Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1450
Etter å ha lagt ut noen bilder for kritiske tilbakemeldinger for et par dager siden ble jeg inspirert til å ta et par nye bilder uten forstyrrende elementer i forgrunnen osv.

Dessuten er merker jeg at jeg har en lav terskel for å like mine egne bilder, mens andre rynker på nesen og mener at det ikke er noe spesielt med dem fordi komposisjonen er dårlig, motivet kjedelig, og fargene uklare.

Dessuten har jeg eg en tendens til å velge landskapsbilder der bildene automatisk blir helt greie fordi landskapet er pent å se på, men rent fototeknisk er de middelmådige.

Jeg fant et motiv jeg trodde kunne ha potensiale, men som ble fantastisk dårlig før jeg behandlet det i Photoshop.
Nå syns jeg at det ble temmelig kult, men det er vel alltid en eller annen kar som kan gjøre meg oppmerksom på de tingene jeg har sett meg blind på.

Her er det etter at jeg hadde behandlet det:
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Som med landskapsbildet er det vanskelig å finne noe blikket kan feste seg på. Den svakt skrågående stripa på venstre side i bildet til nøds.

De kvistene/whatever helt til venstre er forstyrrende, og hva har du gjort med dem? Desaturert helt?

Det er litt fine farger i bildet, men det store grå feltet på høyre side ødelegger mye av dette, og får bildet til å virke veldig tungt.

Forslag: Klipp ut den skrågående stripa jeg nevnte, og roter eventuelt 90 grader.
Jeg fester blikket på det mørke hullet man kan se.
Det virker litt mystisk på en måte, hvor dypt der er osv.

Fargene?
Kan du eksemplifisere dette?

Skal kikke lit mer på bildet for å se om jeg kan forbedre det litt, men det er ikke alltid så lett for en nybegynner.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Jeg fester blikket på det mørke hullet man kan se.
Det virker litt mystisk på en måte, hvor dypt der er osv.

Fargene?
Kan du eksemplifisere dette?

Skal kikke lit mer på bildet for å se om jeg kan forbedre det litt, men det er ikke alltid så lett for en nybegynner.
Vis hele sitatet...
Hvis det var planen å ha det mørke hullet som blikkfanger så burde du kanskje ha det mer midt i? Bare et forslag fra en amatør
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Jeg fester blikket på det mørke hullet man kan se.
Det virker litt mystisk på en måte, hvor dypt der er osv.
Vis hele sitatet...
Jepp, nettopp derfor synes jeg du bør kutte bort mye av resten. Er noe som ligner på en foss i bakgrunnen der og greier også.
Fargene?
Kan du eksemplifisere dette?
Vis hele sitatet...
Tja.. de fine fargene jeg refererte til finner vi på kanten av denne glippa vi begge liker så godt, særlig på høyre side. De stygge er den store grå klumpen til høyre for der igjen.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Jeg syntes liksom det utringete området trekker til seg fokuset i bildet, men det er rart å fokusere på.. If that makes any sense. litt grått og kjipt

Men det var bra med litt mystikk og mørkhet
Hva med å skru opp blåtonene, dette bildet var kjedelig og grått!
Bildet gir meg ingenting NitroFis, drit stygt..

Neida. Jeg likte det veldig, men det er liksom en ting som mangler. Jeg har ikke peiling på hva, men jeg vil liksom ha et sted å hvile øynene på. Kunne vært ypperlig å slengt inn en colaboks eller noe vis det skulle vært reklame..

Overall, jeg likte det (KP). Skrivebords "godkjent".
Til venstre var det ikke noe spennende å få med på bildet og det sises at det er forstyrrende.

Men hvordan burde jeg kutte vekk det rundt hullet?
Slik at bildet får en "høy og tynn" profil?

Blåtoner var kanskje ikke så dumt, da blir bildet kaldere på en måte.
Tenkte du på hele bildet eller bare på enkelte områder av bildet?

Edit: Idèen med colaboksen virker rett og slett genial!
Sist endret av Knask; 2. desember 2010 kl. 22:29.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Men hvordan burde jeg kutte vekk det rundt hullet?
Slik at bildet får en "høy og tynn" profil?
Vis hele sitatet...
Les t.d. froskenfredrik sin guide til The GIMP.
Det er ikke spesielt interessant å sette meg inn i GIMP når jeg har Photoshop på PC-en allerede.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av froskenfredrik Vis innlegg
Inspirert av Joeys Guide: Photoshop til fotografi (for nybegynnere) har jeg laget en kort guide for GIMP (GNU Image Manipulation Program).
Vis hele sitatet...
Får jeg tilbake teskjeia mi snart?
Niks, den skal jeg ha helt til du tar den tilbake med makt!
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Blåtoner var kanskje ikke så dumt, da blir bildet kaldere på en måte.
Tenkte du på hele bildet eller bare på enkelte områder av bildet?
Vis hele sitatet...
Mener hele bildet, og kanskje noen områder med mer og noen med mindre?
Bildet irriterte øynene mine, no offence. Var ikke et "dårlig" bilde, men det var vanskelig å feste øynene til noe som helst i bildet.
Litt rask justering på curves og la til et gradient layer og endret til multiply på blendingen. (Mulig det vart noe mye, men du skjønner poenget!)

Skjønner poenget, ja.
Nå ble bildet en god del bedre, mer behagelig å se på.

Takk for å sette Jontas tips ut i livet!
mranderson gjorde bildet interesant kontra intetsigende og "rotete" når det var org fargen så var det så livløst, litt blåfarge og litt triksing og voila ett fett bilde
Skal prøve å trikse og mikse litt neste gang.
Dette var en teknikk jeg ikke var klar over.
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
mranderson gjorde bildet interesant kontra intetsigende og "rotete" når det var org fargen så var det så livløst, litt blåfarge og litt triksing og voila ett fett bilde
Vis hele sitatet...
Er enig med at det var fett med litt triksing og miksing, men jeg synes fremdeles at det kalde og livløse i original bildet var mer tiltalende rent "tematisk" sett.
Sitat av mranders0n Vis innlegg
Litt rask justering på curves og la til et gradient layer og endret til multiply på blendingen. (Mulig det vart noe mye, men du skjønner poenget!)

Vis hele sitatet...
Syns dette bevegde seg for mye vekk fra orginalen, fargen er en helt annen og det ødelegger bildet litt syns jeg! kan ikke endre det så mye vekk fra orginalen.