Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2965
hei har tenkt å lage meg ett par knog jern.

men tenkte på å lage en form av leire så å helle oppi smelta aluminium men vet ikke åsen jeg skal få det til? noen som har noen gode forslag?
noen gode måter å smelte aluminium på egentlig? sån at det blir flytanes å er mulig for å helle oppe i forma?

eller om det er bedre måter å lage de på sån at de blir nøyaktige , "lett" og bilig måte å lage de på?
Lett og billig måte er å kjøpe noen jalla made in china-knokejern fra ebay.
Bedre kvalitet også.
Hvorfor et så lett materiale som aluminium? Finnes også mange andre legeringr som har bedre vektegenskaper enn alu og er lettere å smelte.
Jeg googlet "Homemade knuckle duster"
Så fikk jeg opp denne
Ser da ganske enkelt ut..du slipper i hvertfall å smelte aluminiumen
Trådstarter
57 2
den med å slipe ett selv tenkte på den førts men fant ut at det tar laang tid å mye arbed med å slipe å vanskelig å få det til å se bra ut osv:P

men tenkte det kom til å gå fort å enkelt vist jeg fant ut en måte å bare smelte mettale så helle det i en form så etter bare finn pusse litt på de tenkte dette kunne funke?

å kjøpe er å en god i det men er å en liten risk i det men å bare lage de selv tror jeg er en mindre risk;P

pluss tenke å ha det som en hobby ved å lage de selv på en rask å enkel måte;D
Jeg er overbevist om at den metoden (filmklippet) er lettere enn å smelte aluminium. Da må du ha endel utstyr, inkl former.
tinn eller loddetinn (om det er noen forskjell?) har vel ganske mye lavere smeltetemperatur enn aluminium, så tror kanskje tinn er bedre om du skal drive å smelte metall og sånn hjemme
på en annen side så er tinn mye mykere enn aluminium, så veit ikke hvor slitesterkt et knokejern av tinn hadde blitt da, men det er jo bare og prøve for den som har tid og lyst
Trådstarter
57 2
formen lager jeg bare av leire å smelting kan jo bare lage en ovn som kan smelte mettal
Ser du ikke har tenkt å ombestemme deg, så jeg slenger inn noen linker som jeg fant via google=P

Melting Aluminium at home


slojd-detaljer.se sin avdeling innen støping.

Jeg kjøpte akuratt en form og noen poser med støpesand der=)
Er litt usikker på om sanden tåler så høy temp da..
Trådstarter
57 2
tror jeg har litt mer peiling på åsen jeg skal få det til nå så takker for alle svara
Formen kan du lage i gips.
Vil anbefale deg å bruke tinn hvis du skal lage dette hjemme, da dette kan smeltes med en gassbrenner.
Trådstarter
57 2
men vil gipsen ødeleges ved bruk av aliminium? tror jeg kommer først til å lage av tinn for å se åsen det kommer til å bli å kansje bli litt smartere på den måten, så heller utvikle meg fra det;D
Trådstarter
57 2
aluminium er ikke de felste stiger laga av dette metale? ... eller er det noe bedre en alu? som er lett, men kansje smelter på mindre varme?