Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 7208
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Er på utkikk etter ett brettspill for familien.
Vi er to voksne, og to jenter på 16.
Spillet bør vere spennende, ikke for mye å sette seg inn i, og ikke ta hele kvelden.
Noen forsag til gode brettspill?
Monopol. Geni. Bezzerwizzer.

Add: Sjekk ut brettspill.no. Omfattende side om emnet, med anmeldelser.
Sist endret av Tawon; 10. mai 2012 kl. 17:41.
Rangert etter trolig kompabilitet;

Carcassonne(begynn med grunnspillet, og bygg på med utvidelser etterhvert som dere blir fortrolig, anbefaler 1,2 og 4 utvidelspakke)
Ticket to Ride
Settlers of Catan
Risk
Ubongo
Days of Steam


En ting å legge merke til er at listen min fokuserer på eurogames og ikke 'ameritrash', noe som nok vil passe bedre i en familiesetting, jeg liker også denne sjangeren best.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Dominion

Dominion er et kortbasert spill der en kan forandre spillemåten hver eneste gang man spiller. Hvis en person allerede kan spillet fra før av bruker hun maks tjue minutter på å få de andre rundt bordet komfortable med spillemåten. Kan du det ikke fra før av er det bare å fyre løs på reglene eller sjekke YouTube. Spillet er fra 2-4 player, men anbefaler 3-4 player. Dominion er familievennelig og har vunnet mange priser. Det er også på norsk, men personlig foretrekker jeg engelsk, navnene på kortene høres mer riktig ut og det er større utvalgt blant utvidelsespakkene.

Sjekk ut Tom Vasels anmeldelse av spillet her.
Trivial pursuit og Munchkin er mine favoritter når det kommer til brettspill/kortspill.
Sitat av Cappy Vis innlegg
Dominion

Dominion er et kortbasert spill der en kan forandre spillemåten hver eneste gang man spiller. Hvis en person allerede kan spillet fra før av bruker hun maks tjue minutter på å få de andre rundt bordet komfortable med spillemåten. Kan du det ikke fra før av er det bare å fyre løs på reglene eller sjekke YouTube. Spillet er fra 2-4 player, men anbefaler 3-4 player. Dominion er familievennelig og har vunnet mange priser. Det er også på norsk, men personlig foretrekker jeg engelsk, navnene på kortene høres mer riktig ut og det er større utvalgt blant utvidelsespakkene.

Sjekk ut Tom Vasels anmeldelse av spillet her.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg glemte Dominion.
Drittgøy og lett å lære seg, et av de sjeldne spillene som blir gøyere og gøyere jo mer man spiller.
I tillegg til Dominion som allerede er nevnt av Cappy her vil jeg anbefale
Risk 2210 dersom du syns vanlig risk er ok.
Fordelen med 2210 er at de fjerner litt mer flakselement og inneholder mer strategi samtidig som spillet er kun 5 runder så man slipper å måtte spille i 50 timer... (Kan selvfølgelig endres).
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Rangert etter trolig kompabilitet;

Carcassonne(begynn med grunnspillet, og bygg på med utvidelser etterhvert som dere blir fortrolig, anbefaler 1,2 og 4 utvidelspakke)
Ticket to Ride
Settlers of Catan
Risk
Ubongo
Days of Steam


En ting å legge merke til er at listen min fokuserer på eurogames og ikke 'ameritrash', noe som nok vil passe bedre i en familiesetting, jeg liker også denne sjangeren best.
Vis hele sitatet...
Du glemte Puerto Rico
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Du glemte Puerto Rico
Vis hele sitatet...
Neida, har faktisk ikke spilt Puerto Rico enda, og liker ikke å anbefale ting jeg ikke kan gå god for
Om dere er fan av Game of thrones vil jeg anbefale: http://www.fantasyflightgames.com/ed...e.asp?eidm=172 Meget bra strategi spill, med lette regler men alikevel ganske bra dybde.
Spillet "Kokkelimonke" kommer garantert til å skape mye latter. Jeg prater av erfaring.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Oh, så utrolig mange forslag! Får sette meg ned og se litt på alle..
Takk alle!
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
ALIAS!!!! Hundretusen ganger alias!

Tullebukk og Våghals er også ganske gøy.
Jakten på den forvunne diamant?