, dersom dette bestilles fra et EØS land kommer det gjennom, men da du bestiller fra USA - No chance.
Koffeindrikker med koffeinlevel som er høyere enn xxx mg eller µg blir omsatt som legemiddel men som kan lovlig anskaffes i EØS land etc.
http://www.toll.no/templates_TAD/Cir...epslanguage=NO
Det står utgått men jeg fikk bekreftet at dette rundskrivet fortsatt gjelder. ANbefaler deg heller å dra til Strømstad og handle inn Thai Red bull. Det er det mer taurin og koffein i +bedre smak enn den vestlige kvalme dritten.
Gl hf
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av Molykun
Altså, dersom dette bestilles fra et EØS land kommer det gjennom, men da du bestiller fra USA - No chance.
Koffeindrikker med koffeinlevel som er høyere enn xxx mg eller µg blir omsatt som legemiddel men som kan lovlig anskaffes i EØS land etc.
http://www.toll.no/templates_TAD/Cir...epslanguage=NO
Det står utgått men jeg fikk bekreftet at dette rundskrivet fortsatt gjelder. ANbefaler deg heller å dra til Strømstad og handle inn Thai Red bull. Det er det mer taurin og koffein i +bedre smak enn den vestlige kvalme dritten.
Gl hf
Vis hele sitatet...
Hehe okei takk
Har du smakt cocain a?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Silvercrest55
Joa men toller åpner ikke pakken og ser hva den drikken inneholder?
Vis hele sitatet...
Spesielt ikke når det høres så uskyldig ut som dette.
Sitat av Silvercrest55
Hei jeg lurte på om hvordan det hadde gått vis jeg hadde bestilt en 24 pack med Cocain energy drink , de er bare lovlige i Usa. så derfor lurte jeg på hvordan det hadde gått i tollen i Norge.

Link : http://en.wikipedia.org/wiki/Cocaine_%28drink%29

Link : http://www.drinkcocaineshop.com/


Takk for svar
Vis hele sitatet...
Har 6 tomme bokser ståendes hjemme, ingen problemer med toll elns..
Kjøpte det gjennom ebay tho..

Smak: God og grei smak, litt udefinerbar igrunnen. River i hals når en tar første munn av det, samme gjelder hvis en lukter på det. Veldig godt blandet sammen med sprit.

Trodde de hadde sluttet å selge Cocaine for over et halvt år siden, har de startet igjen?

EDIT: Ok, kanskje lese linkene første :P Wiki: Cocaine (available again in the U.S.)
EDIT2: De selger dem ikke mer, gjør de? Iogmed 2 tomme bokser koster 10$ på ebay..
EDIT3: Ser ut som det har blir re-releasa og dermed er i salg, boksene på ebay er de originale gamle boksene (slike jeg har hjemme)
Sist endret av Lanjelin; 2. mai 2008 kl. 13:23.
red bull er ikke ulovlig og ta med over tollen.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Guljakke
red bull er ikke ulovlig og ta med over tollen.
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Red_Bull
Drikken er ulovlig å selge i Norge da den inneholder for høye verdier av koffein og taurin.
Vis hele sitatet...
Da spørs det vel hvor store mengder som regnes som egenbruk.
Snuste litt rundt på toll.no
Sitat av toll.no
Koffein er likevel akseptert som et tilsetningsstoff i drikker, men bare i mengder som ikke overstiger 150mg/l. Red Bull har en tilsetning som tilsvarer 320mg/liter og klassifiseres dermed som et legemiddel
.....
Reisende fra et land utenfor EØS-området kan til personlig forbruk medbringe et rimelig kvantum legemidler som tilsvarer høyst tre måneders forbruk.
.....
Rene koffeintabletter er i dag reseptbelagt. De rekvireres sjelden av lege. Mer vanlig er koffein brukt som ett av flere virkestoff i smertestillende tablettpreparater. Da er dosen 50mg – 100mg per tablett som doseres inntil 4 ganger daglig.
.....
Statens Helsetilsyn har på bakgrunn av ovennevnte vurdert at innførsel tilsvarende 1 stk. enhet (boks) Red Bull per dag kan aksepteres. Videre at et årsforbruk skal tilsvare inntil 400 stk. enheter/bokser.
Vis hele sitatet...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du kan jo prøve å bestille. Så kan du se hva som skjer :P
Heter ikke cocaine lenger det heter no name siden de var tvunget til å endre navnet =)
mn de fikk navnet igjen i starten av '08
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Silvercrest55
Joa men toller åpner ikke pakken og ser hva den drikken inneholder?
Vis hele sitatet...
Vel, når jeg en gang bestilte noe spillgreier fra Sverige ble det sendt fra Polen så var det et klistermerke på pakken som sa at den hadde blitt åpnet for kontroll av innhold eller noe.
Kanskje dårlig eksempel, men det viser vel at tollvesenet har rett til å åpne hvilke pakker det måtte være?
Sitat av Silvercrest55
Joa men toller åpner ikke pakken og ser hva den drikken inneholder?
Vis hele sitatet...
Jo, de bryr seg ikke så veldig mye om personvern når noen prøver å smugle inn 24 bokser med noe som heter "cocain energy"

Ellers tror jeg det er ganske flinke til å sjekke matvarer som kommer fra utlandet, spessielt drikkevarer. vil jeg annta.
cocain energy = engergidrikk som kun selger pga navnet.. er ikke noe spess med det, og de slutta produksjonen av det.
Cocaine was pulled from U.S. shelves as a result of the FDA's decision that Cocaine was "illegally marketing their drink as an alternative to street drugs". Redux Beverages began working on a new name for the product immediately. At the end of May, 2007, the Redux team decided to change the name to "No Name:" energy drink, with the new can label (sometimes still with the original can just covered by a plastic sleeve with the new name, allowing it to be peeled off revealing the old one) featuring a large blank space for fans to write their chosen name for the drink, covering the "Cocaine" on the can itself.[citation needed] On 17 June 2007, the drink was redistributed in the U.S. under the new labeling.

However, Redux Beverages has recently announced that the drink will return to shelves under its original name in early 2008[1]. Cocaine's founder and senior partner, Jamey Kirby, always believed they would get their name back. Said Kirby in June 2007, "Oh, we'll get our name back. We'll get it back." And they did. Cocaine is now being sold as "Cocaine" and can be found on the shelves of many stores around the U.S.[2]

The drink is available online or in local beverage stores around the U.S. The beverage is also available in Europe, where it has always been sold as Cocaine Energy Drink rather than Insert Name Here: (as it was briefly sold in the U.S).
Vis hele sitatet...
pr0tec, det er lov å lese før du sier at noe er ute av produksjon, like "bombesikkert" som du presiserer å gjøre.
Legg merke til de uthevede delene...
Sitat av Jonta
Da spørs det vel hvor store mengder som regnes som egenbruk.
Vis hele sitatet...
Dette har vært diskutert før i en tråd på forumet, og man kan ta med seg 1 års forbruk eller 400 bokser over grensen.
Sitat av pr0tec
cocain energy = engergidrikk som kun selger pga navnet.. er ikke noe spess med det, og de slutta produksjonen av det.
Vis hele sitatet...
Den inneholder mer koffein enn de fleste andre energidrikker, så det blir ikke helt riktig å si at det ikke er noe spess med det. Men jeg er enig, det er absolutt mest for navnet.

Jeg vil gjerne bestille noen, og det kun for navnet, vet det ikke er så veldig spesielt ellers. Vel vel, får ta det når jeg blir 18.
Sitat av møkk
pr0tec, det er lov å lese før du sier at noe er ute av produksjon, like "bombesikkert" som du presiserer å gjøre.
Legg merke til de uthevede delene...
Vis hele sitatet...

Se her hvor mye jeg bryr meg(skalaen min er SYK):
Bryr meg ikke |--|-------------------------------------------------| Bryr meg jævlig mye

Ta to kopper ekstra sterk kaffe, og det vil gjøre den samme nytten som å sløse penger på syntetisk energidrikk med det KULE navnet Cocaine.
Sitat av pr0tec
Se her hvor mye jeg bryr meg(skalaen min er SYK):
Bryr meg ikke |--|-------------------------------------------------| Bryr meg jævlig mye

Ta to kopper ekstra sterk kaffe, og det vil gjøre den samme nytten som å sløse penger på syntetisk energidrikk med det KULE navnet Cocaine.
Vis hele sitatet...
Kaffe smaker jo dritt da.
Sist endret av Cybergasm; 2. juni 2008 kl. 17:04.
Oh noes, pr0tec made me emo since he's to cool for school, and dont like information
Sist endret av møkk; 2. juni 2008 kl. 17:15.
Sitat av møkk
Oh noes, pr0tec made me emo since he's to cool for school, and dont like information
Vis hele sitatet...
alt jeg bryr meg om her i livet er fakta om energidrikker. *cut cut WHINE*
Hmm virka jo som det var litt futt i disse drikkene.
Men det må jo koste mer enn det smaker med tanke på frakta?
Sitat av pr0tec
Se her hvor mye jeg bryr meg(skalaen min er SYK):
Bryr meg ikke |--|-------------------------------------------------| Bryr meg jævlig mye

Ta to kopper ekstra sterk kaffe, og det vil gjøre den samme nytten som å sløse penger på syntetisk energidrikk med det KULE navnet Cocaine.
Vis hele sitatet...
Drikker du kaffe tilsvarende den koffeinmengden ender du opp med å sitte på dass hele dagen. Det er faktisk endel koffein i disse.
Det er noe jeg lurer på.. Det står at det er 300% RDI Vitamin B6. Hvorfor er det B6 i en energi drikk? Skal ikke b6'en gjøre så man sover bedre om natta?
Sist endret av OracIe; 2. juni 2008 kl. 18:05.
Sitat av Silvercrest55
Hei jeg lurte på om hvordan det hadde gått vis jeg hadde bestilt en 24 pack med Cocain energy drink , de er bare lovlige i Usa. så derfor lurte jeg på hvordan det hadde gått i tollen i Norge.

Link : http://en.wikipedia.org/wiki/Cocaine_%28drink%29

Link : http://www.drinkcocaineshop.com/


Takk for svar
Vis hele sitatet...
Noe som også er delvis grunnen til at svaret er NEI. Du får det aldri i verden gjennom tollen.
Sitat av pr0tec
alt jeg bryr meg om her i livet er fakta om energidrikker. *cut cut WHINE*
Vis hele sitatet...
Dersom alt du bryr deg om her i livet er fakta om energidrikker, bør du først å fremst finne andre hobbyer. Og så kanskje revurdere din holdning til folk som serverer deg fakta, å ikke motsi fakta. Det er derfor det heter fakta, for at det er fakta...
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg tror den eneste grunnen til at jeg ville kjøpt litt "Cocaine Energy Drink" ville vært å ha boksen.

Akkurat som her (Ubuntucola) og her (Mario Powerup)
Hvor mye koster det for frakt?
Og gjelder den 3mnd forbruks regelen for denne drikken dersom den kommer postveien til Norge?
Er ikke noe vits og betale i dyre dommer for dette skvipet. Har smakt det selv og det gir ikke så mye mer effekt en og drikke 3 redbull/burn/battery/billigenergydrikk etterhverandre. Gjør det istedet du
Hvorfor skal jeg gidde å drikke 3 redbull når jeg kan drikke én cocaine?
Men er jo ikke så dyrt for 30$ for 24stk da.. Derfor jeg lurte på fraktkostdnadene..
Sitat av møkk
Dersom alt du bryr deg om her i livet er fakta om energidrikker, bør du først å fremst finne andre hobbyer. Og så kanskje revurdere din holdning til folk som serverer deg fakta, å ikke motsi fakta. Det er derfor det heter fakta, for at det er fakta...
Vis hele sitatet...

Herregud! Du er rett og slett treig. Gidder ikke si mer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det noe pes å få de gjennom tollen?
Jeg vil jo tro at det gjelder samme regler som redbull siden det regnes som selvmedisinering.
Et års forbruk av medisinene taurin og koffein er vel essensen av begge produktene.

Her kan man bestille:
cocaine energy drink

edit: kan ikke bestilles fra amazon til norge
Sist endret av Pyro_Killer; 16. juni 2008 kl. 21:26.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Noen som har prøvd å bestille?
Jeg venter på at folk skal svare her og gi informasjon om det er mulig å få det inn i landet, da jeg er gira på å bestille ett brett selv.
Får sende en mail til tollvesenet i morra å høre om det gjelder samme regler når vi får tilsendt via post. Har ikke tid akkurat nuh.
Hehehe, kan ihvertfall tenke meg EN ting her... Ikke vær for langt unna en dass (helst litt renere enn den vanlige utestedsdassen siden du sannsynligvis vil trenge å sette deg ned) når du har kylt innpå et par bokser av det der...!
Atomet; Haha, enig
Tror ikke jeg ville drukket mer enn en boks pr. dag, max.
Sitat av Molykun
Altså, dersom dette bestilles fra et EØS land kommer det gjennom, men da du bestiller fra USA - No chance.
Koffeindrikker med koffeinlevel som er høyere enn xxx mg eller µg blir omsatt som legemiddel men som kan lovlig anskaffes i EØS land etc.
http://www.toll.no/templates_TAD/Cir...epslanguage=NO
Det står utgått men jeg fikk bekreftet at dette rundskrivet fortsatt gjelder. ANbefaler deg heller å dra til Strømstad og handle inn Thai Red bull. Det er det mer taurin og koffein i +bedre smak enn den vestlige kvalme dritten.
Gl hf
Vis hele sitatet...
Maksimalt lovlige koffeininnhold i ferdig dirkkevare i Norge er 145mg/l (sånn omtrentlig ihvertfall). Du kan ved hjemmreise fra annet EØS-land ha med deg hjem opptil et års forbruk av varer med høyere koffeininnhold. Sett at du kan bevise i tollen at disse er lovlig ervervet. Du kan også bestille, fra annet EØS-land, opptil 3 månders forbruk av nevnte varer.

De samme regler gjelder her, som de som er beskrevet i "Den store tolltråden"(eller noe) under "utvalgte emner" i Rusmiddelforumet.

Dvs. at det ikke er lov til å bestille cocaine fra USA til Norge. Men det er alltids verd forsøket. Å muligheten for at du får det gjennom vil nok komme ann på hvor store mengder du bestiller. Bistiller du et brett, kan du mest sannsynlig ta deg faen på at det blir stoppet. Bestiller du 2,3,4 bokser, så er muligheten større for at det går.

Og om Amazon ikke sender dette til norge, så har man jo alltids JetCarrier.

Husk også at koffein i større mengder, og over lengre tid er langt fra sunnt .
Sist endret av eXpergefacio; 30. juli 2008 kl. 01:00.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har bestilt 4 bokser Cocaine fra USA. Så det blir jo spennede å se hvordan det går.

Bestilte for litt over en uke siden og det som står på tracking er at pakken har forlatt avsender-land.

Bestilte fra http://www.frozencpu.com/
Sist endret av Zony; 26. desember 2008 kl. 03:26.
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zony Vis innlegg
Har bestilt 4 bokser Cocaine fra USA. Så det blir jo spennede å se hvordan det går.

Bestilte for litt over en uke siden og det som står på tracking er at pakken har forlatt avsender-land.

Bestilte fra http://www.frozencpu.com/
Vis hele sitatet...
Hold oss oppdatert da
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg og en kompis bestilte 4 stk fra frozencpu.com, men ble tatt i tollen :/ fikk bare brev i postkassen om at jeg har forsøkt og ta inn et ulovlig legemiddel fra usa.

Har uansett hørt om noe som er mye sterkere enn cocaine igjen. http://www.wiredenergydrink.com/

hmm ^^
Sitat av ollibolli Vis innlegg
jeg og en kompis bestilte 4 stk fra frozencpu.com, men ble tatt i tollen :/ fikk bare brev i postkassen om at jeg har forsøkt og ta inn et ulovlig legemiddel fra usa.

Har uansett hørt om noe som er mye sterkere enn cocaine igjen. http://www.wiredenergydrink.com/

hmm ^^
Vis hele sitatet...
Kjipern den der ja

Er nok pga at det var bestilt fra et land utenom EØS/EU.

Noen som vet om det finnes noe bra alternativ innenfor EØS/EU?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Stor bump men.. Kommer denne til Norge også?
Sitat av takZa Vis innlegg
Stor bump men.. Kommer denne til Norge også?
Vis hele sitatet...
Nope. Dette er mye hissigere enn red bull.
jeg smakte den i Bulgaria å syns den var ganske god. funka bedre enn redbull å
Sitat av Source Vis innlegg
Nope. Dette er mye hissigere enn red bull.
Vis hele sitatet...
Hva har det med saken å gjøre? Koffeinmengden har jo ikke noe å si lengre, og redbull i Norge skal jo være uten vitamin B12 så Cocaine fjerner nok også noen av greierne sine.