Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2641
y0

jeg har hørt noen rykter om at det finnes leets der ute som har lagd en pantestrekekode. Noen som har noe sånn tilgjengelig? Burde være rimelig lett å skaffe seg et par hundrelapper på den lokale sjappa hvis noen kunne sende den
søk etter "pante boks" her på forumet.
Sitat av ranvik Vis innlegg
søk etter "pante boks" her på forumet.
Vis hele sitatet...
Hei Ranvik, jeg har prøvd denne her: http://ranvik.net/prosjekter-privat/colabox_1kr/

men jeg fikk "ikke godkjent" på spar butikken på ved skolen jeg går på, jeg printet ut med photoshop på skolelappis. Hadde da et sånt ark og i midten var strekkoden, så jeg bare testet fordi jeg hadde litt dårlig tid, jeg røsket av strekkoden på en cola flaske og krøllet arket rundt, men fikk som sagt "ikke godkjent", åssen gjorde du det?
pante automaten funker på den måten at FØRST sjekker den formen, er formen ukjent , så blir den sendt inn for sjekk etter strek kode. så innerst der vipper den til høyre for retur til kunden og venstr til gjenvinning.

dem nye automaten er MYE mer sære, at du eks ikke kan pante en cpu eske osv... dem må faktisk se ut som en box.
du vil og se at når den kommer langt nok inn der den sjekker strek koden med rød laser, pass på så box'en ligger med strek koden opp hvis den ikke ruller.

http://ranvik.net/prosjekter-privat/...r/1kr_pant.mpg her kan du se hvordan du gjør det, strek koden MÅ være synelig er KUN den som blir sjekket når den kommer bak der strek kode lesern er. husk plasser strek koden samme vei som den gammle OG husk fets den nye over den gammle. (med enn gang første strek koden er lest så utfurer den det)

NB: vil ikke funke og rive av en random glassflaske strek kode, funker KUN med dem som er trøkt på , eller finner på tynn plasst flasker som og skal mosses.

NB2: det kan jo hende dem faktisk har bytta strek kode da(tviler).

glemte helt den tråden her da :
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=56399
Sist endret av ranvik; 21. mars 2009 kl. 16:25.
Sitat av ranvik Vis innlegg
pante automaten funker på den måten at FØRST sjekker den formen, er formen ukjent , så blir den sendt inn for sjekk etter strek kode. så innerst der vipper den til høyre for retur til kunden og venstr til gjenvinning.

dem nye automaten er MYE mer sære, at du eks ikke kan pante en cpu eske osv... dem må faktisk se ut som en box.
du vil og se at når den kommer langt nok inn der den sjekker strek koden med rød laser, pass på så box'en ligger med strek koden opp hvis den ikke ruller.

http://ranvik.net/prosjekter-privat/...r/1kr_pant.mpg her kan du se hvordan du gjør det, strek koden MÅ være synelig er KUN den som blir sjekket når den kommer bak der strek kode lesern er. husk plasser strek koden samme vei som den gammle OG husk fets den nye over den gammle. (med enn gang første strek koden er lest så utfurer den det)

NB: vil ikke funke og rive av en random glassflaske strek kode, funker KUN med dem som er trøkt på , eller finner på tynn plasst flasker som og skal mosses.

NB2: det kan jo hende dem faktisk har bytta strek kode da(tviler).

glemte helt den tråden her da :
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=56399
Vis hele sitatet...
ok, men klippet du ut tingen?
bare handle svenske cola og pante nå da
printa den på a4 ark bare(bretta den) + 2 stk teip biter som du ser.,
huske noen printer "smører" strek koden for mye ut, er det problem slå på bekksparing.

det er foresten ULOVLIG, og 1stk har blitt tatt for det :-) men men who cares.
▼ ... noen uker senere ... ▼
det er vel ikke værre enn å skrive inn bar koden på en 2.5 kr flaske i et prog som lager streke for deg, så deretter fylle et ark fulle av disse. klippe ut å spraye litt limspray på for så å lime fast over den gamle koden. (bare for synets skyld kanskje)
Jeg jobber på flaske rom (yeah, fun right? >.<)
Hadde lite og gjøre, så jeg testa ut dette, og det funket glimrende!
Slik gjorde jeg det:
Tok en Ølboks, og klipte av strek koden slik at bare den firkanten var der.
Også tok jeg en teip bit under strekkoden, så jeg kunne feste den på fingern.
Så venter du til at noen kommer med en stor pose med svenske / ikke godkjente ølbokser (står alltid en pose eller to utenfor)

Så putter du de inn, med strekkoden nedover, slik at den ikke scanner den koden som er på boksen.
Nå må du putte fingern inn der lasern er, og vips så har du panta en ikke godkjent al boks

nå sto jeg i jobbe klær, så ingen brydde jeg om at jeg sto der og gjorde det, så ut som jeg fiksa den.
Men jeg vet at jeg hadde snakka til deg hvis du hadde stått sånn på en flaske automat :P (hvis jeg var på jobb)

Er ikke så flink til og forklare :P
hva jeg brukte å gjøre vis jeg manglet et par kroner fra et rundt tall, var å trekke ut boksen etter den var blitt registrert og skynte seg å trykke på kvitering knappen og den kommer rett ut. går greit et par ganger men etter et par forsøk vil den bynne å pipe som faen.

du kan også bare å vente til dem kommer å si at du ikke fikk kviteringen. abrakadabra. du dobler panten din
Sist endret av snox; 24. april 2009 kl. 01:13.
Det siste der går faktiskt, det med og si at man ikke får pantelapp.