Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1736
Jeg skal til Spania i begynnelsen av sommerferien, og lurte litt på med dette med å betale med et stjålet kort. Noen som har erfaringer med å betale med kort i spania?
En annen sak. Jeg har selv et Visa electron, og har hørt at det kan overtrekkes som faen i utlandet. Jeg opplevde bare å overtrekke kortet mitt med et par tusen når jeg var i Polen, men det er et par år siden. noen som vet om det enda er slik?
Må man trykke inn PIN eller holder det med signatur?
Det er utallige tråder angående stjålet Visa kort. Og det er mange metoder å gjøre det på. Men mest sannsynlig blir det spora tilbake til deg
Sant det KingPill sier, og vis du har stjålet et Visa kort har den oppriktige eieren mest sannsynlig stengt kortet, så nettopp idioter som deg ikke skal bruke det.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
..og om du overtrekker kortet, så slipper du heller aldri unna å betale det... å leve på kreditt "ække no kult"...
kjedelig streiting
Sitat av Exclownz Vis innlegg
Jeg skal til Spania i begynnelsen av sommerferien, og lurte litt på med dette med å betale med et stjålet kort. Noen som har erfaringer med å betale med kort i spania?
En annen sak. Jeg har selv et Visa electron, og har hørt at det kan overtrekkes som faen i utlandet. Jeg opplevde bare å overtrekke kortet mitt med et par tusen når jeg var i Polen, men det er et par år siden. noen som vet om det enda er slik?
Må man trykke inn PIN eller holder det med signatur?
Vis hele sitatet...
Kjøper du noe i en POS terminal i en utenlansk butikk vil det gå på visaen, å du må signere +vise leg i enkelte tilfeller. I en minibank vil du dog alltid måtte trykke inn pin koden.

Er kortet sperra som det sannsynligvis er, så vil det ikke virke andre steder enn hvor butikken sin systemer er offline.
Sitat av Exclownz Vis innlegg
Jeg har selv et Visa electron, og har hørt at det kan overtrekkes som faen i utlandet. Jeg opplevde bare å overtrekke kortet mitt med et par tusen når jeg var i Polen, men det er et par år siden. noen som vet om det enda er slik?
Må man trykke inn PIN eller holder det med signatur?
Vis hele sitatet...
1. Du kan ikke signere med visa electron, det er bare elektronisk med pinkode.
2. "Hørt at det kan overtrekkes?" Hva mener du? De trekker det du bruker, og om du ikke vet hva du har på konto, hvorfor skal du da bruke mer enn det? Eller tenker du at de svindler folk som har visa electron? Nei.
"Overtrekke" vil si å ta ut mer enn en har disponibelt på konto -- noe jeg selv ofte gjør i utlandet, og det kan være veldig greit om en f. eks vet en har lønning 3 dager etter en er hjemme fra ferie osv.
Sist endret av Exmagician; 27. april 2009 kl. 17:04.
Sitat av KingPill Vis innlegg
Det er utallige tråder angående stjålet Visa kort. Og det er mange metoder å gjøre det på. Men mest sannsynlig blir det spora tilbake til deg
Vis hele sitatet...
Hvordan skjer det...?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Kiwiflip Vis innlegg
Hvordan skjer det...?
Vis hele sitatet...
om du feks bruker en metode som innebærer at du må bruke en data for å svindle til deg pengene..
Eks-dama lånte ut sitt kort som leg, og hun som lånte det ble tatt, og kortet ble meldt stjålet. Når eks-dama fikk tilbake kortet (fikk ikke vite at kortet var meldt stjålet) og prøvde å bruke dette i Finland, ble vaktene tilkalt temmelig raskt og vi ble dratt inn på et bakrom og forhørt. Mest sannsynlig fikk de beskjed i kassa der kortet ble brukt, men vet ikke om dette ville skjedd i andre systemer/butikker/land.