Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1792
God dag freaks Etter utallige timer FPS frister det med en forandring. Derfor skal jeg prøve meg på ett bilspill igjen. Lenge siden sist så trenger tips og anbefalinger.


Det jeg ser etter:

- Grafikk (best mulig)
- Realistisk?
- God spillmekanikk (altså lett å spille)
- Er glad i streetracing
- Liker spill hvor man starter smått og må bygge seg oppover.
- Storyline.
- Pris (hakke no å si)


Takker for alle tips

- Glemte å legge til at freeroam er gøy
Xbox, PS, PC?

på Xbox er Forza bra. Det er kun bane racing og ingen storyline men spiller er morsomt å spille og god grafikk. Man starter gjerne med en Fiat 500 og så ender man opp med superbiler tilslutt.

PS3: Gran Turismo egentlig det samme som Forza.

PC: Hvis du vil ha noe realistisk så er Live for speed bra ( bra drifte commuity der) og iRacing skal også være bra, men her blir du nesten nødt til å ha ett ratt for å kunne spille.

Eller så kan kanskje Test Drive Unlimited 2 være noe for deg? Der har du gate racing og storyline (tror jeg)
Sist endret av iColdman; 16. oktober 2013 kl. 15:31.
Test Drive sin serie er da bra Er ikke så syk grafikk men det er ganske so realistisk. Er også freeroam.
Ninjaed by icoldman..
Sist endret av SeaJagermeister; 16. oktober 2013 kl. 15:31.
gran turismo, forza motorsport, juiced.
spiller bare gran turismo da jeg har playstation. er uttalige biler å velge mellom, kan style bilene, tune de og justere instillinger i hytt å gevær på bilen det virker ganske realistisk i mine øyne, bortsett fra av og til når man kommer inn i en sving, ræva glepper, å du maaater på med gass og vrir om styringa og kontrer, så plutsli når du har rettet opp å er ferdig med svingen så bare går ræva i en sinnsyk kontra å rett ut av banen.. det er små ting som det, som gjør det urealistisk i mine øye, men alt i alt er det et veldig bra spill. god kjøre opplevelse, mange forskjellige sorter løp å velge mellom for å stige i level. når du justerer bilen på bla. understell og differensial så er justeringene i hold med virkeligheten. snart kommer jo neste gran turismo så det er jo værdt å prøve
Søkende
Trådstarter
Skal spille på PC, og ratt skaffer jeg hvis spillet er bra nok
Motorm4x Litt eldre offroad spill som er free roam med forskjellige konkurranser spredt rundt omkring. Du starter med en grei bil og kan oppgradere deler og kjøpe nye biler når du vinner konkurranser og tjener penger.

Jeg likte det veldig godt.
Ikke akkurat hva du spurte etter, men jeg anbefaler det uansett.
Søkende
Trådstarter
Paradise har jeg, men er ikke helt fornøyd
Anbefaler Redline Legal Street Racing på det varmeste!
Grafikken er nok ikke top notch da det begynner å dra på åra, men det er knallmorro.
Sitat av Lyra Vis innlegg
Anbefaler Redline Legal Street Racing på det varmeste!
Grafikken er nok ikke top notch da det begynner å dra på åra, men det er knallmorro.
Vis hele sitatet...
Enig der. Bare pass på at du får med alle patchene. Du kan laste ned et program som heter invictius live som oppdaterer dette for deg bortsett fra den nyeste patchen som må lastes ned manuelt.

Utover det så er det veldig mye mods til dette spillet, og mods er nesten en nødvendighet for at det skal være artig i lengda.
Simraceway er bra, men koster litt penger dersom du vil gjøre fler ting i spillet.
Death rally, gammelt kongespill.
Buggy boy eller stunt car racer

For oss som er født i starten av 80, er det konge bilspill.
De møter ingen av dine kriterier og denne posten blir nok slettet. Men jeg med flere, har tilbringt mange timer bak joysticken med de spillene
Need for Speed-serien er jo et kanonvalg, og jeg skal liste mine favoritter, og hvorfor:

Most Wanted (Det første) er drittsvært, variert, på dagen og fullt i nye, eksotiske biler. Samtidig er politiet ganske fett, og spillet er generelt bare perfekt etter min mening.

Need for Speed Shift: Baneracing som utvilsomt er kulest med cockpit-view. Artig spill og god grafikk.

Race Driver GRID: Arcade-spill med god grafikk og feite biler. Du kan delta i alt fra småløp på Spa GT til 24 timers Le Mans-løp (De varer i 24 minutter, da 24 timer er litt lenge. Har ikke prøvd oppfølgeren, så kan ikke si noe om Grid 2.

Mine absolutte favoritter innen bilspill er fremdeles disse:
Colin McRae: DiRT
DiRT 2
DiRT 3


Disse er utrolig fete rallysport-spill, der du kjører alt fra buggyer til trucks på baner. Du besøker grener fra Hill Climb i det første spillet til Landrush og rallycross, og i det 3. spillet ble Gymkhana introdusert også. Utrolig moro på PC med Xbox-kontroller! Absolutt anbefalt, og skaff alle spillene dersom du vil svi så mye tid (og gummi) som mulig.
Sist endret av Deadlock Radium; 16. oktober 2013 kl. 20:26.
Som han over meg også skriver; Most Wanted (det første fra begynnelsen av 2000 tallet) er absolutt noe du må prøve ut hvis du skal utforske sjangeren. Politiet og freeroam gir deg veldig mange tøffe situasjoner.
Sist endret av smokeeye; 20. oktober 2013 kl. 18:17.