Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1682
Hei!

Er det noen som vet hva strekkodene gjør? Hvis en jeg kjenner har stjålet en vare (klær eller noe) med strekkode på, også har han planer om og levere den tilbake å få penger, har de sånn "logg" på strekkoden, eller den spesifike varen som viser om den er betalt for eller noe? Blir litt skeptisk om han blir busta....

Han har hørt at aluminiumsfolie skal gjøre at slike alarmer som er på klær, sånn runde hvite store alarmer ikke utløses, er dette sant?

Har du erfart noe med stjeling, og hva slags tips har du ang. alarmer og slikt? Er litt morro å høre om : - ) Selv om jeg ikke tørr å gjøre det!

Hvis du ikke liker dette temaet, eller bare skal skrive noe om at man ikke skal stjele og sånn så er det bare å la være - spørr ikke for å få høre at stjeling er ulovlig, det vet alle
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
admin, flytt denne til undergrunn?

Uansett, jeg vet ikke om de alarmene blir blokkert av alu folie, men jeg pleier bare å klippe de av de har neppe noen logg, men har jo tellingen der. så om de ikke har solgt en slik jakke i det tidsrommet fra kompisen din stjal til han leverer den tilbake... det kan fort bli politi mas... du trenger forøvrig kvittering for å få byttet, men du kan klare deg uten. fikk senest byttet til meg nye dyrere sko uten kvittering og leverte inn de gamle. jeg sa de "lakk" :P så, man trenger ikke alltid det gitt dette var selvfølgelig i samme butikk da men men... uansett, om man kan skravle forseg her i verden, så behøver man som regel ikke å stjele...
Jeg har bare tatt tak og rivd den av siden alarmen ofte er helt oppe i diverse hjørner, så det går nesten ikke ann og se at det er rivd. '
Og ja aluminium funker, prøvd selv
når vi først er inne på det. hvordan løsner man egentlig en slik alarm? en veldig sterk magnet? radio/infrarøde signaler?
noen som vet?
Bare så det skal være sagt: Det er ikke strekkodene som utløser alarmen!
Det som utløser alarmen er f. eks. en klump festet til tøyet eller et metallstykke festet til en snusboks.
Har selv hatt en snusboks i sekken slik at alarmen gikk, så jeg prøvde å ta aluminiumsfolie rundt og gikk ut av samme butikk, det vil si at det virker å ta folie rundt!
TROR nok det er magnet, da jeg jobba på elkjøp så var det bare og ha alarmen inntil en slags magnet greie så løsna den. Men det var sånn spesiell dings som var beregna til slikt da.

Vet ikke om det bare er å ha en sterk magnet inntil..
Trådstarter
2 0
Ok, men hjelper aluminiumsfolie på KLESALARMENE? De som er runde, hvite klumper.

Hvordan får man av en alarm når man er i hjemmet?
Når du er i hjemme så river du den av. Som sagt over her, de er ofte i hjørner og slikt. Og når du først har stjålet en ting så bryr du deg vell ikke om den er litt funky i en kant vell? Mine klær er ofte litt funky i kantene, og jeg har betalt for dem selv
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvor sterk magnet trenger man for å få av alarmen på klesplaggene? og må aluminiumsfolie være godt pakket rundt alarmen?
Jeg liker ikke stjeling, og vil heelst ikke hjelpe deg her.. Men, shit au!

Jeg tror hvertfall at på alarmene på spill og dvder ( De hvite avlange klistremerkene) så kan du ta en mangnet og gni fort over 20 ganger for å aktivere en som er de-aktivert. Vet ikke om det går motsatt vei.

Om du skal stjele elektronik, stjel på Expert..... lol. Det er vel det eneste stedet jeg hadde stjålet om jeg noen sinne skulle det. Hater dem... Møkkabutikk. Sorry for litt off-topic, plis ikke ta den videre..